Pada

Hvornår? Vedr. dagssøvn

8 indlæg i dette emne

Hej piger :)

 

Elliot har nu et par gange sprunget sin formiddagslur over i vuggestuen - uden problemer. Han har bare sovet det længere til middag.

 

Så spørger jeg jer - hvornår er det egentlig "normalt" at man går ned til én lur? Jeg ved godt man ikke kan putte børn i kasser, men det kunne være der var en tommelfinger-regel, eller at i kan fortælle hvornår jeres barn gik ned til én lur? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I Helens bog om søvn er der formiddagslur i søvnhjulet for børn på 9-10 mdr, men ikke i det for børn på 12-18 mdr. Det er nok det nærmeste, jeg kender til en tommelfingerregel :)

Valdemar stoppede helt med formiddagslur, da han havde gået i dp i en måneds tid, så det var vel, da han var ca 13 mdr. Inden da havde han dog skippet den/været lidt "ujævn" med søvnen længe herhjemme. Jeg kan ikke huske, hvornår han begyndte at skippe den herhjemme, måske omkring 10 måneder? :chin: Men han fik to lure på sin 1 års fødselsdag, så det har sådan skiftet lidt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sebastian var 10 mdr da han droppede formiddagsluren. Det var dp moderen der gerne ville have han droppede den og det gik fint.

Cassandra var en 13 mdr da hun stoppede.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror at Lasse var 10-11 mdr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger - der kan man bare se. Troede slet ikke det var nu her det måske kunne begynde. Han har ikke gjort det mange gange, men det har været tæt på hinanden. Er det bare noget med at man prøver at putte ham, og hvis han ikke vil, så dropper man det den dag? Og når det så er sket nok gange lader man helt være med at prøve?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Karla stoppede med formiddagslur rimelig hurtigt efter hun begyndte i vuggestue - eller hun slog bare formiddagslur og middagslur sammen til en lang middagslur. Da var hun 8 måneder. Når hun var hjemme sov hun dog gerne 2 lure en måned eller 2 længere. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger - der kan man bare se. Troede slet ikke det var nu her det måske kunne begynde. Han har ikke gjort det mange gange, men det har været tæt på hinanden. Er det bare noget med at man prøver at putte ham, og hvis han ikke vil, så dropper man det den dag? Og når det så er sket nok gange lader man helt være med at prøve?

Det var sådan vi gjorde :) Og hvis han sprang over, så kunne nr 2 lur måske starte en smule tidligere (men ikke meget, og i dp var det altid bare efter frokost).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aron var 11 mdr da han droppede formiddagsluren efter at have været ustabil i en periode

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER