Carcassonne

Hvad fylder baby?

9 indlæg i dette emne

Hej folkens :)

 

Jeg stresser lidt over at vi bor meget småt, og synes det er mere eller mindre umuligt at finde noget store som er til at betale i Københavnsområdet. 

 

Så hvor meget fylder baby egentlig? er det muligt at bo småt? 

Jer der har boet småt, hvordan løste i det? :)

 

 

 

Vi bor i en lille 2-værelses ungdomsbolig. 

 

Køkken og stue er i ét

RImelig stort soveværelse

Entre

Pænt størrelse badeværelse

 

 

Jeg tænker at vi jo egentlig har en masse ting som ku smides i kælderen (f.eks. bøger, sko man ikke bruger osv. osv.) men ser det ikke som en langtidsløsning (skal også snart være færdig med min uddannelse og så må vi jo heller ikke bo her mere) :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For lige at svare dig, så ville jeg nok indrette så baby sover i soveværelset (Lilly på 2 gør det stadig her), pusles på badeværelset og har legehjørne/legetæppe i stuen. Det er altså ikke det store problem de første år.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der var fornyelig en der linkede til bloggen Far uden Filter.

Familien i bloggen bor i en lejlighed på 38kvm, så det kan lade sig gøre at bo småt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bor på 57 kvm, og deler værelse med vores 2-årige. Det er 3 værelser, men det ene er kontor og der, vi har garderobeskabe.

Vi har puslekommode og tremmeseng i soveværelset og legetøj i stuen, hvor vi har en rumdeler (2 rum i højden, 4 i længden), med hendes legetøj. Hun fylder en del mere nu end da hun var helt lille. I starten kunne vi have alle lamazebamser, rasleæg, stofbøger etc. I en kasse - nu er det skiftet ud med dukkevogn, wheely-bug og legekøkken :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er lige flyttet fra en 2 v'er på 65 kvm, som lå på 4. sal.

Vi var overbevist om at det ville gå helt fint med at bo småt og det gjorde det også i starten! Men da vores pige blev 5-6 måneder møvede hun omkring og så blev småt hurtigt meget småt.

Og så er 4. sal bare et mareridt, når man har en hurtigt voksende baby! Hun vejer 12-13 kg nu, 8 mdr gammel.

Så det var et ærligt svar.

Men hvis det nu engang er de vilkår, I har, vil jeg sige at I skal indrette jer så praktisk og mobilt som muligt. Så få møbler som muligt og de skal kunne flyttes. Praktisk med hjul på så mange ting som muligt. Og så håber jeg ikke, I bor på 4.

Men en lille bebs fylder ingen ting.. Der skal bare være et legetæppe, et puslebord, et badekar (Flexi er oplagt i en lille lejlighed) og en seng (eller lift til at starte med) og så en højstol når det bliver aktuelt. Ellers er mors og fars arme jo det absolut bedste i hele baby-verden!

Det er noget andet når de når kravle-alderen.

Men selvfølgelig kan det fungere. Man skal bare være indstillet på det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der var fornyelig en der linkede til bloggen Far uden Filter.

Familien i bloggen bor i en lejlighed på 38kvm, så det kan lade sig gøre at bo småt

Den er tilmed et værelses :)

En baby fylder det man synes den skal fylde :)

I gamle dage boede man gerne 10 mennesker i et køkken lige op af kostalden for at holde varmen, så det er jo bare i dag vi har et plads behov, men det er os, ikke børnene, de vil alligevel være hvor forældrene er :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak skal i ha' folkens :)

 

Havde godt nok søgt, men havde ikke lige fundet den anden tråd :). 

 

Dejligt at vide at det kan lade sig gøre, er jo ikke fordi at vi ser det som en holdbar løsning på længere sigt, men bare måske til Mikro bliver 4-6 måneder:). 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bor også pt på 57 kvm (stor 2 værelses, dete r et stort og langt soveværelse) og det har egentligt været okay. Vi er begyndt at kigge efter hus fordi vi gerne vil have noget større og fordi vi gerne vil have have. Andrea er knap 10 mdr. Men ja indrette ja praktisk og overvej hvad der er need to have og Nice to have

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER