Nea

Amning med flade brystvorter

33 indlæg i dette emne

Ja jeg ammede i 8 mdr. :)

Men prøv evt. at holde hendes hoved fast mod brystet til hun har lavet vakuum (selvfølgelig ikke hvis hun bliver ked af det) Og så er det vigtigt at hun har HELE brystvorten inkl. det brune udenom inde i munden. De må ikke kun få fat i selve den lille vorte.

 

Jeg må prøve når vi ammer i morgen -skal nok ikke eksperimentere for meget i nat :rolleyes  Men hele det brune område kan hun ikke have inde, det tror jeg i hvert fald ikke. Når hun sutter uden brik nu, får hun ikke fat i meget mere end måske 1,5-2 cm i diameter og det gør ondt :( De vil ligesom ikke blive spidse... Øv for store flade brystevorter :angry

 

Er glad for jeres tro på at mælken tilpasser sig på trods af brikkerne, føler mig virkelig som en malkeko når jeg ligger der med min pumpe - manden kalder mig MAREN :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kom til at taenke paa, om nogen har tjekket, at din lille piges tungebaand ikke er for kort?

 

Ellers, saa kan babyer faa fat i en farlig masse med de smaa munde, men det er ikke alle, der er "naturtalenter" fra day1. 

 

Og jeg har aldrig ammet med ammebrik, saa h ved jeg, men om man kan sammenligne hvad hun faar fat i af ammebrik mod brystvorte, det kan jeg godt have min tvivl om...?  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De tjekkede tungebånd en af de første dage. Farmand har nemlig et der er for kort. Men hun var fin - kan allerede række sin lille tunge længere ud end ham hihi :-) Jeg håber også med tid hun kan få så meget ind i munden at hun kan holde fast i længere tid af gangen :-) Vi forsøger et par gange om dagen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes lige jeg vil komme med en lille opdatering:

Først og fremmest, TAK for alle de gode råd og erfaringer I delte med mig.

Vi ammede udelukkende med brik de første 7-8 uger. Begyndte derefter at amme en gang dagligt uden. Det blev langsomt til flere og flere amninger uden brik, dog fortsatte vi med at bruge dem om natten. Hun skulle stadig have lidt hjælp til at få rigtigt fat og faldt da også af et par gange undervejs.

Men nu 12 uger gammel er vi 100% fri for brikken!!! Og har været det et par uger nu. Det er bare så skønt, og jeg er glad for at vi tog det stille og roligt - på opfordring fra flere herinde.

Bare en lille glad besked fra os :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skøn opdatering :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super dejligt at høre :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER