LiKa

at kysse baby

5 indlæg i dette emne

Hej alle sammen :-)

Vi har her hjemme talt lidt om det at kysse baby når han kommer, og er interesserede i at høre hvad I enten har gjort jer af tanker eller allerede gør med jeres børn :-)

Hvem kysser barnet og hvor henne?

Jeg er fx vokset op med kys fra min nærmeste familie (indtil en vis alder) på kind, pande, hår osv., men aldrig munden. Det har kun været mellem ægtefæller/kærester. Min mand derimod er opvokset med kys på munden, og det bliver stadig praktiseret i den nærmeste familie med børnene. Altså mellem barn og forældre, bedsteforældre og mostre/onkler/tanter. Det er stoppet når barnet selv siger fra.

Hvad gør I i jeres familie eller hvad planlægger I at gøre? :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Her kom det helt af sig selv da min datter begyndte at kysse os ;) for det var våde smækkys lige på munden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er dog kun os de kysser på mund... Ville kigge lidt hvis det gik længere ud i familien ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kysser begge børn på munden, begge forældre. Vores 2 børn kysser også hinanden på munden.

 

Ingen af os er selv vokset op med det og det er ikke rigtig noget vi har tænkt på, det kom bare helt naturligt.

 

Jeg ved ikke hvornår det stopper, min søn på 6 år kysser stadig på munden. Jeg regner ikke med at blive ved med at kysse dem på munden, men hvor længe ved jeg ikke. Det stopper 100 % den dag de selv siger fra.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kysser begge to Lise på munden, men har instrueret resten af familien i kun at kysse på kind/pande osv, da Lise selv prøvede at kysse dem på munden når hun sagde godnat, farvel osv. Og det føltes forkert for os.

Jeg er selv opvokset med kys på mund imellem mine forældre, mig og min søster, og vi praktiserer det stadig den dag idag. Min kæreste er til gengæld ikke opvokset med det.

Vi fortsætter så længe børnene selv vil og det føles naturligt. Jeg kunne forestille mig det måske vil stoppe naturligt på et tidspunkt for min kæreste, også fordi vi nu venter os en søn, så bliver det nok anderledes end det har været for mig i min opvækst, hvor vi var 2 piger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER