mg87

SØVN!

6 indlæg i dette emne

Min søn på snart 4 mdr har altid været svær at få til at sove. Men synes der var ved at komme lidt rytme i det. Men nu er det hele bare blevet MEGET værre. Jeg bruger omkring en time fra han virker træt og til han sover hver gang han skal have en lur. Og i den tid skriger han, virkelig skriger, medmindre jeg går rundt med ham. Om aftenen er det meget værre, og der kan det tage 3 timer, hvor han er pylret, ked og skriger konstant :( Når han endelig sover, sover han for det meste fint, i hvert fald om natten, Om dagen sover han fra 15 min til 2½ time af gangen. 

 

Jeg synes vi har prøvet alt, gøre tingene på samme måde hver gang. Være hos ham, nusse ham, synge, vugge, give ham en bamse, sutteklud, ro, white noise, give ham vand / mad. Men intet virker, i hvert fald ikke mere end en gang.  Jeg har prøvet at vente til er virkelig træt, jeg har prøvet at putte ham når han viser de første tegn. osv

 

Jeg håber der er nogen der har nogle gode råd.... 

 

 

Mvh 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores pige har også altid været svær at få til at sove og kan slet ikke sove uden hun bliver bevæget. Så jeg har kørt rundt med barnevognen.

Det er rigtig hårdt når de ikke vil sove.

Det der har hjulpet os er slyngevuggen. Vi har lejet den. Hun sover i løbet af få minutter når hun puttes i den om aftenen ved 19 tiden

Hvis vi ikke havde den ville hun først sove ved 22-23 tiden

Den skulle virke på de fleste babyer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svaret :) Vi har en hængevugge - det hjælper nogle gange, men taget stadig mindst 30 min før han sover, selvom han bliver gynget i den :( Også selvom jeg pakker ham ind, dækker af, så han ikke kan se ud i rummet osv. Men måske en slyngevugge er en mulighed der skal afprøves - tak :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Slyngevugge er absolut (imo) væsentligt bedre end hængevugge. Kan faktisk ikke rigtig sammenlignes for vores søn, som i den første tid var afhængig af slyngevugge. Det gik over ca. ved 4-5 måneder.

PRØV DET:):)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan går det med søvnen!?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det går lidt op og ned. Nogle gange er han meget ked og det kan tage lang tid at putte. Andre gange er han ikke så ked. Men jeg var ved læge i går, og hun mente han havde vand ved ørene efter at have været forkølet, det skal gå over af sig selv. Så jeg krydser fingre for, at det er det der driller ham, og at det snart er ovre. Jeg har ikke investeret i en slyngevugge, synes det er mange penge, når det måske snart går over. Og indtil videre har det jo fungeret fint med hængevuggen - eller bare den alm vugge der ikke kan gynge. Og snart skal han i tremmeseng. Så krydser fingre for, at det snart er ovre :)

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER