Tumlepigen

Ansigtspleje uden parabener og parfume

21 indlæg i dette emne

Er der nogle, der kan anbefale noget, som dur til uren hud?

 

Jeg er SÅ frustreret over at ligne en teenager, når jeg langt fra er det :( Og det er ikke kun pga. graviditeten - den gør det blot værre :prik

 

Jeg har i lang tid brugt den lyserøde serie fra Matas til tør og sart hud, fordi en kosmetolog en gang fortalte mig, at det var det min hud var. Nu synes jeg dog, at huden er ved at blive træt af den serie. Jeg tror også på, at det er godt at skifte mærke en gang imellem ligesom med shampoo. MEN jeg ved ikke, hvad jeg skal vælge! :chin: Jeg har gennem årene prøvet utallige plejeserier til uren hud uden nævneværdig bedring. Jeg vil meget gerne bruge noget uden parabener og parfume og helst ikke for dyrt (har jeg ligesom prøvet og det virker ikke en ski' bedre). Det skal være til rens og pleje af huden dagligt.

 

Hvad kan I anbefale?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmm... Min hud falder nok ikke i kategorien tør og uren, men den ultimativ bedste ansigtscreme og ansigts rens er den hvide Matas natur serie.

Jeg bruger cremen , Facewash og Facescrub. Det koster ikke en bondegård, under 100kr pr flaske/tube

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også tør og uren hud og er kæmpe fan æg madara skincare. Må indrømme at jeg er blank på priser, da det jeg har er en gave fra en veninde, men jeg tror det er overkommeligt, da vi ikke er på dyre gaver normalt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været glad for clinique, det er super lækkert. Lige nu bruger jeg dog bare alm. ansigtscreme fra änglamark, og den virker rigtig fint :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er også vild med Clinique :) Synes dog, det er dyrt <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tyer også til clinique eller anglemarks produkter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil så fraråde clinique. Jeg har fået STRENGE ordre på at pudse sølvtøj i clinique og holde det langt væk fra min hud. Det er alt for krads.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger Änglamark :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil så fraråde clinique. Jeg har fået STRENGE ordre på at pudse sølvtøj i clinique og holde det langt væk fra min hud. Det er alt for krads.

Pudse sølvtøj? :o Hvem siger det? :unsure Min hud er ret sart, men har meget glæde af clinique :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været glad for rensen fra Matas natur.

Har ikke prøvet cremen, da min hud generelt har dårlig erfaring med billige cremer. Rens, tonic mm kan jeg dog sagtens bruge fra de billige mærker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været glad for rensen fra Matas natur.

Har ikke prøvet cremen, da min hud generelt har dårlig erfaring med billige cremer. Rens, tonic mm kan jeg dog sagtens bruge fra de billige mærker.

Matas natur cremen et GOD!!! Ikke som de der billige der ligger som en hinde, fedter og/eller giver bumser.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pudse sølvtøj? :o Hvem siger det? :unsure Min hud er ret sart, men har meget glæde af clinique :)

En kosmetolog (som ikke prøvede at sælge mig et andet produkt ;) ). Men ja, jeg brugte Clinique og var egentligt glad for det, men det ødelage min hud, tørlagde den fuldstændig. Jeg var tit rød og sådan. Og den brændende fornemmelse det gav, det tænkte jeg var fordi det virkede. Det skal ikke brænde, det er fordi huden ikke kan lide det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En kosmetolog (som ikke prøvede at sælge mig et andet produkt ;) ). Men ja, jeg brugte Clinique og var egentligt glad for det, men det ødelage min hud, tørlagde den fuldstændig. Jeg var tit rød og sådan. Og den brændende fornemmelse det gav, det tænkte jeg var fordi det virkede. Det skal ikke brænde, det er fordi huden ikke kan lide det.

Mit brænder heller ikke :unsure Og jeg bliver også mindre rød (hvilket jeg ellers har tendens til). Hmm :chin:

Men jeg bliver da helt fristet til at prøve Matas og änglamark, når jeg kigger i den her tråd :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger medex serien fra min kosmetolog :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Matas natur cremen et GOD!!! Ikke som de der billige der ligger som en hinde, fedter og/eller giver bumser.

Det lyder godt! Det problem har jeg nemlig både med Derma, Anglemak, Nivea og diverse andre fra Matas jeg har prøvet....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder godt! Det problem har jeg nemlig både med Derma, Anglemak, Nivea og diverse andre fra Matas jeg har prøvet....

Også mig! Men Matas natur er den eneste creme jeg virkelig har været glad for og vender tilbage til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger hele Matas natur serien og er vildt glad for den. Den gør hvad den skal og ret billig i forhold til mange andre produkter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pæn hud kommer indefra. VAND, økologiske frugt og grønt HVER dag og INGEN plejemidler ;)
Hold dig fra raffineret produkter. Hold dig fra komælk og mælkeprodukter og spar på kødet. Det er SÅ træls for kroppen, fordi det skaber inflamation (mælk er iøvrigt fyldt med hormoner fra dyret det kommer fra, og det reagerer huden altså på)

Hvis du skal tilføre fugt til en tør og "eksem"agtig hud, fx efter bad. Så masser lidt økologisk mandelolie (af fødevarekvalitet) ind i huden efter badet. men ud over det, så lad den være. HELT være. Den skal lige finde sig selv- og det er muligt at du har en lille periode med øget irritation - det forsvinder fuldstændig og der falder ro på huden.

 

Kamillethe er iøvrigt "hellig" vand. Det er antiinflamatorisk- og en "maske" af kamilleblomst-grums kan virke beroligende på huden.

 

Du finder INGEN cremer og plejemidler, der ikke tilfører kemikalier og ændre din huds egen flora. Ingen! Heller ikke dem i helsekosten. Tommelfingerreglen er: Hvis du ikke ville putte det i munden og spise det, så skal du ikke putte det på din hud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pæn hud kommer indefra. VAND, økologiske frugt og grønt HVER dag og INGEN plejemidler ;)

Hold dig fra raffineret produkter. Hold dig fra komælk og mælkeprodukter og spar på kødet. Det er SÅ træls for kroppen, fordi det skaber inflamation (mælk er iøvrigt fyldt med hormoner fra dyret det kommer fra, og det reagerer huden altså på)

Hvis du skal tilføre fugt til en tør og "eksem"agtig hud, fx efter bad. Så masser lidt økologisk mandelolie (af fødevarekvalitet) ind i huden efter badet. men ud over det, så lad den være. HELT være. Den skal lige finde sig selv- og det er muligt at du har en lille periode med øget irritation - det forsvinder fuldstændig og der falder ro på huden.

Kamillethe er iøvrigt "hellig" vand. Det er antiinflamatorisk- og en "maske" af kamilleblomst-grums kan virke beroligende på huden.

Du finder INGEN cremer og plejemidler, der ikke tilfører kemikalier og ændre din huds egen flora. Ingen! Heller ikke dem i helsekosten. Tommelfingerreglen er: Hvis du ikke ville putte det i munden og spise det, så skal du ikke putte det på din hud.

Enig, kokosolie er dog også rigtig godt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

TiaK - ja, hvis det er den økologiske fra urtekram du mener? :) For den skal være helt uraffineret..

 

Personligt synes jeg dog ikke om lugten af kokos i mit ansigt, og så synes jeg den er meget mere fedtet og har sværere ved at trænge ind, end mandelolien har. Jeg tænker at de måske er fedtsyresammensætningen i olien der gør forskellen. Kokosolien er næsten 100% mættet fedt, hvor mandelolien primært består af enkelt/flerumættede fedtsyrer.. (jeg gætter- aner det ikke)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

TiaK - ja, hvis det er den økologiske fra urtekram du mener? :) For den skal være helt uraffineret..

Personligt synes jeg dog ikke om lugten af kokos i mit ansigt, og så synes jeg den er meget mere fedtet og har sværere ved at trænge ind, end mandelolien har. Jeg tænker at de måske er fedtsyresammensætningen i olien der gør forskellen. Kokosolien er næsten 100% mættet fedt, hvor mandelolien primært består af enkelt/flerumættede fedtsyrer.. (jeg gætter- aner det ikke)

Jeg har ikke selv prøvet mandelolie, så jeg kan ikke være med på sammenligningen. Men ja, jeg bruger primært urtekrams, og primært til hænderne og som læbepomade og indtil videre synes jeg ikke kokosduften er slem. Men hvis den gør, så har jeg tænkt mig at bruge Cocosa's uden smag/duft i stedet.

Og jeg synes faktisk den trænger ok hurtigt ind - jeg er ret hys på det område, så det overrasker mig lidt du synes det modsatte. Kunne ske jeg skulle tage mig sammen og få prøvet noget mandelolie :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER