Loralei

At ville give sit barn det bedste - uden at kunne

120 indlæg i dette emne

Slettet efter ændring i Babyklar's politik.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil lige sige at melton ka være ligeså godt som et par uldfutter. Vi har udelukkende brugt melton herhjemme og de har fint holdt fødderne varme.

Jeg har lært at hoppe op og falde ned over at en del herinde skriver at de køber dyr uld osv. Jeg priotererer hvad der er råd til og uld fra Føtex er fint nok til min dreng, hvilket gummistøvler også er. Jeg nægter at gi flere hundred kr for gummistøvler han kun passer i 2 mdr!! Vi kan ikke alle købe det samme og vi har alle forskellige prioteringer. En body fra h og m kan være ligeså god som en body fra småfolk eller molo.

Min dreng har aldrig brugt strømpebukser - han har ikke haft behovet for han er et varmt barn. Skulle han ha haft noget under bukserne, så har det været er par lange uldbukser fra Føtex. Ellers findes der tykkere bukser i vintersæson.

Ang termotøj, så jeg at du skrev at det sku bruges under regntøjet? det går vist ikk helt godt sammen, så hellere tag en fleecetrøje under.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Susanne, tak for tippet og tankerne. Godt at huske på, at det ikke er alle der jo skriver herinde.

Mht. strømpebukser til børn, er det ligesom til voksne? Synes de sidder SÅ stramt og det er ubehageligt. Skal der bare købes en større størrelse? Og er det godt med fødder i?

Det kommer an på mærket. Uldstrømpebukser er ofte lidt små i størrelsen, så der købte jeg er nummer større end hun brugte i tøj. Men h&m er okay i størrelsen (i hvert fald til mit smalle barn)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Slettet efter ændring i Babyklar's politik.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

HMs basis er lækkert synes jeg. Økologisk, blødt og billigt. Bodyer 3 for 100, det gælder både de korte og lange. De har også basis bluser langærmede, 3 for 100.

Her er min dreng (skide lækker) i 33krs body og 70krs bukser.

dBqvgDa.jpg

Jeg skal til at købe uldbodyer (korte ærmer, som undertøj) fra www.storchebarn.dk, jeg køber 2 eller 3. Det bliver ikke så dyrt. Jeg skifter bodyer hver dag, men vasker den ikke, hænger den blot til luftning på tørresnor. Man behøver ikke vaske uld så tit

Hm laver gode strømpebukser i bomuld. Vi havde 4 par i hvide sidste år. De blev vasket med alle de lyse vaske vi har, så vi behøvede ikke flere par. Jeg skiftede hver eller hveranden dag, alt efter hvad jeg lige synes.

Sidste år havde William meltons fløjssutsko. De fungerede godt. Han havde tit et par strømper uden på strømpebukserne.

Hvis du kender en der kan strikke, så ønsk jer uldsokker og uld vest, ellers klarer i jer fint uden.

Jeg køber dyre, nye sko. Det er top prioritet. Tilngengæld sælger jeg den igen, og får da lidt penge retur.

PS: vi har børnepengene som maks budget for tøj og sko, alt inklusiv.

Pps: HMs flyverdragt skulle være GOD og endda er hm foran på at udelade dårlige stoffer i deres overtøj :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil lige sige at melton ka være ligeså godt som et par uldfutter. Vi har udelukkende brugt melton herhjemme og de har fint holdt fødderne varme.

Jeg har lært at hoppe op og falde ned over at en del herinde skriver at de køber dyr uld osv. Jeg priotererer hvad der er råd til og uld fra Føtex er fint nok til min dreng, hvilket gummistøvler også er. Jeg nægter at gi flere hundred kr for gummistøvler han kun passer i 2 mdr!! Vi kan ikke alle købe det samme og vi har alle forskellige prioteringer. En body fra h og m kan være ligeså god som en body fra småfolk eller molo.

Min dreng har aldrig brugt strømpebukser - han har ikke haft behovet for han er et varmt barn. Skulle han ha haft noget under bukserne, så har det været er par lange uldbukser fra Føtex. Ellers findes der tykkere bukser i vintersæson.

Ang termotøj, så jeg at du skrev at det sku bruges under regntøjet? det går vist ikk helt godt sammen, så hellere tag en fleecetrøje under.

Beklager jeg får dig op at hoppe. Jeg køber nu engang - ligesom du gør - det der passer bedst til Silke Elia. Og hvis det var gummistøvlerne fra Bilka, havde jeg købt dem, men de er altså bare for store. Bliver sq lidt ked af det når du udstiller mig sådan, fordi jeg gør altså ikke mine indkøb for at generer nogle :(

Og man kan sagtens bruge termotøj under regntøj. Det har alle børnehavebørn faktisk - i hvert fald alle de steder jeg har arbejdet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan godt forstå det er forvirrende. Der er givet rigtig mange gode svar allerede men ville da lige skrive lidt også.

Vi har midlerne til at købe mærketøj mv men jeg kan ikke få mig selv til at købe en body til 150 kr når jeg kan købe en i H&M til 30 kr. Har købt dyrt et par gange men hver gang han kom hjem med pletter på fra dagplejen blev jeg så ærgerlig. Der er det ikke så slemt nå det er en billig (og stadig god kvalitet) hvis den bliver ødelagt.

Vi har købt det meste af vores uldtøj i Kvickly og Føtex. Dog er hans natdragter fra joha. Disse kan tit kæbes billigt på forskellige hjemmesider eller kan jeg anbefale LIC hvis man bor i nærheden af Herlev

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Slettet efter ændring i Babyklar's politik.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil lige sige at melton ka være ligeså godt som et par uldfutter. Vi har udelukkende brugt melton herhjemme og de har fint holdt fødderne varme.

Jeg har lært at hoppe op og falde ned over at en del herinde skriver at de køber dyr uld osv. Jeg priotererer hvad der er råd til og uld fra Føtex er fint nok til min dreng, hvilket gummistøvler også er. Jeg nægter at gi flere hundred kr for gummistøvler han kun passer i 2 mdr!! Vi kan ikke alle købe det samme og vi har alle forskellige prioteringer. En body fra h og m kan være ligeså god som en body fra småfolk eller molo.

Min dreng har aldrig brugt strømpebukser - han har ikke haft behovet for han er et varmt barn. Skulle han ha haft noget under bukserne, så har det været er par lange uldbukser fra Føtex. Ellers findes der tykkere bukser i vintersæson.

Ang termotøj, så jeg at du skrev at det sku bruges under regntøjet? det går vist ikk helt godt sammen, så hellere tag en fleecetrøje under.

Vil lige sige at termotøj går fint under regntøjet. Det gjorde vi uden problemer efter anbefaling fra dagplejen. Det kræver bare at regntøjet er stort nok

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Beklager jeg får dig op at hoppe. Jeg køber nu engang - ligesom du gør - det der passer bedst til Silke Elia. Og hvis det var gummistøvlerne fra Bilka, havde jeg købt dem, men de er altså bare for store. Bliver sq lidt ked af det når du udstiller mig sådan, fordi jeg gør altså ikke mine indkøb for at generer nogle :(

Og man kan sagtens bruge termotøj under regntøj. Det har alle børnehavebørn faktisk - i hvert fald alle de steder jeg har arbejdet :)

Har sendt pm til dig, søde.

Ah så lærte jeg noget nyt ang termotøj og regntøjet. Har bare aldrig lige set det på den måde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ria, tak for dine tanker, mht. gummistøvler, (vi har stadig ikke købt noget fodtøj overhovedet!) men gummistøvler er netop på listen - er bare sådan i tvivl mht. størrelse osv, så var bange for, jeg er nødt til at gå i dyr skoforretning og få hjælp. Men er det lettere end jeg tror så, altså selv at finde ud af i Føtex osv. hvilken størrelse det skal være?

OK, så uld lange underbukser kan være løsningen fra Føtex :) Hvad koster de?

Åh nej er det sandt at termotøj og regntøj ikke duer sammen? Arj jeg har bare købt forkert ind så :( Hvordan kan det være?

Jeg tror Änglamarks lange underbukser i ren (økologisk!) uld koster 100 kr i Kvickly. Sådan nogen havde Anna sidste år, som hun sov i både i barnevognen og i krybben i vuggestue og hun kunne have dem under velourbukser når det var rigtig koldt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil lige sige at termotøj går fint under regntøjet. Det gjorde vi uden problemer efter anbefaling fra dagplejen. Det kræver bare at regntøjet er stort nok

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror Änglamarks lange underbukser i ren (økologisk!) uld koster 100 kr i Kvickly. Sådan nogen havde Anna sidste år, som hun sov i både i barnevognen og i krybben i vuggestue og hun kunne have dem under velourbukser når det var rigtig koldt ;)

OG de er gode som natbukser!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ria, tak for dine tanker, mht. gummistøvler, (vi har stadig ikke købt noget fodtøj overhovedet!) men gummistøvler er netop på listen - er bare sådan i tvivl mht. størrelse osv, så var bange for, jeg er nødt til at gå i dyr skoforretning og få hjælp. Men er det lettere end jeg tror så, altså selv at finde ud af i Føtex osv. hvilken størrelse det skal være?

OK, så uld lange underbukser kan være løsningen fra Føtex :) Hvad koster de?

Åh nej er det sandt at termotøj og regntøj ikke duer sammen? Arj jeg har bare købt forkert ind så :( Hvordan kan det være?

Vi har bare gjort det at vi tog lidt forskellige str og prøvede dem på ham. Dem vi synes sad ok med plads til at vokse lidt blev vinderen.

Uh jeg ka ikk huske prisen - men måske omkring 80 kr. De er ikke dyre.

Som du kan se, så skriver nogle af de andre at termotøj og regntøjet godt ka gå sammen. Jeg har bare aldrig gjort det eller set vores dp bruge det på den måde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal ikke bekymre dig :kram2

Herhjemme har vi heller ikke råd til alt det der! Hvert fald ikke fra ny :)

Da vi fik den store var økonomien en anden herhjemme, og jeg kunne købe den slags, men sådan er det ikke længere, og ærligt så er mine børn ligeså glade, varme, raske, sunde og lækre i de billigere alternativer!

Der er vigtigere ting i livet end de rigtige mærker :)

(Det kan stadig ske at jeg køber dyre mærker, men så er det på tilbud eller købt brugt.... Eller noget de får i gave, hvis det er noget helt særligt must have ;) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Slettet efter ændring i Babyklar's politik.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger i øvrigt også termotøj under regntøj hvis det bliver nødvendigt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Slettet efter ændring i Babyklar's politik.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var uld-bukserne der koster omkring 80 kr.

Gummistøvlerne koster mellem 100-150. Pt har de sat en del ned til 50 kr pga oprydning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Slettet efter ændring i Babyklar's politik.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har aldrig brugt uld til vores børn. Jeg har aldrig set lyset i det, andre har og prioriterer det, det er fint, men det får ikke mig til at prioritere det.

Mine børn har altid været varme og har ikke flere sygedage end gennemsnittet - tværtimod.

 

Vi køber ikke de dyre mærkevare, vi kan økonomisk godt, men jeg synes faktisk ikke om dem. Jeg køber det tøj jeg nu engang synes er pænt og jeg gider ikke give en formue for noget de bruger måske ½ år. Så kan vi da godt engang imellem flotte os og købe tøj der er lidt dyre, men det meste køber vi i c&a, de billige kik forretninger m.m., der findes her i tyskland. Altså føtex og h&m niveau. Det er så heldigt at det også er det tøj jeg synes bedst om :)

Sidste år, var Cassandras vintertøj fra Aldi, de havde et godt tilbud og vi synes det så ud til at være godt. Det var billigt, men vi tænkte, nu prøver vi og viser det sig ikke at være godt, så må vi ud og finde noget andet, men det var godt.

 

Mht. sko, så køber vi ofte sko i Deichman. Det er sko der har fin pasform, ihvertfald til vores børn. De holder ikke vildt længe, men det er der jo heller ingen grund til. Cassandra bruger fortiden 2 par sko pr. sæson så det løber op. Sebastians fødder vokser ikke helt så stærkt, så han få 1 par overgangssko og 1 par vintersko og et par sandaler. Men er behovet der for mere, så er det nogle priser der gør, at vi ingen problemer har med at sige der er frit valg til at vælge den sko han/de vil have.

 

Mht strømpebukser til drenge, så havde vi 2-3 par da Sebastian var lille. Han fik dem på når det var lidt ekstra koldt.

Mht. uld sutsko, det har vi aldrig brugt. Hjemme har vi så også varme i gulvet, men i institution har de bare haft en med en god sål og det har virket ganske fint.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for link, Stephi, sidder lige og shoppe kigger! Ha, dem kan min datter slet ikke passe mere :(

Hun er allerede en 98 som 14 måneder gammel :I Kan det passe at H&M ikke har nogle i den størrelse? :O

Hun er STOR!! Wow.

Jeg kigger lige!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Nu var det mig der bad om listen og du skal VIRKELIG ikke være ked af det. Louise og Camilla er vildt god til at sætte sig ind i tingene og har jo fundet "toppen af poppen listerne" - og jeg savler over dem ;) jeg elsker selv at købe den luksus til Mie MEN har ikke råd og så er der bare ting jeg VED ikke er nødvendig for os. Så prioriterer!

Jeg har købt overtøj i Bilka, Føtex osv og INTET har kostet over 200 kr.

Det eneste jeg har kastet penge efter var hendes flyverdragt - fordi vi fik et tilskud til den med besked om at finde den bedste! Det blev en Reima til 500 kr - i år har vi fået samme besked! Men så kan den jo også bruges til nr 2 :D

Uld fungerer bare for min varme svedene datter men hun har det langt fra på hver dag. Er hun syg er hun i uld fra top til tå! Men hun er (antijinx) ALDRIG syg. Men tror min løsning bliver Føtex/Bilka/Kvickly eller JoHa lagersalg!

Mie ejer ikke meget mærketøj og det hun gør er købt brugt. Jeg køber næsten alt basis i H&M og så supplerer jeg med fine fund fra Kvickly, Bilka, Føtex, Name it og børnetøjs kæder (nå ja og brugt ;) )

Hvis du ikke bryder dig om strømpebukser så lad være ;) jeg bruger ALDRIG strømpebukser under Mies bukser. Som i VIRKELIG aldrig!

Jeg giver Mie ca det samme på som jeg selv har på, og jeg bruger altså aldrig strømpebukser under mine bukser :)

Sko går jeg ikke op i - jeg bliver vanvittig nærrig - Mies sandaler kostede 125 kr for det dyreste par. Hendes vinterstøvler til i år kostede 75 kr. Jeg købte dem i det tidlige forår på tilbud.

Så slap du bare af omkring tøjet! Det er i det store hele uvæsentligt! :kiss (vi er bare nogle gange lidt nørdede herinde ;) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER