Guest

Blodmangel pga blod tab

13 indlæg i dette emne

Kan i ikke lige hjælpe mig?

Fik en medicinsk abort, startede behandlingen mandag kl. 14.30 og havde et døgn i helvede.

Lider nu af blodmangel, er slap, svimmel, træt og faktisk bare rigtig sølle. Har ikke haft fat i læge eller gynækolog men har sendt en mail til min læge.

Tager jern (krauterblut fra i dag), zink og gravitamin, men har også magnesium, D-pearls og kalk på "lager" vil det gavne mig at tage noget af det?

Jeg har fået leverpostej til middag og rødt kød til aften sant et par slurke rødvin - turde ikke for meget. Ellers har nutella madder og matador mix reddet mit liv.

Har drukket vand, juice og Faxekondi alt i rigelige mængder - andet der er godt?

Har holdt mælk og ost ude af kosten.

Når jeg ligger ned går det fint men så snart jeg rejser mig sortner det. Kan sidde op i længere tid nu. At gå fra stue til køkken giver hjertebanken og brusen for ørerne - men jeg ER i bedring, igår kunne jeg end ikke sidde oprejst på toilettet.

Jeg kan ikke finde ud af om jeg skal blive liggende eller jeg skal udfordre det lidt selvom jeg får det dårligt?

Jeg bløder stadig i varierende mængder men det er stilnet af og er bare som en kraftig mens! Men er det ikke bedst hvis min krop var i gang og fik arbejdet det sidste ud?

Gode indput modtages med kyshånd!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tag det roligt, pas på væskebalancen og sov det du kan, din krop danner nyt blod og du burde snart få det bedre. Krauterblut virker på få dage, jeg har fået en for lav blodprocent op med 1,5 på kun en uge med det.

God bedring og kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

Ingen gode råd herfra, det lyder til at du har ret godt styr på det.

Håber du får blodprocenten op snart :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så meget for stilnet af!

Vågnede med smerter - de værste so far, men jeg har VIRKELIG også været forskånet for lige præcis smerter i det her - og så kom der endnu en lille skylle - ikke "kan ikke nå på toilet" slem, men noget mere end "kraftig mens" slem og sidder nu på toilettet og håber ikke på endnu en nat i helvede!

Min krop arbejder stadig på at komme af med det sidste åbenbart!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram2 Håber natten ikke har været for hård.

Du skal drikke MEGET! Da jeg havde for lav blodprocent efter at have født Erica hældte sygeplejerskerne nærmest vand/saftevand i mig. Ellers tag den med ro, jeg ser ikke grund til at udfordre kroppen lige nu. Det kan du gøre om 3-4 dage, når du er lidt længere i forløbet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram2 Håber natten ikke har været for hård.

Du skal drikke MEGET! Da jeg havde for lav blodprocent efter at have født Erica hældte sygeplejerskerne nærmest vand/saftevand i mig. Ellers tag den med ro, jeg ser ikke grund til at udfordre kroppen lige nu. Det kan du gøre om 3-4 dage, når du er lidt længere i forløbet.

Ok tak :kiss jeg opper væske indtaget endnu mere!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ringede til egen læge og fik fat i en sød sygeplejerske der på ingen måde var bekymret men hun ville gerne se mig for MIN skyld. En lav blodprocent er åbenbart sjælden efter abort - det skal "virkelig være en voldsom blødning" åbenbart.

Men jeg HAVDE en lidt lav blodprocent den lå på 6,9 (her 3 dage efter) og den skulle ligge på mellem 7 og 10 så ikke alarmerende. Jeg har så også væskemangel - så jeg drikker og drikker og drikker.

Jeg gør alt det rigtige så skal bare give det tid!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og sørg for at hvile søde..... Alt det du kan komme til og holde ud :kram2

Jeg kan godt huske at have lav blodprocent efter fødslen af Charlie, og det er bare SÅ udmattende :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og sørg for at hvile søde..... Alt det du kan komme til og holde ud :kram2

Jeg kan godt huske at have lav blodprocent efter fødslen af Charlie, og det er bare SÅ udmattende :kram2

Udmattende er faktisk ret godt beskrevet! Ja jeg ligger ned på sofaen igen og har ikke i sinde at rejse mig for andet end toilet besøg!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Udmattende er faktisk ret godt beskrevet! Ja jeg ligger ned på sofaen igen og har ikke i sinde at rejse mig for andet end toilet besøg!

Godt :kiss

Jeg kan så også huske at fordi jeg fik masser af jernrig mad og jerntilskud + godt med væske, gik det faktisk hurtigt fremad :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes det var godt du blev tjekket til trods for alt er ok :kram til dig. Synes du klare det SÅ flot. Det er altså en voldsom omgang du har været igennem...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes det var godt du blev tjekket til trods for alt er ok :kram til dig. Synes du klare det SÅ flot. Det er altså en voldsom omgang du har været igennem...

Tak har også fået vildt meget støtte af de mest fantastiske mennesker ( :lovebk ).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt :kiss

Jeg kan så også huske at fordi jeg fik masser af jernrig mad og jerntilskud + godt med væske, gik det faktisk hurtigt fremad :kram2

Jeg er også OVERBEVIST om at min blodprocent har været meget være end det var i dag for hold nu op jeg har været skidt! MEGET bedre i dag til trods for et nyt skyl i nat!

Nu hvor jeg drikker mere er jeg faktisk blevet mere tørstig - mærkeligt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER