Mar&Mar

Vores scanninger

68 indlæg i dette emne

Ja, som Carcassonne siger, så er det kun NF og MD der er standard tilbud :)

Ved ikke om de kan finde på at scanne pga forhøjet levertal, når nu det er faldet igen.. måske.. :)

men spændende bliver det i hvert fald for dig at få lov at se ham igen :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jaaaaah. glæder mig til at se ham! :loveshower :loveshower :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber, scanningen gik rigtig godt, BSB. Var det ikke bare dejligt at se ham igen? :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er den ekstra? Jeg troede alle blev scannet her i slutningen. Der kan man bare se ;). Jeg havde et let forhøjet levertal for et par uger siden, men det er faldet igen. Kan vel godt være derfor alligevel.

 

Det er ikke fordi du har moderkagen på forvæggen? Så er der nemlig en scanning i uge 32-34 stykker for at tjekke moderkagens placering :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ikke fordi du har moderkagen på forvæggen? Så er der nemlig en scanning i uge 32-34 stykker for at tjekke moderkagens placering :)

Det er vel kun, hvis den ligger ned foran fødselskanalen?

Min ligger nemlig foran og helt ned til kanten, men der har aldrig været tale om at jeg skulle scannes igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er vel kun, hvis den ligger ned foran fødselskanalen?

Min ligger nemlig foran og helt ned til kanten, men der har aldrig været tale om at jeg skulle scannes igen.

Min ligger også foran, og jeg er heller ikke blevet tilbudt ekstra scanninger. Så tror helt bestemt kun det er hvis den ligger og spærrer "udgangen" om jeg så må sige.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hey all (kan stadig ikke quote).

Tak for svar - så blev jeg scannet i går og alt var perfekt! :-)

Det var SÅ fantastisk at se ham igen! :-) Han er blevet så stor og fin.

Han følger kurven helt som han skal, hverken for stor eller for lille. Han vejer ca. 2400 g. og er ca. 40 cm. lang.

Hovedet er placeret fint nedad, så jeg synes, han er så dygtig! :-)

Lægen sagde, det var på grund af vægten, jeg skulle scannes igen. Jeg er med andre ord for fed. Føler mig nu ikke så stor, og vægten er heller ikke så slem, men min BMI er ret høj pga. min bygning. Så det gav altså en ekstrascanning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øh okay.. vidste ikke at det udløser ekstra scanninger.. mærkeligt..

Men hvad, det er da bare så fedt at få lov at se ham igen :loveshower

Dejligt at han har det godt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg væltede ned af trappen herhjemme i onsdag og tog jo til check på sygehuset, der fik jeg kørt hjertelyds kurve og blev scannet. Der fandt de ud af at hun er 18 % for lille! hun vejer kun 1270 gram (29+5) så jeg skal til ny scanning om 3 uger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg væltede ned af trappen herhjemme i onsdag og tog jo til check på sygehuset, der fik jeg kørt hjertelyds kurve og blev scannet. Der fandt de ud af at hun er 18 % for lille! hun vejer kun 1270 gram (29+5) så jeg skal til ny scanning om 3 uger.

 

!Først og fremmest så er 18% stadig i normalområdet, så intet kritisk :-) de siger først at babyen faktisk er for lille med mere end 22,5% fra gennemsnittet :-) 

og så siger de at der intet problem er bare den lille fortsætter med at tage på, og at han\hun måske bare følger sin egen kurve :-)

Men til sidst giver jeg ikke så meget for skanningerne, som burde være så præcise.

vores lille pige var 20% for lille, til næste vækstscanning 3 uger senere var hun så 22,5% for lille, og sidste vækstscanning vi var til, 2-3 uger efter den anden var hun pludselig +6% i forhold til gennemsnittet.... ergo skal hun have taget over 1kg på på bare 2-3uger..... hvilket ikke ligefrem er super realistisk, så kan ikke rigtig finde ud af hvor meget man kan stole på det. Nogen af skanningerne må jo være forkerte. (Skal så til endnu en scanning d. 27.)

 

Så synes ikke at du skal bekymre dig, bare tænk at det er dejligt at få lov at se den lille lidt ekstra, og at du så er sikker på at finde hurtigt ud af det hvis noget skulle gå galt, så man kan rette op på det hurtigt :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er vel kun, hvis den ligger ned foran fødselskanalen?

Min ligger nemlig foran og helt ned til kanten, men der har aldrig været tale om at jeg skulle scannes igen.

Min lå bare på forvæggen tæt på livmodermunden i sidste graviditet, og til MD fik jeg at vide, at jeg skulle scannes i uge 32 for at tjekke placering just in case - de regnede med, at den flyttede sig, fordi det gør den i 9 ud af 10 tilfælde, og det havde den også gjort i uge 32.

Det var på Riget, og der fik jeg tiden med det samme til MD. Så det kunne jo være derfor :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

!Først og fremmest så er 18% stadig i normalområdet, så intet kritisk :-) de siger først at babyen faktisk er for lille med mere end 22,5% fra gennemsnittet :-) 

og så siger de at der intet problem er bare den lille fortsætter med at tage på, og at han\hun måske bare følger sin egen kurve :-)

Men til sidst giver jeg ikke så meget for skanningerne, som burde være så præcise.

vores lille pige var 20% for lille, til næste vækstscanning 3 uger senere var hun så 22,5% for lille, og sidste vækstscanning vi var til, 2-3 uger efter den anden var hun pludselig +6% i forhold til gennemsnittet.... ergo skal hun have taget over 1kg på på bare 2-3uger..... hvilket ikke ligefrem er super realistisk, så kan ikke rigtig finde ud af hvor meget man kan stole på det. Nogen af skanningerne må jo være forkerte. (Skal så til endnu en scanning d. 27.)

 

Så synes ikke at du skal bekymre dig, bare tænk at det er dejligt at få lov at se den lille lidt ekstra, og at du så er sikker på at finde hurtigt ud af det hvis noget skulle gå galt, så man kan rette op på det hurtigt :-)

De sagde bare derinde at hvis de var mindre end 15% for lille så blev man tilbudt en ekstra scanning. Jeg er faktisk meget rolig omkring det, da jeg selv er født 4 dage over tid og kun vejede 2800 gram ved fødslen så tænker at det nok er derfor hun er lidt lille i det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De sagde bare derinde at hvis de var mindre end 15% for lille så blev man tilbudt en ekstra scanning. Jeg er faktisk meget rolig omkring det, da jeg selv er født 4 dage over tid og kun vejede 2800 gram ved fødslen så tænker at det nok er derfor hun er lidt lille i det.

 

Det er meget sandsynligt :) 

Jeg har jo læst en masse om det, og grundene til at den lille normalt vil blive for lille er enten rygning eller genetik :) Så med din genetik er det jo meget realistisk :) 

 

Og ved ikke hvor Hvidovres grænse for at tilbyde scanninger er, men fik at vide at det netop var normalt så længe det ikke var over 22.5%, men de ville jo netop holde øje med mig da hun var 20 % for lille for at sikre sig at hun ikke blev mindre:). 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er tilknyttet Aalborg og ved hellere ikke hvad deres grænse er, men glæder mig da til at bette pigen igen og endnu mere at høre hvad hun vejer. Jeg har kun taget 3-3,5 kg og jeg spiser som jeg plejer. Det eneste vi har ændret herhjemme er at jeg laver madplan hver søndag for den kommende uge og der søger jeg for at det indeholder kød, kartofler/ris/pasta og grøntsager....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fødte i november og jeg vil bare lige sige at de der scanninger godt kan være ret upræcise. Jeg vkrv scannet 9 dage før fødslen. En uge før igangsættelse. Hun blev til skønnet til 3800 og alle mente det var sat for højt og hun vejede 4808 da hun kom ud 38+3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min lå bare på forvæggen tæt på livmodermunden i sidste graviditet, og til MD fik jeg at vide, at jeg skulle scannes i uge 32 for at tjekke placering just in case - de regnede med, at den flyttede sig, fordi det gør den i 9 ud af 10 tilfælde, og det havde den også gjort i uge 32.

Det var på Riget, og der fik jeg tiden med det samme til MD. Så det kunne jo være derfor :)

Underligt at man ikke bliver tilbudt det alle steder. Min ligger nemlig på forvæggen og helt ned til livmodermunden..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Underligt at man ikke bliver tilbudt det alle steder. Min ligger nemlig på forvæggen og helt ned til livmodermunden..

 

Ja, det er da godt nok sært! Scanningsjordemoderen på Riget sagde nemlig, at de scannede altid i uge 32-34 for en sikkerheds skyld, når de kunne se, at moderkagen lå som min fx. gjorde, selvom de regnede med, at den rykkede sig op i takt med graviditeten (hvilket den også gjorde). Så det var ikke et tilbud - det var en "ordre". Og havde den ikke flyttet sig / flyttet sig nok, skulle jeg have kejsersnit. Så der var ikke rigtigt så meget at diskutere med dem… :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER