Påskesen

skanninger og lægebesøg

159 indlæg i dette emne

Halløj :) Tænkte at vi kunne have en tråd om vores skanninger og læge/jordmoderbesøg ;) 

 

Vi var til en tidlig skanning i fredags, for lige at se hjerteblink, nu vi havde fortalt det til så mange. Samme dag var jeg også ved lægen og få startet på 1. del af vandrejournalen. 

 

Det gik super begge steder, mit blodtryk var for lavt ( det er det generelt) men er ikke svimmel, så det er ikke noget der gøres noget ved. Urinen var clean. Jeg skal afsted på fredag igen for at lave sidste del af vandrejournalen, og glæder mig nu altså til at få den gule konvolut med hjem igen :)

 

Skanningen var fantastisk! Hun målte rejen til ca. 2,3 mm. og satte mig tilbage til 5+5/6 stykker. Det kan jeg dog ikke helt få til at passe, så tror at jeg er 6+3 som min. Der var en stor flot blommesæk, og et meget kraftigt hjerteslag  :kuller Og den havde masser af plads derinde :D Vi har bestilt en skanning d. 13/9 hvor jeg vil være 9+ så er spændt på om hun kan komme nærmere terminen der :) 

 

her er lige et billede af rejen:

 

fohhhto%201.JPG

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nææææ hvor fint, hvorfor valgte i at blive scannet nu??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nææææ hvor fint, hvorfor valgte i at blive scannet nu??

Fordi vi var blevet nød til at fortælle det til så mange allerede, og med alle de aborter der desværre har været herinde (fulgte nogle af dem ret tæt) var vi nervøse om alt var som det skulle være. Men vi købte også to tidlige skanninger med O og dem var vi rigtig glade for. Syntes det er spændende og dejligt at kigge ind til rejen nu hvor jeg ikke mærker den endnu. Og så er det ikke særlig dyrt. Til gengæld gider vi ikke rigtig de der 3D skanninger mm. :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fordi vi var blevet nød til at fortælle det til så mange allerede, og med alle de aborter der desværre har været herinde (fulgte nogle af dem ret tæt) var vi nervøse om alt var som det skulle være. Men vi købte også to tidlige skanninger med O og dem var vi rigtig glade for. Syntes det er spændende og dejligt at kigge ind til rejen nu hvor jeg ikke mærker den endnu. Og så er det ikke særlig dyrt. Til gengæld gider vi ikke rigtig de der 3D skanninger mm. :)

Okay... Jeg går selv med tanken om at blive scannet, men mest fordi jeg er blevet i tvivl om hvor langt jeg egentlig er henne!!

Skal til læge i morgen, så ser vi hvad han siger!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa- ville de godt scanne så tidligt- på de hjemmesider jeg har været inde og kigge står der nemlig at de først scanner fra 7+0......? :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor dejligt med en god scanning og hjerteblink!  :) Overvejer også selv at få en tidlig scanning (når jeg er 8-9 uger henne), mest bare for at se om spiren har det godt derinde.  ^_^

Var inde ved sygeplejersken hos egen læge i starten af sidste uge for at opstarte vandrejournal samt tale om forskellige ting så som vitaminer samt valg af jordmoder og sygehus. Fik desuden lavet endnu en graviditetstest for at sikre os, at jeg nu også var gravid - den blev heldigvis meget positiv med det samme.  :) Skal til 1. lægetjek når jeg er 9+.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay... Jeg går selv med tanken om at blive scannet, men mest fordi jeg er blevet i tvivl om hvor langt jeg egentlig er henne!!

Skal til læge i morgen, så ser vi hvad han siger!

Ja jeg var også i tvivl (og er det stadig :D ) havde håbet hun kunne komme med et bedre bud ;) Men det er jo alligevel nakkefold der afgør terminen. Håber dog at komme der nærmere ved 9+ skanningen :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa- ville de godt scanne så tidligt- på de hjemmesider jeg har været inde og kigge står der nemlig at de først scanner fra 7+0......? :balloons

Alle de hjemmesider jeg har kigget skanner de fra 5+ :) Man kan bare ikke være sikker på at hjertet er igang før 7+0 (troede jo så at jeg var 6+5 før hun skannede mig). Men ihvertfald Hvidovre skanningsklinik og lille kbh (begge dr. tri) tilbyder ihvertfald skanning derfra ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor dejligt med en god scanning og hjerteblink!  :) Overvejer også selv at få en tidlig scanning (når jeg er 8-9 uger henne), mest bare for at se om spiren har det godt derinde.  ^_^

Var inde ved sygeplejersken hos egen læge i starten af sidste uge for at opstarte vandrejournal samt tale om forskellige ting så som vitaminer samt valg af jordmoder og sygehus. Fik desuden lavet endnu en graviditetstest for at sikre os, at jeg nu også var gravid - den blev heldigvis meget positiv med det samme.  :) Skal til 1. lægetjek når jeg er 9+.

ja  det var bare skønt :) 9+ er en god uge at blive skannet syntes jeg. Der ligner den en fin lille baby med hoved, ben og arme, og ligger og hopper. Det var en stor oplevelse sidst vi gjorde det. Havde slet ikke forventet at der var sket så meget! 

Spændende med opstart af VJ :) Hvornår skal du have udfyldt resten så du kan få den med hjem så ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja  det var bare skønt :) 9+ er en god uge at blive skannet syntes jeg. Der ligner den en fin lille baby med hoved, ben og arme, og ligger og hopper. Det var en stor oplevelse sidst vi gjorde det. Havde slet ikke forventet at der var sket så meget! 

Spændende med opstart af VJ :) Hvornår skal du have udfyldt resten så du kan få den med hjem så ?

 

Uhh det lyder dejligt med en lille hoppende baby, tror jeg vi vil gøre.  :)

Skal ind til 1. lægebesøg når jeg er 9+3 - regner med at VJ bliver lavet færdig der. Det er vores første barn, så ved ikke så meget om alle de forskellige besøg.  :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op! Hvor må det være skønt at få kikke ind til den bette så tidlig! Så er man også helt sikker på at der er liv der inde 100%

Jeg gleder mig Vildt meget til vores NF! Det er ikke så længe at vente endnu, og jeg synes allerede jeg kan merke den lille sprælle rundt der inde, nu ved jeg jo også Hvad det er jeg skal kende efter, men Ingen ting som en scanning, for at få. Bekreftelse på liv!

Og hvor er dog din lille reje nuttet påskesen <3 bliver helt varm om hjertet på dine vegne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første scanning i torsdags, en tidlig scanning. Det var helt fantastisk, og alt så ud som det skulle. Hjertet slog så fint!! Nu glæder jeg mig til mit første besøg hos lægen i dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første scanning i torsdags, en tidlig scanning. Det var helt fantastisk, og alt så ud som det skulle. Hjertet slog så fint!! Nu glæder jeg mig til mit første besøg hos lægen i dag :)

tillykke med det :) Skønt med hjerteblink  :loveshower  Og god tur til lægen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sjovt nok oplevede jeg også at få en vurdering af at være 5+6 i stedet for 6+2 som jeg troede. Og jeg kan ikke helt få det med de 5+6 til at passe- men glæder mig meget til næste scanning- som nok bliver omkring uge 9 (efter din anbefaling) og selvbetalt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sjovt nok oplevede jeg også at få en vurdering af at være 5+6 i stedet for 6+2 som jeg troede. Og jeg kan ikke helt få det med de 5+6 til at passe- men glæder mig meget til næste scanning- som nok bliver omkring uge 9 (efter din anbefaling) og selvbetalt :)

Fedt at du blev lokket af mig :D Jeg kan heller ikke få det til at passe, tror selv jeg er 8+3/4 i dag, så er også spændt på den næste. Vi skal afsted på lørdag hvor jeg efter sidste skanning er 9+0 så kan jeg lige ligge et billede ind af bassen så du kan se hvad der venter jer :) Har i bestilt en dato for den næste skanning ? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jubii har fået tid til nf! 10. Oktober :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så var vi til endnu en fantastisk skanning i går  :loveshower  Bebs er nu 2,6 cm. lang, og med et stærkt blinkende hjerte :) Den lå og hoppede derinde, og vinkede endda til os på et tidspunkt :) Hende der skannede os var rigtig dygtig, og vi fik set både navlestreng, næsetip, benene der stak op mm. 

 

Det var en skøn skanning ! Nu skal vi bare have taget et billede til fb, og så skal det offentliggøres på onsdag :) Ihh jeg glæder mig !

 

Vi fik desværre ikke nogle gode billeder med hjem :( Så har ikke rigtig noget at vise herinde, men det vigtigste var jo også selve skanningen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så var vi til endnu en fantastisk skanning i går  :loveshower  Bebs er nu 2,6 cm. lang, og med et stærkt blinkende hjerte :) Den lå og hoppede derinde, og vinkede endda til os på et tidspunkt :) Hende der skannede os var rigtig dygtig, og vi fik set både navlestreng, næsetip, benene der stak op mm. 

 

Det var en skøn skanning ! Nu skal vi bare have taget et billede til fb, og så skal det offentliggøres på onsdag :) Ihh jeg glæder mig !

 

Vi fik desværre ikke nogle gode billeder med hjem :( Så har ikke rigtig noget at vise herinde, men det vigtigste var jo også selve skanningen :)

 

Åhh hvor dejligt med en skøn scanning! Og hvor vildt at I allerede kan se så meget.  :kuller

 

Skal selv til første scanning på torsdag, kan slet ikke vente til at se et forhåbentligt blinkende hjerte.  :7himmel  Det bliver så vildt at se den lille spire for første gang!  :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, så fik vi bestilt tid til tidlig scanning igen- torsdag den 25. Der vil jeg være i uge 9 :)

På torsdag den 18 skal jeg til læge og få startet VJ op- så sker der noget i denne uge også :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhh hvor dejligt med en skøn scanning! Og hvor vildt at I allerede kan se så meget.  :kuller

 

Skal selv til første scanning på torsdag, kan slet ikke vente til at se et forhåbentligt blinkende hjerte.  :7himmel  Det bliver så vildt at se den lille spire for første gang!  :)

 

Tillykke med den vellykkede scanning Påskesen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så var vi til endnu en fantastisk skanning i går  :loveshower  Bebs er nu 2,6 cm. lang, og med et stærkt blinkende hjerte :) Den lå og hoppede derinde, og vinkede endda til os på et tidspunkt :) Hende der skannede os var rigtig dygtig, og vi fik set både navlestreng, næsetip, benene der stak op mm. 

 

Det var en skøn skanning ! Nu skal vi bare have taget et billede til fb, og så skal det offentliggøres på onsdag :) Ihh jeg glæder mig !

 

Vi fik desværre ikke nogle gode billeder med hjem :( Så har ikke rigtig noget at vise herinde, men det vigtigste var jo også selve skanningen :)

Hvad sagde de forresten mht. terminsdato denne gang?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhh hvor dejligt med en skøn scanning! Og hvor vildt at I allerede kan se så meget.  :kuller

 

Skal selv til første scanning på torsdag, kan slet ikke vente til at se et forhåbentligt blinkende hjerte.  :7himmel  Det bliver så vildt at se den lille spire for første gang!  :)

Ja det var så skønt! Og selvom manden ikke havde lagt så meget i denne skanning, blev han helt rørt, og måtte lige tage mig i hånden  :wub

Ihh hvor spændende, det er jo lige om lidt! Håber i får en skøn skanning  :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, så fik vi bestilt tid til tidlig scanning igen- torsdag den 25. Der vil jeg være i uge 9 :)

På torsdag den 18 skal jeg til læge og få startet VJ op- så sker der noget i denne uge også :)

 

Spændende med scanning ! Håber at i får en rigtig god oplevelse  :loveshower

Vi har ihvertfald haft nogle rigtig gode oplevelser, og er blevet så rørt hver gang, det gjorde jeg slet ikke på samme måde ved vores datter, men tror det er fordi at man denne gang virkelig ved hvad det betyder haha. 

Denne gang målte hun mig til 9+4 (altså 4 dage frem siden sidst), hvilket betyder at jeg er 9+6 i dag :) Det passer meget bedre, og jeg regner med at det også er det de måler mig til ved NF (det er ihvertfald det både lægen og jeg selv også er kommet frem til ) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gode nyheder at du nu igen blev sat frem påskesen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh! Så er der endelig tid til at jeg skal til scanning, i morgen, torsdag. Og jeg kan slet ikke falde i søvn :-/

Hehe, det kan selvfølgelig have noget, med meget forskelligt at gøre, men jeg finder lidt ro i at lese om jeres scanning, jeg var også så nervøs da storesøster skulle scannes, det er lidt bedre den her gang, jeg er bare lidt bange for at det bliver tvillinger, det tror jeg bliver svert i vores 30kvm lille cirkusvogn! :) godt trangt om pladsen kan jeg i hvertfald sige :) ikke fordi vi ikke skal få det til at fungere, det er jo klart vi gør, vi har jo trods alt et halvt år til at forberede :)

Nåh, jeg opdaterer jer lige i morgen efter scanning, også med et lille billede, om jeg nu kan finde ud af det :)

God nat ❤️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER