Jellybellyfyn

Ikke gravid - lægebesøg?

25 indlæg i dette emne

Hej derude.

 

Manden og jeg har prøvet på, at blive gravide i 1års tid nu - Uden held.

Jeg ved 1år er ingenting, og vi er heller ikke utålmodige.. Men..

 

Hvornår kan man tillade sig, at opsøge lægen?

Hvis det da er lægen vi skal henvende os til?

 

Og hvad siger man lige? :)

At vi prøver på at blive gravide, men vil være sikker på, at der ikke er noget galt?

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja jeg mener at de normalt siger at man kan henvende sig efter at have forsøgt aktivt i et år uden held (efter 6 måneder hvis man er over 35, mener jeg det er). Jeg ville kort og godt bare sige, at I har forsøgt et år og blot gerne vil have udredt om der er nogle umiddelbare åbenlyse grunde til at det endnu ikke er lykkedes.

 

Skriv gerne al relevant info som du kan komme i tanke om ned på papir inden, da det kan være svært lige at huske når man sidder der. Altså info omkring din cyklus - længde, regelmæssighed osv., da det sikkert er noget du bliver spurgt om. Rart at have svar på rede hånd så :) Og hvis du ved det, også info omkring ægløsning etc.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg mener at de normalt siger at man kan henvende sig efter at have forsøgt aktivt i et år uden held (efter 6 måneder hvis man er over 35, mener jeg det er). Jeg ville kort og godt bare sige, at I har forsøgt et år og blot gerne vil have udredt om der er nogle umiddelbare åbenlyse grunde til at det endnu ikke er lykkedes.

 

Skriv gerne al relevant info som du kan komme i tanke om ned på papir inden, da det kan være svært lige at huske når man sidder der. Altså info omkring din cyklus - længde, regelmæssighed osv., da det sikkert er noget du bliver spurgt om. Rart at have svar på rede hånd så :) Og hvis du ved det, også info omkring ægløsning etc.

 

Tusind tak for dit svar.

 

Det lyder meget fornuftigt, lige at skrive brugbar info ned og tage det med. 

 

Så vil jeg mere roligt, bestille en tid hos lægen og så må vi se :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Af sted med jer til lægen :) De fleste vil se en, når man har prøvet et år. I første omgang skal man i gennem en masse udredning (blodprøver, sædprøver etc), og så kan man blive henvist til behandling. For os tog udredningsfasen 6 mdr (vi pressede heller ikke på), så det gælder i min optik bare om at få det sat i gang med det sammen.

 

Rigtig meget held og lykke :) :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Afsted til lægen - pøj pøj :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak, hvor er I skønne  :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du fået tid?? :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du fået tid?? :rolleyes

 

 

Nej ikke endnu :) Må lige se, hvornår jeg får tid.

På den ene side tænker jeg.. Der går nok ikke længe, før jeg bestiller en tid.

Men på den anden side, så vil jeg stadig bare tage en dag ad gangen :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej ikke endnu :) Må lige se, hvornår jeg får tid.

På den ene side tænker jeg.. Der går nok ikke længe, før jeg bestiller en tid.

Men på den anden side, så vil jeg stadig bare tage en dag ad gangen :)

Wow du har en god portions tålmodighed :bunny  vi er vant til det modsatte i denne forum :haha  det kan bare ikke går hurtig nok.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow du har en god portions tålmodighed :bunny  vi er vant til det modsatte i denne forum :haha  det kan bare ikke går hurtig nok.

:lol jeg tænkte ðet samme... Det plejer, at man hellere ville have haft en tid igår, end imorgen.. :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har stadig ikke fået bestilt tid  :D

 

Tror jeg frygter udfaldet.. Det tager vidst også lidt hårdt på min mand. 

Men ja, det er lidt dobbeltsidet. Jeg nyder lige pt. bare mig og manden. 

Men mine æggestokke skriger samtidig   :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har stadig ikke fået bestilt tid  :D

 

Tror jeg frygter udfaldet.. Det tager vidst også lidt hårdt på min mand. 

Men ja, det er lidt dobbeltsidet. Jeg nyder lige pt. bare mig og manden. 

Men mine æggestokke skriger samtidig   :rolleyes

 

Min man ventede også længe før han gik med til at blive testet, fordi han i virkeligheden godt vidste der var noget galt. Vi blev udredt på rigshospitalet og kom frem til at der simpelthen ikke var en eneste sædcelle, tog rigtig hårdt på ham og mig, men i dag er vi igang med behandling med donor, og tror muligvis det er lykkedes denne gang :) Er dejligt at I nyder hinanden og det kan være ret anstrengende at være igennem et fertilitetsforløb, så kan måske være en god ide at vente lidt endnu, hvis i bare gerne vil have tid sammen. :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min man ventede også længe før han gik med til at blive testet, fordi han i virkeligheden godt vidste der var noget galt. Vi blev udredt på rigshospitalet og kom frem til at der simpelthen ikke var en eneste sædcelle, tog rigtig hårdt på ham og mig, men i dag er vi igang med behandling med donor, og tror muligvis det er lykkedes denne gang :) Er dejligt at I nyder hinanden og det kan være ret anstrengende at være igennem et fertilitetsforløb, så kan måske være en god ide at vente lidt endnu, hvis i bare gerne vil have tid sammen. :)

 

Hold da op, ja det må ikke have været rart, at stå i den situation. Men hvor er det rart, at der er så mange muligheder :)

 

Jeg krydser fingre for jer og håber på det bedste.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg langt om længe en tid hos lægen imorgen.

 

Hvad kan jeg evt. blive spurgt om? Bare så jeg kan prøve og have nogle svar klar :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil tro, at du vil blive spurgt om, hvor længe I har prøvet, og om hvordan din cyklus er.

Min egen læge spurgte mig vist ikke om så meget andet, men fik så sat gang i et udredningsforløb med blodprøver, sædprøver mv inden vi blev henvist til en fertilitetsklinik.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil tro, at du vil blive spurgt om, hvor længe I har prøvet, og om hvordan din cyklus er.

Min egen læge spurgte mig vist ikke om så meget andet, men fik så sat gang i et udredningsforløb med blodprøver, sædprøver mv inden vi blev henvist til en fertilitetsklinik.

 

Ok super :) tak for svaret.

Sædprøver må i hvert fald vente, da jeg smutter derop alene. 

 

Er godt nok spændt. Og samtidig skræmt :/ 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok super :) tak for svaret.

Sædprøver må i hvert fald vente, da jeg smutter derop alene. 

 

Er godt nok spændt. Og samtidig skræmt :/ 

 

Det skal nok gå fint :) I har i hvert fald prøvet rigeligt længe til, at I bør sættes i gang med udredningsforløb og/eller få en henvisning til en fertilitetsklinik.

 

Lad os endeligt vide, hvordan det går i dag. Held og lykke :) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan er det gået hos lægen i dag?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nåeh ja, jeg havde jo været ved lægen :) 

 

Blev spurgt om diverse ting.. Hvordan min cyklus er, hvor længe vi har prøvet, hvor længe vi har været sammen osv. :) Og så fik jeg lige lavet en test mod klamydia (for at de kunne udelukke det) - Den var negativ (havde dog heller ikke regnet med andet :) ) 

Da jeg kom derop alene, altså uden manden, tager vi det over flere omgange. 

 

Han har selv lige været til lægen, hvor han fik et bægre til urinprøve, som han skal aflevere imorgen.

Derudover, skal han også have foretaget en sædprøve.

 

Så skal jeg kontakte lægen yderligere. 1-3 dage efter min menstruation skal jeg have foretaget en blodprøve og igen 7 dage Inden det slutter. 

 

Derefter skal vi vidst have en tid igen, hvor vi er der begge 2 :) 

 

Puha, bliver helt stresset, når jeg læser det hele igennem og det er bare starten på det. 

Men det skal nok gå. En ting ad gangen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder bare godt det hele - så er I i gang :) :) Og ja, der er en del test og undersøgelser I hver især skal igennem, men det kommer til at foregå over flere gange, så det skal I nok finde ud af at holde styr på. Men hurra for, at besøget gik godt!! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder bare godt det hele - så er I i gang :) :) Og ja, der er en del test og undersøgelser I hver især skal igennem, men det kommer til at foregå over flere gange, så det skal I nok finde ud af at holde styr på. Men hurra for, at besøget gik godt!! :)

 

Ja det er i hvert fald første skridt :) Så jeg er mildest talt skide spændt på dette eventyr og hvad det har at byde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er i hvert fald første skridt :) Så jeg er mildest talt skide spændt på dette eventyr og hvad det har at byde.

 

Det kan jeg godt forstå!! Det er også som om, at det bliver mere virkeligt, når man har sagt det højt til en læge. Jeg har kun haft utroligt positve erfaringer med udredning og behandlingssystemet. Alle har hele tiden været enormt søde og professionelle. Og så har det været så fedt at blive klogere på sig selv og sin egen krop.

 

Det skal nok blive en god oplevelse for jer - og hvem ved, måske sker miraklet af sig selv, mens I er i gang med alle prøverne :) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan jeg godt forstå!! Det er også som om, at det bliver mere virkeligt, når man har sagt det højt til en læge. Jeg har kun haft utroligt positve erfaringer med udredning og behandlingssystemet. Alle har hele tiden været enormt søde og professionelle. Og så har det været så fedt at blive klogere på sig selv og sin egen krop.

 

Det skal nok blive en god oplevelse for jer - og hvem ved, måske sker miraklet af sig selv, mens I er i gang med alle prøverne :) :)

 

Lige præcis :) Manden og jeg tog os også en lang snak om, hvor godt det er, med udredningen. At vi får den hjælp vi har behov for er fantastisk. 

 

Dejligt at høre, at I har positive oplevelser med det hele. Det gør en tryg! :) 

 

Ja hvem ved ;) Lægen nævnte godt, at de før har oplevet, at så snart udredningen går igang, og test bliver sendt afsted osv. Så står de og er gravide :D Så er man da super heldig. Lidt komisk. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder til et rigtig godt lægebesøg og ja det er meget man skal igennem for at komme igang med behandling. Men det gør bare behandlingen nemmere og mere korrekt at finde den rigtige løsning for netop en, at de kender en så godt som muligt. Men det er fedt for jer at være igang.

 

Jeg er en af dem der har den gode historie på bagen. I hvert fald her anden gang. 14 dage efter jeg fik henvisning til gyn, testede jeg positiv :D Håber I oplever det samme :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder til et rigtig godt lægebesøg og ja det er meget man skal igennem for at komme igang med behandling. Men det gør bare behandlingen nemmere og mere korrekt at finde den rigtige løsning for netop en, at de kender en så godt som muligt. Men det er fedt for jer at være igang.

 

Jeg er en af dem der har den gode historie på bagen. I hvert fald her anden gang. 14 dage efter jeg fik henvisning til gyn, testede jeg positiv :D Håber I oplever det samme :goodluck

 

Det var et rigtig godt lægebesøg ja :) Det er skønt, at kunne starte sådan ud. 

 

Haha hvor skønt :D - Taak, det kunne være ret sjovt  :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER