Kahog

Ammesamtale i dag

2 indlæg i dette emne

Jeg skal ind til ammesamtale i dag, og er faktisk lidt spændt på hvad der kommer ud af det.

 

Jeg har ammet begge mine andre børn, men det har været særdeles svært at etablere, og er nok kun sket på ren stædighed. Min ældste kunne slet ikke sutte da vi blev sendt hjem da han var 4 timer gammel, og selvom de bagefter måtte erkende at det nok var en fejl, så ændrede det ikke på at vi lå og kørte mellem vores hjem og patienthotellet til den vagthavende jordemoder og fik hjælp i to dage, da han faktisk slet ikke fik noget at spise. Han tabte sig 500g på de første ca 5 dage. Efter megen bøvl kom der dog gang i det, og han endte med at blive fuldammet til han var 7 mdr. Da jeg ventede nummer 2 var jeg klar på amning igen, for det var jo kommet til at virke sidst. Vi var dog obs på at vi ikke skulle hjem igen med et barn der ikke kunne sutte, men det kunne hun umiddelbart da vi blev udskrevet med hende. At det så viste sig at hun ikke rigtig fik noget at spise, fordi hun ikke suttede rigtigt, er en anden historie. Sammen med at hun kastede en del op, de første uger, så havde hun tabt sig fra 3750 til 3000g da vores sundhedsplejerske kom første gang da hun var en uge. Da hun var et par dage gammel endte vi efter megen ringen rundt og frustartion inde på barselsgangen og snkkede der med en sygeplejerske og fik gode råd til at komme i gang, men det tog tid og det tog 5 uger for hende at hente den tabte vægt.

 

Som jeg snakkede med min jordemoder om, så orker jeg ikke alt det køren rundt og kæmpen for hjælp denne gang, jeg har jo også to andre børn. Hun har derfor henvist til denne samtale for at finde ud af hvad der skal ske denne gang. Jeg synes jo dog at det er lidt mærkeligt, for jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal forvente af det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tjah, har kun et barn og havde ikke de problemer med amningen, som du beskriver der. (Til gengæld måtte jeg stoppe med at amme efter 3 mdr., fordi jeg ikke havde nok mælk). Men jeg tror måske, du skal sætte dig ned og overveje, hvad du vil. Altså, vil du amme? Så få aftalt, at I måske bliver på sygehuset en dag eller 2 (eller så længe det tager før det er etableret). Eller vil du slet ikke amme, så læg en plan for det. Det er selvfølgelig også rimeligt at høre, hvad de egentlig kan tilbyde, og så tage beslutningen på det grundlag. Men jeg tror altså, du kommer længst med at finde ud af hvad DU vil, fremfor hvad DE vil. Held og lykke! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER