Sandie

Hvor lang tid uden mad?

33 indlæg i dette emne

Nadja er jo (også) syg, dog har hun ingen feber mere, men hoster stadig så meget hun kaster op af det.. lægen har tjekket der er ingen ting udover almindelig virus... så vi skulle bare vente...

Men hvor lang tid er det "okay" børnene ikke spiser noget... ? HUn er heldigvis god til at drikke og vi er skiftet til sødmælk for hun ikke skal tabe sig alt for meget, men hun har nu tabt sig 1kg hvilke jo svare til 10% af hendes kropsvægt..

Hvad gør i andre..?

En dag spiste hun en pølse, fik købt ved en fejl et pølsehorn, men hun spiser max 1 pølse på en hel dag.. og tror mig vi tilbyder hende ALT hvad hun normalt elsker..

det er i øvrigt 9 dage siden hun spiste sidst...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ved det ikke, men håber hun snart får det bedre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved det ikke, men håber hun snart får det bedre.

Tak :) Det håber jeg også.. synes det hårdt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det vigtigeste er at hun drikker.... og at du tilbyder hende hvad hun vil have også selv om det er is eller lign..... hun har brug for noget energi....

Rigtig god bedring med hende :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Syntes 9 dage er meget lææænnge uden at hun rigtigt har spist.. Hvad siger lægen til det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det vigtigeste er at hun drikker.... og at du tilbyder hende hvad hun vil have også selv om det er is eller lign..... hun har brug for noget energi.... Rigtig god bedring med hende :kram

må indrømme jeg aldrig kunne finde på at tilbyde hende is.. hun tilbudt mange andre ting der er god energi i.. og har fået hende til at drikke lidt frisk pressede appelsin juice..

Syntes 9 dage er meget lææænnge uden at hun rigtigt har spist.. Hvad siger lægen til det?

Hmm det er jo et par dage siden hun var til lægen.. så der snakket vi ikke om det.. kunne være jeg skulle ringe i morgen eller overmorgen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vandis er faktisk rigtigt godt ved sygedom, jeg snyder dog og fryser saftevand ned i sådan nogle isbeholder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vandis er faktisk rigtigt godt ved sygedom, jeg snyder dog og fryser saftevand ned i sådan nogle isbeholder :)

Men så er saftevand at drikke lige så godt.. hun bælder væske ned hele tiden, både saft, mælk og vand... men godt tip.. det må hun godt få den lille trold.. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med smootie? det kunne give hende en masse energi og så kan det drikkes ;)

B lapper det i sig nu han er syg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov og god bedring med hende

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med smootie? det kunne give hende en masse energi og så kan det drikkes ;)

B lapper det i sig nu han er syg

Ja det tænkte jeg også lige på.

Ved ikke med sukkervand, men der er saftevand vel lige så godt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med smootie? det kunne give hende en masse energi og så kan det drikkes ;)B lapper det i sig nu han er syg

Måske hvis jeg laver den meget meget tynd.. men altså jeg tvivler.. ikke engang banan gider hun og det er ellers total ynglings..

Hov og god bedring med hende

Tak .. Hun har det nu ret skidt.. lige kommet hjem fra legestue efte kun en lille time ringede de.. hun kastede op.. ak..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Opdateringen fra manden at hun nu spiser leverpostej... hmmm godt moderen ikke er hjemme for havde kastet op af det syn.. men mad er jo mad og så længe der kommer noget ned er man jo glad :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da Silke var så syg med lungebetændelse og tabte sig sagde lægen at nu var tiden til alt det fy fy man normalt ikke måtte få - kiks, chokolade, cacao, is, sukkerjuice (sun top) osv.. alt var go når man var syg og sku ha energi under og efter sygdom.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da Silke var så syg med lungebetændelse og tabte sig sagde lægen at nu var tiden til alt det fy fy man normalt ikke måtte få - kiks, chokolade, cacao, is, sukkerjuice (sun top) osv.. alt var go når man var syg og sku ha energi under og efter sygdom.

De sidste 4 dage har der stået en skål med chokolade og en pose med chips på sofa bordet.. hun har været henne flere gange og kigge lidt og få gange smagt, men det ryger ud lige så hurtigt igen.. cacao og juice spytter hun ud.. (jeg kan få lidt mælk med honning ned men kun hvis der er meget lidt honning i.. de eneste kiks hun vil røre er riskiks som bare ikke giver en skid..

Men altså i går spiste hun da lidt youghurt (som hun så kastede op) 1 riskiks, en "sjat" leverpostej og 1 pølse.. så det må mor her bare glæde sig over..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De sidste 4 dage har der stået en skål med chokolade og en pose med chips på sofa bordet.. hun har været henne flere gange og kigge lidt og få gange smagt, men det ryger ud lige så hurtigt igen.. cacao og juice spytter hun ud.. (jeg kan få lidt mælk med honning ned men kun hvis der er meget lidt honning i.. de eneste kiks hun vil røre er riskiks som bare ikke giver en skid..

Men altså i går spiste hun da lidt youghurt (som hun så kastede op) 1 riskiks, en "sjat" leverpostej og 1 pølse.. så det må mor her bare glæde sig over..

øv det lyder ikke rart. Hva med is???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

øv det lyder ikke rart. Hva med is???

Den har jeg ikke prøvede har været lidt imod is.. Har det virkeligt dårligt med at gå imod mine "regler" Manden ringer til lægen og snakker med hende i dag.. nu må vi se hvad hun siger..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den har jeg ikke prøvede har været lidt imod is.. Har det virkeligt dårligt med at gå imod mine "regler" Manden ringer til lægen og snakker med hende i dag.. nu må vi se hvad hun siger..

når børn er syge er der ingen regler så længe de får noget indenbords. Og det er da på linie med chokolade og chips? eller?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

når børn er syge er der ingen regler så længe de får noget indenbords. Og det er da på linie med chokolade og chips? eller?

Jeg ville også fylde noget flødeis i hende, hvis hun ville have det. Det er lige så usundt som chips og chokolade.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

når børn er syge er der ingen regler så længe de får noget indenbords. Og det er da på linie med chokolade og chips? eller?

Jo klart på linje med chokolade.. men det har hun jo heller ikk spist.. hun har haft muligheden for det... Chips har jeg det bedre med..

Føler lidt du synes jeg ond mor.. Hun er jo begyndt at spise lidt så ser ingen grund til at fodre hende med sukker når hun nu f.eks. gerne kan spise en pølse..

Vil egentlig ikke så gerne snakke madvaner... vil bare høre om hvor mange dage andre har prøvede uden mad..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo klart på linje med chokolade.. men det har hun jo heller ikk spist.. hun har haft muligheden for det... Chips har jeg det bedre med..

Føler lidt du synes jeg ond mor.. Hun er jo begyndt at spise lidt så ser ingen grund til at fodre hende med sukker når hun nu f.eks. gerne kan spise en pølse..

Vil egentlig ikke så gerne snakke madvaner... vil bare høre om hvor mange dage andre har prøvede uden mad..

nej nej slet slet ikke sweetie - den tanke har slet ikke passeret for mit indre og ville da slet ikke diskutere madvaner :) undskyld hvis jeg har sagt noget forkert.

Har også prøvet flere dage uden mad med Silke. Det vendte fra den ene dag til den anden. Vi kunne så få lidt juice indenbords og et par bidder frugtstang og et par hjørner kiks, men jeg var skam også bekymret og tog til lægen og det var ham der sagde det med "fyfy" maden. jeg er ikke selv fortaler for at børn skal fodres med usunde sager. Jeg gjorde det også kun på lægens ordre for at give hende noget energi, hun lå jo bare og var kludedukke i mine arme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Iiih har ondt i maven nu efter mandens opringning.. hun har igen kastet voldsomt op... synes fandeme der er lang tid til lægeaftalen i morgen.. (og synes i bund og grund det for dårligt man ringer tillægen for at få en tid til sin datter og først kan få en om 2 dage..)

Hun spiste dog en kvart bolle og 2 pomfritter (og en masse sauce) i går... men måske det bare er det de er kastet op meget tidligt i morges.....

Hvor er det hårdt at se sit barn sådan..

Men i går eftermiddags var hun faktisk glad i et par timer og gik (ved at holde i noget) rundt og leget og grinede ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Iiih har ondt i maven nu efter mandens opringning.. hun har igen kastet voldsomt op... synes fandeme der er lang tid til lægeaftalen i morgen.. (og synes i bund og grund det for dårligt man ringer tillægen for at få en tid til sin datter og først kan få en om 2 dage..)

Hun spiste dog en kvart bolle og 2 pomfritter (og en masse sauce) i går... men måske det bare er det de er kastet op meget tidligt i morges.....

Hvor er det hårdt at se sit barn sådan..

Men i går eftermiddags var hun faktisk glad i et par timer og gik (ved at holde i noget) rundt og leget og grinede ..

:kram :kram det er bare ikke sjovt. Hoster hun eller noget?? eller kaster hun bare spontant op? jeg ville ringe til lægen her til morgen og se om hun kan få jer presset ind. Kan godt forstå I er bekymrede..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram :kram det er bare ikke sjovt. Hoster hun eller noget?? eller kaster hun bare spontant op? jeg ville ringe til lægen her til morgen og se om hun kan få jer presset ind. Kan godt forstå I er bekymrede..

Hendes opkast er resultat i hosteanfald... synes det skide svært.. for når hun ene øjeblik lige er "Normal" nadja der tuller rundt og leger og næste øjeblik ser man det værste..

Det med at ringe til lægen har jeg lagt over på mandens skulder.. det er trods alt ham der går hjemme med hende og ser hvordan hun har det.. Synes det svært for mig at bedømme når jeg kun lige ser hende et par timer.. m

Men dejligt at få sine tanker ud herinde...

Hvis lægen i morgen føjter os af endnu engang og Nadja stadig ikke er i bedring, kontakter jeg en børnelæge...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vandis er faktisk rigtigt godt ved sygedom, jeg snyder dog og fryser saftevand ned i sådan nogle isbeholder :)

Ajj det lyder godt nok barsk, kan godt forstå du er i vildrede! Jeg havde banket i bordet forlængst! :(

Godt tip Charlotte ;) Tak for det :)

Mht chips/pomfritter og flødeis - så er flødeis klart sundere, da chips/pomfritter er badet i transfedtsyre, som kroppen har sværere ved at omdanne og dermed bare lagrer det. Fedt fra en ko er naturligt fedt som er lettere at forbrænde.

God bedring!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER