enirt and

Forsøgt uden held, hvad nu?

27 indlæg i dette emne

Hej Allesammen.

 

Jeg har I et år prøvet at blive gravid med min kæreste, og det lykkedes for 10 mdr. siden at blive gravid men det endte desværre I en kirurgisk abort, da fosteret var gået til 8+3.

 

Vi vil gerne have hjælp nu og jeg har læst mig frem til at man kan få hjælp når man har prøvet i min. et år.

 

Men hvordan foregår den hjælp man kan få(hvad skal vi igennem)? Jeg ved at vi begge to skal gå til vores læge, men hvad skal der så ske?

 

Håber i gider hjælpe mig?

 

Vi er begge to sunde og raske, samt normalvægtige og under 26år.

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ked af at høre om din kirurgiske abort!

 

Ja, de fleste læger vil se en, når man har prøvet uden held i ca et år - det så er 'kun' 10 mdr for jeres vedkommende nu. Men mon ikke, den går alligevel :)

 

Lægen henviser jer så videre til en fertilitetsklinik, når I har været gennem en indledende udredning. Denne består oftest af:

 

Kvinden:

- blodprøver for at tjekke hormon niveauet, skal foretages en bestemt dag i cyklus.

- blodprøver for at tjekke virus markører (HIV, hepatitis).

- smear for at tjekke celleforandringer

- klamydia test

- tjek af passage gennem æggelederne (HSU eller HSG)

 

Manden:

- sædanalyse

- blodprøver for at tjekke virus markører (HIV, hepatitis).

 

Når I er udredt og sendt videre, så vil man i de fleste tilfælde forsøge med insemination først (IUI-H), og hvis ikke dette virker IVF eller ICSI.

 

God fornøjelse :) :) :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for svar! Det sætter jeg pris på.

 

Det giver lidt mere ro at vide hvad man muligivis skal igennem.

 

Siden aborten har jeg egentlig haft mange smerter I underlivet, hver gang jeg nyser gør det ondt, når jeg bevæger mig på en bestemt måde så niver det mm.. Det er først gået op for mig nu hvor mange gange jeg har haft problemer med det underlivet siden, så jeg er dælme nervøs for om der er noget grueligt galt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, det lyder da ikke så rart! Når du beskriver smerter på den måde, så vil jeg tro, at det bare gælder om at få en henvisning til en gynækolog med det samme. Der kan jo teoretisk set sidde nogle rester (eller hvad ved jeg) og blokkere for en ny graviditet. Det gælder da bare om at få undersøgt med det samme.

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan da godt være jeg lige skal prøve at ringe til lægen I morgen og høre hvad de vil vurdere (jeg tisser også konstant)..

 

Jeg fik en infektion efter indgrebet og der blev jeg tjekket for om de havde fået alt med ud og senere var jeg der igen for at få bekræftet at der ikke var nogen infektion tilbage.

 

Jeg er vildt træt af mit underliv hehe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal nok forberede dig på at det ikke er alle læger der vil henvise jer nu hvor i for kort tid siden lykkedes naturligt. Han/hun vil nok mene at i skal prøve lidt længere tid for at se om det ikke kan lykkedes jer igen naturligt.

Men smerter skal man altid reagere på så der vil jeg nok kontakte lægen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kærestes læge vil gerne hjælpe os, så vi satser på at min læge også vil hjælpe os så jeg slipper for at skifte..

 

Det er gør ondt som da jeg var gravid og nu tisser jeg også en masse men I søndags var testen negativ. Det er måske en mulighed at der sidder noget rest tilbage og Snyder min krop til at reagere som en gravid?

eller kan det ikke lade sig gøre? hehe. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå min kærestes læge synes det lød meget underligt og hun bedte mig komme og se hende på torsdag, så det bliver spændende havd de kan finde frem til men nu er jeg meget nervøs når en læger siger sådan;(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er der sket det mest utrolige! Jeg står i dag med en positiv test, jeg har grædt af glæde❤️ Så slipper vi for alle de undersøgelser vi ellers havde i vente

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er der sket det mest utrolige! Jeg står i dag med en positiv test, jeg har grædt af glæde❤️ Så slipper vi for alle de undersøgelser vi ellers havde i vente

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er der sket det mest utrolige! Jeg står i dag med en positiv test, jeg har grædt af glæde❤ Så slipper vi for alle de undersøgelser vi ellers havde i vente

Stort tillykke:) hvor er det bare skøn når det går den vej:) :bd fremad i graviditeten :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Tusind tusind tak ! Det er en fantastisk dag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er der sket det mest utrolige! Jeg står i dag med en positiv test, jeg har grædt af glæde❤ Så slipper vi for alle de undersøgelser vi ellers havde i vente

hvor er det fantastisk, kæmp :loveshower e tillykke 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med den positive test! Hvor er det fantastisk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke, hvor er det heldigt. Er spændt på hvor langt du så er, siden den var negativ sidst. Skal du ikke have en tidlige scanning?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak alle sammen!!  Det er slet ikkk til at tro :loveshower og jeg er så utålmodig at vi har betstilt tid til scanning I aften:) Skal altså lige have bekræftet I en fart at der ligger en levende baby og selvfølgelig have svar på hvor langt jeg er henne:) Jeg er meget spændt men også nervøs sidst jeg var til en scanning fik jeg afvide at baby var gået til.

 

Vender tilbage med forhåbentlig gode nyheder I morgen!:D

 

Jeg håber I andre er lige så heldige som jeg, sender en masse :bd :bd til jer!
 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ser frem til en positiv melding :loveshower

 

Det ville være skønt :7himmel total ønsketænkning

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så var vi til scanning I går og det var ikke helt ligesom jeg havde forestillet mig det men det var okay:)

 

De sagde på klinikken at hvis jeg er gravid så er jeg 4+0, da man ikke kunne se så meget andet end at det lignede meget godt på min ene æggestok at det var der et æg havde løsnet sig fra og at min livmoder også så ud som 4+0, hun bad os derfor komme igen om to uger, for er det en graviditet så vil vi kunne se hjerteblink på det tidspunkt:)

Så nu venter vi I spænding og er da også rimelig nervøs for at det enten er falsk alarm eller noget er som det ikke bør være. 4+0 vill eogså hænge meget godt sammen med at min test for en uge siden var negative.

 

Hun sagde dog ikke at den var stensikker men det gør de vel ikke før de har set et hjerte der blinker?

 

Alt I alt var det ikke så positivt som jeg havde håbet på, men på ingen måde negativt så jeg er stadig rigtig rigtig glad:D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må indrømme at jeg faktisk tænkte det var tidligt du skulle scannes når du kun lige har fået en positiv. Mn godt du får en scanning igen om 2 uger :)

Har vist ikke fået sagt tillykke, men så kommer det her: tillykke!

Glad for at i ikke startede behandling men at det lykkedes for jer inden, for selvom det er frustrerende at der ikke sker noget er det i mine øjne værre at være nødsaget til at få hjælp.

Jeg ville ønske vi kunne selv, men sådan ville skæbnen det ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den lille spire skal nok blive der... Jeg krydser alt der krydses kan ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

TAAAAAK! jeg håber du har ret :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

XXX tillykke og held & lykke :)

Den første scanning hvor man ser hjertet er bare FOR VILD...! :) glæd dig..!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh hvor jeg glæder mig til den dag, hvor jeg skal se hjerteblink (Forhåbentlig ender vi der ingen længe)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er det I dag vi skal til scanning! Gud hvor er jeg bare spændt men også meget nervøs.. Får vi en sund baby med hjerteblink af se, så smider jeg lige en opdatering I morgen:D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER