Carcassonne

vuggestue/dagpleje i Rødovre

7 indlæg i dette emne

Hej :)

 

Jeg har siddet og læst lidt rundt omkring på nettet og tyder på at det mere eller mindre er umuligt at få en plads i dagpleje eller vuggestue inden ens barsel er slut i Rødovre kommune.

 

 

Er der nogen som har erfaringer dette?

 

evt. som kender privatedagplejer/vuggestuer i området og har erfaringer med disse? 

 

Hvad har I andre gjort hvis I ikke har kunne få en plads? 

 

 

(Ved godt det er tidligt at panikke over det, men kan godt li' at ha' styr på tingene) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg mener da at de har pladsgaranti i Rødovre kommune?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej :)

 

Jeg har siddet og læst lidt rundt omkring på nettet og tyder på at det mere eller mindre er umuligt at få en plads i dagpleje eller vuggestue inden ens barsel er slut i Rødovre kommune.

 

 

Er der nogen som har erfaringer dette?

 

evt. som kender privatedagplejer/vuggestuer i området og har erfaringer med disse? 

 

Hvad har I andre gjort hvis I ikke har kunne få en plads? 

 

 

(Ved godt det er tidligt at panikke over det, men kan godt li' at ha' styr på tingene)

Vi bor også i Rødovre, og min barsel slutter lige om lidt.

Det er ikke korrekt at det er svært at få plads. I Rødovre har de pladsgaranti, således at hvis du skriver dit barn op 3 mdr inden behovsdato, så er du sikret en pasningsplads. Ikke nødvendigvis dit ønske, men en plads.

Det er ret svært at få vuggestueplads, dog har alle i min mg, som har ville det, fået det. Vi har selv ønsket dagpleje, da jeg tror på et lille familiært miljø til min datter, som første pasningssted. Så vi er ret sikre på at få det. Jeg ved endnu ikke hvor vi får plads, men det får vi snart at vide.

Du kan ønske specifikke vuggestuer, men ikke specifikke dagplejer.

Jeg ved der ligger en privatdagplejer nede omkring Tinderhøj, men med mindre du gerne vil have en privat eller vil vente på vuggestue (og bruge privat i mellemtiden) så tror jeg altså ikke du får behovet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ingen problem med at få dagplejeplads for os heller :) vi fik tilbudt vuggestueplads efter ca 4 måneder, men var i mellemtiden blevet så glad for dagplejen at vi har valgt at blive der :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay jamen så er jeg da bare lykkelig :) Bare som jeg kunne se har det været et stort problem før i tiden.

 

Jeg havde bare fundet et sted på kommunens hjemmeside at man kunne forvente at få en plads mellem 0 og 6 måneder efter ens barsel var afsluttet, men kan jeg selvfølgelig ikke finde igen nu.

 

 

Men dejligt at der ikke er problemer :) Så skal man bare få det til at gå op med et sted hvor åbningstiderne passer med arbejde :) (som jeg ikke har endnu så kender kun i forhold til mandens situation) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det med arbejdstiderne synes jeg er svært. Vi har meget omskifteligt arbejdstider (jeg er studerende, men starter speciale og skal være meget i laboratorie, min mand er læge, og hans arbejdstider er nærmest i øst og vest), men jeg håber på det går op ved at jonglere lidt rundt med alting. Det er rigtig svært, men tror desværre ikke man kan planlægge sig helt ud af alting.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det med arbejdstiderne synes jeg er svært. Vi har meget omskifteligt arbejdstider (jeg er studerende, men starter speciale og skal være meget i laboratorie, min mand er læge, og hans arbejdstider er nærmest i øst og vest), men jeg håber på det går op ved at jonglere lidt rundt med alting. Det er rigtig svært, men tror desværre ikke man kan planlægge sig helt ud af alting.

 

Det håber jeg så heldigvis at vi kan :) Lyder besværligt for jer :S

 

Min mand startede første job efter studiet i mandags (eller afslutter først sit studie med specialeforsvar på tirsdag, men alligevel) men er egentlig kun ansat frem til termin i første omgang og så håber vi selvfølgelig at de vil forlænge kontrakten :). Han når dog lige at optjene rigtige dagpenge og ikke dimittend  dagpenege til barsel og hvis de ikke fortsætter samarbejdet :).

 

Jeg afleverer speciale og når forhåbentlig at forsvare lige før termin, og vil jo så gå direkte på barsel. Så dermed vil jeg jo være arbejdsløs lige efter barsel, hvis jeg da ikke finder noget i løbet af min barsel :). Så i starten burde vi være ret flydende i tid, end til jeg finder et job.

 

Manden SKAL være på kontoret kl 9-15 og kan flekse resten. Derudover har han 1 times transport hver vej, men f.eks. i går var han først hjemme kl 18:30. :) og hjælper jo ikke meget når de lukker kl 16:30 (16:00 fredagen, hvilket bekymre mig lidt) men må vi jo finde ud af :). 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER