Guest

Amning - en svær start!

56 indlæg i dette emne

Tak for jeres krammer! Vi har endnu en dag i gråd hvis ellers hun ikke ligges til, så falder hun til ro.

Appetitet spring har jeg tænkt, men hun burde være tilfreds lidt mere end ti min efter hun har spist! Hun holder sig i gang i 4-7 timer af gangen før hun går total kold i 2-5 timer.

SP var forbi mens hun var vågen og kunne se hvad der foregår, vi fik snakket godt, mig med gråden i halsen, jeg er pænt brugt lige nu!

Hun mener der må sidde noget og trykke, normalt snakker man først kolik efter en tre uger, men hendes uro og gråd og det at noget vækker hende lige som hun er faldet hen sagde hende at noget er galt - så det er ikke kun mig der havde den fornemmelse!

Så vi har bestilt en tid til kranio-sakral i morgen, for at tjekke om hun har noget til at sidde i klemme.

Og efter at have været i gang i 4 1/2 time svøbte sp hende meget tæt og efter 2 min stoppede gråden, det tog dog 20 min at få ende til at falde i søvn da hun bliver vækket af noget! Men det lykkes.

Jeg håber virkelig de finder noget på hende i morgen, det kunne være dejligt med en naturlig forklaring på uroen!

Ellers køre ammingen faktisk fint, og jeg skulle bare holde ved ammebrikkerne lidt endnu, en kamp af gangen :)

Efter din seneste opdatering overvejede jeg også om hun kunne være lidt skæv/have noget i klemme et sted, der er rigtig mange som med stor succes har haft baby til kranio-sakral eller kiropraktor. Jeg håber for dig at det kan hjælpe! Ellers kan I jo også prøve en kiropraktor med speciale i spædbørn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Efter din seneste opdatering overvejede jeg også om hun kunne være lidt skæv/have noget i klemme et sted, der er rigtig mange som med stor succes har haft baby til kranio-sakral eller kiropraktor. Jeg håber for dig at det kan hjælpe! Ellers kan I jo også prøve en kiropraktor med speciale i spædbørn.

Noget sad i klemme i nakken og så løsnede hun maven nu hun var i gang :)

Prinsessen hun nød det :)

Vi kan først forvente en forbedring i morgen - så nu må vi se.

Hun har haft en lille skrig tur i dag, men vi kunne lulle hende i søvn.

Farmoren var med ved kranio-sekral - dejligt at have hende på bagsædet da tøsen skreg hele vejen, og først fsldt i søvn 2 min før vi nåede frem :)

Mormoren tog over til eftermiddag så vi har både fået støvsuget hytten, hunden havde formeret sig til ti og smidt dem rundt omkring i huset, og fik sørme lagt vasketøj sammen også

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram2 og :kiss til dig Kia! Det er bare mega hårdt med en nyfødt, det er også hårdt her hjemme selv om amningen kører fint. Men nu er vi begyndt at finde ud af hvilke ting der virker bedst, og heldigvis ved jeg det bliver bedre :) (En fordel ved nr 2 barn ;))

Håber kraniosakral hjælper prinsessen, det skal Villa også prøve imorgen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Krydser for at I mærker en forbedring! :goodluck

Og dejligt med bedstemødre der kan hjælpe! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Krydser for at I mærker en forbedring! :goodluck

Og dejligt med bedstemødre der kan hjælpe! :loveshower

:ditto det er guld værd med de bedsteforældre :)

Og hvor er du iøvrigt sød til at svare Mette :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto det er guld værd med de bedsteforældre :)

Og hvor er du iøvrigt sød til at svare Mette :)

Puha der er mange steder jeg gerne ville svare og følge med, men det bliver alt for meget, istedet prøver jeg at udvælge nogle tråde og så være god til at "passe" dem og holde øje med dem :) men det smutter nu alligevel ind imellem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Endnu en gang tak for alle jeres svar!

Det vidst ikke bare amningen der er en svær start, det er hele det her forældre noget!

I går var hun klart mere rolig, hun tig sig en skrigetur i går aftes (overtræthed) - ellers var der mere ro på hende ig hendes gråd var gråd i løbet af dagen ikke skrig, og far kunne nyde hende lidt mens jeg fodrede i stalden :)

Vi havde dog en episode til middag, hun lå ved mig og pludselig bliver hun helt stiv, jeg kigger ned og kan se at hele munden er fyldt med gylp og hun ikke kan få vejret. Resolut vender jeg hende på hovedet mens jeg bare ser hvordan hun bliver mørkerød i hovedet og blå om læberne! Efter lidt tid forsøger hun hive efter vejret, jeg venter bare på hun skriger (skrig er gode tegn), det sker ikke og hun er fortsat helt stiv! Jeg ringer 112 og langsomt kommer hun mere og mere til sig selv. Jeg ender med at have 3 falkreddere og en læge stående i min gang - min pige havde det godt og jeg havde reageret som jeg skulle! Men puha det billede af at hun bare bliver blå om læberne sidder dybt i en!

Behøver jeg sige jeg brugte resten af dagen bare kigge på min datter trak vejret :)

Jeg er helt ok i dag, og vi sov godt i nat :)

I dag har hun haft en skrigetur inden middagsluren.

Sutten kan jeg glemme og ellers er hun stadig rolig :)

Da hun ikke vil have sutten køre vi igen 4-7 timers amninger (afbrudt af puslen, kiggen, hyggen mv) jeg håber det er en fase der snart er ovre - min datter er fantastisk, men min røv gør ondt af at være bundet i sofaen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op en ubehagelig oplevelse :kram2 kunne de siger noget om hvorfor det skete?

Håber snart det hele vender for jer :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Endnu en gang tak for alle jeres svar!

Det vidst ikke bare amningen der er en svær start, det er hele det her forældre noget!

I går var hun klart mere rolig, hun tig sig en skrigetur i går aftes (overtræthed) - ellers var der mere ro på hende ig hendes gråd var gråd i løbet af dagen ikke skrig, og far kunne nyde hende lidt mens jeg fodrede i stalden :)

Vi havde dog en episode til middag, hun lå ved mig og pludselig bliver hun helt stiv, jeg kigger ned og kan se at hele munden er fyldt med gylp og hun ikke kan få vejret. Resolut vender jeg hende på hovedet mens jeg bare ser hvordan hun bliver mørkerød i hovedet og blå om læberne! Efter lidt tid forsøger hun hive efter vejret, jeg venter bare på hun skriger (skrig er gode tegn), det sker ikke og hun er fortsat helt stiv! Jeg ringer 112 og langsomt kommer hun mere og mere til sig selv. Jeg ender med at have 3 falkreddere og en læge stående i min gang - min pige havde det godt og jeg havde reageret som jeg skulle! Men puha det billede af at hun bare bliver blå om læberne sidder dybt i en!

Behøver jeg sige jeg brugte resten af dagen bare kigge på min datter trak vejret :)

Jeg er helt ok i dag, og vi sov godt i nat :)

I dag har hun haft en skrigetur inden middagsluren.

Sutten kan jeg glemme og ellers er hun stadig rolig :)

Da hun ikke vil have sutten køre vi igen 4-7 timers amninger (afbrudt af puslen, kiggen, hyggen mv) jeg håber det er en fase der snart er ovre - min datter er fantastisk, men min røv gør ondt af at være bundet i sofaen :)

Puha da for en grim oplevelse med gylpen! :O Godt at du nåede at reagere (og gøre det rigtige!) :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha da for en grim oplevelse med gylpen! :O Godt at du nåede at reagere (og gøre det rigtige!) :kram2

Tak :)

Hold da op en ubehagelig oplevelse :kram2 kunne de siger noget om hvorfor det skete?

Håber snart det hele vender for jer :kram2

Jeg tænker det må have været måden hun har ligget på samt en omgang ugeldige omstændigheder.

Det var mega ubehageligt, heldigvis har jeg kunne ryste det af mig :)

Og så har prinsessen lige haft en fantastisk døgn (efter et døgn i helvede med ingen søvn) - vi brugte eftermiddag/aften i sengen, så mellem amningerne fik jeg sovet godt! Og i nat har hun sovet godt igennem, det er utroligt hvad søvn kan gøre!! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prinsessen er nu 20 dage gammel - hun har lidt skrigerure ind i mellem, men ellers er hun til at trøste, har ligget lidt på sit legetæppe og følger meget med, med øjnene i alting!

Tilgengæld er hun evig sulten, og ligger jo hos mit bryst det meste af dagen - i dag kom sundhedsplejersken fordi, og ville tage den med hende hvad vi lige gjorde, for hun bliver mega sur på sutten og det er tydeligt brystet hun vil til, så vi snakkede lidt om hvordan hun kunne afledes mv. lige til vi fik hende på vægten, så havde hun tabt sig :( øv for pokker!

Så var der en forklaring på den evige sult, og at hun har svært ved at sove, og når hun så sover er det lange lure, efter kamp for at få mad nok!

Det der amning er altså ikke bare lige til - så lige nu er konklussionen at jeg ikke danner nok mælk, ammebrikkerne kan være en forklaring.

Så vi må ty til flasken, og håbe på det ikke ødelægger amningen!

Mens sundhedsplejersken var her (der havde jeg ammet 45 min inden), fik hun en flaske og sluprede 80 ml i sig, var veltilpas og faldt straks i søv i sin lift!

Om et par dage, når hun lige havde lært at hun altså får stillet sin sult skulle vi igen prøve uden brikkerne, og se om hun ikke kan sutte mælk nok tilbage i brysterne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv altså at hun havde tabt sig! Men på den anden side har du nu en logisk forklaring! Var det ikke en mulighed at stimulere brystet med en brystpumpe og give hende det mælk du malker ud på flaske og så supplere op med erstatning til hun har fået nok. Bare indtil din produktion er højnok. DDet gjorde jeg med min første og det ser vist ud til at jeg skal til det nu her igen anden gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er imponeret over du stadig følger så godt med mette, og mange tak for rådene!

Det var da bestemt en god idé, må lige have dat i veninden jeg kan låne en pumpe af :)

Og ja det er rigtig øv hun havde tabt sig, men er rigtig glad for en logisk forklaring, og har en dejlig mæt datter!

Og nej det hjælper ikke at slå sig selv oven i hovedet med hvorfor jeg ikke havde overvejet om der var mælk nok, alle steder man læser producere man jo fint med mælk og ungen justere det selv, og med alt det hun suttede... Men kan ikke lade være med at tænke hvis bare vi havde vidst det noget før, om ikke andet for hendes skyld! :)

Nu bliver det næste stykke tid lidt en udfordring, af med ammebrikker, have mælkeproduktionen op, håbe på hun fortsat vil ligge hos mig, og holde mig selv i nakken - puha den flaske er altså lidt "nem"! :) men det er brysterne jo også når man er på tur og vi lige får det til at fungere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal bestemt ikke slå dig selv oven i hovedet! Det er jo ikke til at vide. Nogen producerer jo bare ikke mælk nok, uanset hvor meget man stimulerer, men jeg håber da for dig at det lykkedes at få produktionen op, når det nu er det du gerne vil.

Hvis det ikke lykkedes, må du ikke være ked af det. Flasken har jo bestemt også sine fordele! Og så kan du jo altid blive ved at malke ud, så længe du kan og så give hende det mælk du har, så får hun jo stadig noget :kram og ellers har børn på mme det jo altså også godt ;)

Du skal ihvertfald ikke gå ned på det, så kæmp for det så længe du orker og synes at det er det værd. Og så er det ok at råbe røv og tude lidt ud indimellem! Det havde jeg ihvertfald behov for, for jeg synes det var SÅ frustrerende at sidde der kl. lort om natten og malke ud, som om man var en eller anden ko. Men så løb min mælk så også til og det blev bedre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak mette - jeg håber virkelig det kommer til at fungere, men det vigtigste er at princessen trives og får mad nok!

Og det er svært ikke at bebrejde sig selv lidt, og føle sig lidt som en fiasko! Jeg var pisse god til at være gravid alt var bare som det skulle være hver gang - og vupti så rækker man ikke længere!

Og så jeg fucking perfektionist og pludselig er der en anden der sætter dagsordnen og man er ikke selv herrer længere over ens "arbejde" - godt jeg ikke er en malkeko, så var jeg kasseret for længst - haha :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har fulgt med, men ikke kommenteret før, vil bare lige fortælle, at frygten for at supplere amning med flaske ikke altid er så begrundet. Man hører mange fortælle hvordan barnet med tilsidst afviser brystet fordi mælken kommer hurtigere ud af flasken, men jeg kender altså også mange, (mig selv inklusiv) hvor det gennem hele ammeforløbet er gået fint både at amme og give flaske. På den måde kan man bibeholde den vigtige og sunde amning og samtidigt sikre sig, at den lille får nok at spise. Er din datter som min, så nyder hun at amme så meget, at hun aldrig vil afvise brystet bare fordi hun får en flaske efter amningen :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har fulgt med, men ikke kommenteret før, vil bare lige fortælle, at frygten for at supplere amning med flaske ikke altid er så begrundet. Man hører mange fortælle hvordan barnet med tilsidst afviser brystet fordi mælken kommer hurtigere ud af flasken, men jeg kender altså også mange, (mig selv inklusiv) hvor det gennem hele ammeforløbet er gået fint både at amme og give flaske. På den måde kan man bibeholde den vigtige og sunde amning og samtidigt sikre sig, at den lille får nok at spise. Er din datter som min, så nyder hun at amme så meget, at hun aldrig vil afvise brystet bare fordi hun får en flaske efter amningen :-)

Det er dejligt at høre :)

Hun køre fint på både bryst og flaske, så pt ingen alarm der!! hendes mor trives så bare ikke så godt med det - SP kommer igen i morgen, jeg er meget spændt på om hun har taget på.

Min mælkeproduktion faldt markant, så i går blev hun lagt ofte til, og igen i dag (så ofte som det er muligt) og i dag har jeg haft vådt ammeindlæg i det ene bryst, ikke sket før, og hun var fyldt med mælk i munden efter 20 min, alligevel er det slet ikke nok, hun får pt tilbudt begge bryster (for at øge mælkeproduktionen), dvs 40 min amning og alligevel tager hun mellem 60-150 ml mme efter hver amning -.-

Min veninde kommer også i morgen og vil have brystpumpen med - vi kæmper videre lidt endnu, men der skal snart være fremgang i det her - det er alt for rodet for struktureret mig!

Men bortset fra det, så har jeg en veltilfreds datter, hun sover som aldrig før, og i vågne timer er hun for det meste glad og tilfreds, kan ligge selv og hygge med far i køkkenet - de to nyder at kunne nyde hinanden nu! :) og jeg har fået hænderne fri - før hang hun jo i mig hver formiddag og igen hele eftermiddag/aften, hvor jeg var låst i sofaen - det er jeg ikke mere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sp kom i tirsdags - prinsessen havde taget knap 300 gram på! Det var en lettelse - og så skulle jeg gøre op med mig selv om jeg vil på fuldamning eller køre 50/50, eller helt over på flaske. min veninde kom forbi med hendes baby tirsdag, og brugte dagen til at få tingene snakket igennem med hende, og brugte et par dage på at beslutte mig!

Som sp sagde havde vi haft en turbulent start, aå jeg skulle overveje om jeg ikke bare havde brug for ro, og som min veninde sagde (som fuldammer), en god mor sidder ikke i brysterne.

Jeg fik mærket godt efter på mig selv, og kunne mærke at flaksen er en trykhed, jeg har aldrig oplevet hun er blevet mæt ved mig, det bliver hun jo på flaksen, hun tager på, har rolige vågne timer og ikke konstant bryst søgende, men vi kan bruge tid på at træne ryggen, øjnkontakt osv osv! Selv et bad med hende er ikke et marreridt! Så trykheden og roen vandt over kampen for fuldamning! Og fordelene opvejer besværlighederne! Manden kan give hende en flaske, jeg er ikke nervøs for at skulle have hende med på tur, for hun kan mættes og er godt tilpas efter en flaske

Så pt ammer jeg først og så giver vi flaske bagefter. Hun har ingen problemer ved hverken amningen eller flasken, sutter lystigt på begge dele!

Planen er at jeg (hvis muligt, hvis jeg kan holde mælk nok til det) i hvert gald køre på med amningen til næste sp besøg hvor hun er to måneder (hun er 4 uger i dag), og så se hvordan jeg har det med det, og tage en snak om vi skal fortsætte eller hvis vi køre over på flaksen hvordan vi så gør det (for at skåne hendes mave).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sp kom i tirsdags - prinsessen havde taget knap 300 gram på! Det var en lettelse - og så skulle jeg gøre op med mig selv om jeg vil på fuldamning eller køre 50/50, eller helt over på flaske. min veninde kom forbi med hendes baby tirsdag, og brugte dagen til at få tingene snakket igennem med hende, og brugte et par dage på at beslutte mig!

Som sp sagde havde vi haft en turbulent start, aå jeg skulle overveje om jeg ikke bare havde brug for ro, og som min veninde sagde (som fuldammer), en god mor sidder ikke i brysterne.

Jeg fik mærket godt efter på mig selv, og kunne mærke at flaksen er en trykhed, jeg har aldrig oplevet hun er blevet mæt ved mig, det bliver hun jo på flaksen, hun tager på, har rolige vågne timer og ikke konstant bryst søgende, men vi kan bruge tid på at træne ryggen, øjnkontakt osv osv! Selv et bad med hende er ikke et marreridt! Så trykheden og roen vandt over kampen for fuldamning! Og fordelene opvejer besværlighederne! Manden kan give hende en flaske, jeg er ikke nervøs for at skulle have hende med på tur, for hun kan mættes og er godt tilpas efter en flaske

Så pt ammer jeg først og så giver vi flaske bagefter. Hun har ingen problemer ved hverken amningen eller flasken, sutter lystigt på begge dele!

Planen er at jeg (hvis muligt, hvis jeg kan holde mælk nok til det) i hvert gald køre på med amningen til næste sp besøg hvor hun er to måneder (hun er 4 uger i dag), og så se hvordan jeg har det med det, og tage en snak om vi skal fortsætte eller hvis vi køre over på flaksen hvordan vi så gør det (for at skåne hendes mave).

Jeg synes det lyder som en rigtig god plan :kram

Det er ikke for enhver pris at man skal amme, på et tidspunkt er det ikke det værd længere, hvis det bliver ved at være en kamp! Og det er jo også fint hvis du kan hygge-amme med hende og have det godt med det! Og så har hun jo i øvrigt fået din mælk i 4 uger nu, så alt det vigtige råmælk osv har hun jo fået ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er lige nødt til at give en krammer og fortælle at jeg synes du er vanvittig sej...! Hold fast altså hvor har I været igennem en kamp, og du virker stadig til at holde modet oppe - fedt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som en rigtig god plan. Håber den giver ro så I kan nyde jeres guldklump i stedet :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle de søde bemærkninger!

Det er en lettelse at have fået ro på, det giver et helt andet overskud, ikke mindst at jeg har taget en beslutning så det ikke skal fylde mere i hovedet!!

Så når nu overskuddet er i top, og prinsessen har været i fantastisk humør var vi først på café til frokost i går og på årlig familietur i dag :)

På turen havde vi blot flaske med og sprang amningen over (det gad jeg ikke rode med på en træbænk) - så alt i alt er det bare blevet en god løsning!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

So far er det gået rigtig fint!

Jeg har besluttet med mig selv at når hun blev to måneder og sp kom på besøg igen stopper vi amning - det er en milepæl og selv om det er hyggeligt at amme, så er det lidt omstændigt først at amme og derefter flaske!

Nu jeg midlertidig røget lidt i et issue, hun bliver tosset ved brystet når den nemme mælk er slugt og man skal arbejde for det!

Hun har helt klart lært flaskens nemhed nu, så nu jeg rigtig spændt på om jeg kan holde mælk nok til at amme de sidste 2 1/2 uge også! Det håber jeg virkelig, det vil være en lille sejr at opnå hvad man har sat sig for, samtidig er det vores skæringsdato for hvornår hun skal gå fra lift til sin tremmeseng - for så skal jeg alligevel op efter flasken, pt hives hun jo nemt over i sengen fra liften :)

Ellers lader det til hun stor trives! Sover for det meste godt, og hun må tage fint på, fir over de sidste 3-4 dage er hun rykket fra 56 til 62 i sit tøj, selv de store bodys som hun ellers fint kunne passe sidste weekend kniber med at kunne nå nu, så nu har vi skiftet det meste ud, og hun svømmer ikke engang i 62'eren som jeg havde troet hun vil :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er Laura officielt flaskebarn!

Vi har bøvlet med amningen den sidste uges tid, og de sidste par dage vil hun slet ikke tage rigtig ved!

Så i går aftes stoppede jeg kampen, malkede ud (det blev til hele 80 ml sammenlagt!) kontaktede sp i dag med informationen og har kørt flaske hele dagen! Så nu er amningen fortid - tak til jer alle med alle jeres råd, trøstende ord og det at I har lyttet!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som den helt rigtige beslutning :)

Du har givet det en meget meget god chance og hun har fået 2 måneder og det er jo super :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER