girly1988

Graviditets og amme bh størrelsesguide!

22 indlæg i dette emne

Har købt i str. 80D er normalt en 75C og i H&M stod der man skulle gå en str. Op...nå men sagen er de er ok lige nu men er sikker på hvis brysterne vokser mere så er det meget kort tid de kan bruges....

Nu kigger jeg så på nettet og har målt omkreds osv...og får det til at jeg skal bruge 80/85 A eller 80/85AA... kan det nu passe?

Og hvad svarer det til i small, medium, large osv...?

Synes sq ikk nogle af alle dem jeg prøvede idag var helt perfekte...

Så overvejer at smide det retur og finde en butik med ordentlig rådgivning...nogen anbefalinger?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

BabySam har nogle gode. Jeg købte mine på babymessen i øksenhallen som kommer igen til oktober. Mit råd er at vente så lang tid som muligt og vælge en/flere uden bøjle i. Bøjlen kan vist hæmme mælketilstrømning (eller noget). Under alle omstændigheder så sov jeg med mine da jeg ellers havde mælk ud over det hele og sove med bøjle bh = av

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vent til du har født og mælken er løbet til. Du kan ikke regne med det før.

Jeg fik super vejledning i Change og kom hjem nogle lækre amme bh'er.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en lidt spøjs størrelse, så jeg var lidt tvunget til at gå i en forretning (65J endte jeg i ;) ), men jeg kan ihvertfald anbefale Change. Jeg har været glad for deres ammebh. Den er rimelig pæn med blonder (det havde jeg altså også behov forat føle mig), og bøjle (igen - det havde jeg brug for jf min størrelse). Om natten sov jeg med en sportsbh, jeg nemt kunne glide ned over skulderen.

Og jeg købte også først da mælken var løbet til. De første dage var pisse besværlige, men jeg gad bare ikke købe 2 gange.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilke bh'er har i så brugt indtil i fødte? Mine strammer så pt. går jeg uden til jeg finder en god en...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er de der bløde sportsagtige amme BHer som jeg gik med til mælken løb til. Købte de billige i Bilka, men jeg ved baby Sam har dem der hedder et eller andet med C - comwell måske?? Der fåes i sort og sidder noget bedre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er de der bløde sportsagtige amme BHer som jeg gik med til mælken løb til. Købte de billige i Bilka, men jeg ved baby Sam har dem der hedder et eller andet med C - comwell måske?? Der fåes i sort og sidder noget bedre.

Carriwell :)

Comwell er en hotelkæde :kiss :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og hvad gør man så lige, når man pt er en 95H? :( Og det er i britisk størrelse, så i dansk vil str. vil skålen hedde et højere bogstav *suk* Har fundet en webshop, der har ammebh'er op til 95HH, så jeg tror, jeg satser på dem. Det er dog med bøjle...kan godt være, jeg skal prøve Change, men jeg tvivler sgu lidt på, at de har noget, jeg kan bruge hmmmm

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og hvad gør man så lige, når man pt er en 95H? :( Og det er i britisk størrelse, så i dansk vil str. vil skålen hedde et højere bogstav *suk* Har fundet en webshop, der har ammebh'er op til 95HH, så jeg tror, jeg satser på dem. Det er dog med bøjle...kan godt være, jeg skal prøve Change, men jeg tvivler sgu lidt på, at de har noget, jeg kan bruge hmmmm

 

Jeg er normalt en 65-70H, og nu som gravid 75I. Og som ammende? who knows, sidste gang fandt jeg aldrig en str. der bare passede perfekt, men prøvede mig lidt frem i forskellige mærker. Change sad virkelig dårligt på mig (jeg er heller ikke fan af deres pasform som ikke gravid), men jeg fandt nogle stykker hos Lace, som har fysiske butikker, men ellers hovedsageligt fungerer som webshop. Ellers brugte jeg engelske webshops - barenecessities.co.uk eller figleaves.co.uk - de har et noget større udvalg. Og det der ikke passede blev sendt retur.

Nå, ift. bøjle/uden bøjle, så havde jeg lidt af hvert, og satte pris på at have nogle ordentlige bøjle-amme-bher som både var praktiske og pæne. Jeg sov i ammetoppe fra bilka eller asos, men vil nok købe nogle i H&M denne gang, de skulle efter sigende være gode.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Carriwell som jeg købt3 i ønskebørn fik jeg byttet idag fandt ud af at dem jeg havde valgt var forkert pasform til mig...

Så har valgt nogle andre nu og købt en i M og en i L så er der en som er perfekt nu og en til hvis de vokser yderligere...og får jeg ik brug for den i L kan jeg komme tilbage og bytte den ;-)

Badedragten skulle så være en L frem for S som jeg fik at vide i tirsdags....hende der stod der idag vidste lidt mere, og jeg ku endda få lov at prøve det derude....ku jeg åbenbart ik i tirsdags såå hun må ha været ny hende i tirsdags....tsk..

Så det var lidt bedre idag trods alt ;-)

I H&M endte jeg med 85D frem for 80D fordi jeg vil hellere ha der er lidt at gi af end det strammer rundt om...men ja aner jo ikk om det er helt korrekt...men det går nok

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er normalt en 65-70H, og nu som gravid 75I. Og som ammende? who knows, sidste gang fandt jeg aldrig en str. der bare passede perfekt, men prøvede mig lidt frem i forskellige mærker. Change sad virkelig dårligt på mig (jeg er heller ikke fan af deres pasform som ikke gravid), men jeg fandt nogle stykker hos Lace, som har fysiske butikker, men ellers hovedsageligt fungerer som webshop. Ellers brugte jeg engelske webshops - barenecessities.co.uk eller figleaves.co.uk - de har et noget større udvalg. Og det der ikke passede blev sendt retur.

Nå, ift. bøjle/uden bøjle, så havde jeg lidt af hvert, og satte pris på at have nogle ordentlige bøjle-amme-bher som både var praktiske og pæne. Jeg sov i ammetoppe fra bilka eller asos, men vil nok købe nogle i H&M denne gang, de skulle efter sigende være gode.

 

Tak for tip :) Ja, set er efterhånden nogle år siden, at jeg droppede change og gik over til UK-baserede webshops. Problemet er, at jeg både er stor i omkreds og skål. Mange af dem, der går højt op i skål, kommer kun op omkring 80 i omkreds, og det kan jeg ikke klemme mig ned i :( Jeg fandt den ammebh, jeg nævnte, på amplebosom.com ...det ser ikke umiddelbart ud til, at de har noget, jeg kan bruge, på de sider, du nævner, desværre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for tip :) Ja, set er efterhånden nogle år siden, at jeg droppede change og gik over til UK-baserede webshops. Problemet er, at jeg både er stor i omkreds og skål. Mange af dem, der går højt op i skål, kommer kun op omkring 80 i omkreds, og det kan jeg ikke klemme mig ned i :( Jeg fandt den ammebh, jeg nævnte, på amplebosom.com ...det ser ikke umiddelbart ud til, at de har noget, jeg kan bruge, på de sider, du nævner, desværre.

Jeg sidder (sjovt nok) i samme situation, så du må gerne sige til hvis du finder en god  side eller butik :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sidder (sjovt nok) i samme situation, så du må gerne sige til hvis du finder en god  side eller butik :)

 

Altså den jeg har fundet var på amplebosom.com ...hov, den er da forresten uden wire...men hvis jeg falder over andet, skal jeg nok sige til - you too! :)

 

Hvis jeg havde bare den mindste lillebitte iværksætter i maven, så havde jeg så meget åbnet en dansk butik med plus size tøj til gravide (inkl undertøj) og plus size sportstøj. Det er jo UMULIGT at få fat på, når man er over str.48, og det er der trods alt nogle stykker, der er

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså den jeg har fundet var på amplebosom.com ...hov, den er da forresten uden wire...men hvis jeg falder over andet, skal jeg nok sige til - you too! :)

 

Hvis jeg havde bare den mindste lillebitte iværksætter i maven, så havde jeg så meget åbnet en dansk butik med plus size tøj til gravide (inkl undertøj) og plus size sportstøj. Det er jo UMULIGT at få fat på, når man er over str.48, og det er der trods alt nogle stykker, der er

Okay, det vil jeg da lige kigge lidt på. Jeg regner i hvert fald ikke med at skulle købe nogen før meget tæt på eller efter fødsel.

Det skulle også være det bedste at have uden bøjle, for trykket på mælkekirtlerne kan forhindre amningen. Men jeg tænker ikke lige at mine bryster egner sig til at have BH uden bøjle :D Tror jeg skal have nogle forskellige slags i hvert fald.

 

Ja, jeg ville i hvert fald være mega fan!! Grib lige knoglen, hvis du lige pludselig beslutter at det skal være dit kald istedet :P  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også sige, vente til amningen er etableret med at købe pæne amme bh'er.

Jeg fik også super hjælp i chance og hun sagde, at man først ku være sikker på str efter minimum 3 ugers amning.

Jeg havde så nogle sports agtige nogle fra babysam da mælken løb til og til om natten. Ku ik sove uden, for så var der mælk overalt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, det vil jeg da lige kigge lidt på. Jeg regner i hvert fald ikke med at skulle købe nogen før meget tæt på eller efter fødsel.

Det skulle også være det bedste at have uden bøjle, for trykket på mælkekirtlerne kan forhindre amningen. Men jeg tænker ikke lige at mine bryster egner sig til at have BH uden bøjle :D Tror jeg skal have nogle forskellige slags i hvert fald.

 

Ja, jeg ville i hvert fald være mega fan!! Grib lige knoglen, hvis du lige pludselig beslutter at det skal være dit kald istedet :P  

 

He he, det kommer vist kun til at ske, hvis jeg af en eller anden grund skulle komme til at kede mig bravt under barsel ;) Ja, jeg har brugt bøjlebh'er i evigheder, så jeg skal lige vænne mig til tanken om bh uden, men det er nok det bedste. Jeg tror måske jeg bestiller 2 stk om nogle uger, for jeg kan jo alligevel ikke komme til at bestille mere end én skål større end, hvad jeg bruger nu...så den har sgu bare at passe og ellers vil det stadigvæk nok være det bedste til mig...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også sige, vente til amningen er etableret med at købe pæne amme bh'er.

Jeg fik også super hjælp i chance og hun sagde, at man først ku være sikker på str efter minimum 3 ugers amning.

Jeg havde så nogle sports agtige nogle fra babysam da mælken løb til og til om natten. Ku ik sove uden, for så var der mælk overalt...

 

Jeg ville ønske, jeg kunne bare hoppe i en str. xl sportsbh, men dem kan jeg også kun købe på nettet med begrænset udvalg, så det der med lige at gå ned i en butik og få vejledning og købe en bh med hjem er desværre ikke rigtigt en mulighed for mig...men jeg vil prøve at se, om de har en et par sportsbh'er uden bøjle (dem jeg har er nok for små), så jeg kan have noget til natten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ønske, jeg kunne bare hoppe i en str. xl sportsbh, men dem kan jeg også kun købe på nettet med begrænset udvalg, så det der med lige at gå ned i en butik og få vejledning og købe en bh med hjem er desværre ikke rigtigt en mulighed for mig...men jeg vil prøve at se, om de har en et par sportsbh'er uden bøjle (dem jeg har er nok for små), så jeg kan have noget til natten.

Dem fra babysam jeg har, er med rigtig bh lukning, men ingen bøjle. Ved dog ik, hvor store de fås i.. Tænker måske at det er bedre end dem man skal trække over hovedet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dem fra babysam jeg har, er med rigtig bh lukning, men ingen bøjle. Ved dog ik, hvor store de fås i.. Tænker måske at det er bedre end dem man skal trække over hovedet?

 

Jeg har tjekket babysam. Jeg er sikker på, at det der cariwell osv. er godt - det fås bare desværre ikke stort nok til mig. Så jeg må tage, hvad jeg kan få og håbe, det kan komme til at fungere. Note to self, se nu at få tabt mere end kun én størrelse inden næste graviditet :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ønske, jeg kunne bare hoppe i en str. xl sportsbh, men dem kan jeg også kun købe på nettet med begrænset udvalg, så det der med lige at gå ned i en butik og få vejledning og købe en bh med hjem er desværre ikke rigtigt en mulighed for mig...men jeg vil prøve at se, om de har en et par sportsbh'er uden bøjle (dem jeg har er nok for små), så jeg kan have noget til natten.

Der er 15% rabat på sportsbh'er på Lace indtil d. 30 aug. Bare skriv rabatkode: sport15. Størrelserne går vist op til J.

http://www.lace.dk/catalog?section=sport&mltc=d6jGeIlKaA

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Tak :) Der var dog ikke nogen, jeg kan komme ned i :(

Øv bøv, men det var et forsøg værd :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER