Efternøler

Termin Maj 2015

71 indlæg i dette emne

Jeg er mellem 5+6 - 6+1 henne, synes det er svært at finde ud af :/

Hvis jeg tæller fra første blødningen i sidste mens. Er jeg rimlig sikker på at jeg er 6+1henne (usikkerheden bunder i at jeg ikke er 100 % på at det var den dag)

- høre jeg så ikke til herinde i maj tråden? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej Maj-gruppe! Må jeg være med?;)
 

Jeg bør være 4+4 ud fra en scanning og selvfølgelig en masse teste (ja, der Ganske vidst ikke noget at se på scanningen, kun at æggestok og livmoder lignede starten på en graviditet 4+0)

Min cyklus har været umulig at gennemskue og så fik jeg en ufrivillig abort for 10mdr. siden, så derfor valgte jeg at hoppe til scanning med det samme.

 

Dog er jeg ualmindelig glad (og træt hehe) og kan slet ikke forstå det.

 

:loveshower god dag allesammen :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

 

Hej med jer :-)

 

Tillykke med jeres graviditeter.

Jeg fik selv en dejlig positiv test i onsdags da jeg var 4+3. Er nu 5+2 og er ved at gå til af spænding. Har udregnet min termin til d. 10.5.15. Har ikke de store symptomer så alt er ret uvirkeligt. Skal til lægen og have opstartet vandrejournal på mandag! Glæder mig til at det hele bliver lidt mere officielt.

 
Rikkekd - du må meget gerne skrive hvordan det går til den tidlige scanning, og om det var det værd. Vi overvejer det selv!
 
Glæder mig til at lære jer allesammen bedre at kende. 

 

 

Hej Collonil :-)

 

Vi har nu været til den tidlige scanning, og vi så et tydeligt hjerteblink (jubiiii:-)).. Det var helt fantastisk og en meget mærkelig følelse. Jeg vil helt klart anbefale det, vi er rigtig glade for at have fået en form for "bekræftelse" på, at der er noget! Jeg troede, jeg var 6+5 i dag, men jordmoderen der scannede mente, at jeg kun var 6+1 ud fra str. på fosteret - så det var også fint, lige at få en bedre idé om, hvor langt man er :-) 

 

Synes helt klart, at pengene er givet godt ud. Og hvis I bor i nærheden af Aarhus, vil jeg uden tvivl anbefale Cyclus Klinik, som var dem vi blev scannet hos :-) 

 

Held og lykke med det hele. Håber at høre om din oplevelse, hvis I vælger en tidlig scanning:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kaham og enirt and: velkommen til og hurra og tillykke med jeres graviditeter. Det bliver hyggeligt at følges ad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis I søger et godt scanningssted I KBH kan ULtralydsklinikken varmt anbefales!

 

De er søde og har stor erfaring og forstand på det de laver og skulle der være noget der ser mærkeligt ud så kan de lave en akut henvisning til hospitalet (det gjorde de, da der ikke var noget hjerteblink at finde I min sidste graviditet) hvorimod "lille Københavner", blot sagde jeg skulle tage til lægen om mandagen og få en henvisning til gyn=alt for lang ventetid for at få afvide om ens baby er gået til, jeg har senere fået afvide at de kun har taget kursus dem der arbejder derinde(lille københavner) så der er mange ting de slet ikke er trænet nok til at kunne se.

 

 

Er det virkelig rigtigt at risikoen for spontan abort er 5% når man har set hjerteblink? For så vil jeg da snart ind og se hjerteblink hihi :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis I søger et godt scanningssted I KBH kan ULtralydsklinikken varmt anbefales!

 

De er søde og har stor erfaring og forstand på det de laver og skulle der være noget der ser mærkeligt ud så kan de lave en akut henvisning til hospitalet (det gjorde de, da der ikke var noget hjerteblink at finde I min sidste graviditet) hvorimod "lille Københavner", blot sagde jeg skulle tage til lægen om mandagen og få en henvisning til gyn=alt for lang ventetid for at få afvide om ens baby er gået til, jeg har senere fået afvide at de kun har taget kursus dem der arbejder derinde(lille københavner) så der er mange ting de slet ikke er trænet nok til at kunne se.

 

 

Er det virkelig rigtigt at risikoen for spontan abort er 5% når man har set hjerteblink? For så vil jeg da snart ind og se hjerteblink hihi :loveshower

 

Kender du Jordmoderhusets Scanningsklinik? Jeg skal derind på søndag til en tidlig scanning, da jeg havde en god fornemmelse, da jeg læste om dem på deres hjemmeside. Jeg er ca. 6+6 i dag, selvom sygeplejersken hos lægen hårdnakket ville regne ud fra sidste mens første dag i stedet for fra ægløsning, som er kendt, og så vil jeg være 6+4. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Collonil :-)

 

Vi har nu været til den tidlige scanning, og vi så et tydeligt hjerteblink (jubiiii:-)).. Det var helt fantastisk og en meget mærkelig følelse. Jeg vil helt klart anbefale det, vi er rigtig glade for at have fået en form for "bekræftelse" på, at der er noget! Jeg troede, jeg var 6+5 i dag, men jordmoderen der scannede mente, at jeg kun var 6+1 ud fra str. på fosteret - så det var også fint, lige at få en bedre idé om, hvor langt man er :-) 

 

Synes helt klart, at pengene er givet godt ud. Og hvis I bor i nærheden af Aarhus, vil jeg uden tvivl anbefale Cyclus Klinik, som var dem vi blev scannet hos :-) 

 

Held og lykke med det hele. Håber at høre om din oplevelse, hvis I vælger en tidlig scanning:-)

 

Hej Rikke. Hvor er det skønt, at du har været inde og se hjerteblink. Stort tillykke  :) Hvordan kan det være, at du mente, at du var 6+5 og så var du 4 dagere mindre henne? Hvordan havde du beregnet det? Jeg spørger af nysgerrighed  :P Jeg skal ind på søndag til tidlig scanning, hvor jeg enten er 7+1 (min beregning) eller 6+6 (sygeplejersken beregning), så håber også på at kunne se hjerteblink - krydser fingrer. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er lige på besøg fra november gruppen. Man kan slet ikke regne med hvor langt man er henne ved de tidlige scanninger. Jeg fik også en tidlig scanning hvor de sagde jeg var 4 dage kortere henne end terminsberegneren sagde, da jeg så var til nf var jeg 5 dage længere henne end terminsberegneren sagde, så det er bare sådan ca. De kan først se det rigtigt når babyen bliver lidt større og blommesækken er væk. Det er nemlig svært nøjagtig at måle hvad der er baby og hvad der er blommesæk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Rikke. Hvor er det skønt, at du har været inde og se hjerteblink. Stort tillykke  :) Hvordan kan det være, at du mente, at du var 6+5 og så var du 4 dagere mindre henne? Hvordan havde du beregnet det? Jeg spørger af nysgerrighed  :P Jeg skal ind på søndag til tidlig scanning, hvor jeg enten er 7+1 (min beregning) eller 6+6 (sygeplejersken beregning), så håber også på at kunne se hjerteblink - krydser fingrer. 

Hej Trine :-) Tak for det, det var virkelig fantastisk. Ud fra en terminsberegner var jeg 6+5, men ud fra fosterets størrelse kun 6+1. Hun mente, at det nok er fordi min menstruation har været en lille smule uregelmæssig (kun med et par dage), og ægløsningen derfor højest sandsynligt har ligget et par dage senere end jeg har troet. 

Hvor spændende med en tidlig scanning for dig også, vi synes i hvert fald det var dejligt - og vi havde slet ikke regnet med at hjerteblink var så tydeligt (især ikke nu når jeg er færre dage henne end først beregnet).. Held og lykke med det, krydser også fingre for dig :-) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er lige på besøg fra november gruppen. Man kan slet ikke regne med hvor langt man er henne ved de tidlige scanninger. Jeg fik også en tidlig scanning hvor de sagde jeg var 4 dage kortere henne end terminsberegneren sagde, da jeg så var til nf var jeg 5 dage længere henne end terminsberegneren sagde, så det er bare sådan ca. De kan først se det rigtigt når babyen bliver lidt større og blommesækken er væk. Det er nemlig svært nøjagtig at måle hvad der er baby og hvad der er blommesæk.

Okay :-) Det bliver jo spændende at se så - er da heller ikke i tvivl om, at det nok skal rykke sig igen :-) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kaham og enirt and: velkommen til og hurra og tillykke med jeres graviditeter. Det bliver hyggeligt at følges ad

Hej Rikkekd!

Tusind tak for din tilbagemelding. Har været så spændt på at høre fra dig. Bliver helt varm og glad ved tanken om at i har set jeres lille myr, og at alt var helt som det skulle være! ❤ Mener at have læst, at risikoen for abort er helt nede <5% når man først har set hjerteblink! Du har helt klart inspireret mig til også at tage til en tidlig scanning. Jeg er kun 5+4 i dag, så må lige være tålmodig og vente lidt endnu

Tusind tak for det :-) Mht. til risiko for abort, så sagde jordmoderen det samme til os - så det er jo bare endnu mere fantastisk :-) Nu tør vi i hvert fald tro lidt mere på det.. Glæder mig til at høre fra dig, når du har været til scanning, hvis du vælger det :-) Knus 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Trine :-) Tak for det, det var virkelig fantastisk. Ud fra en terminsberegner var jeg 6+5, men ud fra fosterets størrelse kun 6+1. Hun mente, at det nok er fordi min menstruation har været en lille smule uregelmæssig (kun med et par dage), og ægløsningen derfor højest sandsynligt har ligget et par dage senere end jeg har troet. 

Hvor spændende med en tidlig scanning for dig også, vi synes i hvert fald det var dejligt - og vi havde slet ikke regnet med at hjerteblink var så tydeligt (især ikke nu når jeg er færre dage henne end først beregnet).. Held og lykke med det, krydser også fingre for dig :-) 

 

Hej igen, Rikke. Tusind tak for svar. Det giver så god mening  :) Jeg ved ikke, hvorfor det betyder så meget for mig, men jeg er bare så sikker på min ægløsning og mærkede første graviditetssymptomer 5 døgn efter, som jeg synes er meget hurtigt. Jeg håber virkelig, at jeg er lige så heldig med hjerteblink. Det ville berolige mig så ekstremt meget. Tak for de krydsede fingre  :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er lige på besøg fra november gruppen. Man kan slet ikke regne med hvor langt man er henne ved de tidlige scanninger. Jeg fik også en tidlig scanning hvor de sagde jeg var 4 dage kortere henne end terminsberegneren sagde, da jeg så var til nf var jeg 5 dage længere henne end terminsberegneren sagde, så det er bare sådan ca. De kan først se det rigtigt når babyen bliver lidt større og blommesækken er væk. Det er nemlig svært nøjagtig at måle hvad der er baby og hvad der er blommesæk.

 

Tak for det gode indlæg  :) Det giver god mening inde i mit hoved.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kender du Jordmoderhusets Scanningsklinik? Jeg skal derind på søndag til en tidlig scanning, da jeg havde en god fornemmelse, da jeg læste om dem på deres hjemmeside. Jeg er ca. 6+6 i dag, selvom sygeplejersken hos lægen hårdnakket ville regne ud fra sidste mens første dag i stedet for fra ægløsning, som er kendt, og så vil jeg være 6+4.

Hej

Jeg er på besøg da jeg forhåbentlig skal høre til her. Jeg har været til scanning hos jordmoder huset. De er meget søde og hyggelige lokaler. Og hvis de er usikker på noget får du akut henvisning. Det gjorde jeg da desværre blev til en SA. Men det kunne de ikke rigtig se på tidspunktet.

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er mellem 5+6 - 6+1 henne, synes det er svært at finde ud af :/

Hvis jeg tæller fra første blødningen i sidste mens. Er jeg rimlig sikker på at jeg er 6+1henne (usikkerheden bunder i at jeg ikke er 100 % på at det var den dag)

- høre jeg så ikke til herinde i maj tråden? :)

Jeg tror stadig ikke helt på at jeg kan være gravid.

Har ikke kvalme eller ømme bryster, har det faktisk fint, bortset fra jeg tisser rimlig ofte og er begyndt at bruge offentlige toiletter (noget jeg aldrig har gjort førhen)

Men just en Case, er jeg startet på folsyre i fredags (dog er jeg en anelse bekymret at jeg ikke har gjort det før, men jeg viste det simpelthen ikke.

Jeg har i dag købt neutral shampoo og balsam og neutral vaskepulver, leder stadig efter sæbe, og deodorant

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej hej og velkommen til de nye spirer der vokser med lynets hast <3 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil bare lige sige hej, og dejligt at være en del af gruppen:)

Jeg har foreløbig terminsdato d. 28/5-14 beregnet ud fra første menstruationsdag. Jeg ved dog at jeg blev gravid noget senere nemlig d. 3/9. (så det kan jo være at jeg ender i en anden terminsgruppe) 

 

Jeg drømte om natten til den 4/9 at jeg var gravid og fik en pige, jeg drømte om navnet og alt. Siden d. 4/9 kunne jeg mærke at jeg var gravid selvom jeg ikke har haft symptomer andet end træthed. Jeg har været meget utålmodig med graviditetstestene og skuffet mig selv mere end nødvendigt ved at tage dem før tid. Men nu sidder jeg med to fine tests med tilsammen 4 streger! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde I/planlægger I egenligt at have jeres kæreste/mand med ved første lægebesøg? Jeg havde slet ikke tænkt tanke at han skulle med, så læste jeg på nettet at det var normalt at begge to var med?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde I/planlægger I egenligt at have jeres kæreste/mand med ved første lægebesøg? Jeg havde slet ikke tænkt tanke at han skulle med, så læste jeg på nettet at det var normalt at begge to var med?

Min mand vil med. Men det er nu mest fordi jeg har en tendens til at besvime når jeg skal have taget blodprøver.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde I/planlægger I egenligt at have jeres kæreste/mand med ved første lægebesøg? Jeg havde slet ikke tænkt tanke at han skulle med, så læste jeg på nettet at det var normalt at begge to var med?

 

Jeg var først ved sygeplejersken og få taget blodprøver og to uger efter ved lægen (i dag). Min kæreste var ikke med til nogen af dem, og det ville også have været spild af tid. Lægen gennemgik egentlig bare mine blodprøver, tog blodtryk og vejede mig. Jeg er første gangs gravid. Min kæreste kommer selvfølgelig med til NF. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde I/planlægger I egenligt at have jeres kæreste/mand med ved første lægebesøg? Jeg havde slet ikke tænkt tanke at han skulle med, så læste jeg på nettet at det var normalt at begge to var med?

Min kæreste skal med

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg har tænkt mig at tage min kæreste med. Han får lige så stor betydning for barnet som jeg har nu, så han skal selvfølgelig være med fra start:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:7himmelTillykke til jer alle sammen

Jeg er helt ny herinde...

Testede positiv i går, hvilket vi er utrolig glade for

Så hvis det passer er jeg nu 5+1 henne, og har termin den 25 ende maj.

   // Lone

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde min mand med, fordi han ville med, men ikke fordi jeg havde behov for det. Kunne sagtnes have klaret det selv. Har dog været til skanning pga smerter i maven (det var heldigvis ikke noget) der var han med og det var jeg rigtig glad for. I følge skanningen har jeg termin 11/5, men ifølge terminsberegner 15/5. Har ikke fået lavet vandrejornal endnu, men det skal jeg have lavet på torsdag, så bliver der måske fastsat en dato der? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal ikke have min mand med... det er der ingen grund til og det har han ikke været de to andre gange heller. Han har været med til alle scanninger men kun et jordmoder besøg og ingen læge besøg... og det er egentlig bare fordi der ikke er nogen grund. Hvis det viser sig der er noget galt med barnet skal han selvfølgelig med resten af vejen igennem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER