Påskesen

skanninger og lægebesøg

159 indlæg i dette emne

Så fik vi endelig svar på moderkagebiopsien!

Og vi venter os en skøn, sund og rask lille dreng!! :loveshower

Det er bare helt fantastisk!! :kuller

Det er fantastisk nyhed

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg var 13+3! Fiiin lille nakkefold, men desværre var blodprøven taget 8+5.. Og den skulle være taget tidligst 9+0.. Så har fået taget en ny blodprøve :)

Men nakkefolden var lille, der var fin næseben og den hoppede lovligt rundt og fjollede! Vi hørte 5 sekunders hjertelyd, men så hoppede den væk så hun opgav.. Min lille aktive spunk!

Det lyder dejligt ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik vi endelig svar på moderkagebiopsien!

 

Og vi venter os en skøn, sund og rask lille dreng!!  :loveshower

Det er bare helt fantastisk!!  :kuller

Jaaaaa hvor dejligt!!!! Og stort tillykke med jeres lille dreng

De er da nogle banditter de drenge vi venter os

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, hvor jeg glæder mig til, at finde ud af om den er en lille dreng eller pige vi venter os. Regner med at betale mig til en kønsscanning d. 3 Nov :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En dejlig nakkefoldsscanning ligger bag os, risikovurdering på ca 1:8500 , smukt næseben, lille nakkefold og lange sunde lemmer ❤️

Jeg er forelsket i min baby...!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er fantastisk nyhed

 

Jaaaaa hvor dejligt!!!! Og stort tillykke med jeres lille dreng

De er da nogle banditter de drenge vi venter os

 

Tusinde tak! Vi er simpelthen så lettede og lykkelige!!  :7himmel  Nu skal der shoppes lyseblåt.  :P

Ja man må virkelig sige, at de allerede tester deres forældre.  :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

SÅ har jeg været til Nf -- blev rykket en dag tilbage.. så nu er jeg sat til d. 21/4 (fremfor d.22)... Risikovurderingen lå på 1:421.... hvilket jeg faktisk kan mærke jeg ikke er heeeelt tilfreds.. de vil ikke gå videre (grænsen er jo på 1:300), men er nu med i et forskningsforsøg hvor de har taget en blodprøve fra mig der sendes til usa.. udfra de prøver kan jeg vidst på en del ting at vide, bla. barnet køn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var vi de eneste der til nakkefoldsscanning prøvede at se efter køn selvom man godt ved man ikke kan se noget nu? :) sygeplejersken var selvfølgelig afvisende... Selvom vi er så nysgerrige tror jeg dog vi godt kan vente til MD.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt forstå at du ikke er så tryg med det risikotal - men det er nu trods alt en ret lav risiko, så mon ikke du med de blodprøver får helt ro i sindet...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak skal du have- det lyder bare meget 'på grænsen'.. så det lidt svært i forhold til dem der kommer ud med 1:15000 eller bare 1:3000 .. så er vores jo lidt skidt ! (?).. men nej vi regner og håber på det bedste.. og hvis vi havde sagt nej til at deltage i forskning, så ville man jo på ingen måder gå videre med de tal.. så på den måde kan vi da være optimistiske :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

og mht at kigge efter køn ... jeg overvejede det inden jeg kom ind, men glemte aaalt om det da vi først så på skærmen :D men håber vi får svar med blodprøve  :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

SÅ har jeg været til Nf -- blev rykket en dag tilbage.. så nu er jeg sat til d. 21/4 (fremfor d.22)... Risikovurderingen lå på 1:421.... hvilket jeg faktisk kan mærke jeg ikke er heeeelt tilfreds.. de vil ikke gå videre (grænsen er jo på 1:300), men er nu med i et forskningsforsøg hvor de har taget en blodprøve fra mig der sendes til usa.. udfra de prøver kan jeg vidst på en del ting at vide, bla. barnet køn :)

 

Er sikker på den lille er sund og rask.  :kram2   Men dejligt at i er med i forskningsforsøget, så i kan få lidt vished.  :)  Vi fik risikoen 1:82, og vores lille dreng er sund og rask.  :wub  Og skønt at i snart får kønnet af vide. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

SÅ har jeg været til Nf -- blev rykket en dag tilbage.. så nu er jeg sat til d. 21/4 (fremfor d.22)... Risikovurderingen lå på 1:421.... hvilket jeg faktisk kan mærke jeg ikke er heeeelt tilfreds.. de vil ikke gå videre (grænsen er jo på 1:300), men er nu med i et forskningsforsøg hvor de har taget en blodprøve fra mig der sendes til usa.. udfra de prøver kan jeg vidst på en del ting at vide, bla. barnet køn :)

Vi fik risikotal på 844. Det synes jeg heller ikke lyder så pænt, men naturen må gå sin gang. Der er liv i spunken og så må vi vente og se :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores risikotal var også kun på 1:483, vi fik tilbudt en moderkagebiopsi, men vi syntes at risikoen for abort er for stor. Vi så næseben og der var meget liv i spunken. Alt var godt på nær nakkefolden. Så vi venter og ser til MD skanningen. Vi har dog ro i maven og regner med at alt er som det skal være. Vi skal til kønsskanning i morgen og der håber vi selvfølgelig at de kan sige at den stadig ser fin og rask ud :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan kan det være i blev tilbudt moderkagebiopsi, når i fik 1:483? (går grænsen ikke ved 1:300? ) :) Men naturligvis er det vigtigste at der er liv i den lille og resten ser ud som det skal ! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan kan det være i blev tilbudt moderkagebiopsi, når i fik 1:483? (går grænsen ikke ved 1:300? ) :) Men naturligvis er det vigtigste at der er liv i den lille og resten ser ud som det skal ! :)

 

Ved ikke præcis hvorfor, men tror det var fordi at de havde svært ved at scanne mig (babyen ville ikke ligge stille, og bukkede i nakken) så den første scanningsdame fik både tal under og lidt over grænsen på 1:300 så efter en times scanning ved hende blev jeg sendt videre til en anden, som scannede i 30 min. og fik 6 identiske resultater, hvilket blev den endelige vurdering. Jeg tænker at fordi hele forløbet var præget af usikkerhed så ville de gerne tilbyde os biopsien for at gøre os mere rolige. Syntes jo så bare at den havde alt for høj risiko, og havde faktisk hellere set at vi ikke havde fået den tilbudt, for så stod vi jo pludselig med en usikkerhed på at alt var ok, på trods af at tallet var på den rigtige side. 

Der står mere om det hele i min mor tråd ( se link i signaturen) hvis du vil læse om det ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har vi været til kønsscanning i dag :) Alt var perfekt! Og vi venter os en ….

 

 

 

 

 

lillesøster  :loveshower  :loveshower  :loveshower  :loveshower

 

 

I får lige et billede af min smukke pige:

 

IMG_5073.JPG

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har vi været til kønsscanning i dag :) Alt var perfekt! Og vi venter os en ….

lillesøster  :loveshower  :loveshower  :loveshower  :loveshower

 

Nej hvor skønt! Stort tillykke med den lille prinsesse!!  :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kæmpe tillykke med minipigen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihiiii fantastisk... stort tillykke med lillesøster :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har været til kønsscanning i sidste uge og venter en lille livlig DRENG.

SÅ til april kan jeg kalde mig mor til 4 lækre drenge  :kuller 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har vi været til kønsscanning i dag :) Alt var perfekt! Og vi venter os en ….

 

 

 

 

 

lillesøster  :loveshower  :loveshower  :loveshower  :loveshower

 

 

I får lige et billede af min smukke pige:

 

IMG_5073.JPG

Kæmpe tillykke hvor er det dejligt med en fin lille prinsesse

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har været til kønsscanning i sidste uge og venter en lille livlig DRENG.

SÅ til april kan jeg kalde mig mor til 4 lækre drenge  :kuller 

Jaaaayy velkommen i klubben, venter også en dreng, dig ikke lige nr. 4

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med jeres hhv pige og dreng :)

Jeg var til første JM besøg idag. Og jeg fik lov at høre hjertelyd ❤

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med jeres hhv pige og dreng :)

Jeg var til første JM besøg idag. Og jeg fik lov at høre hjertelyd ❤ det var fint gang i den og livmoderen havde den rigtige størrelse efter ugenr. (15+0)

Vi talte om hjemmefødsel *gys* det ved jeg ikke om jeg tør overveje...

Jeg skal til min første JM besøg i morgen, glæder mig men vælger bestemt heller ikk nogen hjemme fødsel!!

Men er nødt til at snakke om alternativer da min første fødsel varede 16 timer, n. 2 varede 2 timer så vi når da slet ikk ind næste gang!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER