Nea

Amning med flade brystvorter

33 indlæg i dette emne

Hej alle supermødre

Min smukke pige har svært ved at få fat i vorten, da den er ret stor og flad - nogle gode fif ideer eller forslag?

På forhånd tak :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har du prøvet med suttebrikker? De hjælp mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja og det var desværre ikke den store succes men måske vi skule prøve igen. Hvordan brugte du dem? Hele tiden?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde samme problem og havde god gavn af suttebrikker. Jeg brugte dem altid. Det var vist først omkring 8-9 mdr. at jeg prøvede at fjerne dem igen. I starten skulle bettefisen lige vænne sig til det men det fik han hurtigt styr på. Et lille fif.... Fugt dem indvendig mod din hud så de sætter sig bedre fast.

 

Pøj pøj

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg brugte også suttebrikker. Det fik mine brystvorter til at komme lidt mere ud, så jeg håber de bliver derude til næste gang :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar til jer begge. Vi har nu forsøgt med brikken igen og nu ser det ud til at fungere!!! Jeg er i den 7 himmel:-) Hun har spist nemt ved de sidste fire fem måltider, så nu håber jeg det vil fungere :-) Et par tillægsspørgsmål: hvad når man er ude, er det ikke svært at sætte dem på uden at det skaber for meget opmærksomhed? Er der forskellige størrelser i takt med at lillefisen vokser? Hun er bare 5 dage. Hvor mange har i og hvis i har flere hvor køber jeg dem? Har bare en fra hospitalet.

Nea

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt det lader til at virke :yay

Det er lidt besværligt når man er ude men hvis du har en stofble kan du hænge den over skulderen og dække så kan det godt gøres uden alt for meget opmærksomhed :)

Der er forskel på størrelse alt efter hvor stort dit bryst er. Jeg ved faktisk ikke om der er forskel på antal huller og lign når de vokser :unsure Hvis den du har fra hospitalet passer godt ville jeg tage den med ud i babysam eller ønskebørn og vise den så kan de hjælpe med at finde den rigtige størrelse :)

Hvis du bruger på begge bryster vil jeg sige minimum 2 og måske 4 så du har til du skal ud. Så skal du hellere ikke tænke på at rense så ofte. De kommer i pakker af 2 stk (jeg tror jeg gav 80 kr for 2).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var ikke sjovt at se en sulten baby sutte og sutte for bare at glide af igen :'-( Men hold op et selvtillidsboost når det pludselig fungerer!! :-D

Det var smart med stofbleen, det vil jeg prøve når vi en gang skal ud og amme.

Ja det er nok meget rart med 4-6 stykker. Lige nu skolder jeg den jo efter hver amning, så kan man bedre samle lidt sammen :-) Og 80kr er koblingen til at bære ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan jeg bestemt godt sætte mig ind i ikke var sjovt. Jeg prøvede det selv med min ældste datter og det gør virkelig ondt i ens hjerte :(

80 kr er nemlig lige til at overkomme synes jeg også :) hellere for mange end for lidt synes jeg. Jeg kunne nøjes med to men jeg brugte også kun i kort tid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gør ondt helt ind i hjertet... Håber også vi kan gøre det naturel en dag:-) Men jeg er glad når hun er glad - med eller uden brik!! :-D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lad være med at tænke over brikkerne og lad være med evt at lade dig presse til at lægge dem. Gør det når/hvis du/I bliver klar til det men ikke før :) det vigtigste er det fungerer for jer :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har du ret i :-) Mange tak fordi du delte dine oplevelser :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Medela suttebrikkerne kan man købe på apoteket :) de er Så gode og har 100% reddet min amning. Jeg fuldammer stadig og min datter er 5 mdr ❤️ Jeg har 10 stk, jeg supplerede op da jeg fandt ud af jeg måtte blive ved med at bruge dem. Her i forgårs havde jeg min første rigtige amning uden brik. Men ro på, og brug dem så længe de giver mening. Når jeg er ude sætter jeg brikken på brystt inden jeg lukker helt ned for bh"en, på den måde er det meget diskret :-) kh herfra

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du burde kunne se Mærke og størrelse på brikken - ellers tag evt et billede og læg op, så kan jeg nok hjælpe dig :-) hospitalerne plejer nemlig at bruge medela. :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger fordi i deler :yay  Har fået fat i flere - så nu kan jeg nøjes med at skolde to gange dagligt :)

 

Et spørgsmål mere, malker i ud en gang i døgnet for at bevare mælkeproduktionen? Det blev jeg rådet til i mandags på hospitalet (var der i forbindelse med noget andet) jeg skal så tilbyde hende lidt af det udmalkede hvis hun virker sulten og ikke vil sutte. Men det går bare så godt, hun melder sig med max 3 timers mellemrum døgnet rundt, så hvad søren skal jeg gøre med al den mælk?? :huh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis hun melder sig med 3 timers mellemrum ville jeg ikke malke ekstra ud. Så kan du måske risikere at du ikke har dannet nok mælk til hun melder sig igen.

Hmm måske alligevel - du kan jo når hun er færdig med at amme hver gang se om du kan malke mere ud og dermed højne din produktion...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis hun melder sig med 3 timers mellemrum ville jeg ikke malke ekstra ud. Så kan du måske risikere at du ikke har dannet nok mælk til hun melder sig igen.

Hmm måske alligevel - du kan jo når hun er færdig med at amme hver gang se om du kan malke mere ud og dermed højne din produktion...

Det kunne selvfølgelig være en god ide. Lige nu får hun kun fra det ene bryst og så det andet næste gang. Så har jeg bare sprunget det over som jeg malkede sidst. Dvs hun får højre, jeg malker ud fra venstre og så bliver hun lagt til højre igen ca tre timer senere. Men det kunne være jeg skulle prøve det du nævner. Vil virkelig gerne amme hende fuldt, men er så bange for at produktionen falder pga af brikken.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er langt fra ved alle at det nedsætter mælkeproduktionen - men hvis du er nervøs for det, så malk ud, og frys det ned :-) Det kan holde sig nogle måneder mener jeg, og kan være rigtigt praktisk at have lidt i fryseren, som en nød-backup, hvis du får brug for at få passet baby. :-) Hvis du mærker at du mangler mælk, så prøv at lave "mælkebomben" (Google det :) ), drik en hvidtøl om dagen eller spis en håndfuld mandler om dagen :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville heller ikke være alt for bekymret for det med om brikkerne får mælkeproduktionen til at falde. Den falder muligvis for nogle, men det var fx ikke tilfældet for mig. Har ammet min datter med suttebrikker - hun bliver snart 9 mdr. og vi ammer stadig med brikker :-). Du kan jo se om produktionen falder, om hun virker mæt og tilfreds efter måltiderne og tager på som hun skal, og så pumpe ud, hvis det ikke er tilfældet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar begge to :-) Jeg er ikke så bekymret for mælkeproduktionen lige nu, men den må jo helst ikke falde. I samråd med sp malker jeg hvert bryst en gang dagligt en time efter hun har spist ved henholdvis det venstre og det højre :-) Meen hvis jeg nu glemmer/ ikke når det en dag, så går det nok. Kan fornemme andre har klaret det ;-)

Jer der slet ikke har sluppet brikken, er det fordi jeres søn/datter simpelthen ikke kan få fat uden? Håber sådan hun med tiden når hun vokser jan holde brystet i munden...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar begge to :-) Jeg er ikke så bekymret for mælkeproduktionen lige nu, men den må jo helst ikke falde. I samråd med sp malker jeg hvert bryst en gang dagligt en time efter hun har spist ved henholdvis det venstre og det højre :-) Meen hvis jeg nu glemmer/ ikke når det en dag, så går det nok. Kan fornemme andre har klaret det ;-)

Jer der slet ikke har sluppet brikken, er det fordi jeres søn/datter simpelthen ikke kan få fat uden? Håber sådan hun med tiden når hun vokser jan holde brystet i munden...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde en sygeplejerske, der var super til at vise mig, hvordan han skulle få fat. De andre sygeplejersker foreslog straks ammebrikker, men ikke hende her.

Hun tog simpelthen om babys hoved på en speciel måde og holdt ham "fast" til han havde fået suttet brystvorten stor og lang nok, så han kunne holde sig suget fast selv. Først føltes det lidt voldsomt, men nøj hvor var jeg taknemmlig for den vejledning :super

Det er selvfølgelig lidt svært at forklare på skrift :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fik du det til at fungere? Ja det er ikke nemt på skrift :-) Jamen der var også en det viste mig hvordan jeg kunne klemme med to fingre og gøre den flad så kun kan få fat. Men lige så snart jeg slipper falder hun af/ giver op... Og det forsøgte vi udelukkende de første 5-6 dage indtil jeg overgav mig til brikkerne. Men har stadig håbet og troen på at med lidt øvelse - og en større baby så kan vi gøre det uden en dag :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har efterhaanden hoert om flere, der har ammet med ammebrikker hele ammeperioden og jeg er af den overbevisning, at ens maelkeproduktion tilpasser sig forholdende og efterspoergslen - som min svigerinde sagde: Hvad goer en ko??  :D Ikke at en ko bruger ammebrikker, men hvis den gjorde, saa skulle den saamaend nok kunne producere maelk nok alligevel  :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fik du det til at fungere? Ja det er ikke nemt på skrift :-) Jamen der var også en det viste mig hvordan jeg kunne klemme med to fingre og gøre den flad så kun kan få fat. Men lige så snart jeg slipper falder hun af/ giver op... Og det forsøgte vi udelukkende de første 5-6 dage indtil jeg overgav mig til brikkerne. Men har stadig håbet og troen på at med lidt øvelse - og en større baby så kan vi gøre det uden en dag :-)

Ja jeg ammede i 8 mdr. :)

Men prøv evt. at holde hendes hoved fast mod brystet til hun har lavet vakuum (selvfølgelig ikke hvis hun bliver ked af det) Og så er det vigtigt at hun har HELE brystvorten inkl. det brune udenom inde i munden. De må ikke kun få fat i selve den lille vorte.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER