Tornfalk

Økonomien ved graviditet

8 indlæg i dette emne

Ved ikke helt, om det er det korrekte forum, at smide dette her ind i.

Men vi er endnu ikke nået til at starte projekt baby op.

Men vi er nået til overvejelserne omkring det.

Derfor har vi været inde og kigge på det økonomiske mht. barsel (er ansat uden overenskomst), og det økonomiske i det hele taget.

Jeg er nok lidt af en analytiker, og når jeg regner på det, så kan jeg slet ikke se, at vi skulle få råd til at få et barn.

Bare en institutionsplads er omkring kr. 3.000,- oveni de andre udgifter, der også vil komme.

Jeg er kommet lidt frem til den konklussion, at jeg nok tænker for meget over det. Og måske skal jeg bare lade være med det, også tage det, som det kommer.

Hvad gjorde i andre på dette stadium?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi tænkte ikke så meget over det. Min erfaring er, at det er godt at tænke i konsekvenser, men bruger man ikke hjertet i denne sammenhæng, er der mange børn, der ikke ville være kommet til verden. Hvornår er man klar? Skal man være over/under 35? Hvor meget skal man tjene? Skal der købes større bil/hus etc?

Mange baby-ting kan fås brugt, og bh/vs er dyrt, men så er der sikkert andre steder, man kan spare.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er også lidt det, jeg er kommet frem til.

For som sådan har vi nemlig alt i orden.

Vi havde det også sådan, først uddannelser, hus osv. alt det er på plads.

Vi har begge fuldtidsarbejde osv...

Men alligevel synes jeg det lyder som en økonomisk belastning... Men det er jo nok også et spørgsmål om, at man prioritere anderledes, når det er.

Ikke at vi bruger vores penge på byture, tøj og lignende. Men vi bruger dem på renovering af huset.

Hvilket dybest set ikke er need to, men nice to...

Og det vil man jo lade vær med...

Tænker nok for meget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er også lidt det, jeg er kommet frem til.

For som sådan har vi nemlig alt i orden.

Vi havde det også sådan, først uddannelser, hus osv. alt det er på plads.

Vi har begge fuldtidsarbejde osv...

Men alligevel synes jeg det lyder som en økonomisk belastning... Men det er jo nok også et spørgsmål om, at man prioritere anderledes, når det er.

Ikke at vi bruger vores penge på byture, tøj og lignende. Men vi bruger dem på renovering af huset.

Hvilket dybest set ikke er need to, men nice to...

Og det vil man jo lade vær med...

Tænker nok for meget :)

Jeg tror lige netop det er kernen af det med økonomi og baby.... Man lærer simpelthen at prioritere anderledes, og ting der før føltes meget vigtige, bliver ligegyldige i forhold til tøj og mad til baby :)

Og når man så også har børnepengene at gøre godt med, så skal det nok gå alt sammen.... :kram2

Men jeg kan sagtens sætte mig ind i din tankegang! Jeg havde det præcis lige sådan, indtil min mand, og vores bankmand, fik forklaret mig, at det ofte løser sig selv, netop ved en naturlig ændring i prioriteter...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kommer til at tænke anderledes når først barnet er her, og der er ingen som siger alt skal være nyt og pænt.

Den dyreste barnevogn og jeg kan blive ved.

Det jeg vil med dette er lad være med at tænk over det, for tingene løser sig jo for det meste.

Og man kan jo heller ikke løse nogle problemer som slet ikke er her endnu (altså ikke fordi et barn er et problem)

Men sommetider tror jeg bare man skla tage tingene som de kommer, siger kontrolfreak nummer 1 som blev til nummer 2893209423095 da jeg fik August

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puhh lige da jeg læste dit indlæg kom der tusinde milliarder ting frem som jeg havde lyst til at skrive.. Men uanset hvordan jeg prøver og skrible ned kommer det til og lyde som et angreb.. Og det ønsker jeg ikke! :(

Så derfor kun dette korte indlæg - men tro mig - et barn er ikke bare noget man kan planlægge eller tilrettelægge (eller jo nogen kan sikkert)...

Hvis jeg og mange andre først skulle begynde og tænke på det - så skulle vi jo stoppe nu.. for vi har allerede brugt ekstrem mange penge på bare at "forsøge" og få et barn... og det bliver kun dyrere for os i de fremtidige forsøg...

Håber du forstår mit indlæg... Det jeg mener er bare: giv slip - og tænk ikke på det... Så længe du har et hjem, en dejlig mand, og et job... :)

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Miss Mathilde:

Forstår udemærket dit indlæg... Og ja, jeg har slet ikke tænkt i de baner. Jeg har ikke skænket en tanke, at det kunne ende i, at det ikke er så lige til at få et barn. Så tak for indlægget :)

Og til alle Jer andre:

Tak for Jeres svar.

Jeg tænker for meget. Vil lade det ligge og tage det, når det kommer.

Til gengæld vil jeg begynde, at arbejde på en god barselsordning med min arbejdsgiver, så jeg ikke skal på dagpenge under barsel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er glad for du forstod det på den rigtig måde :kram2

Og god ide... lad tingene komme som de kommer... og ja at arbejde på en god barselsordning er da ikke dumt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER