Mamasan

Hoppeelastikregler?

9 indlæg i dette emne

Er der nogen der kan huske, eller ved hvor jeg kan finde reglerne til den "oldgamle" leg, hoppe elastik? Min datter har elastikken, men jeg kan simpelthen ikke huske hvordan man gør :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Æh - vi gjorde sådan at der er to der holder elastiken og "hopperen" har den ene elastik mellem benene, hopper over så den anden elastik er mellem benene så skal man stå i midten, første position og så ud - uden at man må røre elastiken. Så flyttes den op til knæene, lår, liv og underarm - afhængig af hvor smidig man er i ryggen tror jeg ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Æh - vi gjorde sådan at der er to der holder elastiken og "hopperen" har den ene elastik mellem benene, hopper over så den anden elastik er mellem benene så skal man stå i midten, første position og så ud - uden at man må røre elastiken. Så flyttes den op til knæene, lår, liv og underarm - afhængig af hvor smidig man er i ryggen tror jeg ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Æh - vi gjorde sådan at der er to der holder elastiken og "hopperen" har den ene elastik mellem benene, hopper over så den anden elastik er mellem benene så skal man stå i midten, første position og så ud - uden at man må røre elastiken. Så flyttes den op til knæene, lår, liv og underarm - afhængig af hvor smidig man er i ryggen tror jeg ;-)

Fedt, det prøver vi...

Kan det passer der var flere forskellige?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja helt sikkert. Man kan lave forskellige mønstre med den elastik. Den der er bare mest konkurrenceagtig. Lidt ligesom st sjippe i bue...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du googler at hoppe i elastik, kommer der både videoer og beskrivelser :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du googler at hoppe i elastik, kommer der både videoer og beskrivelser :)

Det gjorde jeg for noget tid siden, men der var ikke så meget brugbart. Prøver igen.. Tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde en lang "rutine" som man skulle lave på forskellige højder. Ved ikke hvor meget jeg kan huske....

Hop ind i elastikken

Højre ben løftes over højre side og tilbage

Venstre ben løftes over venstre side og tilbage

Man hopper og spreder benene, så der er et ben på hver side af elastikken. Tilbage i midten igen.

Hop med begge ben ud af elastikken. Den ene side skal nu "trækkes" med mens man hopper over på den anden side af elastikken. Man drejer sig, spreder benene med elastikken i en firkant om benene, hopper og skal så lande midt i elastikken.

Giver det mening? Og har jeg glemt noget?

Man må ikke røre elastikken undervejs, så dør man...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde en lang "rutine" som man skulle lave på forskellige højder. Ved ikke hvor meget jeg kan huske....

Hop ind i elastikken

Højre ben løftes over højre side og tilbage

Venstre ben løftes over venstre side og tilbage

Man hopper og spreder benene, så der er et ben på hver side af elastikken. Tilbage i midten igen.

Hop med begge ben ud af elastikken. Den ene side skal nu "trækkes" med mens man hopper over på den anden side af elastikken. Man drejer sig, spreder benene med elastikken i en firkant om benene, hopper og skal så lande midt i elastikken.

Giver det mening? Og har jeg glemt noget?

Man må ikke røre elastikken undervejs, så dør man...

Uh..vi skal have overnattende tøser imorgen, og fødselsdag lørdag, gad vide om Hvalborg her kan klare en tur i elastikkerne :-P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER