Carcassonne

dagligdag / Tidsplan

17 indlæg i dette emne

Hej folkens :)

 

Jeg ville høre hvordan i får det til at gå op med hente/bringe børn i vuggestue/dagpleje.

 

Jeg kan se at dagplejerne her i Rødovre har åbent 7-16.30 mandag-torsdag og 7-16 fredag.

Vuggestuerne har 7-17 mandag-torsdag og 7-16 fredag.

 

Min mand arbejder kl 8-16 eller 9-17 som kan selv kan rykke rundt på. Han skal så bare bruge 45 minutters transport hver vej. (han cykler, men er langsommere med det offentlige) Så han er ude af huset kl 7:15-17:00.

Så passer jo ikke super godt med hverken at hente eller bringe.

 

Jeg er (Heldigvis) studerende, og går direkte på barsel og så vil jeg jo højest sandsynlig være arbejdsløs i starten efter barsel så har lidt mere frihed, men vil jo med de åbningstider være begrænset i min jobsøgning.

 

Så, hvordan ser jeres hverdag ud?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min mand kører hjemmefra 6.15 mandag, onsdag og fredag og er hjemme kl 16.40 mandag og onsdag og 13.40 om fredagen. Tirsdag og torsdag kører han 5.15 og er hjemme 14.10. Jeg kører hjemmefra kl 6.45 hver morgen og er hjemme 16.00 mandag - onsdag, 18.30 torsdag og 15.00 om fredagen.

 

Vores dp har åbent 6-30 - 16.15 mandag - torsdag og 6.30 - 15.00 om fredagen. Den stores børnehave har åbent fra 6.15 - 16.45 mandag - torsdag og 6.15 - 16.15 om fredagen.

 

Så.. Jeg afleverer hver dag ca 6.45, og henter mandag og onsdag kl 16.00. Tirsdag, torsdag og fredag henter min mand. 

 

Hvis jeg skal hente om fredagen indimellem har jeg flextid, og så kan jeg køre ca 15 minutter før så jeg lige kan nå det.

 

Det er bare på ingen måde optimalt, men det skal jo hænge sammen, og så må man gøre det man kan :)

 

Edit: Vil forresten lige tilføje at det der med at jeg arbejder sent hver torsdag var noget vi snakkede MEGET om i starten af vores ægteskab, fordi manden var arbejdsløs. Men vi blev enige om, at i værste fald, så måtte vi finde en barnepige til torsdage. Det med at få arbejde er 100 gange lettere når man allerede ER i arbejde, og så må man nogle gange tage noget arbejde som ikke fungerer specielt godt, så man kommer ud.

Når jeg skal finde arbejde vil jeg nok også søge bredere end hvis jeg var i arbejde :)

Men skal lige ha' skrevet mit speciale, og går så direkte på barsel :)

Har så et okay CV fra studiejobs ect. så håber jeg hjælper mig efter barsel :) men vil jo også stadig være nyuddannet der og self ikke lige vente en baby mere:).

Desværre er mit drømmejob meget eftertragtet, så må jeg nok desværre skyde en hvid pil efter, men sådan er det jo :).

 

 

I står godt nok tidligt op, men virker jo til at det hænger sammen for jer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores VG har åbent fra 7-17 hver dag, dog kun til 16 om fredagen.

Min mand har skole fra 8-15.30 hver dag, men lang transport, så det er mig, der henter og bringer.

Jeg har undervisning i tidsrummet 8-15 hver dag, dog ligger timerne forskelligt (jeg har ikke så meget undervisning, men en del forberedelse hver gang). For at give Karla en stabil hverdag, bliver hun afleveret mellem 7.15 og 7.45 hver dag - 7.15, hvis jeg skal møde tidligt, ellers har vi ikke så travlt. Jeg henter hende igen kl. 16, 15.30 om fredagen.

Det fungerer fint for os, Karla spiser morgenmad i vuggestuen, og bliver afleveret, mens der ikke er så mange børn, og derfor mere roligt. Det er faktisk ret hyggeligt om morgenen. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores VG har åbent fra 7-17 hver dag, dog kun til 16 om fredagen.

Min mand har skole fra 8-15.30 hver dag, men lang transport, så det er mig, der henter og bringer.

Jeg har undervisning i tidsrummet 8-15 hver dag, dog ligger timerne forskelligt (jeg har ikke så meget undervisning, men en del forberedelse hver gang). For at give Karla en stabil hverdag, bliver hun afleveret mellem 7.15 og 7.45 hver dag - 7.15, hvis jeg skal møde tidligt, ellers har vi ikke så travlt. Jeg henter hende igen kl. 16, 15.30 om fredagen.

Det fungerer fint for os, Karla spiser morgenmad i vuggestuen, og bliver afleveret, mens der ikke er så mange børn, og derfor mere roligt. Det er faktisk ret hyggeligt om morgenen. :)

 

Lyder også hyggeligt :) Men der er I jo også heldige at gå i skole begge to :) 

Havde da også været lækkert hvis vi havde fået Mikro tidligere :) Men desværre først nu at det passer ind :).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores vugger har åbent fra 6.30-16.30 hver dag - fredag lukker de dog 15.30. Åbningstiderne er lavet ud fra familiernes behov og kan ændres.

Jeg møder på arbejde kl 7 og kører hjemmefra 6.20, så jeg kan ikke aflevere. Det gør Rasmus, for han skal først møde 8.30, men har dog en del transport. Så Elliot bliver afleveret ca. 7.15-7.30.

 

Jeg har for det meste fri kl. 15, så jeg henter Elliot hver dag kl. 15.30. Rasmus har fri 15.30, og er hjemme ca 16.15. Han vil derfor også kunne hente, hvis jeg bliver forhindret på arbejdet, men vi vil gerne at Elliot ikke har længere dage end allerhøjst nødvendigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej folkens :)

 

Jeg ville høre hvordan i får det til at gå op med hente/bringe børn i vuggestue/dagpleje.

 

Jeg kan se at dagplejerne her i Rødovre har åbent 7-16.30 mandag-torsdag og 7-16 fredag.

Vuggestuerne har 7-17 mandag-torsdag og 7-16 fredag.

 

Min mand arbejder kl 8-16 eller 9-17 som kan selv kan rykke rundt på. Han skal så bare bruge 45 minutters transport hver vej. (han cykler, men er langsommere med det offentlige) Så han er ude af huset kl 7:15-17:00.

Så passer jo ikke super godt med hverken at hente eller bringe.

 

Jeg er (Heldigvis) studerende, og går direkte på barsel og så vil jeg jo højest sandsynlig være arbejdsløs i starten efter barsel så har lidt mere frihed, men vil jo med de åbningstider være begrænset i min jobsøgning.

 

Så, hvordan ser jeres hverdag ud?

Altså nu er Andrea ikke startet i dagpleje endnu, og den første måned har min mand stadig barsel. Men jeg skriver speciale inde i byen (45 min hver vej på cykel) og skal lægge 37 som minimum derinde, dog kan jeg relativ meget selv planlægge tiderne. Når min mand starter har han varierende arbejdstider, da han er læge, ca 20 min transport hver vej, dog plus ekstra tid til omklædning. Men vi satser på at det går, og at vi må være flexible. Jeg ender nok med at tage en meget lang dag om ugen, hvor jeg ikke får set Andrea så meget, men så kan have kortere dage de andre dage. For det skal jo gå op.

Andrea har fået dagpleje her i Rødovre, og jeg fik at vide af dagplejekontoret, da vi fik tilbuddet, at dp var en såkaldt tidlig åbner, med åbningstid 7-16.15, fredag vist nok 15.30? Men det var ihvertfald atypisk, de fleste havde åbningstid 7.30-16.45, og vi fik valget selv, så vi kunne sagtens have fået en med sene åbningstider.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Afhænger vidst af kommunen... det jeg har taget er fra kommunens hjemmeside.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der må da være nogle dp der åbner tidligere end 7. Sikker på at det ikke bare er gennemsnittet du har set?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stod noget med at enkelte havde åbent fra kl 6, men lød ikke som om at man kunne forvente det.... hvis de har forskellige åbningstider er det nok gennemsnit, men ved jo kun hbad der står på kommunens hjemmeside.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså det var hvad hvad dagpleje kontoret i Rødovre fortalte mig for 2 dage siden. Vi møder dp på onsdag. Hvis de har færre timer om ugen, har de vel bare færre lukkedage i løbet af året?

Men jeg tror måske jeg lige fik blandet rundt - den tidlige har vist fra 6.30 og den "alm" fra 7.00.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Hos os er DPs åbningstider tilrettet de 4 børn der er der bedst muligt. Dvs at de 48 timer hun har, er delt ud som det passer bedst og kan altid ændres med alle forældres samtykke.

Vores DP har åbent fra 6.30-16.20 og fra 6.30 til 15.00 om fredagen. Marius er der fra ca 7.00 til 16.00 og fra 7.00 til ca 14 om fredagen. Fredagens åbningstider blev gjort 40 min længere for et stykke tid siden ved at tage 10 min fra hver morgen... Så synes egentlig det er meget fleksibel her i vores område.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Også det jeg havde læst :) huskede bare forkert til morgen :) Men ved du om dem der åbner tidligere så også lukker tidligere?

Ja det gør de - for de skal jo stadigvæk kun have de samme timer i alt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores vugger har åben 6:30-17:00.

Vi har begge kontorjobs, men en grad af flextid.

Min mand står tidligt op, og skynder sig på arbejde inden myldretiden. Jeg hygger hjemme med junior, ordner tøj, spiser morgenmad, leger, læser bog - og lidt i otte kommer han sp bag på cyklen og bliver afleveret 8:15. Derfra tager jeg s-toget på arbejde.

Min mand kører fra arbejde ved 15-tiden. Nogle gange skal der handles lidt. Junior bliver hentet 15:15-15:30-agtigt.

Vi planlægger indkøbene, og for at min mand ikke skal stå alene med det hele sidst på eftermiddagen, så tilstræbes jeg at være hjemme i nogenlunde tid. Det betyder til gengæld, at man de fleste aftener kan finde mig i sofaen eller ved spisebordet med en sag eller flere... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores vs har åbent fra 6-18.

Noah bliver afleveret hver dag lidt i 7, så han kan spise morgenmad derovre. Han er ofte et af de første børn, så der er dejlig roligt :)

Vi kører ca samtidig hjemmefra. Manden har noget kortere transport end jeg har, så han kan gå lidt tidligere de dage han skal hente, da han som oftest møder 7.30 og først går 16.30 når han ikke skal hente.

Mandag har jeg pt fri, så er han i vs bliver han hentet mellem 14 og 15.

Tirsdag og torsdag henter far 15.30

Onsdag tager jeg en time tidligere fri end normalt, så går kl 15. Så henter jeg Noah lidt over 16

Fredag har jeg fri kl 14, så henter lidt over 15.

Den der ikke skal hente afleverer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ronjas bh har åbent kl 6.30-17 mandag-torsdag og kl 6.30-16.30 fredag.

Nu går jeg på barsel men da jeg gik på arbejde blev Ronja afleveret mellem kl 8 og 8.15 og hentet mellem kl 16 og 16.30. Vi har begge kontorjobs og flextid. Jeg har kørt på arbejde mens manden længere tid. Den der ikke afleverer møder lidt tidligere på arbejde så man kan gå det tidligere for så at hente.

Nu mens jeg er på barsel bliver Ronja afleveret mellem kl 8 og 9 - oftest tættere på 9 end 8. Jeg vil gerne have hun er der inden 9 fordi der er morgenfrugt, samling og evt tur.

Hun bliver hentet mellem kl 15 og 16 alt efter hvordan lillesøster lige opfører sig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER