Loralei

At ville give sit barn det bedste - uden at kunne

120 indlæg i dette emne

Slettet efter ændring i Babyklar's politik.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ej det skal du ikke være ked af :kram2

Jeg har aldrig brugt uld :) Det eneste mærketøj jeg køber er flyverdragt og sko. Ellers har jeg det fint med H&M, nameit osv.

Det vigtigste er at barnet får en tryg og god opvækst med masser af kærlighed :biglove og så tror jeg ærlig talt det er ligegyldigt om det foregår i en body fra Føtex eller Molo ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Slettet efter ændring i Babyklar's politik.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det skal du slet ikke være. Jeg er en af dem der lavede listen. Jeg bruger rigtig meget uld. Jeg er selv opvokset med det og er noget jeg prioriterer. Vi har råd til det, eller prioriterer at have råd til det, fordi jeg er stor fan af dets egenskaber og er sikker på det er medvirkende til, at hun ikke var syg sidste vinter.

Men mange lever fint uden og synes jeg er tosset. Jeg har arbejdet i institution og det er faktisk de færreste der bruger det. Herinde kan det måske godt virke som 'sandheden' fordi vi er mange der gør det/eller så er det bare os der skriver? Men hør på LilleMi. Hun skriver det helt rigtige.

Og der er bestemt ikke noget galt med H&M, Føtex osv. Man kunne sidste år købe rimelig billigt uldbodyer, hjemmesko m.m i fx Bilka hvis du gerne vil bruge uld :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han lever da i hvert fald endnu ;) Ej, spøg til side. Da han var i den alder havde han en almindelig langærmet body + langærmet bluse evt. fleecetrøje under flyverdragten om vinteren. Han har aldrig været for kold :)

I øvrigt kan jeg tilføje at jeg har arbejdet i vuggestue i 6 år, og det er virkelig flertallet, der ikke er pakket ind i uld og mærketøj.

Du har ret i det med skoene. Dem ville jeg ikke købe brugt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fuldstændig enig med LilleMi! Vi er glade for uldbodyer (som btw også fås i Føtex, og/eller man kan nøjes med at have få, fordi de ikke behøver at blive vasket så tit. Vi har pt tre bodyer til Valdemar ;)) men hans øvrige tøj er primært fra h&m, Nameit (almindeligvis købt på tilbud) og brugt. Så hvis du gerne vil have uld, så køb to stk og put dem under det tøj, du har købt. Velourbukser og hm bluser har vi brugt MEGET herhjemme :)

Men altså. Uld er lækkert, men det er på ingen måde afgørende i forhold til at have en god, tryg og varm barndom. Min egen første uld-ting var mine ammeindlæg, og jeg har altså ikke været meget syg som barn ;)

Man (jeg) kan godt blive lidt grebet af, når der skrives om alle de fantastiske ting herinde, men man må jo vurdere, hvad ens økonomi kan holde til. Og så længe barnet får kærlighed, mad og søvn så er alt det andet altså ikke så vigtigt :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kvickly har også uld og uld/bomuld og har af og til dage med 25% på det.

Jeg havde Iobio-uld til Anna sidste år og var virkelig glad for det, men hun har også masser af tøj fra Kvickly, H&M, NameIt og tøj hun har arvet. Det er ikke alle der har råd (eller lyst ;)) til kun at iklæde sit i tøj til mindst 200 kr. pr. del og jeg tror virkelig ikke de børn er lykkeligere. Det hele handler om prioritering og man må lære, hvor man ikke har noget imod at spare.

Du må virkelig ikke føle dig som en dårligere mor, fordi du ikke kun har mærketøj. Sådan nogen er vi mange af herinde, men det er måske så heller ikke os der skriver i alle de tråde om tøj/sko osv.! :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og mht velourbukser, så er det lækkert vintertøj for en tumling og man kan bare putte strømpebukser indenunder, når det er meget koldt :)

Men du har ret i det ikke er så godt at købe brugte sko, med mindre de næsten er som nye.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

PS. Nu har jeg ikke lige kigget helt efter, men det er faktisk mit indtryk, at min dreng er den eneste i sin dagpleje, der har uldbody på. Dagplejeren bemærkede i hvert fald, at det var en anden slags body end hun lige var vant til. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og en lille sjov historie mht flyverdragter ;)

Vi fik nogle penge i gave, da min dreng blev døbt i efteråret 2012, og jeg valgte derfor at købe den smukke, lækre regnbuefarvede molo flyverdragt, da den var på januar-udsalg (men stadig dyr!!!), med henblik på, at han så kunne passe den vinteren efter (altså vinteren 13/14).

Da vi så nåede til vinteren 13/14, var flyverdragten AAAAALT for stor, så han fik slet ikke brugt den. Til gengæld arvede han en sort flyverdragt fra nameit af sin fætter = meget billigere flyverdragt, som endda var brugt. Og han så SÅ sød ud i den dragt og han pladrede glad rundt i sne og sjap og var ALDRIG våd indenunder. Altid lun og lækker :)

Nu håber jeg så lidt, at han kan passe molodragten i år, så han kan få den brugt. Men jeg opdagede i hvert fald - omend lidt ufrivilligt - at billigt OG brugt kan være aldeles glimrende :D

En glad dreng i en lun og billig flyverdragt:

5h6dG1j.jpg

(Btw: huen er uld, men både vanter, støvler og hue er købt på tilbud/udsalg uden andre krav til farven end at det ikke måtte være tøset ;))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Slettet efter ændring i Babyklar's politik.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har hellere aldrig købt ild til Ronja og hun har ingen problemer haft med varmen. Hun har nogen gange fået et par strømpebukser under nogle alm bukser hvis det har været rigtig koldt men ellers har det været body/undertrøje med en langærmet ud over, bukser og strømper. Hun har sidste vinter haft enkelte kjoler og tykke strømpebukser på.

Vi er rigtig glade for de billige tøjmærker herhjemme men sko og overtøj er noget af det jeg bruger penge på for at få noget ordentligt. Sko er faktisk Min mand der går op i fordi han selv havde dårligt fodtøj som barn og hadede det ;)

Men som de andre også skriver er det vist faktisk de færreste der bruger Ulf og mærketøj heldigvis vejen igennem ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Slettet efter ændring i Babyklar's politik.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Slettet efter ændring i Babyklar's politik.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Slettet efter ændring i Babyklar's politik.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for Jeres svar indtil videre, jeg er meget lettet over at læse dem. Tak, tak, tak.

Ok, så forstår jeg det rigtigt, at mit tøj er godt nok, jeg skal bare have købt;

-Strømpebukser til indenunder? Mange af dem eller? De skal vel skiftes hver dag ja? (Arj hvad gør dem med drengebørn så? Bruger de også dem?) så vidt jeg ved er der mange drenge i den alder der bruger strømpebukser fordi det er nemt og ikke deler nogen steder. Jeg tror vi havde 5 par. De behøver faktisk ikke skiftes hver dag synes jeg fordi de ikke bliver beskidte når de er under bukserne.

Mht. størrelse, så skal de vel være OK ret store? Når jeg selv har sådan nogle på synes jeg det er SÅ ubehageligt, hvis de sidder meget til! jeg ville bare købe normal størrelse til ham og ikke købe dem for store.

-Bodyer med lange ærmer (aldrig korte?) i uld (eller ej) - bare et par stykker? Men nu de sidder så tæt på kroppen, så skal de vel også skiftes hver dag, eller? vi havde både længe og kørte ærmer. Det kommer an på hvor varmt dit barn bliver. Ronja bliver meget varm og kunne derfor bruge kørte ærmer også. Igen er det ikke hver dag de behøver blive skiftet synes jeg.

-Sko - hjemmesko i uld er vel nødvendigt uanset hvad? Der er koldt på gulvene? behøver ikke være uld. Ronja har klaret sig fint med melton sutskoene.

Tak for tip om Føtex, der må jeg kigge!

Sidder her og søger rundt mens hun sover, håber at kunne nå at købe lidt ind nu, det bliver jo hurtigt koldere.

Altså ændrer lige tekst og farve, så det er nemt at se, at jeg svarer Jer!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Slettet efter ændring i Babyklar's politik.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ang det med uld og sygdom n Ronja har som sagt aldrig brugt uld og jeg tror hun maks har været syg 2 uger sammenlagt det sidste års tid ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror sagtens du kan bruge fløjlsfutterne fra Melton derhjemme! Det afhænger jo lidt af hvor koldt der er, og hvis du synes junior får kolde russer, så kan du jo evt give et par uldstrømper på i sutskoene?

:kram2 Intet at være ked af. Jeg er sikker på din lille stjerne får masser af det allervigtigste - kærlighed og omsorg!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Slettet efter ændring i Babyklar's politik.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Slettet efter ændring i Babyklar's politik.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Slettet efter ændring i Babyklar's politik.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uld (og silke) har den egenskab at det er varmeregulerende, så uld/silkebodyer bruger jeg hele året. Om sommeren køler de og om vinteren holder de på varmen. De bliver heller ikke klamme som bomuld kan hvis de sveder. Hvem har ikke prøvet selv at have en bomulds t-shirt på der er plask våd af sved? Det sker ikke på samme måde med uld(silke). Derfor er jeg stor fan. Selvom Silke Elia måske har haft det (for) varm har hun aldrig været våd af sved - og hun er et meget varmt barn skal det også lige nævnes.

Om vinteren bruger Silke Elia ofte 2 lag på benene (dog kun et lag, uldstrømpebukserne) ved kjoler. Vi har selv guldvarme, så ikke så nødvendigt hjemme, men der er lidt gulvkoldt hos dp og i legestue.

Jeg bruger uldhjemmeskoen af samme årsag som det andet uld. Men er sikker fløjssko eller tykke strømper kan holde fint varmt. Den første vinter hvor Silke Elia kravlede havde hun også almindelig Melton fløjssko :)

Du kender ikke nogle der kan strikke for dig? Ellers kan du sikkert finde meget brugt. Sidste år havde Silke Elia lånt kusinens uldtrøjer, og i år er det kusinens Molo flyverdragt hun bruger. Jeg har intet imod brugt, kan dog bedst lide at købe af nogle jeg kender :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Slettet efter ændring i Babyklar's politik.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidste vinter havde vi 2 langærmet uldbodyer og en kortærmet. Jeg kom det indenunder hendes alm. Tøj. Så havde jeg vist 2 lande underbukser, eller hvad de hedder, også i uld som jeg hav indenunder bukserne. Ellers havde hun altid bare alm. Strømpebukser under bukserne. Al uld hun havde var fra bilka eller kvickly.

Og Anna havde også melton sutsko. Jeg vidste slet ikke man kunne få nogle i uld.

p.s herhjemme har vi intet mærketøj. Jeg kan slet ikke se ideen i det. Jeg ved ikke helt med flyverdragt endnu, men vis jeg kender os ret så bliver det ikke eb dyr mærke ting. Læste et sted at dem fra kvickly skulle være rigtig gode!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER