Little Miss

Juniorseng

55 indlæg i dette emne

Vi overvejer at købe en juniorseng til Carl Emil. Men er i tvivl om hvilken vi skal købe.

Vil i ikke flashe jeres eller evt den i selv ville have til jeres tumlinge.

Hvad har i gjort jer af tanker inden køb?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Vi bygger selv. Her er tegningen til sengen

5zPoaQ8.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg drømmer om en Manhattan seng fra BabyDan til Maja

Man kan købe den i moduler, så den starter som almindelig juniorseng og så senere kan man købe et modul, så den bliver halvhøj :)

http://www.babyshower.dk/product.asp?product=1728

Den er bare super fin. Netop det med man kan bygge videre på den  :loveshower

Hvad er grunden til i har valgt en seng hvor åbningen i sengehesten er i midten? Min tanker er umiddelbart at åbningen i sengen skal være så langt væk fra hovedet (selvom de jo vender og drejer sig de små lømler)  :bunny

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Caroline har denne http://www.babysam.dk/monicajuniorseng-sort-4751013122277

Vi ville have en sort juniorseng, og så var hendes tremmeseng i samme mærke.

Ej den er altså også fin. Er vild med "tremmerne". Godt nok er sengehesten meget kort. Men det har nok kun betydning for mig fordi Carl Emil kun er 2 år nu. Så tænker sansynligheden for at han skvatter ud er stor  :huh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bygger selv. Her er tegningen til sengen

5zPoaQ8.jpg

Iiiiiih den kan jeg godt huske. Den er så fiiiiin  :kuller

Hvordan var det sengen ville være indrettet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Iiiiiih den kan jeg godt huske. Den er så fiiiiin :kuller

Hvordan var det sengen ville være indrettet?

Madrassen vil kommer til at være med den vandrette hvide bjælke i toppen. Så vil det være en stige for enden til Ida, og vinduet skal bære vores "genvej" op til idag, så vi ikke behøver at bruge stigen. Nedenunder skal porten kunne åbnes, hvor der så vil være opbevaring af legetøj.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi købte i sin tid en flexa seng til Sebastian med rutschebane alla denne blot i drenge farver ;) http://twolines.blog.com/2012/10/15/shopping-for-a-toddler-bed-with-a-trundle-pull-out-and-other-furnitures/

Den kan være lav og man kan bygge op til halvhøj og helhøj seng.

Vi har dog nu valgt at købe en ny helhøj no name seng tit Sebastian også har Cassandra fået Sebastians gamle flexa seng.

Jeg har ikke været vild med flexaen, men den er også blevet skilt og samlet 4 gange nu pga flytninger m.m. og det har den ikke været glad for. Jeg har en veninde som sværger til flexa og deres senge har været ganske holdbare, men er heller ikke blevet flyttet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi startede med en almindelig lav hvid seng til Ronja som vi købte brugt.

Nu har hun en halvhøj hoppekids seng med hule under som vi købte på nettet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Madrassen vil kommer til at være med den vandrette hvide bjælke i toppen. Så vil det være en stige for enden til Ida, og vinduet skal bære vores "genvej" op til idag, så vi ikke behøver at bruge stigen. Nedenunder skal porten kunne åbnes, hvor der så vil være opbevaring af legetøj.

Glæder mig til at se hvordan den ser ud når den er færdig  :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi købte i sin tid en flexa seng til Sebastian med rutschebane alla denne blot i drenge farver ;) http://twolines.blog.com/2012/10/15/shopping-for-a-toddler-bed-with-a-trundle-pull-out-and-other-furnitures/

Den kan være lav og man kan bygge op til halvhøj og helhøj seng.

Vi har dog nu valgt at købe en ny helhøj no name seng tit Sebastian også har Cassandra fået Sebastians gamle flexa seng.

Jeg har ikke været vild med flexaen, men den er også blevet skilt og samlet 4 gange nu pga flytninger m.m. og det har den ikke været glad for. Jeg har en veninde som sværger til flexa og deres senge har været ganske holdbare, men er heller ikke blevet flyttet.

Vi har også haft kigget på løsning ala Flexa. Hvordan har det fungeret med åbning både i den ene og anden ende? Og hvor gammel hvor han da han begyndte at bruge den?

 

Vi startede med en almindelig lav hvid seng til Ronja som vi købte brugt.

Nu har hun en halvhøj hoppekids seng med hule under som vi købte på nettet :)

Har også været min overvejelse. Men så jeg netop at der idag er mange senge som netop starter lave og kan bygges op i højden. Sørme smart :-) Hvor gammel var Ronja da hun kom i den halvhøje seng?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde kun åbning midt på, hvilket har fungeret fint.

Jeg kunne ikke finde et 100 % billede af sengen, men han havde sådan en trekanetet platforms stige, hvor der er stige i den ene side og så ruthebane i den anden side af platformen.

Jeg mener han var omkring 3 år da han rykkede over, direkte til en halvhøj seng.

Cassandra er lige kommet over i den som 2,4 årig, men kun som lav, vi overvejer om den skal laves om til halvhøj på et tidspunkt (måske køber vi en ny seng), men det bliver ikke før hun er 3 år.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi sprang juniorsengen over. Felix fik en halvhøj seng i 90*200 og det har fungeret fint. Han fik den da han var 2 1/2 år men sov først fast i den fra 2 år 9 mdr.

Inden da pillede vi den ene side af tremmesengen og satte en sengehest på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også haft kigget på løsning ala Flexa. Hvordan har det fungeret med åbning både i den ene og anden ende? Og hvor gammel hvor han da han begyndte at bruge den?

Har også været min overvejelse. Men så jeg netop at der idag er mange senge som netop starter lave og kan bygges op i højden. Sørme smart :-) Hvor gammel var Ronja da hun kom i den halvhøje seng?

Det kan Ronjas også men det vidste vi ikke da vi købte den lave til at starte med. Hun var omkring 2,7-2,8 da hun rykkede i den halvhøje.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi sprang juniorsengen over. Felix fik en halvhøj seng i 90*200 og det har fungeret fint. Han fik den da han var 2 1/2 år men sov først fast i den fra 2 år 9 mdr.

Inden da pillede vi den ene side af tremmesengen og satte en sengehest på.

 

Var det bare en ganske almindelig tremmeseng i pillede siden af? Var sengen så stabil nok? Vi har nemlig overvejet at gøre det samme

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var det bare en ganske almindelig tremmeseng i pillede siden af? Var sengen så stabil nok? Vi har nemlig overvejet at gøre det samme

Ja det var ingen problem. Vi har en Brio seng hvor den ene side kan hejses op og ned. Derfor er det den sidste del der sættes på sengen og den holder ikke sammen på det hele.

Han lagde så fint

aOrn61u.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det var ingen problem. Vi har en Brio seng hvor den ene side kan hejses op og ned. Derfor er det den sidste del der sættes på sengen og den holder ikke sammen på det hele.

Han lagde så fint

aOrn61u.jpg

Nåååååårh  :loveshower

 

Men så lyder det til det ikke helt kan lade sig gøre på en almindelig tremmeseng desværre :-(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nåååååårh :loveshower

Men så lyder det til det ikke helt kan lade sig gøre på en almindelig tremmeseng desværre :-(

På en af dem fra IKEA kan man godt - den har vi og Lasse sover med sengehest i den ene side.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nåååååårh :loveshower

Men så lyder det til det ikke helt kan lade sig gøre på en almindelig tremmeseng desværre :-(

Et gammelt billede. Det er snart et år siden vi sagde farvel til sutten.

Hvor vidt man kan pille siden af andre tremmesenge skal jeg ikke gøre mig klog på. Sengehesten er bare fra IKEA.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På en af dem fra IKEA kan man godt - den har vi og Lasse sover med sengehest i den ene side.

Ved ikke hvad det er for en vi har. Vi købte den brugt i den blå avis men den er samlet så alle sider sidder fast (som i man ikke kan hæve eller sænke den ene side). Men når jeg kigger lidt nærmere på den ser kan jeg se at bunden jo er sat fast i endestykkerne så mon ikke det kan lade sig gøre. Vil jo bare ikke have at han pludselig ligger i en seng der falder sammen  :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Caroline sover stadig i tremmeseng, men når hun skal over i junior får hun en fra BabySam som min bonusdatter også har - Den er så fin og enkel :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På en af dem fra IKEA kan man godt - den har vi og Lasse sover med sengehest i den ene side.

Det er Gulliver- vi skal også have den ene side pillet af og sat sengehest på, vi har nemlig den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Carl Emil sover egentlig også fint i sengen. Mit problem er at jeg pga min ryg har utroligt svært ved at løfte ham op ad sengen om morgenen. På det tidspunkt er min ryg så stiv at selv små bevægelser gør mega ondt. Så tanken var en seng han selv kunne kravle ud af (men ikke falde ud af

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skiftede primært nu, fordi Sebastian skulle op i helhøj seng og det bare var nemmest at flytte den anden ind til hende. Men hun skulle have en inden for det næste halve år under alle omstændigheder, da hun fyldte tremmesengen godt ud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER