Guest

Amning - en svær start!

56 indlæg i dette emne

Tror jeg har brug for lidt gode råd, opbakning mv.!

Jeg har en lækker lækker datter på 5 dage :)

Jeg forsøger mig med amning, og som alt andet er al begyndelse svær!

Hun var meget sulten da hun kom ud og sittede gerne mellem 3-4 timer af gangen - JM anbefalede lidt mme, og så faldt der ro på tøsen :) det betyder dog at jeg tyede til ammebrikker.

Dag 3 var et marreridt, av for h... - jeg læste i papirene og kunne konstatere at jeg nok sad dårligt og ammede. Natten gik med liggende amning og det var tåligt, håb forude!

Sundhedsplejersken var på besøg i går, da jeg har en stor barm sagde hun jeg faktisk skulle sidde til fremoverbøjet og ikke tilbagelænet, amningen mens hun var der var helt ok - fedt mere håb!

I går aftes tog hun sig så lige en 3 timers sult, kunne mæke at min stilling blev mere og mere dårlig!

Nattens/morgens amning, igen en 3 timers forestilling (altså med pauser og bleskift), blev klaret liggende, ok men ikke godt!

Dagen er gået med siddende amning, men jeg sidder dårligt, og amningen er slet ikke behagelig!

Yderligere synes sundhedsplejersken at jeg skulle prøve at skippe brikkerne sidst i amningen, jeg læste lidt op på hvordan tøsen skal og får korrekt fat - det lykkes så bare overhovedet ikke, tilbage til meget avav og feem med ammebrikken igen - tåligt men slet ikke godt!

Puha man har jo slet ikke lyst til gæster når man ikke synes amningen køre ;(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Allerførst et kæmpe kram! :kram

Og så et stort tillykke med din guldklump.

Amning er hårdt og gør pisse ondt, det bløder og gør ondt hver gang. I en periode. Pludselig gør det ikke længere ondt. (Her gjorde det ondt i 3 uger inkl en brystbetændelse med infektion!)

Jeg vil anbefale dig at amme uden brikker, så du har en bedre føling om rigtig sutteteknik.

Vent med gæster! Isoler dig med din guldklump i soveværelset i 2-3 dage. Læg nøgne, hud mod hud og lad din mand klare alt mad mv. Det gør underværker - tro mig! Vi havde 3 dage efter hjemkomst fra sygehuset, hvor jeg lå i soveværelset og fik amningen forbedret. :) det var den bedste beslutning. Barnet løber jo ingen steder, men det gør amningen altså, hvis man ikke fokuserer på det.

Ring til ammerådgivningen - vi brugte dem mange gange. Den første uge brugte vi dog jordmødrene på barselshotellet. Altså vi måtte ringe til dem op til en uge efter fødslen. Og det gjorde vi - dag og nat.

Jeg har kæmpet hårdt for amningen, men til sidst lykkedes det, og jeg ammede i næsten 10 mdr. Men det gør pokkers ondt. Og er sindssygt svært.

(Det var det for mig!)

Jeg er for amning. :) men mærk efter. Hvor meget vil du kæmpe? / kan kæmpe? Hvornår er det okay at tage MME osv. Det ved du bedst :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kram kan du ihvert fald få! 

 

Mit bedste råd er, at tage en udfording af gangen. Det er helt ok at udsætte barselsbesøg eller sige til folk, at de godt må komme forbi, men det er på den lilles præmisser, og at de ikke skal regne med at du er selskabelig. Du behøver ikke stå med forklæde, nybagte boller og en sødt sovende baby, hver gang der kommer gæster ;) 

 

Er der en særlig grund til at din sundhedsplejerske gerne vil have at du trapper ud af ammebrik lige nu? Selvfølgelig er det bedst at amme uden, men måske er det bedre at vente med at trappe ud af den, til amningen kører. 

 

Malker du ud? Jeg havde selv problemer med at få amningen igang - præcist som din historie - og der fik jeg at vide, at jeg skulle malke ud efter hver amning, for at øge produktionen. 

 

Jeg ved godt at det er svært, men det bedste du kan gøre for amningen er at slappe af omkring det. Hvad kan du gøre, for ikke at stresse så meget over det. Kan du i en periode holde dig til den stilling, der virker bedst, og så ikke spekulere over, om du gør det rigtigt i de andre stillinger? Kan du sidde i en god stol, høre noget behageligt musik etc.?

 

Jeg har ikke selv erfaringer med det, men jeg ved at der er nogle piger herinde, der har været glade for at lave en "mælkebombe", og at gå i ammehi. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram Ammestillinger har jeg ikke så meget forstand på, men to råd, der har været meget vigtige for mig og min amning skal du have med på vejen:

1. Meld fra på besøg, når amningen ikke kører. Det kan du SAGTENS tillade dig, folk dør ikke af at vente en uge eller to med at se baby, og hverken du eller baby får noget ud af besøget, hvis du bare sidder og venter på at gæsterne går igen.

2. Lad være med at stresse over at slippe ammebrikkerne. Jeg har hørt om flere, der ammede fint med brikker gennem hele ammetiden, og for mit vedkommende blev de lettere at undvære i takt med at jeg fik mere ro.

Det skal nok gå alt sammen, bare giv dig selv og baby lov til at tage tingene i jeres tempo :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis Det fungerer med brikkerne så fortsæt med dem lidt endnu. Jeg brugte brikker i ca 3 uger den her gang og trappede stille og roligt ned. Sidste gang tror jeg jeg brugte dem i 1,5-2 måneder. Jeg trappede ned ved at starte med brikkerne og så tage dem af når hun lige havde fået stillet den værste sult.

Det er helt i orden at sige nej til besøg hvis du ikke kan overskue det! Så må folk vente.

Har du evt en god veninde, mor eller svigermor du har det godt med og som evt kan komme og hjælpe med amningen? Min svigermor kom med nogle god råd til mig og det hjalp. Det er nemmere hvis personen er hos dig og kan se hvordan du gør.

Min mand hjælp mig første gang med at sørge for hun lå rigtigt ved at støtte hendes hoved når hun skulle have fat og skubbede faktisk munden ind på brystet (ved ikke om det helt giver mening men Håber du forstår ;))

Men det vigtigste er du giver dig selv ro omkring dig og baby og for det til at fungerer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du en god ammepude? Jeg sad og holdt junior på plads med hænderne/armene de første uger, og jeg fik så ondt i nakken... :-/

Jeg et stor fan af lanolin til brystvorterne og liggende amning. Besøg skal man kun have, hvis man har lyst.

Ammebrikker har jeg ikke prøvet, og i min nære bekendtskabskreds er der vist kun halv- og heldårlige erfaringer med dem - men hvis de fungerer for dig, så ville jeg da vente lidt med at trappe ud af dem.

Held og lykke med det - og stort tillykke med dejlig baby :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du en god ammepude? Jeg sad og holdt junior på plads med hænderne/armene de første uger, og jeg fik så ondt i nakken... :-/

Jeg et stor fan af lanolin til brystvorterne og liggende amning. Besøg skal man kun have, hvis man har lyst.

To gode råd! En god pude til støtte er vigtigt.

Cremen prøvede jeg også denne gang og den gjorde underværker!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har slet ikke set at du har født Kia! :kram stort tillykke med det!

 

Har ikke så meget mere at tilføje omkring amning, som de andre piger ikke allerede har sagt :) Men held og lykke med det og prøv at trække vejret dyyyyybt et par gange, når amningen bliver lidt frustrerende, slap af i skuldrene og i nakken, når du ammer, så løber mælken bedre. Og ellers prøv dig frem med forskellige stilling og støtte i form af puder/ammepuder osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle opmuntringerne!! Det var rart at læsse af herinde og rart at høre om andres erfaringer!

Nej Mette havde vidst kun opdateret i terminstråden, men prinsessen kom til verden i en helt efter bogen fødsel!

Jeg har både puder og ammepuder liggede i sofaen til støtte! Stillingerne driller stadig, men det går bedre!

Et andet issue er at hun er umættelig! Hele tiden er hun søgende med mindre hun er faldet i dyb søvn! I går lå hun on / off 7 timer hos mig - far forsøgte at tage hende ind i mellem men straks starter sutterefleksen og hun vil tilbage til bryst. Så i dag tog jeg fat i SP, og har fået nogen råd med på vejen, en amning måtte tage mellem 1-1 1/2 time og i går forsøgte vi med lidt mme for at stille hendes sult, det hjalp ikke, så sp mener hun er dn trykhedsprinsesse hos mors barm og ligger der af trykhed :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det må da også være dejligt at ligge der og putte med Mors babs i munden ;)

Lise hygge-suttede også, hvor hun lå med babsen i munden og hver gang jeg forsøgte at trække den ud af munden på hende, sugede hun sig fast igen og begyndte at sutte. Det var så tydeligvis ikke pga sult, da hun hurtigt stoppede med at sutte efter hun fik babsen tilbage og så bare lå med den i munden.

Når manden tog hende, ledte hun også efter en babs hos ham :lol

Når du siger at hun har ligget i 7 timer hos dig, sutter hun så aktivt eller ligger hun kun med babsen i munden og så sutter, når du prøver at tage den fra hende?

Du skal passe lidt på med bare at lade hende sutte løs i en uendelighed, for dine brystvorter har også brug for lidt pauser og luft - ellers kan de gå helt i stykker. :kram

Men dejligt at høre det går fremad! Det skal nok blive rigtig godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøv evt. at tale med sp om sut. Det lyder som om hun har et meget stort suttebehov:)

Og stort tillykke med hende:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det må da også være dejligt at ligge der og putte med Mors babs i munden ;)

Lise hygge-suttede også, hvor hun lå med babsen i munden og hver gang jeg forsøgte at trække den ud af munden på hende, sugede hun sig fast igen og begyndte at sutte. Det var så tydeligvis ikke pga sult, da hun hurtigt stoppede med at sutte efter hun fik babsen tilbage og så bare lå med den i munden.

Når manden tog hende, ledte hun også efter en babs hos ham :lol

Når du siger at hun har ligget i 7 timer hos dig, sutter hun så aktivt eller ligger hun kun med babsen i munden og så sutter, når du prøver at tage den fra hende?

Du skal passe lidt på med bare at lade hende sutte løs i en uendelighed, for dine brystvorter har også brug for lidt pauser og luft - ellers kan de gå helt i stykker. :kram

Men dejligt at høre det går fremad! Det skal nok blive rigtig godt :)

Det er lige præcis sådan hun gør, fuldstændig den beskrivelse! Spot on! Hvad gjorde du?

Ihk: det var et af SP's råd nemlig at give hende en sut - vi skal bare sørge for hun melder sig ofte nok og har våde/skide nok bleer :)

Mine søskende var her (de havde hentet hunden og luftet ham i skoven), de kunne tage hende mens jeg var i bad, bare grundet en lille sut!

Angående brikkerne sagde hun i dag at hun synes jeg skulle vente til jeg kendte prinsessens behov bedre (og fik styr på hun ikke sitter i 3-4-7 timer) og så vil hun kigge ud på tirsdag igen allerede.

Der er håb forude!!

Bare jeg kan holde mig fri af betændelser og knuder også, for puha det er altså svært nok i forvejen!

Lanolin har jeg allerede, et tip fra en veninde, den bruges flittigt! Og grundet en laang lur hun tog i nat og det at jeg vidst ikke lige i kampenshede i går havde fået smut suttede hun hul i morges, av for pokker da, så ved man hvilke underværker den gør!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En sut kan være løsningen, hvis I synes det fungerer for jer. Lise ville slet ikke tage sutten, så den droppede vi helt. Jamen jeg gjorde det at jeg lagde hende til, når hun viste interesse eller havde den der sult gråd (den har en n-lyd foran, som neeeh eller naaah). Så fik hun lov at sutte så længe det var aktivt (alt fra 5-20 min) og når hun så begyndte på at gå i stå og bare ligge i længere tid, så løsnede jeg hende lige med en lillefinger i mundvigen, så hun mistede vakuumet og jeg kunne tage hende fra.

Så kunne brysterne lige få en pause inden hun blev lagt til igen, ofte sad jeg bare med brysterne frit ude for at give dem luft, så smurte jeg dem med lidt af brystlommen og lod dem ellers lufttørre. Det har været et kønt syn :lol

Hvis du tager hende fra, når hun bare hygge-sutter, græder hun så eller er det bare fordi hun fortsat søger efter en babs?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En sut kan være løsningen, hvis I synes det fungerer for jer. Lise ville slet ikke tage sutten, så den droppede vi helt. Jamen jeg gjorde det at jeg lagde hende til, når hun viste interesse eller havde den der sult gråd (den har en n-lyd foran, som neeeh eller naaah). Så fik hun lov at sutte så længe det var aktivt (alt fra 5-20 min) og når hun så begyndte på at gå i stå og bare ligge i længere tid, så løsnede jeg hende lige med en lillefinger i mundvigen, så hun mistede vakuumet og jeg kunne tage hende fra.

Så kunne brysterne lige få en pause inden hun blev lagt til igen, ofte sad jeg bare med brysterne frit ude for at give dem luft, så smurte jeg dem med lidt af brystlommen og lod dem ellers lufttørre. Det har været et kønt syn :lol

Hvis du tager hende fra, når hun bare hygge-sutter, græder hun så eller er det bare fordi hun fortsat søger efter en babs?

Først søger hun babs, og kommer den ikke så starter gråden.

Dejligt med erfaring, hvor længe sad du så af gangen men hende?

Hun har taget sutten i dag, nu må tiden vise om det er løsningen, efter at have sovet en time vågnede hun og var i hvert fald sulten, der var sutten bare dum. Så nu må vi se om det fungere bedre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I skal vide at jeg er så glad for alle jeres indlæg! At høre erfaringer, råd og at det bare er skide svært!!

Hvor kommer det naturlige ind i billedet? Vi er skabt til at amme, og så det bare så lidt "naturligt" - hvad gør dyrene! Damn vi er dårlig indrettet! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der skulle selvfølgelig have stået at jeg smurte brystvorterne med brystmælk og ikke brystlommen :rolleyes forbistrede autocorrect!

Og ja, jeg vil også sige giv det tid, det kommer med øvelse og erfaring, samt dine bryster skal lige hærdes, men du er altså rigtig godt på vej! :super

Der gik ca. en uge for mig før end Lise begyndte at sutte ordentligt og så tog det mig lige en uges tid eller 2 endnu før jeg begyndte at føle mig helt tilrette i det der amning og blev mere rutineret :p

Den første uge var jeg ikke rigtig oppe af sengen, men lå bare med hende nøgen på mit bryst og ammede sådan on/off. Faderen tog hende selvfølgelig også ind imellem og hun kom lidt i lift og sove også. Først derefter fik hun sit første tøj på og vi begyndte at bevæge os lidt ud. Men i lang tid efter boede jeg i sofaen eller sengen og ammede det meste af tiden. Da jeg ligesom lærte hende at kende og blev mere bevidst om at hun hygge-suttede, suttede hun så kun i de der 5-20 min ad gangen og så blev hun taget fra, men havde selvfølgelig stadig kropskontakt med os. Så kom jeg hende evt i bæreselen, så jeg kunne bevæge mig lidt frit rundt og hun stadig kunne mærke mig.

Mht det naturlige, så er det nok fordi at I dyreverdenen KAN moderen ikke hjælpe afkommet ret meget, så de skal kunne være lidt mobile og selv finde brystet ellers dør de simpelthen. På den måde bliver der jo hurtigt sorteret ud i dem. Mennesket derimod kan jo passe og pleje den lille efter alle kunstens regler og babyer er derfor blevet helt ekstremt hjælpeløse som konsekvens - og dermed bliver alting bare det mere besværligt! Fordi der er jo ingen babyer der dør fordi moderen ikke kan finde ud af at amme dem, så finder vi bare en anden løsning og dermed får vi stadig lov at reproducere os og "problemet" fortsætter dermed til næste generation ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at læse din historie og sikken en tålmodighed men seng / sofa!

Prinsessen havde ingen tøj på de dage vi var på patienthotellet, men fik det på da vi skulle hjem :)

Hun ligger ind i mellem om aftenen i sengen kun med ble og bliver ammet :)

Jeg er ikke til at spærre mig inde, selv om det lyder som en fantastisk start! Faktisk har jeg nydt i dag at gå ud ti min og træne hund, LUFT!! :)

Yderligere har kæresten ikke mere barsel, så jeg er i dagstimerne alene med hende, det besværlig gøre lidt, og selv om mine søskende har været her ind i mellem, så det altså ikke som at have far hjemme.

Pt ligger han med hende og sutten, lige bortset fra første dag har de ikke ligget så længe sammen, kæft han nyder det helt vildt og jeg synes det er mega rart! Jeg er meget spændt de kommende dage, men lige pt har jeg fundet lidt ro, ikke mindt takket være jer! Det kan se helt anderledes sort ud i morgen, men lige nu er det lyst og det må jeg huske at nyde! Tilgengæld er brysterne lidt mere spændte igen efter hun ikke ligger hos dem 3-7 timer af gangen, men min veninde sagde at der for hende gik 14 dage her anden gang inden hendes havde fundet niveau.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige en lille update :)

Sutten gik rigtig fint i to dage, vi kunne nøjes med 1 1/2 times amning og hun kunne være vågen med sut uden søgen rundt kunne hygge sig!

Det var en lettelse! Siden er det så gået lidt ned af bakke, sutten kan bruges hvis man er faldet langt hen i drømmeland og ligner vågner og er suttelysten, så kan man lulles i søvn. Ellers er det maraton amninger igen - skrig og skrål hvis hun ikke ligger hos bryst, og hun skal falde i søvn hos bryst og sove godt før hun kan puttes, ellers er det bare skrig!

Jeg er lidt ødelagt lige nu! Tanken om nogen sinde at få hende med uden for en dør er ikke muligt hvis det fortsætter sådan, og jeg trænger til at gå med hund og barnevogn! Tage i stalden med barnevogn - følger mig lidt for låst i min sofa med maraton amninger - og mad til mor er en by i rusland! Amningerne er dog ok, ammebrikkerne er guld værd, og det helt ok at amme. Vi skal bare ned på et tåligt leje hvor jeg kan spise hende af! Hun tisser godt, og gylper meget i de der maraton amninger, så er slet ikke bange for hun ikke får nok at spise, vi skal bare have fundet ud af hvad issuet så er!

SP kommer ekstra forbi i morgen igen!

Og ellers er hun en fantastisk lille pige! Jeg begynder at vende mig til at hun er her, og få lidt føling med tingene, det bliver nemmere dag for dag at være mor, og tror mere og mere på det er godt nok det jeg gør! Nu skal vi bare have mig frigjort en smule, også så prinsessen og far kan få nogen vågne timer sammen, uden det kun er bleskift! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder godt nok hårdt :kram2

Godt at sp kommer forbi igen. Skriv gerne hvilke råd hun kommer med hvis du orker :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber sp kan hjælpe dig lidt idag :kram2 ellers er jeg sikker på det kun lige er en periode og i snart finder et tåleligt niveau, for det lyder godt nok lidt hårdt!

Falder hun heller ikke til ro, hvis I går med barnevognen efter hun er spist godt af?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med din prinsesse...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min datter er i dag 10 dage gammel, og jeg kan nikke genkendende til de lange amninger!! Har din SP nævnt appetitspring for dig? Jeg var helt ødelagt for nogle dage siden efter en dag hvor jeg nærmest havde ammet 24-7. Jeg ringede til SP dagen efter i frygt for, at mælken ikke ku mætte min datter - ku ikke komme i tanke om andre fornuftige svar .. Men det er altså de her appetitspring, hvor barnet i takt, Med at h*n vokser, har brug for, at mælkeproduktionen øges, og derfor stimulerer brystet mere. Forklaringen gav mig en tro og håb om at det nok skulle blive bedre. Nu er der gået en lille uge, og det stilner stille af med de mange lange amninger.

Vi har fundet ud af, at en laaang gåtur med barnevogn, kan få hende til at falde i dyb søvn, og sove 3 timer ca. Det er mine bryster glad for :D

Her hjemme har vi konsekvent takket nej til besøg hvis vi ikke følte for det! Det er vigtigt for os, at udnytte fars barsel med at få tingene op at køre, fremfor at tilfredsstille venner/families behov for at se baby..

Jeg bruger ammebrikker og slipper dem ikke foreløbig! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres krammer! Vi har endnu en dag i gråd hvis ellers hun ikke ligges til, så falder hun til ro.

Appetitet spring har jeg tænkt, men hun burde være tilfreds lidt mere end ti min efter hun har spist! Hun holder sig i gang i 4-7 timer af gangen før hun går total kold i 2-5 timer.

SP var forbi mens hun var vågen og kunne se hvad der foregår, vi fik snakket godt, mig med gråden i halsen, jeg er pænt brugt lige nu!

Hun mener der må sidde noget og trykke, normalt snakker man først kolik efter en tre uger, men hendes uro og gråd og det at noget vækker hende lige som hun er faldet hen sagde hende at noget er galt - så det er ikke kun mig der havde den fornemmelse!

Så vi har bestilt en tid til kranio-sakral i morgen, for at tjekke om hun har noget til at sidde i klemme.

Og efter at have været i gang i 4 1/2 time svøbte sp hende meget tæt og efter 2 min stoppede gråden, det tog dog 20 min at få ende til at falde i søvn da hun bliver vækket af noget! Men det lykkes.

Jeg håber virkelig de finder noget på hende i morgen, det kunne være dejligt med en naturlig forklaring på uroen!

Ellers køre ammingen faktisk fint, og jeg skulle bare holde ved ammebrikkerne lidt endnu, en kamp af gangen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min datter var også lidt af en maratonspiser, og jeg følte som dig at jeg var ret fastlåst til sofaen.

Der var ingen tvivl om at min datter fandt tryghed i det, og en periode forsøgte jeg at acceptere de 2-3 timer lange amninger, men da min datter var omkring 4 uger begyndte hun at få ondt i maven af at overspise. Derfor satte vi ind for at finde noget andet der kunne gøre hende tryg.

Det blev far der kom lidt mere på banen der, fordi han ikke lugtede af mælk. Sutten ville hun ikke ha, men vi fandt ud af at hun gerne ville vugges. Så når hun blev ked over ikke at få bryst, og vi vel og mærke vidste hun var mæt, så gik faren med hende tæt ind til sig og vuggede hende/ gik og vuggede. Så faldt hun i søvn. Senere fandt vi ud af at hun var glad for at ligge i vikle, så det brugte vi en del.

Din datter er stadig så lille at der måske ikke er andre muligheder en maratonamninger lige nu, men på sigt skal i måske se om hun kunne blive glad for vikle / slynge / slyngevugge.

Når man har øvet sig lidt kan man også amme i viklen, og kan derved gå rundt med armene fri imens man ammer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min datter var også lidt af en maratonspiser, og jeg følte som dig at jeg var ret fastlåst til sofaen.

Der var ingen tvivl om at min datter fandt tryghed i det, og en periode forsøgte jeg at acceptere de 2-3 timer lange amninger, men da min datter var omkring 4 uger begyndte hun at få ondt i maven af at overspise. Derfor satte vi ind for at finde noget andet der kunne gøre hende tryg.

Det blev far der kom lidt mere på banen der, fordi han ikke lugtede af mælk. Sutten ville hun ikke ha, men vi fandt ud af at hun gerne ville vugges. Så når hun blev ked over ikke at få bryst, og vi vel og mærke vidste hun var mæt, så gik faren med hende tæt ind til sig og vuggede hende/ gik og vuggede. Så faldt hun i søvn. Senere fandt vi ud af at hun var glad for at ligge i vikle, så det brugte vi en del.

Din datter er stadig så lille at der måske ikke er andre muligheder en maratonamninger lige nu, men på sigt skal i måske se om hun kunne blive glad for vikle / slynge / slyngevugge.

Når man har øvet sig lidt kan man også amme i viklen, og kan derved gå rundt med armene fri imens man ammer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER