Ema

Hvad er bedst for baby?

12 indlæg i dette emne

Altså vi bor jo i Sverige lige pt og ikke som i "lige over Øresund-Sverige" men oppe på den anden side af Göteborg. Nu er vi så blevet enige om at vi gerne vil tilbage til DK igen og flytning står og falder på at jeg kan få arbejde.

Jeg er så begyndt at søge job i DK og det er så her min problemstilling kommer:

 

Hvad er bedst for Freja, hvis (når) jeg bliver kaldt til jobsamtale?

 

At køre i bil er udelukket. Hvis man kører non-stop, så har vi 4 timer til Kbh og da jeg primært søger job på fyn og i jylland vil der jo skulle lægges x antal timer til den tid. Det er ikke en mulighed i min verden

 

Så er der toget. Vi har 20 min i bil til toget. Så er der mellem 4,5 - 5 timers køretur til Kbh med 1 skift og så vile vi skulle skifte igen i Kbh og igen afhænger videre rejsetid jo så af hvor jeg skal til samtale henne. Alternativt ville jeg kunne aflevere Freja til mine forældre i Odense et par timer (de har passet hende før uden problemer) og så selv tage videre. Evt med mulighed for at låne bil, men det er ikke sikkert.

 

Så kan vi flyve. Det kræver 20 min. kørsel til stationen, 3 timers tog rejse for at komme til lufthavnen og derefter 1 time og 10 min flyvetid for at komme til Kbh og så skal vi så videre derfra med enten fly eller tog. Kan ikke finde nogle flyafgange hvor der ikke skal byttes i Kbh.

 

Sidste alternativ er at lade Freja blive i Sverige sammen med N. Det vil kræve at han kan holde fri fra arbejde og det ved vi ikke om han har mulighed for. Det kan jo være med forholdsvis kort varsel.

Freja bliver stadig ammet 100% og jeg er ikke sikker på at jeg vil kunne malke nok mælk ud til at de kan klare sig kun på det. Vil jo som min være væk i ca 1 døgn selvom jeg kører ud og hjem samme dag, hvis dette altså kan lade sig gøre. Vi har lidt mælk i fryseren, men jeg forsøgte at malke ud i går aftes, da hun havde spist sidste gang inden nat og der kom kun et par ml. Vil jo ikke malke ud i løbet af dagen, så der ikke er nok til hende når hun spiser. SÅ skal hun blive hos N, så ville hun blive nødt til at få en blanding af mm/mme

 

Synes sådan set det er lidt uoverskueligt, men føler samtidig lidt at vi er nødt til min. at have en plan A og B på plads så hurtigt som muligt, hvis jeg pludselig skal til samtale

 

Hvad ville I gøre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville tage hende med, og nok i tog :) simpelthen fordi der i toget er bedre muligheder sådan pladsmæssigt.. :) så ville jeg nok lade bedsteforældrene passe mens samtalen foregik, også tage en eller to Hyggedage der :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville tage hende med, når I nu ikke ved om far kan få fri, og så ville jeg tage toget. Nu ved jeg ikke hvordan din pige er, men da min datter var 1/2 år gammel, var hun forholdsvis nem at have med rundt. Og i toget kan du jo bevæge dig rundt med hende, både på armen og i barnevogn, så hun kan sove. Der er generelt mere plads.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ville også tage toget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville tage hende med, når I nu ikke ved om far kan få fri, og så ville jeg tage toget. Nu ved jeg ikke hvordan din pige er, men da min datter var 1/2 år gammel, var hun forholdsvis nem at have med rundt. Og i toget kan du jo bevæge dig rundt med hende, både på armen og i barnevogn, så hun kan sove. Der er generelt mere plads.

 

Men hvis far kunne få fri, ville du så lade hende blive hjemme?

 

Men ja, transportmæssigt bliver det nok toget. Der er bare SÅ dårlig plads til barnevogne i de svenske toge og man kan ikke bestille plads til den, så kan risikere at være nødt til at sætte den i en anden vogn end jeg selv sidder og så kan hun jo ikke sove i den alligevel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men hvis far kunne få fri, ville du så lade hende blive hjemme?

 

Men ja, transportmæssigt bliver det nok toget. Der er bare SÅ dårlig plads til barnevogne i de svenske toge og man kan ikke bestille plads til den, så kan risikere at være nødt til at sætte den i en anden vogn end jeg selv sidder og så kan hun jo ikke sove i den alligevel

Nu kender jeg jo ikke din datter, så det kan du bedst selv svare på :) Men hvis hun er tryg og glad ved far, hun gerne vil tage sutteflaske osv, ja så ville jeg lade hende blive hjemme hos far, hvis det er muligt. Det er også en god mulighed for dem at få lidt kvalitetstid sammen og du skal jo ikke være væk i flere dage. Vi snakker max en overnatning, som jeg forstår det. Det kan de to sagtens klare, og så vil du have hænderne fri til at koncentrere dig om jobsamtalen og komme lettere frem og tilbage.

Men jeg ville planlægge efter at tage hende med, hvis far nu ikke kan få fri.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville have hende med. Ikke at jeg ikke ville stole paa M, men fuldamme og saa vaere vaek, det ville jeg nok ikke bryde mig om. Nu ville Noah saa absolut heller ikke tage flaske, saa det ville give sig selv...Men jeg ville ikke vaere vaek fra min baby i saa lang tid ad gangen, men det er MIG, der ikke kan det - for det kan jeg bare ikke...  :blush

 

Hvis du godt kan og Freja kan tage flaske, saa kan I godt have den plan som plan A og saa ville jeg have en plan B. Er Freja god til at koere bil? Jeg ved ikke, om jeg ville bryde mig om tog, som du siger det med plads i de svenske toge... 

 

Selv flyver jeg jo naar jeg rejser til Danmark, og der skifter jeg ogsaa i Kbh, fordi der saa er 1,5 time til Bologna herfra. Ellers koerer vi 3 timer til lufthavn og saa flyver jeg til Billund og saa har jeg 1,5 time... Anyway, det er ikke slemt at skifte fly, hvis bare bagagen enten gaar direkte over i naeste ELLER, der er god tid til at faa hentet og tjekket ind igen. Der er jo alt i en lufthavn, ogsaa hvis I skal vente lidt laengere i Cph. Jeg har altid Noah i baeredims og saa er der laaneklapvogne i baade Kbh og Billund lufthavne. Jeg har saa lejet en bil fra lufthavnen med autostol og det kan du nemt klare hos Europcar, hvor autostolen er gratis, hvis man booker det paa forhaand. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Freja er faktisk rigtig god at at køre bil, men det bliver bare for lang en køretur for hende, også tidsmæssigt med alle de pauser der skal til. Det kan jeg simpelthen ikke overskue alene.

Hum tager flaske uden problem, så det er ingen hindring. Dog har hun ikke fået mme andet end supplement et par gange i den allerførste uge så ved ikke hvad hun ville sige til det. Om jeg så kan undvære hende, ja det er jo så lige det...

Åh synes det er svært

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er du begyndt at sende ansøgninger, og arbejder du indenfor et felt hvor det er nemt at få job? Hvis ikke, kan der måske gå nogle måneder før du bliver kaldt til samtale, og så er hun måske på mere fast kost. Det kunne tale for at lade hende blive ved far:)

Held og lykke:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan jo prøve dig stille og roligt frem allerede nu med at se om hun vil drikke erstatning, hvis det er, og så småt begynde at introducere hende for mere fast føde, så har farmand også det at tilbyde hende. Det er hun jo ved at have alderen til nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg foreslår også en plan B løsning, hvor I tager afsted til mormor og morfar, tager en overnatning der og de passer din datter under samtalen.

Modermælkserstatning kan i tilfælde af at sutteflasker ikke accepteres, hældes i en lille kop, fx snapseglas, og så drikkes i bittesmå slurke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er du begyndt at sende ansøgninger, og arbejder du indenfor et felt hvor det er nemt at få job? Hvis ikke, kan der måske gå nogle måneder før du bliver kaldt til samtale, og så er hun måske på mere fast kost. Det kunne tale for at lade hende blive ved far:)

Held og lykke:)

 

Ja, jeg er begyndt at ansøgninger. Hvor nemt det er at få job, ja det er jo lige det. Vi endte jo i Sverige til at starte med fordi det ikke var til at få job som nyuddannet. Men situationen skulle gerne være noget anderledes nu, hvor jeg har lidt over 3 års erfaring i bagagen.

Håber da godt nok ikke det tager flere måneder, men man ved jo aldrig

 

Du kan jo prøve dig stille og roligt frem allerede nu med at se om hun vil drikke erstatning, hvis det er, og så småt begynde at introducere hende for mere fast føde, så har farmand også det at tilbyde hende. Det er hun jo ved at have alderen til nu.

Må prøve at købe noget erstatning og se hvad hun siger til det. Og ja, så skal vi til at starte op på grød. Var faktisk meningen vi ville have prøvet at give hende lidt til frokost i dag, men så fik vi pludselig gæster, så det er udsat til i morgen.

Men er nu ret sikker på at hun skal være ok med på det. Hun har i hvert fald spist antibiotika med stor tilfredshed den sidste uges tid :lol 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER