Barbamama

Alle de skøre bamsenavne :)

30 indlæg i dette emne

Hehe, nu læste jeg lige, at Stephis W har en bamse, der hedder Muhle, og det synes jeg bare var så sødt :wub

Og så kom jeg til at tænke på min egen elskede ko-bamse fra barndommen som hed Rufsa-Tufsa. :biglove

Og Valdemars bamser, som hedder Arnold, Gert, Nye Plys og Gamle Plys :biglove

Bamser har bare sådan nogle hyggelige, søde og tit pudsige navne :biglove Hvad hedder jeres børns bamser? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Skøn tråd :D

 

Mads har en elgbamse, der hedder Preben Elkjær :P - og så har han selv døbt sin skildpadde Zebra :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ida har hendes uundværlige giraf ved navn Geo. 8LlMVbD.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha Preben Elkær og Zebra :D

Jeg havde i øvrigt også en and, der hed Sydfrugt (jeg havde faktisk et par stykker, jeg betragtede det som en slags race af ænder, tror jeg).

Og så havde jeg Tommy-bamsen og Søvnigkat (som senere stiftede familie med tante Dansekat, og fik tre killinger).

Jeg havde faktisk absurd mange bamser (jeg tror, det var omkring 400, jeg nåede op på), men jeg kan pt ikke huske så mange af navnene :chin:

Min storebrors bamser var opkaldt efter Rasmus Klump figurer, så der var en Rasmus, en Pelle, en Skæg osv...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Immanuel har en hjertelydsbamse, der hedder Lev(betyder hjerte på hebraisk)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marius har giraf og giraf :) Meget ordinær, men det et det Marius kalder dem begge og vi er kommet på nogle navne... Det mest oplagte havde jo været Marius, men det hår jo ikke..,

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anabella har sin yndlingsbamse som hedder Bamse..

Men har også Putte, Puppy og Gnaske og en helt helt masse uden navne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da Emilia var lille, havde hun store kanin og den anden (som var en mindre kanin) og lille Bjørn, det har været dem der har betydet mest.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Camille har hendes sovefår.. Det er et grønt får, som hun sover med :p

Så at hun det samme får i lilla og beige..de hedder Får Lilla og Får Beige!

Så har hun Elg-Helge..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna har Tiger :D

Og Sofus, Futte, Lulu, Abe, Æsel, Grisling og Bamse . Vi er ikke så keative :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

YhEWKKU.jpg

Her er Muhle. Som William nu er begyndt at kalde Muh :kuller Vi snakker tit om at W elsker Muhle højere end os ;) Han har også Fætter Muhle (samme ko men som bilrude hænger) og mini Muhle (samme ko som suttekæde).

Så har han Lille Bams (gratis bamse fra Rema)

Og en underlig hæklet bamse ting fra Sebra som hedder Geo(rg) og er opkaldt fra den fra Anna og Lotte.

Mine bedste bamser var Rover (Simba fra løvernes konge, min mor sagde den stank af rovdyr = Rover) og Tarzan micro (min søster havde samme bamse i kæmpe der hed tarzan, jeg fik så en mellemstor Tarzan junior og så mikro, som jeg stadig har og fx var med på sygehus da William kom ud :blush )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lunas faste sove-venner er bamse og Elmo. Sjovt nok er det en brun bamse og en rød elmo-bamse (sesame street) derudover har hun sine reserver,(når Bamse og Elmo er på"ferie") ugle og fant. Som er en lilla ugle-sutteklud og en hæklet elefant med striber.

Nyest tilkomne er Bamse og "kylling" som så rent faktisk er Ælling :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor sjovt.

 

Øv jeg ved ikke hvad Lillys bamser hedder... og hun kalder dem ikke noget. Bortset fra en tøjhund som hedder "vufvuf"

 

Teletubbies bamserne hedder tilsyneladende allesammen temasangen fra Teletubbies... og hendes "Anna" og "Elsa" figurer fra Frost (filmen) hedder "E-it gooooo" (Let it go).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Carolines sovebamse hedder duplo, det er en hund vi har købt i Legoland. Derudover har hun en sutteklud med hestehoved som hedder sofus, resten af bamserne har ikke navne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marlon har en samling af sådan nogle små bamser med lange haler og kæmpestore øjne, den første han fik kom til at hedde Gismo, og så skulle de allesammen hedde Gismo derefter :D

Så har de begge en brun teddybjørn som (begge) hedder Krammer-Bammer ;)

Ellers hedder de vist bare hvad de er.... Altså elefant, æsel mv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lises yndling er Panda (pandabamsen fra IKEA). Derudover har hun Miav (en lille kat), Bamse (alm. bamse), Lollo og Bernie (bamserne fra Sunwing hotel), Løve (en løve :P), Lilla Muh (en lilla ko), Bølle (en trold med brudekjole på :D), Store hund, Lille hund, Tiger, Isbjørn.... ja vi er vist heller ikke så opfindsomme herhjemme :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det sødt og sjovt med de navne.

 

Herhjemme har vi

 

- en røde/gul abebamse - Trunte

- En grå kanin - Ning

- En grøn/rød bi - som først hed Sumbi (som i bikuben disney junior), men folk der ikke kende disney junior troede vi sagde Zombie :oops så navnet blev ændret til Bibi (også fra bikuben)

- en afrika bamse/dukke - Sofia, fordi det hed den i forvejen

- en lille bitte elgbamse, fra moster i Sverige - Helge

- Pippi - pippi  :yiepie

 

Nu kan jeg selvfølgelig ikke huske dem alle sammen - men hun har efterhånden mange.

Og hvor f..... kommer de egentlig fra - det er ikke mig der køber dem :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den eneste bamse C har navngivet hedder Hugo, det er hendes hund, den er opkaldt efter ræven i Dora the Explorer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mie har tiger og kanin (nussedyr) og ifølge Mie er tiger en pige og kanin en dreng! Og ligegyldig hvor ofte vi spørger er svaret det samme.

Ellers har hun lafferlaf - hafferlaffen

Tigerdyr

Og det mest konstruktive er Abe - fordi det faktisk er en løve :lol men selvom hun godt ved det, så hedder den altså abe!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Theodor har elefanten Gumpe og frøen Arne. 

 

For mange år siden havde min søster og jeg taget vores lille kusine med i biografen og på McD, og hun fik et happymeal med en flamingo-bamse i. På vej hjem spørger vi hende, hvad den skal hedde, og hun siger Amalie for det hedder hendes bedste veninde i børnehaven. Derefter er der helt stille på bagsædet af bilen mens hun sidder i dybe tanker, og udbryder så..."ej, jeg tror den skal hedde Jytte".

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Maliva har Bear-Bjørn, Teddy og Thea som er hendes uundværelige - samt hendes kæmpe elefant som hedder "Lilefant" :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ericas mindste dukke hedder bibi - hendes første udtale af baby :wub

De andre dukker hedder Marie og Lise - mere originalt kan det vist ikke blive!! :D

Tilgengæld hedder ingen af hendes bamser noget...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ayah har sin kanin som hun sover, trøster og putter med - som hedder niner. Det har hun altid kaldt den, og hun elsker niner.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lucas' 3 vigtigste og meget uundværlige bamserm som han altid sover med hedder Nulle, Ælling og Nulleko :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Thea har tre bamser, hvor to af dem ikke har noget navn. Yndlingsbamsen hedder egentlig rigtig Ninus, men Thea kalder den Ninni, så det hedder den nu :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER