Guest

Hvordan går det? :-)

11 indlæg i dette emne

Jeg er bare nysgerrig efter at høre hvordan det går med juli-babyerne :)

Herhjemme går det godt. Liv er en rigtig basse. Til 5 ugers undersøgelsen havde hun taget 1,5 kilo på og vokset 4 cm :D Hun har desværre en tendens til at græde en del når hun skal sove og skal svøbes godt for at finde ro. Hun vil desværre ikke sut så Det arbejder jeg lidt på for hun bruger mig i stedet <_< men generelt går det godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Saga vokser også med lyn fart... Ikke så meget vægtmæssigt endnu, men hun går helt amok i længden og er vokset 4 cm på de 2 1/2 uge hun har været i denne verden!!

Vi har også lidt det problem at hun ikke rigtig vil give slip og overgive sig til søvnen uden vi har været igennem en tur med gråd... Her virker det dog ikke at svøbe... Vi har ikke rigtigt fundet løsningen endnu... Hun vil heller ikke rigtigt sutten, men bare gerne spise hele tiden og så igen hvilket godt kan give noget ondt i den stakkels mave når den skal proppes sådan hele tiden! Men vi er begyndt at finde en god rytme her hjemme!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kommer der endelig en update her fra! :)

 

Min fødsel gik i gang tirsdag d. 5. august kl. 01 og Isabelle er født kl. 15.13 samme dag. Den aktive fødsel gik også ok hurtigt for en 1. gangs (startede ved 12-tiden med at være 5 cm åben), men lige tilpas til at jeg kunne følge med - dog med lattergas til sidst. Så det var en rigtig god oplevelse. Det var helt uvirkeligt, da Isabelle pludselig blev lagt op på min mave og bryst - var slet ikke klar over at hun allerede kom ud, da hun gjorde. :D Hun var 52 cm og vejede 3.470 g.

 

Vi kom på barselshotel i de 2 første døgn. Om mandagen, d. 11. fandt vi ud af at Isabelle havde kort tungbånd, hvilket havde forårsaget et smertefuldt ammeforløb. Tungebåndet blev så klippet for en uge siden (dagen efter det blev konstateret af sundhedsplejersken), og i fredags kunne jeg ENDELIG for første gang amme normalt uden smerter og uden ammebrikker - FANTASTISK! :loveshower Dog havde det betydet at Isabelle ikke havde taget på, efter hun havde tabt sig 110 g efter fødslen, så denne weekend stod på en masse amning. I går, mandag, havde hun så taget 100 g på. :yay

Så det handler meget om amning og at jeg ikke får så meget søvn. Vi har lige som jer 2 andre også en datter, der har svært ved at falde til ro sidst på aftenen og først på natten. :( I nat hjalp det med amning, men hun ville så spise hele tiden og ikke rigtigt sove - så mor her er lidt træt. Såden er livet vel med et spædbarn - hun skal lære sig selv og hele verden at kende og vi skal lære hende at kende. :)

 

Håber snart for os alle at vores døtre bliver mere rolige, så vi kan få lidt mere søvn. :goodluck

 

P.S. Ja, så endte jeg jo med at få en august- og ikke juli- baby. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Glemte jo helt at få svaret her.

 

Mange tak Lone og Kia! :kiss

 

Her går det godt. Isabelle er dog stadig urolig i en times tid sidst på aftenen/først på natten, så det er ikke lige så slemt, som det har været. Hun er blevet mere vågen og opmærksom, og det er skønt at kunne have rigtig øjenkontakt med hende. Derudover er hun så småt begyndt at smile, dog oftest i søvne. Glæder mig til mere af det i de vågne timer. :) ...og i dag er hun 4 uger. :loveshower

 

Vi er startet på efterfødselshold og har 2. gang i morgen. Det virker til at være rigtigt godt. Det er i hvert fald skønt at kunne tale med andre nybagte mødre, se deres babyer og få lidt styrketræning også. Glæder mig til at jeg rigtigt kan komme i gang med motionen, så man kan blive strammet lidt op. :D

 

Hvordan går det hos jer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hyggeligt at høre at det går godt :) 

 

Her går det op og ned. Jeg har været ramt af en byld i brystet som har taget meget af min energi og lyst til at amme. Men jeg er fortsat og håber det er over nu med problemerne. Liv er heldigvis rigtig god til at sove om natten og er også god til at tage nogle lange lure om dagen når vi er hjemme, men når vi er ude er det lidt sværere. Hun bliver påvirket en del af sine omgivelser synes jeg og det giver lidt udfordringer. 

 

Men alt i alt trives hun og hun er begyndt at være mere vågen og opmærksom. Det er skønt når det begynder :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Og så det første gang hun vises frem herinde

Hvor er hun bare skøn!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Tak begge to! Hun er jo en rigtig lille guldklump i vores øjne!! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER