Little Miss

Juniorseng

55 indlæg i dette emne

Vi har også en tremmeseng fra IKEA og den kan man også tage siden af på.

Vi har ikke så travlt med at få Lise i junior seng, så det sker når lillebror skal flytte på eget værelse og arve hendes tremmeseng.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skiftede fordi der var et par drenge der lærte hvordan hun kunne komme ud af den og det ville jeg ikke risikere skete om natten. Det passer så heldigvis med vi lige have fået tilbudt en brugt seng.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silke Elia ønsker sig en Flexa halvhøj seng hvor den kan laves til lav seng. Hun ønsker den sig i voksen størrelse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Carl Emil sover egentlig også fint i sengen. Mit problem er at jeg pga min ryg har utroligt svært ved at løfte ham op ad sengen om morgenen. På det tidspunkt er min ryg så stiv at selv små bevægelser gør mega ondt. Så tanken var en seng han selv kunne kravle ud af (men ikke falde ud af

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan du ikke hæve bunden i tremmesengen, så du ikke skal løfte ham så langt nede fra? Det har vi gjort med Annas seng og har sat en skammel hen, så hun selv kan kravle ind og ud :)

 

Susanne, din smarte mor! Husker raadet ;) 

 

Jeg hapser Noahs faetters Gulliver fra IKEA, hvis vi maa, saa kan vi pille siden af og saette sengehest paa. Faetteren sover paa en madras sammen med sin soester... Jeg har heller ikke travt med at faa Noah i en juniorseng... Hvis ikke det var fordi, der allerede findes en Gulliver, ville jeg nok gaa efter ovenstaaende i en periode :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan du ikke hæve bunden i tremmesengen, så du ikke skal løfte ham så langt nede fra? Det har vi gjort med Annas seng og har sat en skammel hen, så hun selv kan kravle ind og ud :)

Super smart Susanne  :loveshower Tænker bare om han måske ville hoppe ud over om natten? Selvom der står en skammen er der jo stadig langt ned hvis han rammer ved siden af.... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg fået købt seng til Carl Emil. Det blev en synes jeg super løsning. En seng hvor den ene side af tremmesengen er skåret til så den svarer højdemæssigt til sengehest. Købt brugt i den blå avis til 100 kr. DBA er bare guld  :bunny

 

overvejer om jeg skal beholde farverne men tror den bliver malet helt hvid

 

 

post-2747-0-79177500-1409167528_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super smart Susanne :loveshower Tænker bare om han måske ville hoppe ud over om natten? Selvom der står en skammen er der jo stadig langt ned hvis han rammer ved siden af....

Det skal jeg jo ikke kunne garantere, men Anna har i hvert fald aldrig gjort det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg fået købt seng til Carl Emil. Det blev en synes jeg super løsning. En seng hvor den ene side af tremmesengen er skåret til så den svarer højdemæssigt til sengehest. Købt brugt i den blå avis til 100 kr. DBA er bare guld  :bunny

 

overvejer om jeg skal beholde farverne men tror den bliver malet helt hvid

Hvor er den bare fin!! :yay og så til kun 100 kr!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fiiin  - saadan bliver det ogsaa til Noah, bare Gulliver med sengehest ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hiver lige den her op igen. Er der ikke flere, der har lyst til at flashe deres juniorsenge? :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hiver lige den her op igen. Er der ikke flere, der har lyst til at flashe deres juniorsenge? :balloons

Flasher gerne når den er helt færdig bygget ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Flasher gerne når den er helt færdig bygget ;)

Fedt :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og tillægsspørgsmål:

Har I valgt 70*140 eller 70*160? (Eller andet?)

Og hvilken madras?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aah, jeg er kommet i syv sind, altsaa.... 

 

Fra Gulliver med sengehest til halvhoej er jeg nu nede i boernehoejde igen, men det skal vaere en juniorseng, har vi bestemt os for. Gulliver skulle jo kun vare hvis der far problemer med at kravle ud eller andet, men det er der ikke (endnu da). Jeg synes derimod pladsen er lidt trang i det med alle hans toejdyr, juniordyne og mormors striktaeppe, som altsammen skal vaere i sengen sammen med Noah. 

 

Vi har kig paa foelgende:

http://www.ikea.com/it/it/catalog/products/90229017/ - den skal saa males hvid eller lysegraa. Fordelen er at den er 80 bred og kan forlaenges. Og jeg synes den er paen i en mere neutral farve. Sengegavlen er hoej, hvilket er godt, fordi sengen staar med gavlen op ad en ret kold ydermur. 80 x 138/200 cm. 

 

http://www.ikea.com/it/it/catalog/products/S39027744/ - den skal saa have en anden himmel paa, der matcher vaerelset og ikke har grimme vimpler... Fordelen er at den har en himmel og vaerelset er 4 meter hoejt - enkel og paen(uden vimpler!). Den er 70x160. Ulempen er, at den ellers er saa aaben hele vejen rundt og hovedgavlen er mig noget lav op ad den kolde mur. 

 

Saa har jeg set paa en anden mulighed, som kunne vaere en himmelseng, der fusionerer de to paa en eller anden enkel vis. Jeg saa denne her i trae, som det ikke skal vaere, men synes den er ret laekker og kan godt laves med himmel, hvis jeg har en god toemrer ved haanden og det har jeg inden laenge. Maal er jeg lidt i tvivl om, men kan godt lide at det er mere end 70, saa nok 80 cm og 160 i laengden, hvis det bliver loesningen :)

http://www.serendipity.fr/Lit-en-bois-Louis-22/2-1709/p

 

Der skal jo alligevel henholdvis laves himmel og males, saa hvis en toemrer kan lave sengen "custom made", saa faar vi det jo som vi vil have det og arbejdet er det samme. Synes ej heller at sengene fra IKEA er saadan vildt billige, lige de to... Har ikke noget imod at evt. at skulle vaere den, der maler og i hvert fald er jeg den, der vil skulle sy en himmel  i noget passende stof :)

 

EDIT: Overvejer Kapok-madras.... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har købt denne fra ethjem

kL2uTOU.png

Lige nu er vi ikke kommet lægere end hertil

C4stJgD.jpg

Fordi benene var forsinket. Nu skal vi bare have taget os sammen og få sat dem på, så hendes værelse også kan komme helt på plads.

Den måler 90 x 160 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har købt denne fra ethjem

kL2uTOU.png

Lige nu er vi ikke kommet lægere end hertil

C4stJgD.jpg

Fordi benene var forsinket. Nu skal vi bare have taget os sammen og få sat dem på, så hendes værelse også kan komme helt på plads.

Den måler 90 x 160 :)

Hvor er den pæn :)

Kan den også laves til køjeseng? Ved du det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har købt denne fra ethjemkL2uTOU.png

Lige nu er vi ikke kommet lægere end hertilC4stJgD.jpg

Fordi benene var forsinket. Nu skal vi bare have taget os sammen og få sat dem på, så hendes værelse også kan komme helt på plads.

Den måler 90 x 160 :)

Rigtig fin seng :biglove Ved du om den kan bygges om til 200 cm senere eller skal man købe den som 200 cm fra starten?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er den pæn :)

Kan den også laves til køjeseng? Ved du det?

Det kan den ja :)

Plus den kan udvides til 2 meter senere, så synes vi er rimelig homesafe :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rigtig fin seng :biglove Ved du om den kan bygges om til 200 cm senere eller skal man købe den som 200 cm fra starten?

Det kan den godt ja :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan den ja :)

Plus den kan udvides til 2 meter senere, så synes vi er rimelig homesafe :)

Ok fedt! Vi har nemlig brug for køjesengsmuligheden hvis W en dag bliver storebror.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok fedt! Vi har nemlig brug for køjesengsmuligheden hvis W en dag bliver storebror.

Det kan jeg godt forstå :)

Det var også et krav for os, da vi tænker at chancen for at pigerne til dele værelse om ganske få år, er relativt stor :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har købt denne fra ethjem

kL2uTOU.png

Lige nu er vi ikke kommet lægere end hertil

C4stJgD.jpg

Fordi benene var forsinket. Nu skal vi bare have taget os sammen og få sat dem på, så hendes værelse også kan komme helt på plads.

Den måler 90 x 160 :)

Den er godt nok lækker :kuller Desværre noget over vores budget :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den er godt nok lækker :kuller Desværre noget over vores budget :(

 

What she said  :ditto

 

Derfor taneker jeg ogsaa, at det kan betale sig at koebe IKEA og male den eller at faa en bygget af en toemrer. Men paa den anden side, skal man saa alligevel ud og koebe koejeseng sidenhen... Suk.... gad godt bare have koebt en fin brugt Kili eller Leander og saa have kunnet traekke den ud og slut med at taenke mere over det  :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Caroline gider slet ikke have "stor seng" har hun givet udtryk for. Men når hun skal have en, får hun en magen til zelines. En BabyDan ser tror jeg det er :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER