mille1981

At fjerne nat-flaskerne

47 indlæg i dette emne

Hvad gør I så for at få ham til at sove, når han vågner om natten?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er da så meget succes! :yay

Så er det bare om at være standhaftig i nat også, for han skal sikkert nok vågne!

lille dreng da.. det må alligevel ha taget lidt på kræfterne at være vågen i nat! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad gør I så for at få ham til at sove, når han vågner om natten?

Første gang havde jeg ham oppe, sang, gav vand, sad med ham og gik rundt med ham. Det gjorde ham bare mere hysterisk.

Anden gang lod jeg ham blive i sengen. Han var ked, men slet ikke så meget som første gang. Var han blevet hysterisk havde jeg nok taget ham op (selvom det sikkert ikke havde hjulpet, men så fik han da kram mens han var hysterisk...).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da så meget succes! :yay

Så er det bare om at være standhaftig i nat også, for han skal sikkert nok vågne!

lille dreng da.. det må alligevel ha taget lidt på kræfterne at være vågen i nat! ;)

Håber manden er standhaftig, ellers var min kamp jo lidt forgæves ;)

Han sov to timer til formiddag, og ser lidt klatøjet ud allerede, selvom det kun er to timer siden han vågnede.... Det er hårdt snart at være tumling!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder super godt og nu handler det om at være standhaftige for han er helt sikkert ikke færdig med at tage kampen med jer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi trappede ud ved at gøre den tyndere og tyndere og til sidst fjernede vi den helt og det var ret nemt. Hun fik putteflaske til hun var ca. 18 mdr.

 

Præcis sådan gjorde Vi også. Vi havde dog inden da skiftet mme ud med vælling, som i den grad mættede hende mere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det sejt at i tager kampen! Det bliver i glade for om nogle dage :kram2

Og synes det lyder som om det er gået rigtig godt for en første nat!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Succes :yay

I går var vi til fætter-kusine fest, og N ville ikke falde i søvn i BV. Vi valgte så at køre hjem, og han faldt i søvn i bilen efter 30 min.

Da vi kom hjem kunne jeg bære ham op i seng uden han vågnede. Det er aldrig sket før!

Han vågnede kl 23.30. Fik tilbudt vand og var hys i ca 10 min inden han faldt i søvn. Og han sover stadig!!!

D hørte lidt bjef kl 6, men det har ikke været meget. Jeg hørte det ikke.

Der kommer sikkert nætter der bliver svære igen, men pt kan vi da kun sige :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor FEDT altså!!!! :yay

Ren succes!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor er det dejligt at læse! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nattestatus:

Blev puttet uden flaske helt uden problemer.

Smågrynt omkring kl 23, faldt i søvn igen.

Vågnet ca 2.45, tilbudt vand, drak ca 0,5 dl. Sover ikke helt endnu, men har heller ikke været hys efter han fik vand :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nattestatus:

Blev puttet uden flaske helt uden problemer.

Smågrynt omkring kl 23, faldt i søvn igen.

Vågnet ca 2.45, tilbudt vand, drak ca 0,5 dl. Sover ikke helt endnu, men har heller ikke været hys efter han fik vand :yay

:Yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:respekt det går jo strygende :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Total strygende! Lille grynt kl 6, men vågnede først lidt i 8. Super, nu hvor vi har planlagt hyggedag :)

Var så total spættet på maven da jeg tog ham op :( håber ikke sygdom skal ødelægge det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det fedt, at han er så hurtig til at forstå budskabet - godt mor og far!! 

 

Håber ikke han skal til at være syg! Her er vi aldrig vendt tilbage til mad/mælk om natten pga sygdom, så uanset, synes jeg I skal holde fast og så fylde op i løbet af dagen - så meget som muligt, selvfølgelig..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det fedt, at han er så hurtig til at forstå budskabet - godt mor og far!! 

 

Håber ikke han skal til at være syg! Her er vi aldrig vendt tilbage til mad/mælk om natten pga sygdom, så uanset, synes jeg I skal holde fast og så fylde op i løbet af dagen - så meget som muligt, selvfølgelig..

 

Det er rigtig fedt! Det var jo faktisk kun een skod-nat, og så skod var den jo heller ikke. Selvom det var svært at han skreg og græd i en time...

 

Jeg satser heller ikke på det bliver nødvendigt med nat-mad selvom han skulle blive syg. Han er jo stor nok til at undvære. Han må komme ind i vores seng i stedet, hvis han har svært ved at sove.

 

Han spiste ikke rigtig noget morgenmad, men har lige spist lidt brød og melon inden han kom ind og putte. Så appetitten er ikke heeel som den plejer, men det kan jo også bare være et dags-udsving. Det er jo heller ikke altid vi andre er lige sultne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det fedt, at han er så hurtig til at forstå budskabet - godt mor og far!!

Håber ikke han skal til at være syg! Her er vi aldrig vendt tilbage til mad/mælk om natten pga sygdom, så uanset, synes jeg I skal holde fast og så fylde op i løbet af dagen - så meget som muligt, selvfølgelig..

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som det kloge BK-panel foreslog var det virus-udslet.

I går sov han ok, i dag har han pt haft 2 skrigeture. Det er værst hvis jeg er på hans værelse eller tager ham op, så prøver at lade være, selvom det er svært!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber, at resten af natten gik okay :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak. Han vågnede igen omkring halv fire. Ikke helt så slemt som de andre gange, heldigvis...

Stod op kl 8 ( han er altså blevet en syvsover! Han plejer at vågne kl 6).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er virkelig fedt, at nætterne er så forholdsvis gode allerede! Og fedt han sover længere...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En kort Update:

Noah har ikke fået mælk i flaske siden jeg oprettede tråden :yay

Han fik vand i flaske indtil for en uges tid siden, men det gider han ikke rigtig mere.

Han vågner stadig 1-4 gange pr nat. Som regel dog kun 2. Oftest klynker han bare lidt og falder hurtigt i søvn igen, andre gange græder han og kommer så op og bliver trøstet. Der tager det 15-30 min at få ham til at sove igen.

Enkelte nætter har han sovet fra ca 22-6.30 uden opvågning og en enkelt fra 19-6. Men som regel vågner han altså stadig i løbet af natten.

Nogen ideer til hvad man kan gøre for at hjælpe ham til en sammenhængende søvn?

Han sover en lur på ca 2 timer om dagen og 11 timer om natten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER