Caddie

Amning og flaske-og andre gode råd mod meget gråd?

10 indlæg i dette emne

Vores lille Villa på knap 4 uger græder tit mange timer hver aften, inden hun til sidst finder ro og falder i søvn. Vi har haft hende til kiropraktor, og hun var låst i nakken så håber det kommer til at hjælpe. Hun får også biogaia, da hun prutter og har meget luft i maven som tydeligt gør ondt på hende.

Nå men, efter som alt det her gråd ikke er sjovt for nogen af os, har jeg forhørt mig om gode råd. En veninde har en datter som græd lige så meget hver aften, da de gav hende en flaske holdte hun op og gråden forsvandt. Hun fik så kun en flaske før sengetid, og blev ellers ammet resten af tiden.

Er der nogen af jer der har erfaring med det? Jeg har ikke på fornemmelsen at hun er sulten, og jeg har også masser af mælk, hun har allerede taget rigtig godt på. Men vi vil gerne forsøge at løse det, så hun ikke skal græde så meget. Jeg er bare bange for at hvis vi giver hende en flaske, så vil det gå ud over amningen og vi så ender med at få et flaske barn istedet.

Jeg tager gerne imod andre gode råd! Vi har forsøgt at svøbe hende, give hende en sut som hun ikke er så vild med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Handler det ikke om at det er tarmene, der er ved at begynde at arbejde selv og at det gør ondt? Vores lille pige græd også inden godnattid og det varede 14 dage og gik over af sig selv. Da det stod på føltes det som en evighed og som "timer", men set i bakspejlet var det ikke så slemt.  Vi gik med Maja i en dyne og vuggede hende, så græd hun ikke så meget. Når vi satte os ned, begyndte hun straks at græde mere. Det er dejligt din amning ellers kører godt og at hun har taget fint på, det er jo altid dejligt. :) Nu skal jeg bestemt ikke spille klog, men jeg er ikke sikker på flasken hjælper jer her, for din mælk er indrettet til Villa, hvorimod flasken kan være hårdere mod den lille mave - og hvis hun så i forvejen har ondt, gør flasken det ikke bedre. Men I kan jo prøve det - nu hvor amningen ellers kører godt, så tænker jeg ikke din amning er i fare uanset at I lige forsøger jer med en flaske.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ingen erfaring med meget grædende barn selv, men udfra det du skriver og det det lyder til, din mavefornemmelse siger, så tror jeg ikke på, at en flaske er løsningen! Den er om noget endnu hårdere ved maven.!

Kan du amme hende til ro?

Har du en vikle? Få gange, hvor min datter græd en del (slet ik i sammenligning med Villa, lyder det til), men der hjalp viklen. Når hun kom i den i fosterstilling løsnede det på en eller anden måde op og hun lavede en bonusble - som i de tilfælde var det, der var årsagen til gråden.

Andre gange i forbindelse med vaccine hjalp det at sidde med hende i favnen og så hoppe på en stor bold - de der pilates nogle.

Ved ik, om noget af det ka hjælpe, men håber I hurtigt finder en løsning og får lidt ro :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror ikke flasken vil hjælpe. Hold fast i din amning, villa tager jo fint på :)

Prøv at svøbe (ofte, så godt du havde skrevet I havde forsøgt, men prøv igen!)

Vug hende, evt i vikle eller bæresele

Prøv en slyngevugge (det blev vores redning!) vi havde et barn, der kun kunne falde til ro i vores arme eller i en barnevogn i bevægelse. Allerede første nat i slyngevuggen (5 uger) sov hun 1000 gange bedre!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg ville prøve med en enkelt flaske, hvis jeg var dig. Så kan du med det samme få afklaret om hun græder pga. sult og få det strøget af listen over årsager. Hun afviser ikke brystet pga. én flaske.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar :)

Jeg tror i har ret mht flasken, som min egen fornemmelse også sagde. Amningen kører jo helt problemfrit.

Igår sendte vi Dicte på overnatning hos mormor og morfar, så der var ro til Villa. I løbet af dagen fik vi lært hende at falde i søvn i barnevognen, hvilket hun ikke har ville før. Hun vågnede kl 19 og var glad, spiste og så pludselig på et splitsekund var hun ked af det. Så det er vel en form for aften kolik hun har. Vi fik hende til at sove i barnevognen efter 1,5 time, og med meget mindre gråd :)

Trods anbefalingerne har vi givet hende lidt kamille the igår og idag. Hun er også begyndt at tage sutten lidt, så det hjælper vel også...

Vi har prøvet med slyngen, men det vil hun ikke.

Her til aften har vi indtil videre været i gang i 2 timer <_< men hun er faldet i søvn rigtig mange gange, og så vågner hun igen. Men hun græder meget mindre, og vi har lært at tolke hendes signaler bedre, så det er vel bare et spørgsmål om tid og så at holde ud..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov, en ting jeg tænkte på er hun er ikke vågen ret lang tid af gangen før hun bliver træt i løbet ad dagen, måske skal hun have hjælp til at fordele sin vågen tid bedre over dagen?

Hun sover heldigvis 2-3 timer af gangen, og om natten tager hun for det meste 3-4 timer og sover hurtigt efter amning (for det meste)

Jeg glæder mig til hun bliver lidt større, ærlig talt havde jeg glemt hvor kedeligt og frusterende det ind imellem kan være med en helt lille baby.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den beskrivelse du laver passer uhyggeligt meget på vores situation med lillesøster på 3 uger... Jeg kunne også forstå på nogen af de andre juli mødre at de døjer med det samme... Kan det være en fase man bare lige skal igennem? Jeg kunne også læse at vi var igennem det samme med vores store pige da hun var den alder... Hun fik senere kolik og det var bestemt ikke det samme! Jeg spurgte Sp om det og hun ville også mene at det går over af sig selv og snart! Så tror bare vi skal hænge i og være der mest muligt for ungerne når det står på så vi alle kommer helskindet igennem! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den beskrivelse du laver passer uhyggeligt meget på vores situation med lillesøster på 3 uger... Jeg kunne også forstå på nogen af de andre juli mødre at de døjer med det samme... Kan det være en fase man bare lige skal igennem? Jeg kunne også læse at vi var igennem det samme med vores store pige da hun var den alder... Hun fik senere kolik og det var bestemt ikke det samme! Jeg spurgte Sp om det og hun ville også mene at det går over af sig selv og snart! Så tror bare vi skal hænge i og være der mest muligt for ungerne når det står på så vi alle kommer helskindet igennem! ;)

Jeg håber bestemt det er en fase ;) Det skal det være!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER