Guest

Går i til noget med jeres baby/tumling/barn

26 indlæg i dette emne

Hvorfor? hvorfor ikke?

Vi gør ikke, vi har gået til baby svømning og gymnastik men indtil videre har stressen omkring det været større end udbyttet så vi har i stedet valgt ro i hverdagen. Jeg ville ønske vi var bedre til at komme i svømmehal men det er vi ikke. Men jeg er ret sikker på at Mie ikke savner noget endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har ikke gået til noget tidligere, men har planer om at vi starter til forældre/ barn gymnastik her senere på måneden, Caroline elsker at danse og tumle så tænker det kunne være super.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal igen i år til forælder/barn gymnastik. Synes det er hyggeligt med 1 times kvalitetstid med Marius og jeg synes faktisk han udviklede sig meget motorisk sidste sæson.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gør ikke - samme grund som jer. Vi har været i svømmehallen engang imellem, men langt fra noget fast :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Igen i år skal vi gå til plask og leg med Ida.

Den største årsag til at vi skal gå til det, er at så Rasmus og Ida minimum en times kvalitets far&ida tid om ugen.

Jeg er kun ned til svømning de få gange Rasmus skal arbejde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi går til forældre/barn gymnastik i vinter halvåret (starter i september).

Fordi vi føler C får rigtig meget ud af det motorisk og har godt af at tumle med børn der også er ældre end hende - og det skal ikke gå ud over C at vi har en fortravlet hverdag, så derfor tager vi os tiden til dette (selvom det betyder at jeg skal skynde mig hjem fra arbejde).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gik til babysvømning med Ronja da jeg var på barsel og jeg nødt det. Det var både for min egen skyld men også for at give Ronja et godt forhold til vand. Det sammen kommer til at ske med Liv :)

Sidste år startede vi til rytmik med Ronja og skal også gå i år. I år er det fordi hun nød det så meget sidste år men vi startede fordi jeg synes det er godt hun lærer det er godt at få bevæget sig og for at få noget tid sammen uden det er herhjemme.

Næste år satser jeg på hun skal gå til svømning og det er fordi hun skal lærer at svømme så tidligt som muligt.

Når hun bliver ældre kan hun selv få lov til at vælge hvad hun gerne vil men jeg synes hun skal gå til et eller andet både pga det sociale men også for at få motionen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige meldt os (Adam og jeg) til babyrytmik. Jeg er selv musiker og elsker musik og bevægelse. Og så synes jeg at det fede ved netop rytmik er at vi også kan tage aktiviteterne der fra med hjem og bruge til at lege og have det sjovt hjemme. Så det er vel også en slags inspiration til sjov i hverdagen.

Jeg ville enormt gerne gå til svømning med ham, for at give ham et godt forhold til vand, men jeg tåler ikke klor, så det kan vi ikke :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal begynde til mor-barn gym, fra 1,5-2 år. Perfekt!

Nu hvor William er hjemmeunge, så ser jeg det (ud over at det bliver mega hyggeligt) som endnu en mulighed for at interagere med andre børn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hm... Marlon går til sandkassebold om mandagen og spire-klub i missionshuset om fredagen, så jeg er lidt i tvivl om han skal med til gymnastik. Men hvert fald så skal Charlie afsted, med mor så længe jeg kan, og derefter overtager far :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har sagt ja til at træne mor-far-barn holdet i år (sammen med to andre) så det skal vi til igen i år!

Det er super godt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Felix skal gå til gymnastik alene i år. For 3-4 årige. Han skal gå til gymnastik da han nu selv efterspørger det. Det er hans 3. Sæson. Men ellers kan jeg kun tilslutte mig at det er sundt for motorikken og så er motionen jo sundt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Erica skal også til gymnastik igen. Hun var glad for det sidste pr og jeg er spændt på hun også bliver det i år - nu må forældre nemlig ikke være med i salen :unsure

Jeg gad godt hun gik til svømning - men ærligt? Så gider jeg ikke selv skulle i vandet... :blush Så det må vente til hun er stor nok til at kunne alene :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ingen af mine har gået til babysvømning eller lignende. Svømning pga at jeg er vandskræk ;)

Freja startede til dans da hun var 4 og Liva da hun var 3, men kun fordi danselæreren gav tilladelse :) De elskede at danse, og det er det eneste jeg savner faktisk. Hvis Mie nogensinde skulle få lyst til det, så vil jeg anbefale Helles Dans i Herning. Ih hvor hun formår at møde de små :)

Jeg synes det er stressende med alle de aktiviteter og mine børn har haft brug for den ro der var i den tid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg begynder måske til mor-barn gymnastik med Thea til september, de kører med to prøvetimer før man melder sig til, så det prøver vi lige først.. Det ligger nemlig på et rigtigt dumt tidspunkt, tirsdag klokken 17-18 :( det er midt i theas spisetid, og jeg kommer til at skulle have Alba med også, for det er meget sjældent at Dennis er nået hjem til det tidspunkt. Men vi prøver at se om det kan gå :)

Og så begynder jeg til barnevogns-fitness med Alba i næste uge. Men det er nok mest mig der får noget ud af det :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Endelig kom muligheden for tilmelding til far/mor-barn gymnastik :) Vi prøvede sidste år, hvor det ikke var noget for M., så nu prøver vi igen i år :) Er det ikke noget, så bliver det svømning :)

Næste år må hun begynde til dans, det håber jeg hun vil afsted til og bliver lige så glad for som moderen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke gået til noget med Isaac, da jeg var alene med ham indtil sidste år...

Nu går han til fodbold med hans bonusfar hver onsdag og han går til FDF hver mandag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Filippa og jeg starter til rytmik igen i år på onsdag :) Vi gik også sidste år.

 

Jeg synes, at det er rigtig hyggeligt at gå til noget med hende (det var primært mig) og hun nød det. Jeg tror ikke, at børn der ikke går til noget, mangler noget.

 

Jeg vil gerne have, at Filippa (og til den tid lillesøster) lærer at svømme, men synes det er en tidskrævende aktivitet. Jeg vil gerne stimulere hendes interesse for motion (eller noget andet, fx musik, hvis hun hellere vil spille noget på et tidspunkt) med en fritidsaktivitet. Jeg vil dog gerne indrømme, at jeg har svært ved at se, om det kan hænge sammen at gå til noget med to børn og to fuldtidsjob med transporttid :chin: Det må tiden vise.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silke Elia kan desværre ikke rumme andet end dagpleje i hverdagene og bruger weekenderne på at lade op, så vi går desværre ikke til noget. Jeg ville gerne hun lærte og svømme og spille på et instument (hvis hun har interessen). Når hun bliver ældre kunne jeg forestille mig at vi begge begyndte til spejder igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har meldt Sofia til både gymnastik og svømning i år. Er spændt på om det er for meget for hende, men det lå på ok gode tidspunkter. Kl. 16-17 om mandagen og 8.30 om lørdagen.

Sofia har desuden tit fri om mandagen sammen med mig, så jeg tror godt hun kan klare det. Svømme- sæsonen er desuden næsten et helt år, så skulle vi misse en gang eller to fordi det er for stresset går det nok .

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Slettet efter ændring i Babyklar's politik.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gik til babysvømning, indtil der ikke var mere barsel :)

Om en god uge starter vi til rytmik om lørdagen - jeg er pæn sikker på, at mit lille pjevs ikke magter ekstra aktiviteter på dage med vuggestue først :)

Vi forsøger at komme i svømmehallen 1-2 gange om måneden - det er dog ikke sååååå let...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg gik på barsel gik jeg fast til tumlastik og babysvømning.

Nu hvor hun lige er fyldt 1, skal vi starte til "familiegymnastik" hver mandag 16-17 i den lokale idrætsforening. :) starter i morgen :wee

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Theodor starter lige om snart til gymnastik - krudtuglerne 1,5-2 år - med forældre selvfølgelig.

Det er lørdage kl. 9-10, så det er bare helt perfekt. :yay

Havde det været på en hverdag havde ingen af os haft tiden eller overskuddet.

Vi har aldrig gået til babysvømning eller babysalmesang, da begge dele lå lige oven i Theodors sovetid den gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gik til babysvømning med L da han var 4-7 mdr, og siden har vi vel været i svømmehallen med ham i gennemsnit hveranden uge. Når han bliver ældre vil jeg gerne have at han går til svømning så jeg ikke behøver være bange for at han ikke ville kunne klare sig hvis han faldt i vandet...

 

Sidste sæson gik min mand og L til forældre-barn gymnnastik, men kun de sidste to mdr da L ikke var klar før. Det var super godt for vores lille aktive fyr, og nu hvor han er blevet ca ½ år ældre tror jeg at han får endnu mere ud af det - så han starter igen i næste uge.

 

Jeg tror helt sikkert at det er godt for børns sociale og motoriske udviling at gå til aktiviteter hvor de interagerer med andre børn og bruger deres krop, men hvis det bringer unødig stress i hverdagen hos familien bør man nok undgå det, og i stedet stimulere sit barn på anden vis. De skal nok blive til små fornuftige mennesker, der kan finde ud af at være sammen med andre alligevel ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER