Elisamus

Købt brugt baby udstyr

7 indlæg i dette emne

Hej

Jeg har købt flere ting brugt bl.a. Sengerand, legetøj, baby bamser og noget bamse/sengerand med lyd men hvordan gøres tingene bedst rent?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Langt det meste jeg har købt brugt er vasket i vaskemaskinen, inkl bamser. Plastik-legetøj er som udgangspunktet kommet i opvaskemaskinen, og trælegetøj har jeg gjort rent i sæbevand i hånden. Al tekstil er som sagt kommet i vaskemaskinen på min. 40 grader medmindre der har været en vaskeanvisning på noget andet, men så ikke tumblet. Tøjdyrene er dog blevet tumblet :whistling

Os selvom de indeholder elektronik så det kan sige lyde?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altsaa stof med elektrisk dims indeni kan ikke vaskes i maskine, men saa ville den ryge ud her... Medmindre elekrisk dims kan smides ud. 

 

Jeg har vasket alt, hvad der kan komme i maskinen med saebe og saa paa hhv 40 og 60 grader. Alt sengehejs paa 60 grader. Bamser er lidt en vurderingssag, som f.eks. Ninne, der har et eller andet ris.agtigt indeni, som jeg ikke toer andet end at haandvaske. Den skrubbes med kernesaebe og en vaskeklud og faar saa en vask paa handvaskeprogram.

 

Ellers plastik i opvaskeren eller vasket op i haanden. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altsaa stof med elektrisk dims indeni kan ikke vaskes i maskine, men saa ville den ryge ud her... Medmindre elekrisk dims kan smides ud.

Jeg har vasket alt, hvad der kan komme i maskinen med saebe og saa paa hhv 40 og 60 grader. Alt sengehejs paa 60 grader. Bamser er lidt en vurderingssag, som f.eks. Ninne, der har et eller andet ris.agtigt indeni, som jeg ikke toer andet end at haandvaske. Den skrubbes med kernesaebe og en vaskeklud og faar saa en vask paa handvaskeprogram.

Ellers plastik i opvaskeren eller vasket op i haanden.

Vil man evt kunne vaske det i vaskepose ? Hvornår ville i vaske babytøjet. Jeg har endnu ikke noget steder at gemme det... Lige nu har jeg bare gemt det i en kurv og lagt noget silke papir hen over for at akåne det mod hår og støv...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har du jo foerst termin i marts, ikke? Jeg ville ikke vaske toej og ting foer efter nytaar. Men saa ville jeg ogsaa faa det gjort :) 

 

Tror bestemt, jeg vaskede loebende da jeg naaede tredje trimester....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov og vaskepose til ting med elektrisk dims? Altsaa, man kan vel proeve... jeg ville hellere vaske det end at lade det vaere til baby og risikere at det doer - hvis ikke jeg maa smide det ud ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har fået fortalt at lamaze legetøj "med lyde" må komme i vaskemaskinen...

Jeg fik et brugt legetæppe - og selv om der stod det ikke måtte komme i vaskemaskinen, så røg det alligevel en tur deri... Det "skidt" min søn skal have, skal han nok få herhjemme, han behøver ikke få det fra andres hjem...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER