Loralei

At ville give sit barn det bedste - uden at kunne

120 indlæg i dette emne

Slettet efter ændring i Babyklar's politik.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ok, der lyder godt mht. regntøj og termo, blev helt bange for flere fejlkøb jeg har gjort! Regntøjet er MEGET stort netop pga. det skal udenpå. Men det er termotøjet egentlig også, hun vokser så hurtigt, så var bange for det blev for småt. Men regntøjet er i hvert fald større!

Anglamark, det er Kvickly. der må jeg forbi og kigge også.

Arj 80,- for gummistøvler, det lyder vældig billigt :O

(I kan godt høre, at jeg normalt har langt til både Kvickly, Føtex osv. hva´? Var slet ikke klar over, at de havde alt det, pinligt.)

Troldemor, det har du helt ret i, bliver bare revet med, vil hende bare det bedste så hun ikke bliver syg :( Men kan at det sagtens kan lade sig gøre med vores budget alligevel så :)

Ja, man bliver nemlig meget nemt revet med, netop fordi man jo så gerne vil det bedste for de små! Men det er så min overbevisning at jeg ikke gør det bedste for mit barn ved at prioritere vinterstøvler til 1000 kr :) Andet og langt mindre kan snildt gøre det herhjemme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

louisevibe, tak for tip om størrelse! Har de uld i H&M? Kan simpelthen ikke finde det derinde, når jeg er der.

stephi-pigen - det var godt nok en lækkerbuks af en dreng du har dig. :) Nå, altså var slet ikke klar over, at uld bare kan hænges til tørre uden at vaskes? :O Så skal man jo ikke købe SÅ mange igen?

Hvor købte du strømpebukser henne?

Hvilke sko køber du så? Hvad kan du sælge dem for brugt? bare ca. :)

God idé sådan at sætte et maks, og at bruge børnepengene som det max.

Det vidste jeg ikke mht. H&M og stoffer, tak for tip! Har købt fleece derfra, faldt over en vindjakke på tilbud, men købte den ikke, vendte om og så var den væk, arg.

louisevibe - Ok, så fint med termotøj under regntøj alligevel, forvirrede mig? :) Havde læst et sted at fleece ikke var godt derunder, fordi det ikke lader huden ånde, men alligevel er jeg endt med at have begge dele ._.

Little Miss, kan godt se, hvad du mener mht. pris og slid osv. - også at de vokser så hurtigt ud af det. Min datter er lige vokset en hel størrelse på 2 måneder.

Faldt slet ikke over strømpebukser da jeg var i H&M - men må have kigget forkert, der må jeg måske lige forbi igen så. Tak for tip om uld og JOHA sted. Nårh, det billeder lyder sødt <3

Jeg ville personligt aldrig tage fleece under regntøj netop pga åndbarheden.

Og som Stephi skriver er det nemlig nemt at ulden bare kan luftes. Det er nemlig genialt og derfor man ikke behøver købe så meget. Her i sommer har Silke Elia fx haft 2 uld/silke-bodyer uden ærmer som eneste 'undertøj' hun har brugt. Så er det pludselig ikke så dyrt. Der samme med strømpebukser og nattøj hvis de ikke bliver beskidte.

Hvis hun allerede bruger 98 skal du over i den anden afdeling, men der er også strømpebukser. De er faktisk rigtig lækre, desværre er fødderne lidt små synes jeg - eller så har Silke Elia bare lange fødder? ;) Bodyerne går op til str 98 mener jeg? Jeg selv hurtigt over og brugte de der uld/silke bodyer som undertrøj(holde på bleen/ikke skilder på maven) og så en bluse/kjoler udenover fordi der ikke var nogle bodyer der sad ordentlig på Silke Elia (lang og smal).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger i øvrigt også termotøj under regntøj hvis det bliver nødvendigt ;)

:ditto ligesom 99% af børnene i den børnehave jeg arbejder i ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi klarede os igennem vinteren med 4 uldbodyer, og de passer stadig. Hvis man køber rent uld skal man ikke vaske dem så tit. Jeg har for det meste skyllet dem i håndvasken - nogle gange med lidt uldvaskemiddel. Vores undertøjsbudget for vinteren var på 300 kr (2 for 150 i Babysam). Meningen var, at vi kunne købe flere, hvis det med uld var et hit, men det blev ikke nødvendigt.

Vi prioriterer ret bevidst de penge, vi bruger på udstyr. Sko og madrasser er virkelig vigtigt for mig, da jeg har skæv ryg, som muligvis kan nedarves til Karla. Men tøj mm. Skal bare være rent og blødt. Jeg har vist aldrig købt et enkelt stykke tøj til over 100 kr, og meget af hendes tøj - særligt hendes første år - er købt brugt, hvor jeg har købt en sæk for 2-300 kr.

Vi ønsker os altid de dyre ting til fødselsdag og jul. Da hun blev 1 år fik hun et gavekort på 500 kr til sko, så der kunne vi købe et par eccostøvler til 650 kr. Hendes flyverdragt kostede 400 kr, men var lækker og varm.

Når det kommer til udstyr køber jeg sjældent bare det første og billigste. Jeg vil heller købe brugt men godt, end billigt men dårligt, og jeg undersøger længe hvordan jeg kan få det bedste til et ofte beskedent beløb.

Mine forældre brugte sjældent mange penge på udstyr, og de gjorde næsten en ære i at købe så billigt som muligt. Men ofte bliver det slidt hurtigt, så deres samlede omkostninger bliver højere. En sommer havde min lillebror fx 3 par sandaler, fordi de gik så hurtigt i stykker. Og selv om de kun kostede 150-200 kr, så blev det dyrere end et par gode sandaler.

Hvis du synes dba er for uoverskueligt, kan du måske prøve børnegenbrugsforretniger (fx mødrehjælpen) eller den app, der hedder "reshopper", som kun er til brugt børneudstyr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har aldrig brugt uld men lange bodyer og strømpebukser. Strømpebukser kan man nogle gange få i Bilka til en 10'er stk.

Her brugte vi enten fløjls eller skind futter fra melton.

Thermo og regntøj bruger vi også og det oer der mange der gør. Nu er han jo startet i børnehave hvor der er varme i gulvet og det gør at hjemmesko f.eks. ikke længere er et krav, hvilket er skønt få vores dreng piller dem af og gemmer dem.

Vintertøj køber jeg på udsalg i januar og har ind til videre passet godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke laest hele din traad, men er ogsaa en af listemoedrene ;)

 

Det goer mig ondt, at det opfattes som om vi har masser af penge. Vi er selvstaendige, driver et familiehotel og vi er 3 familier, der skal leve af det. Det siger sig selv, at det giver begraensede midler og jeg vil da gerne dele ud af min maade at handle ind paa. Med hensyn til hjemmesko, saa er Melton futterne da ikke daarlige? Jeg havde bare indtryk af, at Noah havde brug for ekstra stoette, saa fald mit valg paa foernaevnte hjemmesko i uld, baade pga ULD, men isaer fordi det er en smal hjemmesko med god plads til taeerne. ellers ville jeg give en uldsok paa under futterne, saa er den ged barberet :) Uldsokker skal ikke vaskes hver dag, det samme med stroempebukser... og bodyer... Uld regenerer sig selv, saa hvis ikke det er smudsigt, saa haenger jeg det udenfor og saa er det klar til brug igen. Jeg vasker, naar det er smudsigt eller har pletter. 

 

Jeg har det som Louise Vibe med uld. Heldigvis har jeg haft mulighed for at koebe IoBio til forhandlerpris, saa derfor har vi ikke manglet det til Noah. Hvis jeg ikke havde et ret stort budget, ville jeg prioritere at koebe 3 kortaermede uldbodyer, det vaere sig IoBio, Kvickly, Joha, whatever... I aar har jeg ikke samme mulighed, saa maa gaa menigmands vej og det bliver at koebe IoBio alligevel. Jeg nupper maaske 5 med rabat hos storchebarn.dk eller ogsaa bliver det naar jeg falder over et tilbud paa nettet eller er i en butik i Bologna, hvor jeg kender ejeren - saafremt hun stadig har IoBio og vil give mig lidt rabat. Uldsokker strikker min mor og det er i superwash garn, taenker jeg, ligesom jeg har haft koebt Melton paa tilbud, som han stadig kan passe. Min mor har strikket en uldvest og jeg koebte en til i aar paa supermeget udsalg i Benetton sidste vinter. 

 

I det hele taget har jeg ikke betalt fuld pris paa ret meget. Ej hverken heller jakker eller flyverdragt. Jeg er ret taalmodig og ihaerdig, saa jeg finder et godt bud paa noget brugt(eller fejlkoeb!) paa DBA eller ogsaa finder jeg udsalg paa nettet - og jeg satser. Det gik ikke godt sidste aar, saa jeg maatte koebe en flyverdragt brugt, men den var da saa fin - en turkis Lego Tec, hvor jeg lige kunne ane lidt brugsspor paa et knae, 300 kr. 

 

Toej kober jeg paa nettet og det er altid udsalg, undtagen at jeg betalte fuld pris for en Danefae sommerdragt i regnbuestriber, fordi jeg bare ville have den til Noah. Saa koebte jeg  kun den ene sommerdragt og den holder til gengaeld raeddi godt i vask! Danefaes webshop har baade "outlet", "sidste stoerrelser" og "ugens tilbud", saa der kan du ioevrigt goere nogle rigtig gode koeb paa godt toej - ogsaa overtoej. Det kan betale sig at vaere tilmeldt diverse butikkers nyhedsbreve, saa vil der tikke ind, hvis der er nogle dage med -20% og det er saa der, jeg slaar til uden for udsalgssaesonerne. Jeg koeber desuden loebene, saa det ikke bliver stor investering i en omgang. Jeg ville ogsaa handle i foetex og kvivkly, hvis jeg boede i Danmark. Sidste vinter koebte jeg bla toej til denne vinter i Benetton, fordi det var 50 og 75 kr pr. del, ogsaa for den uldvest. Det handler om at slaa til i det smaa og taenke lidt forud, synes jeg. 

 

Sko.... det er nok der, jeg har ondt hver gang, fordi jeg VIL have sko i laeder og det SKAL vaere oeko eller i hvert fald kromfrit laeder. Igen - scanner markedet for bedste pris og slaar til. Sidste aar koebte jeg Primigi vinterstoevler paa udsalg, men de var ikke gode i pasform, saa maatte koebe RAP stoevler, men ventede til udsalget. Paa forhaand havde jeg udset mig dem paa Milkywalk.dk. Da januarudsalget koerte, endte jeg med at koebe samme par RAP til denne vinter, bare i en anden farve... det er et sats, men jeg satser paa at kunne saelge dem til samme paa DBA eller trendsales, hvis ikke de passer. Saa er de penge da ikke tabt. Ellers har jeg brugt italienske amazon en del, fordi der ofte er KAVAT sko og Aigle gummistoevler til en god pris(30-50% billigere). Det er saa ikke nyeste model, men de er fine, gode og Noah er da ligeglad med, om det er nyeste mode. Vi bor ogsaa saa jeg kan koebe Primigi paa udsalg i en fysisk butik - det er ogsaa kromfrit laeder og passer Noahs foedder godt. Min anbefaling er derfor at finde et maerke/maerker, din datter kan bruge og saa gaa benhaardt efter en god pris via nettet - og udnytte steder, der tilbyder fri fragt. Og det behoever altsaa ikke vaere de dyreste maerkevare sko. Jeg er faldet i at ville koebe dyyyre Angulus sko til Noah - de sejeste i graa militaerlook. De passede ham bare suveraent daarligt, saa de penge giver jeg ikke ud igen. Ellers kan du vaere heldig at goere brug af andres fejlkoeb paa nettet. Det med at koebe sko brugt, det er der nogle, der siger nej til, mens andre siger ok, bare vise forholdsregler tages med hensyn til HVOR brugte, de er. Jeg vil helst give Noah nye paa, men jeg kan godt se, at det bliver dyrt med 2-3 boern, der skal have nyt foedtoej. Gummistoevler maa i hvert fald gaa i arv og maaske andre - nu faar vi se, hvis vi faar et barn mere... 

 

Sikke en smoere... Giver alt det mening? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan maaske faa lidt raadgivning og hjaelp til at koebe uld hos Hanne, der har svanebutikken.dk. Jeg ved ikke, om hun maaske er med paa det, men det kan vaere hun vil lave en pakke til dig med det, du har brug for til din datter - hvis du spoerger paent? Hun er i hvert fald soed og forhandler Joha :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kender ogsaa en, der kun vil have Ver de Terre flyverdargter og vinterjakker til sine boern. Ver de Terre er meget dyrt, men ogsaa meget taknemmeligt overfor slid, saa hun finder hvert aar godt, men brugt og saelger saa sit gode, men brugte fra sidste aar. Saa koster det kun foerstegangsinvesteringen(evt. i god og meget lidt brugt eller fejlkob) og ellers den slik, hun maa give koeb paa ved salget pga den ene saesons slid. 

 

Kom ogsaa til at taenke paa, at Noah har haft roede uldhjemmesko to gange i traek, fordi det var den farve, der var paa tilbage i hans str til god pris. Og dette aars vinterstoevler er ogsaa (lidt pige-)roede, hvis de altsaa passer, for det var dem, der lige var der i hans str. - saadan er det :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan godt forstå det er forvirrende. Der er givet rigtig mange gode svar allerede men ville da lige skrive lidt også.

Vi har midlerne til at købe mærketøj mv men jeg kan ikke få mig selv til at købe en body til 150 kr når jeg kan købe en i H&M til 30 kr. Har købt dyrt et par gange men hver gang han kom hjem med pletter på fra dagplejen blev jeg så ærgerlig. Der er det ikke så slemt nå det er en billig (og stadig god kvalitet) hvis den bliver ødelagt.

Vi har købt det meste af vores uldtøj i Kvickly og Føtex. Dog er hans natdragter fra joha. Disse kan tit kæbes billigt på forskellige hjemmesider eller kan jeg anbefale LIC hvis man bor i nærheden af Herlev

Ang tøj generelt køber vi faktisk kun fra H&M og nameit. Elsker deres tøj og stilen er lige mig. Og kvaliteten er super. Og igen så bliver jeg ikke nær så ærgerlig mår noget bliver ødelagt fordi det kostet 1/3 af andre mærker.

Vores prioriteringer ang tøj har været på hans flyverdragt men jeg har som Barbamama også nævner hørt at utrolig mange billige mærker er super gode.

Til sidst... Drenge bruger også strømpebukser. Carl Emil har det meste af vinteren strømpebukser indenunder sit tøj og elsker også at rende rundt herhjemme kun i strømpebukser. Køb dem i H&M eller ellos

Har det fedeste billede fra sidste år hvor han render rundt med nogle strømpebukser på hvor der står little monster og et billede af et monster

Jeg vil bare lige tilføje at jeg googlede LIC (da jeg ikke var helt klar over hvad det var), og de er øjensynlig gået konkurs.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

LIC er gået konkurs og der er ingen Info om de åbner igen med ny ejer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

MAP, var det helt nok med så få bodyer så? Det er da overskueligt. Nå ja, lange underbukser da :)

Ja det var helt fint. Det var jo indenunder tøjet og blev derfor heller ikke beskidte. Og ellers tog jeg dem bare med i bad om aftenen og så var de klar igen næste morgen. Vi har ikke vaske maskine ;-)

I pr har vi snakket om at 2 langærmet oh en kortærmet

Og så 2 par lange underbukser. Og så så jeg en uld/bomuld natdragt i kvickly i dag. Sådan en tror jeg måske også vi køber. Men jeg var rigtig glad for bilkas sidste år, så det køber jeg igen :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil bare lige tilføje at jeg googlede LIC (da jeg ikke var helt klar over hvad det var), og de er øjensynlig gået konkurs.

Nå for pokker. Det har jeg så ikke lige set. Æv de havde ellers så mange gode ting til billig pris. Også bobles som vi har købt en del af der

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke læst hele tråden, men jeg vil lige skrive at jeg faldt i samme fælde som dig. Uld var åbenbart det eneste rigtige og hvis man ikke gav sit barn det på ville hun enten være klam af sved eller for kold. Så jeg købte (heldigvis kun) en joha uldbody og en uld/bomuld fra Føtex/Kvickly/Bilka. Og efter kort tid var det altid dem jeg valgte til sidst, når de andre bodyer var til vask. Jeg synes de kradser og ville ikke selv bryde mig om at have dem på og så skal mit barn det heller ikke!

Og derudover har hun aldrig været klam af sved eller kold når hun har haft billigt bomuldstøj på ;)

Jeg tror simpelthen at sælgerne oversælger deres produkter. Jeg tror på at de billige flyverdragter er varme nok. Jeg tror på kvalitetsflyverdragterne er bedre, jeg tror bare kun det er relevant på Grønland ;)

Men en ting er at tro, en anden ting er at teste det på sit eget barn - specielt når man har økonomisk frihed til at frit kunne vælge. Så jeg indrømmer da gerne at jeg køber mærkeflyverdragter (på tilbud) da jeg ikke har lyst til at erfare at en 350kr's flyverdragt ikke var god nok. Så hellere give 600-700 kr for en, som jeg er sikker på er god nok.

Men jeg tror på de billige er gode nok og jeg er begyndt at købe regntøj i varehusene.

Start da med melton futterne, hvis det ikke er nok, (hvilket det højst sandsynligt er) så tag den derfra :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har altsaa ogsaa laest flere udtale sig om, at de knuselsker deres Mikkline flyverdragt  :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke læst hele tråden, men jeg vil lige skrive at jeg faldt i samme fælde som dig. Uld var åbenbart det eneste rigtige og hvis man ikke gav sit barn det på ville hun enten være klam af sved eller for kold. Så jeg købte (heldigvis kun) en joha uldbody og en uld/bomuld fra Føtex/Kvickly/Bilka. Og efter kort tid var det altid dem jeg valgte til sidst, når de andre bodyer var til vask. Jeg synes de kradser og ville ikke selv bryde mig om at have dem på og så skal mit barn det heller ikke!

Og derudover har hun aldrig været klam af sved eller kold når hun har haft billigt bomuldstøj på ;)

Jeg tror simpelthen at sælgerne oversælger deres produkter. Jeg tror på at de billige flyverdragter er varme nok. Jeg tror på kvalitetsflyverdragterne er bedre, jeg tror bare kun det er relevant på Grønland ;)

Men en ting er at tro, en anden ting er at teste det på sit eget barn - specielt når man har økonomisk frihed til at frit kunne vælge. Så jeg indrømmer da gerne at jeg køber mærkeflyverdragter (på tilbud) da jeg ikke har lyst til at erfare at en 350kr's flyverdragt ikke var god nok. Så hellere give 600-700 kr for en, som jeg er sikker på er god nok.

Men jeg tror på de billige er gode nok og jeg er begyndt at købe regntøj i varehusene.

Start da med melton futterne, hvis det ikke er nok, (hvilket det højst sandsynligt er) så tag den derfra :)

Præcis!! :super :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har altsaa ogsaa laest flere udtale sig om, at de knuselsker deres Mikkline flyverdragt  :loveshower

 

Vi gjorde! Vi prøvede også dyrere på hende, men det var Mikkline, er vandt på pasform. Og den virkede helt upåklageligt, varm og tør hele vinteren, nem at få af og på, og generelt rigtig god til pengene. Vi kunne sagtens finde på at købe den til den kommende vinter. 

 

 

Det er også et rigtig godt tip at købe ting brugt, og så sælge det videre igen. Vi har gjort det med nogle af vores ting. Jeg købte engang en tøjpakke til 300 kr, sorterede det fra jeg gerne ville beholde, og solgte resten for 200 kr. Har også købt en jakke på den blå avis, som jeg regner med at sælge igen til tæt på samme pris - så har min datter haft en lækker vinterjakke i rigtig god kvalitet, som i sidste ende kun har kostet 50-100 kr ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bare lige kort: Jeg synes, at det er herrehyggeligt at læse de lister og udledninger om den ene og anden body eller dragt i uld og silke, og må det være superwash, eller skal det komme lige fra fåret og så videre - ren hygge :)

Men: Jeg kunne ikke drømme om at anskaffe alt det grej - og jeg har såmænd ganske godt råd - måske delvis fordi de andre i min mødregruppe og private omgangskreds ikke går så meget op i det, så jeg har slet ikke den følelserne af, at det nødvendigvis skal til.

Min bedste veninde og hendes kæreste har begge lange uddannelser og gode lønninger, men deres knægte ejer ikke noget, der ikke er enten fra et billigt mærke eller købt brugt, og de trives og mangler intet :)

Elsk dit barn alt det du kan, og giv det tøj (Bilkas er fint) nok på (og ikke for meget), så skal resten nok gå :) Der er i øvrigt heller ikke meget ved st få købt grej, der er så dyrt, at man går og ærgrer sig, når noget bliver væk, bliver byttet i vuggeren, eller bliver smurt ind i blåbærmos :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bare lige kort: Jeg synes, at det er herrehyggeligt at læse de lister og udledninger om den ene og anden body eller dragt i uld og silke, og må det være superwash, eller skal det komme lige fra fåret og så videre - ren hygge :)

Men: Jeg kunne ikke drømme om at anskaffe alt det grej - og jeg har såmænd ganske godt råd - måske delvis fordi de andre i min mødregruppe og private omgangskreds ikke går så meget op i det, så jeg har slet ikke den følelserne af, at det nødvendigvis skal til.

Min bedste veninde og hendes kæreste har begge lange uddannelser og gode lønninger, men deres knægte ejer ikke noget, der ikke er enten fra et billigt mærke eller købt brugt, og de trives og mangler intet :)

Elsk dit barn alt det du kan, og giv det tøj (Bilkas er fint) nok på (og ikke for meget), så skal resten nok gå :) Der er i øvrigt heller ikke meget ved st få købt grej, der er så dyrt, at man går og ærgrer sig, når noget bliver væk, bliver byttet i vuggeren, eller bliver smurt ind i blåbærmos :P

 

Det er jo ogsaa blevet saa moderne i visse kredse at genbruge, ikke ;)

 

Nu skriver du "alt det grej" - jeg gad nok vide, om flyverdragt eller hvad nu, hoerer ind under der? Er det hjemmesko i uld? Aj, jeg kan bare ikke lade vaere med at traekke paa smilebaandet over min liste med "grej", som jeg egentlig bare taenker paa som det noedvendige til Noah vinteren over  :lol Klart kan det goeres billigere, men meget mindre... Og det kan saa sandelig goeres langt dyrere :o  

 

PS. sover forresten ogsaa selv i uld og har uld/silke som inderste lag hele efteraar/vinter-saesonen - det er saa laekkert  :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har altsaa ogsaa laest flere udtale sig om, at de knuselsker deres Mikkline flyverdragt :loveshower

Det gør vi. 300 kr for en på udsalg. Den er ikke tung og han er aldrig våd eller kold :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jo ogsaa blevet saa moderne i visse kredse at genbruge, ikke ;)

Nu skriver du "alt det grej" - jeg gad nok vide, om flyverdragt eller hvad nu, hoerer ind under der? Er det hjemmesko i uld? Aj, jeg kan bare ikke lade vaere med at traekke paa smilebaandet over min liste med "grej", som jeg egentlig bare taenker paa som det noedvendige til Noah vinteren over :lol Klart kan det goeres billigere, men meget mindre... Og det kan saa sandelig goeres langt dyrere :o

PS. sover forresten ogsaa selv i uld og har uld/silke som inderste lag hele efteraar/vinter-saesonen - det er saa laekkert :7himmel

:lol nah, jeg satser nu på at anskaffe fx en flyverdragt ;) Det var ikke noget specifikt i fx din liste, jeg lige tænkte på - men nej fx så køber jeg nok egentlig ikke hjemmesko i uld, strømpebukser i uld får han næppe heller ;) Der er jo masser af indlæg om udstyr, og jeg synes virkeligt, at det er hyggeligt at læse - men alle de specifikationer på, hvad det lige præcis er for en slags body af en bestemt type uld fra Andesbjergene, der er blevet håndklippet af hyrden og kun forhandles på en bestemt hjemmeside, det kommer jeg aldrig selv til at gå op i :) Måske det netop er derfor, jeg synes, at det er så hyggeligt at læse om hos andre :)

Det er jo på ingen måde for at genere dem der går så meget op i det, men jeg synes da, det er synd, hvis der er nogen, der føler sig skidt tilpas over at iklæde poden bomuld, eller synes at futterne fra Melton er et problem, for selvfølgelig kan man klare sig helt fint med mindre.

Edit: Hehe, jeg ville til gengæld blive svært ked af dem hvis nogen forsøgte at stoppe mig i uldnattøj ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal bestemt ikke have det dårligt over ikke at købe uld til dit barn eller at du ikke kan fylde garderoben med mærketøj. Vi har aldrig haft uld til vores datter, eller jo jeg købte en uldheldragt på tilbud på et tidspunkt og den var da også lækker, men mærkede ærligt talt ingen forskel på om Maja havde uld dragt eller bomuldsdragt på. Og det endte faktisk med at manden kom til at vaske den forkert, så den blev filtet :D

Det er i øvrigt heller ikke alle børn der kan tåle uld på kroppen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har altsaa ogsaa laest flere udtale sig om, at de knuselsker deres Mikkline flyverdragt :loveshower

:ditto og de har vundet svenske tests af flyverdragter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gjorde! Vi prøvede også dyrere på hende, men det var Mikkline, er vandt på pasform. Og den virkede helt upåklageligt, varm og tør hele vinteren, nem at få af og på, og generelt rigtig god til pengene. Vi kunne sagtens finde på at købe den til den kommende vinter. 

 

 

Det er også et rigtig godt tip at købe ting brugt, og så sælge det videre igen. Vi har gjort det med nogle af vores ting. Jeg købte engang en tøjpakke til 300 kr, sorterede det fra jeg gerne ville beholde, og solgte resten for 200 kr. Har også købt en jakke på den blå avis, som jeg regner med at sælge igen til tæt på samme pris - så har min datter haft en lækker vinterjakke i rigtig god kvalitet, som i sidste ende kun har kostet 50-100 kr ;)

 

Det er som Tia K siger - som det nu virker fint for ens barn and Mikkline it is :) 

 

Jeg koebte Noahs overgangsjakke via Trendsales, aldrig brugt. Maerket sad paa, men tror hun havde vasket den, for den lugtede lidt af parfume. men altsaa, billigere end jeg kunne have fundet den til paa udsalg. Flyverdragten fra Lego Tec kostede 300 kr(ny 800+xx og den var saa brugt og vasket flere gange, men den holdt Noah toer og varm vinteren over. Jeg laeste mig frem til at de bare ikke maa vaere vasket for meget og forkert, fordi det slider mere paa dem end brug. Min mor har ogsaa koebt laekkert brugt regntoej til min niece, som viste sig at vaere Ver de Terre og det saa helt nyt ud. Man kan sagtens koebe brugt og vaere glad for det :) 

 

Det gør vi. 300 kr for en på udsalg. Den er ikke tung og han er aldrig våd eller kold :)

 

Det er jo det! :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tjah, jeg er så heldig, at jeg har købt en MASSE tøj af min brors kæreste til meget få penge. Jeg kan så afsløre, at pga dette, går vores barn så VÆSENTLIGT bedre klædt end sine forældre! ;) Det jeg så alligevel har suppleret med er fra HogM og Føtex/Bilka. Jeg har netop købt på DBA og venter på at få tilsendt et par Melton skinfutter, som aldrig har været brugt. Jeg har sparet ca. 100 kr ved at handle den vej, så det kan jeg anbefale. Jeg kan godt forstå, du ikke magter at søge på "babytøj" på DBA, men måske hvis du leder efter en specifik ting, som f.eks. hjemmesko, så bliver det lidt mere overskueligt, synes jeg.

 

Ang. uld synes jeg selv det er gennemført hæsligt at have på, så det kunne jeg aldrig drømme om at udsætte mit stakkels uskyldige barn for ;)

 

Derudover er mit bedste spareråd at vente med at købe indtil det er bevist, at man har brug for det. F.eks. havde jeg virkelig planlagt og glædet mig til at bære Vitus i min Mei tai sele, som var det første stykke udstyr, jeg købte. Det fungerer bare ikke rigtig for os, og jeg har stort set aldrig brugt den, så de penge kunne jeg virkelig godt have sparet...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER