Betina73

Nakkefold

33 indlæg i dette emne

Hejsa.

Jeg trænger lige til at få lidt luft, så skriver lige her.

Vi er lige kommet hjem fra nakkefoldscanning.

Nakkefolden var kun 1.1 mm men pga. alder og dubbletest er jeg alligevel i højrisikogruppen.:)

Det viser sig, at der 1/66 chance for down syndrom.

Jeg skal afsted igen i morgen tidlig, denne gang til moderkageprøve, så på mandag ved jeg hvad jeg skal forvente, for der kan de gi' et foreløbig svar på prøven.

Det er ikke fordi jeg vil ha' en abort, for jeg har jo set det lille liv i maven, set arme, ben, næse og mund, og alt bevæger sig fint, og det kan jeg sku ikke klare at få "destrueret".

Men kan jeg nu også klare et "mongol" barn.

Ja jeg ved at mange andre kan, men er nu selv pludselig midt i alle de tanker. hvad kan de, hvad skal jeg gøre osv..

Nå men trængte bare til at få luft, tak fordi i gad at læse med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:kram :kram :kram

Håber prøven går fint og at der er gode svar på mandag.

Men kan godt forstå at du er bekymret.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Mange kram og tanker herfra. Håber prøven viser at baby er sund og rask :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram2 :kram2 :kram2 :kram2 :kram2 :kram2

Håber at der er gode svar på mandag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan godt forstå du er nervøs og jeg håber selvfølgelig prøven er rigtig god :) Har hørt om tilfælde hvor tallet var langt mindre, som alligevel ikke fødte et barn med down syndrom..

:kram2 :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En af mine studiekammerater havde også en dårlig NF-scanning og fik derfor foretaget en moderkagebiopsi, der viste at barnet havde det fint - og at de nu venter sig en dreng... Håber at I får et godt resultat...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tanker og :kram til dig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for alle jeres søde hilsner.

Ja jeg ved godt at jeg har muligheden for et sundt og rask barn, og det håb klynger jeg mig da også til.

men er nu alligevel lidt trist idag, og glæder mig bare til at få de næste dage overstået, indtil jeg har et fuldstændig svar.

Og det positive ved en moderkageprøve er jo også, at jeg finder ud af om vi venter dreng eller pige :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil ogsaa lige sende positive tanker til dig :kram

Jeg har selv faaet taget en fostervandsproeve efter forhoejet risiko, saa ved praecis hvordan du har det. Jeg graed naesten konstant i to dage, efter at have faaet det at vide. Men alt gik godt, og det goer det sikkert ogsaa for dig :loveshower

Jeg vil raade dig til at spoerge praecis hvornaar de ringer med resultatet. For det er altsaa lidt haardt at vente paa.... Til mig sagde de, at de ville ringe mellem to og tre. Og de ringede to minutter i tre. Den time var naesten den vaerste. Jeg kan lige forestille mig, hvis jeg ikke havde spurgt og bare regnet med at de ringede om morgenen, puha.

Masser af gode tanker til dig herfra, hold hovedet oven vande :-)

Kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil ogsaa lige sende positive tanker til dig :kram

Jeg har selv faaet taget en fostervandsproeve efter forhoejet risiko, saa ved praecis hvordan du har det. Jeg graed naesten konstant i to dage, efter at have faaet det at vide. Men alt gik godt, og det goer det sikkert ogsaa for dig :loveshower

Jeg vil raade dig til at spoerge praecis hvornaar de ringer med resultatet. For det er altsaa lidt haardt at vente paa.... Til mig sagde de, at de ville ringe mellem to og tre. Og de ringede to minutter i tre. Den time var naesten den vaerste. Jeg kan lige forestille mig, hvis jeg ikke havde spurgt og bare regnet med at de ringede om morgenen, puha.

Masser af gode tanker til dig herfra, hold hovedet oven vande :-)

Kram

Må jeg spørge...

Hvor høj risiko var du i inden fostervandprøven? Jeg har 1 ud af 66 chance for barn med down syndrom.

Og ang. svar så har jeg fået at vide at jeg bare selv skal ringe ind på mandag for at få svaret.

Havde du gjort dig nogle tanker om, hvad du ville gøre hvis svaret var negativt?

Nu skal jeg bare ha' prøven overstået i morgen, så kommer turen til 5 dages ventetid :(

Ja undskyld mine spørgsmål, men det kører rundt i hovedet på mig, derfor er det også mærkelig formuleret.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram håber at du får et positivt svar :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var gennem det i september, hvor vi endte ud med en risiko på 1:16.

Var til NF om torsdagen og fik foretaget moderkageprøven om mandagen. Fik at vide at de ville ringe hvis der var noget galt og ellers så ville vi få brev i postkassen efter 2-4 dage. Det var nogle af de værste dage i mit liv. Brød sammen flere gange, når telefonen ringede med ukendt nummer og stod hulkende over postkassen og afventede svar fra tirsdag af.

Torsdag hvor vi stadig ikke havde hørt noget, brød jeg totalt sammen og min mand måtte vende om på vej hjem fra arbejde, da jeg simpelthen bare tudede og tudede. Vi blev enige om, at når posten havde været der og hvis vi stadig ikke havde noget svar, så ville vi selv ringe og opsøge et svar.

Postmanden kørte forbi vores hus (starter altid i den anden ende af vejen) og vi styrtede efter ham i vores bil. FAndt postbilen på en gård længere nede af vejen, hvor vi nærmest overfaldt ham med spørgsmål om, hvorvidt han havde noget til nr 14. Han mente nu kun der var et brev, men AK det var også det rigtige brev, som blev flået op. Der stod at alting var normalt og at det var en pige og så stod vi der og tudede igen, mens den stakkels post var helt forvirret.

Så ja, få noget konkret med hvornår svaret er parat. Ventetiden er decideret ulidelig.

Og ja, vi havde gjort os tanker og var nået frem til en beslutning. Vi er begge så gamle, at vi mener det er uansvarligt at få et barn, som vil være så afhængig af os. Vores beslutning var klar inden resultatet, men om vi havde kunne leve den ud i livet, finder jeg heldigvis aldrig ud af.

Her var nakkefolden også fin, så det var min alder (37) samtblodprøverne, som gav udslaget.

JEg tænker på dig og håber du kommer gennem den næste lille uge og at resultatet bliver at I venter jer et raskt barn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må jeg spørge...

Hvor høj risiko var du i inden fostervandprøven? Jeg har 1 ud af 66 chance for barn med down syndrom.

Og ang. svar så har jeg fået at vide at jeg bare selv skal ringe ind på mandag for at få svaret.

Havde du gjort dig nogle tanker om, hvad du ville gøre hvis svaret var negativt?

Nu skal jeg bare ha' prøven overstået i morgen, så kommer turen til 5 dages ventetid :(

Ja undskyld mine spørgsmål, men det kører rundt i hovedet på mig, derfor er det også mærkelig formuleret.

Du skal ikke undskylde noget som helst. Bare sporg loes...

Jeg kom for sent til nakkefoldscanning, da jeg var to uger laengere henne end beregnet. Saa min sandsynlighed var ud fra tripletest og alder og den laa paa 1 ud af 247. Derfor var det fostervandsproeve og ikke moderkagebiopsi.

Jeg gjorde mig en masse tanker om, hvad der skulle ske, men min mand blev ved med at sige at vi ikke skulle taenke paa det endnu, alt var jo nok godt.

Jeg kan fortaelle at jeg kender en, der fik risikoen 1 til 2. Og alt gik godt. Saa endnu engang, vil jeg sige "hold modet oppe". Saa nemt at sige, ved det bliver fem haarde dage. Men dejligt du kan ringe efter resultat, haard historie fra mysen, der matte vente paa brev.

Du skal ihvertfald have en masse kram herfra.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En af mine bedste veninder fik tallet 1:56 og var også igennem en moderkagebiopsi. For knap 3 uger siden fødte hun en velskabt lille dreng.

Jeg håber at moderkagebiopsien kommer til at gå godt og at weekenden vil gå hurtig for dig.

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var gennem det i september, hvor vi endte ud med en risiko på 1:16.

Var til NF om torsdagen og fik foretaget moderkageprøven om mandagen. Fik at vide at de ville ringe hvis der var noget galt og ellers så ville vi få brev i postkassen efter 2-4 dage. Det var nogle af de værste dage i mit liv. Brød sammen flere gange, når telefonen ringede med ukendt nummer og stod hulkende over postkassen og afventede svar fra tirsdag af.

Torsdag hvor vi stadig ikke havde hørt noget, brød jeg totalt sammen og min mand måtte vende om på vej hjem fra arbejde, da jeg simpelthen bare tudede og tudede. Vi blev enige om, at når posten havde været der og hvis vi stadig ikke havde noget svar, så ville vi selv ringe og opsøge et svar.

Postmanden kørte forbi vores hus (starter altid i den anden ende af vejen) og vi styrtede efter ham i vores bil. FAndt postbilen på en gård længere nede af vejen, hvor vi nærmest overfaldt ham med spørgsmål om, hvorvidt han havde noget til nr 14. Han mente nu kun der var et brev, men AK det var også det rigtige brev, som blev flået op. Der stod at alting var normalt og at det var en pige og så stod vi der og tudede igen, mens den stakkels post var helt forvirret.

Så ja, få noget konkret med hvornår svaret er parat. Ventetiden er decideret ulidelig.

Og ja, vi havde gjort os tanker og var nået frem til en beslutning. Vi er begge så gamle, at vi mener det er uansvarligt at få et barn, som vil være så afhængig af os. Vores beslutning var klar inden resultatet, men om vi havde kunne leve den ud i livet, finder jeg heldigvis aldrig ud af.

Her var nakkefolden også fin, så det var min alder (37) samtblodprøverne, som gav udslaget.

JEg tænker på dig og håber du kommer gennem den næste lille uge og at resultatet bliver at I venter jer et raskt barn.

Tak for dit svar.

Jeg skal først ha lavet min prøve her om lidt, men kan godt følge dig.

Tudeturene er allerede startet her, for hvad nu, og hvis...

Jeg har altid været positiv igennem graviditeten, men må indrømme at de negative tanker er kommet frem nu.

Prøver at holde modet oppe, selvom det er svært.

Jeg skal nok skrive svaret her efter jeg får besked mandag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber for jer, at I får et godt resultat :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er sikker på at du nok skal klare det hele :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram2 :kram2 Håber det bedste for jer..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber det bedste for jeg - stort :kram herfra...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev biopsien klaret.

Heldigvis lykkedes det hele i første stik, og det var faktisk ikke slemt.

Jeg havde lagt på briksen ca 20 mitutter men lægen ordnede vævet, og sygeplejersken sørgede for vævstransporten, (det skal ordnes i vejle).

Bagefter spurgte sygeplejersken om jeg havde ondt, for ellers måtte jeg godt tage hjem, nej sagde jeg og rejste mig op.

Men der kom smerten ellers, føj hvor min hud og underhud gjorde ondt. Det gør den stadig, men ikke helt så slem mere.

Nå men fik lige at vide, at jeg jo kunne prøve at ringe til vejle sygehus allerede fredag mellem 13 og 14 for at høre om de har svaret, for som lægen sagde, at så vidste de godt at ventetiden kunne være svær at klare.

Og så lige det positive.

Jeg skal slappe af hele dagen, ingen rengørig eller løft, så manden har taget fri, bare for at forkæle mig :)

Alt i alt var det en god oplevelse, selvom resultatet måske ikke er.

Tak for alle jeres søde ord og tanker, skriver når jeg kender svaret.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber i får et posetivt svar...

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg krydser virkelig alt for, at I får et positivt svar. :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Krydser alle fingrene for at alt er som det skal være.. jeg skal selv til nakkefoldscanning 9 marts og er bare bange for hvad tallet bliver....

Men håber at du får positivt svar...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det godt det hele gik fint, trods alt :) Og hvor er det dejligt for jer i "kun" skal vente i 2 dage i stedet for 4 dage.. Det må være en lettelse..

Håber det bedste :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER