Loralei

Haster - hjælp til valg af institution

64 indlæg i dette emne

Slettet efter ændring i Babyklar's politik.
 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er der nogle gode ting, der opvejer det? Hvis ikke, så tænker jeg da "bare" at I skal takke nej og prøve et andet sted. I skal jo have det godt med stedet :)

Mht. det andet:

- Trappen, der ville jeg nok spørge dem, hvad deres holdning var til sådan nogle gitre. Det KUNNE jo være, at de var åbne overfor at sætte et op, eller at de var særligt obs på at lære børnene at begå sig på trapper. Jeg tror ikke, at det ville afholde mig fra pladsen.

- At det er en stor institution kan være super for nogle børn og frygteligt for andre. Jeg synes det lyder voldsomt, men for andre er det jo en fest. Der kender I jeres datter bedst, hvad hun vil trives i :)

- Jeg synes det lyder rigtig godt og givende at børn i alle aldre leger sammen udenfor. :) Jeg ville også have syntes en gynge eller rutchebane var dejlig, men det er ikke er must for mig.

- Er der ro i det der skur? Hvis børnene kan sove der, så synes jeg det er ligemeget, at det er midt i legepladsen. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Personligt er jeg ikke så meget pro vuggestue. Det der slår mig mest er dog at have stuer på 19 børn. Det er i min optik ALT for meget for så små børn. De har brug for nærhed, overskuelighed og at være i små grupper.

At legepladsen er sammen ser jeg kun som en fordel (jeg har arbejdet i institutioner med begge dele), og min erfaring er at man er bedre til at få børnene ud når man kan samarbejde med børnehavepersonalet på legepladsen.

Mht soveskuret, mange børn vender sig til og kan sove der men det ville min datter fx aldrig kunne.

Trappen. Det tænker jeg, de før har prøvet at få børn der ikke har kunnet håndtere trapper. Det ville jeg ikke være så bekymret for.

Men det lyder til at din mavefornemmelse er dårlig og den slår sjældent fejl.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... Hvis jeg tager udgangspunkt i mig selv og hvad jeg ønsker for mit barn så stritter alt i mig ud fra din beskrivelse! Men jeg er nok den forkerte at spørge for jeg er 100% DP fan :)

At alle leger sammen KAN da være godt men for en lille ny i institutions miljøet er ro altså alfa omega! 3 stuer børnehavebørn er MINDST 45 børn + 3 vuggestue stuer på MINDST 30 det er eddersparkeme MANGE at forholde sig til dagligt + de MINDST 12 voksne!!!

Og med fælles rum for alle på 1 gang - puh ha!!!

Trappen er jeg tilgengæld SLET ikke bekymret for. Institutionen har tydeligvis taget aktiv stilling til at trappen ikke er afspærret og har derfor en politik og handleplan for hvordan den omgåes.

Og mht skurret skal de nok sove derude - det er utroligt hvad de kan sove for når de er vant til det er min erfaring :)

Men hvad er din mave fornemmelse? Hvordan er dit barn? Hvad var godt? Er det gode bedre end det der bekymrer dig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder utroligt meget som flere af de institutioner jeg har arbejdet i, den ene var dog med helt integrerede stuer (fra 6 mdr til 5 år).

Det fungerede fint. Børnene virkede til at trives og forældrene virkede generelt glade.

Det var en FORDEL for mange af vuggestue børnene at der også var børnehavebørn. Det var en ULEMPE for nogle, i sær de sarte små og de store der krævede mere.

Jeg synes det du beskriver lyder meget typisk dansk institution.

JEG er ikke fan. Der findes nogle gode derude, helt sikket, og små. Men uanset hvad, så ville det ikke passe mig og da slet ikke min dreng.

Men hvis du generelt er til vuggestue, så tror jeg den er meget standart.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Slettet efter ændring i Babyklar's politik.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Slettet efter ændring i Babyklar's politik.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Slettet efter ændring i Babyklar's politik.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også uddannet pædagog - ligesom Majs - og det er egentlig lidt foruroligende at to pædagoger ikke er pro vuggestue? Mit bunder nok i mange ting; jeg er opvokset med en mor, der var dagplejer, jeg har arbejdet i vuggestue så jeg ved hvordan det kan være nogle gange (stresset for både børn og voksne, hvor lidt tid der kan være til det enkelte barn, skift i mellem mange voksne osv) og så en datter der SLET ikke vil kunne trives i vuggestue. Hun kam svært ved at bare at rumme de 2 andre kendte børn der er i dagplejen. Der ER gode vuggestuer, ja, men jeg synes generelt at der er for megen stress og for lidt tid til børnene. Jeg skal selv ud og finde job, og jeg vil meget nødig blive ansat i en vuggestue. Jeg får det simpelthen dårligt med ikke at kunne nå rundt, sådan som jeg gerne vil og som jeg føler at et lille barn har behov for. Kan lave en lang svada. Vi er heldige vi har en fantastisk dagplejer, men der findes desværre også dårlige eksempler derude. Man kan bare aldrig vide sig sikker.

Hvis jeg var dig, ville jeg ringe rundt og besøge nogle andre vuggestuer - bare for at mærke om det giver dig en anden følelse eller du faktisk hellere vil have en dagplejeplads.

Hvor i landet er det? Held og lykke med jagten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, sidder og føler mig SÅ dum og uerfaren, at jeg slet ikke har haft ordentlig viden om alt det her, hvis nu vi hellere vil have dagpleje, nu der jo er 3 måneders ventetid generelt, det er da synd for min datter :(

Hun har jo glæde af andre børn, og have sådan glædet mig på hendes vegne til hun skulle starte og se andre.

:kram man kan ikke vide alt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal ikke kunne sige om flertallet af vuggestuer er sådan.

Den jeg stiftede bekendtskab med i Danmark var umiddelbart ikke og den min datter går i i Tyskland slet ikke.

Jeg ville ikke bryde mig om, at vuggestue børn og børnehave børn skal dele legeplads. Jeg synes det er godt de har et sted at trække sig tilbage, da de stores lege kan virke voldsomme.

I min søns vuggestue havde de en lille indhegnet legeplads som var til vuggestue børnene.

I min datters (tyskland) har vuggestuen en selvstændig legeplads og de går kun på børnehavens legeplads når de er på tur, så de er kun vuggestue børnene.

Ligeledes synes jeg det lyder som mange børn. På min datters stue er de 9-12 børn og 4 voksne det synes jeg er passende. Har de en god plan for hvordan de skal have 19 børn, så vil det dog ikke direkte afskrække mig.

Trappen vil jeg formode de har styr på, men mener måske de burde have gitter på, når den er så lang. Min datter begår sig dog fint på trapper og derfor ville det ikke være det store problem for mig, men havde det nok anderledes hvis hun ikke kunne begå sig.

Sove arrangementet behøver ikke være et problem, men kommer nok meget an på ens barn. Min søn kan sove fra alt og der ville det ikke være et problem, min datter vågner ved den mindste lyd og det ville nok ikke være en succes.

Umiddelbart lyder det ikke som en institution jeg ville benytte og det lyder som om din mave fornemmelse taler imod. Jeg ville lytte meget til egen fornemmelse, for det er vigtigt i har det godt med at aflevere der.

Om jeg ville vælge den kommer dog an på, hvad alternativet er.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er hverken pro vuggestue eller pro dagpleje. Begge har fordele og ulemper og det kommer meget an på hvor man lander og ens barn.

Dp kan være rigtig godt og giver et godt og trygt miljø til de små som jeg mener er rigtig godt i den alder.

Dp er desværre også enormt sårbart ved sygdom. De fleste har heldigvis en fast gæste dp eller et dp hus at komme til ved sygdom eller ferie, men man risikerer også at blive kastebold og komme hos mange forskellige.

Vi prøvede desværre at være kastebold med min søn og endte med at han reagerede meget kraftigt og derfor fik vi flyttet ham i vuggestue.

Vuggestue har den fordel at man altid er samme sted med samme børn og voksne, men det kan også virke for stort og er det ikke ordentligt struktureret, så er det børnene der taber.

Vi har en fantastisk vuggestue, hvor alle virkelig nås og der er tid. Så det kan lade sig gøre, men desværre langt fra alle steder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen jeg er Pro DP af ca samme årsager som Louise - jeg her arbejdet i VS i 3-4 uger og JEG syntes der var meget og mange at forholde sig til! Fik ondt i maven over at det hele var så "WUSH WUSH - crash- klynk- plim- plim- hviiiiiiin" om ørerne på de små! JEG var bombet når jeg kom hjem! Ergo vælger jeg anderledes for mit barn (jeg er ikke imod VS der er MANGE glade, udadvendte fornuftige børn i hænderne på kompetente personaler det kan sit kram - ingen taget SKADE - men opstart kan være vildsom)

I DP er der RO!!! Jeg afleverer og henter ved den samme og har jeg et spørgsmål fx "spiser hun godt hernede? For derhjemme gør hun ikke" kan DP nærmest redegøre for hvor meget hun har spist hvornår fordelt på 4 måltider. Jeg har et tæt samarbejde med DP som jeg snakker med dagligt og giver jeg en besked skal den ikke fordeles, den er landet hvor den skal med det samme. Når der er brug for gæste DP kommer Mie hen til en hun kender fra DP gruppen - hos nogen voksne og børn hun jævnligt ser da de mødes i legestue 1 gang i mdr. På legepladserne i byen og til "play dates" hos hinanden. Det er STADIG i et lille miljø med RO og tid og kærlig omsorg og en DP der gør sit ypperste for at inddrage mit barn i sin gruppe og give en god dag.

Skal forresten lige siges at Mies første DP blev fyret :( men hun reagerede overhovedet ikke ved skiftet til den nye selvom hun lige "mellemlandede" hos en tredje DP (som hun ikke var tryg ved - men hun var også i en anden gruppe så hun kendte hende ikke).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan helt ærligt - ud fra hvad du bekriver synes jeg det lyder sådan kaos agtigt.. Synes du der var meget larm og uro der, da i var på besøg?

 

Min søn er lige startet i vuggestue, og jeg er pro vuggestue. Jeg vil gerne have uddannet personale til mit barn, og jeg synes det er en fordel at der er flere voksne i hans dagligdag. Vi har været så heldige at finde en vuggestue, hvor der kun er 15 børn, så der er en god ro selvom det er en vuggestue. 

 

Jeg vil råde dig til evt at kigge på private dagplejere eller vuggestuer. Måske du er heldig der er en plads et sted? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også Pro vuggestue af mange årsager, men det er vigtigt, du har mavefornemmelsen med.

Er der tid til at besøge andre institutioner?

Min datter skal starte på mandag i en lille vuggestue, hvor de er 11 børn og 3 voksne. Og kender en, der går der nu. Og de har fantastisk kontakt, og hun kan sagtens fortælle, hvordan hendes dag har været, hvor meget hun har spist mv.

Jeg er glad for det uddannede personale, at børnene ikke er kastebold (i vores kommune skal de være i gæstedagpleje/gæstehus i 8 uger og så kommer sygdom oveni) og at børnene ikke er alene. Samt den fleksibilitet en VS har. Altså min datter må stadig sove 2 lure i VS, hvor en DP jo ikke kan tage på tur, hvis et barn skal sove forskudt for de andre.

At det er en integreret institution er en kæmpe fordel, når de skal starte i børnehave, for så kender de stedet, hvor overgang fra DP til BH kan være svær.

Desuden skal vi køre langt for en DP i forhold til at vores VS ligger på vej til arbejde.

Meeen, når det så er sagt, så er det jeres valg, jeres mavefornemmelse, og jeg føler ikke, at DP er forfærdelig og VS det bedste.

Vs er bare det bedste for os. Og der findes jo både dårlige VS'er (som andre brugere her har oplevet) og dårlige DP'er, som nogle også oplever :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ikke uddannet pædagog, men jeg har arbejdet en del i vuggestue og børnehave mellem gymnasiet og studiet og siden som studiejob.

Selv blev jeg passet af en fantastisk privat dagplejemor, som min mor håndplukkede og ville ikke have været det foruden, men ligesom der findes gode og dårlige institutioner, så findes der også gode og dårlige dagplejemødre, og som Maj85 beskriver, kan det selv med en god dagplejer blive besværligt, fordi der ofte kan opstå situationer, hvor barnet skal sendes i gæstedagpleje pga sygdom eller ferie. Min oplevelse af at arbejde i integreret institution med 100 børn har været meget positiv. Det var kun i ydertiderne, at børnene var samlet, ellers var der en låge mellem vuggestue og børnehave, og hver afdeling havde hver sin legeplads foruden en større fælles.

Det er rigtigt, at 6-årige ikke umiddelbart har det store legefællesskab med de mindste vuggestuebørn, men de store lærte at tage hensyn og store vuggestuebørn, der måske ikke blev stimuleret så meget af de andre vuggestuebørn, de legede ret fint med de små børnehavebørn, når vi var samlet.

Jeg synes, der var meget ro i vuggestueafdelingen, og når vi var ramt af sygdom blandt personalet, så kunne børnehave/vuggestue hjælpe med at aflaste. Enten ved at lade nogle børn komme på besøg i den anden afdeling eller ved at låne personale nogle timer, mens det brændte på.

De helt små kunne have det lidt svært til tider på de tidspunkter, hvor alle børn var samlet, og støjniveauet blev nogle gange lidt for højt/kaotisk, men personalet var obs på det, og fordelene ved huset opvejede i min optik fint for ulemperne for langt de fleste børn, og skiftet til børnehave var langt mere udramatisk. På samme måde kunne børn med søskende besøge hinanden en gang i mellem, hvis den ene gik i vuggestue og den anden i børnehave. Og så er der jo pointen med uddannet personale.

Jeg synes det lyder som et potentielt problem, at den institution, du besøgte, kun havde en legeplads. Det er efter min mening klart bedst, hvis der både er mulighed for at være sammen eller være for sig. Og så vil jeg klart sige, at du må se at komme ud og se, hvad der ellers er i dit område, for der er stor forskel. Jeg har arbejdet i 3 forskellige institutioner i samme nærområde, og de var meget forskellige. En 4. besøgte jeg og fik tilbudt job i, men der takkede jeg nej, fordi jeg fik en dårlig fornemmelse i maven af at være der. Samme er jo nok tilfældet m dagplejemødre, og derfor har jeg pt ikke taget stilling til, om jeg vil have mit barn i dp eller dagpleje - jeg vil ud og researche i mit nye lokalområde og høre fra andre mødre inden jeg tager stilling.

Jeg vil fx nok godt kunne gå på kompromis med fysiske rammer, hvis jeg til gengæld får et virkeligt godt indtryk af pædagogerne eller dagplejeren.

Og så skal jeg jo også lige have mit barn ud først og finde ud af, hvad hun er for en. Hvis hun tromler gennem livet som sin mor, så vil hun nok blive stimuleret bedst et sted med mange børn, men hvis hun bliver introvert som sin far, så vil jeg nok hælde mere til et lille sted eller dagpleje...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Angående Vuggestue vs Dagpleje var jeg meget for vuggestue da Vigga blev skrevet op. synes det var lidt gambling det der dagpleje og det synes jeg stadig det er. men vi fik så ikke plads i nogen VS og blev tildelt en DP og jeg var lidt ærgerlig over det, MEN nøj hvor er jeg glad for det i dag! Verdens bedste DP! En gang om ugen er de 6 DP'er samlet i legestue hvor de så er ca 15 børn og det er fedt for Vigga der elsker børn og ballade, men hun får SÅ meget mere opmærksomhed de andre dage hvor de kun er 3-4 børn. Vi har efterfølgende fået tildelt en VS som vi har takket nej til, vil meget hellere blive her :) Dog vil jeg sige at jeg kun foretrækker DP frem for VS hvis man har en virkelig god DP-mor! Vores er rigtig dygtig og uddannet indenfor børn og er en gang i måneden på kursus - det er så fedt. Men ja DP = gæstedagpleje og det er ikke for de lidt "sartere" børn kan jeg se, de er ofte lidt utrygge ved at komme et andet sted hen lige pludselig, der har jeg en datter der er fuldstændig ligeglad, hun er glad for alle og det gør det nemt, ellers er det lidt af en ulempe. Så ja fordele/ulemper for begge dele og tror man kan blive rigtig glad for begge dele. 

 

Det jeg synes der er vigtigt her er at der er en lang liste du ikke er glad for. Trappen ville jeg nok egentlig synes var lidt af et problem, Vigga tror hun kan flyve udover trapper og selvom jeg står lige ved siden af kan jeg sjældent nå at gribe, så jeg ville nok gøre ekstra ud af at fortælle min bekymring og så få trænet en masse i at kravle baglæns ned af trapper.

 

Det med at de deler gård med store børn er igen både fordele og ulemper. Dog ville jeg synes det var ærgerligt der ikke var noget for de små. Her kan Vigga allerede i en alder af 13 måneder gå/kravle 3-4 trin op af trappen og selv rutche ned på den lille rutchebane hun leger på i legestuen. 

 

Det med at de sover i et skur på legepladsen ville jeg ikke være så bekymret over. Jeg var MEGA spændt på hvordan vigga ville reagere på at sove et andet sted med andre børn omkring for det kunne hun bestemt ikke før hun startede, men altså nu er det ikke noget problem, faktisk sover hun meget bedre haha :D Og det med at de ikke kan få 2 lure i DP kan de nu godt, det har Vigga af og til fået hvis behovet har været der. så sover hun bare på vej på tur. normalt var hun en der skulle puttes med sut, nusseklud og ro - nu efter kort tid falder hun i søvn oven i de andre børn når de sidder i den store tur-barnevogn :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mht 2 lure i DP så passer det ikke - har de brug for 2 lure får de 2 lure og så er der bare en periode hvor DP ikke går på lange ture men fx tager på den nærmeste legeplads eller får besøg besøg af de andre DPer så kontakten gruppen imellem er god for at tage hensyn til de ældre børn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mht 2 lure i DP så passer det ikke - har de brug for 2 lure får de 2 lure og så er der bare en periode hvor DP ikke går på lange ture men fx tager på den nærmeste legeplads eller får besøg besøg af de andre DPer så kontakten gruppen imellem er god for at tage hensyn til de ældre børn.

Enig! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mht 2 lure i DP så passer det ikke - har de brug for 2 lure får de 2 lure og så er der bare en periode hvor DP ikke går på lange ture men fx tager på den nærmeste legeplads eller får besøg besøg af de andre DPer så kontakten gruppen imellem er god for at tage hensyn til de ældre børn.

Dejligt at høre, at det også er sådan :)

Jeg har nemlig kun hørt noget andet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Slettet efter ændring i Babyklar's politik.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også uddannet pædagog - ligesom Majs - og det er egentlig lidt foruroligende at to pædagoger ikke er pro vuggestue?

Pædagoger er jo også individer, så at to uddannede pædagoger ikke er pro vuggestue kan da være et tilfælde.

At det kommer fra en pædagog, gør det ikke rigtig. Mine tæer grummer helt per automatik, når sætninger i samtaler/diskussioner omkring børn startes med "jeg er uddannet pædagog.."

Begge mine forældre er pædagoger, og de er pro det der passer til barnet og forældrene, men de er også begge dagpleje skeptiske - så er der lidt til at opveje din statistik, som ellers viste at alle pædagoger er pro dagpleje.

Man kan bare ikke skære vuggestuer over en kam, ligesom man heller ikke kan gøre det med dagplejere.

Til trådstarter:

Min Theodor går i en fantastisk vuggestue.

Han startede da han var lidt over 9 mdr. Der er omkring 32 børn fordelt på tre stuer. Har aldrig oplevet kaos, kun et sted min søn trives.

Men hvis man har en dårlig fornemmelse, så skal man lytte til den!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mht 2 lure i DP så passer det ikke - har de brug for 2 lure får de 2 lure og så er der bare en periode hvor DP ikke går på lange ture men fx tager på den nærmeste legeplads eller får besøg besøg af de andre DPer så kontakten gruppen imellem er god for at tage hensyn til de ældre børn.

Samme her.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pædagoger er jo også individer, så at to uddannede pædagoger ikke er pro vuggestue kan da være et tilfælde.

At det kommer fra en pædagog, gør det ikke rigtig. Mine tæer grummer helt per automatik, når sætninger i samtaler/diskussioner omkring børn startes med "jeg er uddannet pædagog.."

He he, det kommer jo lidt an på måden, den bliver leveret (i den her sammenhæng opfattede jeg det ikke som bedrevidende), men du har ret i, at det ikke ligefrem er valid statistik ;)

da jeg læste dit indlæg kom jeg sådan til at tænke på forældrekonsultation for 1.g for et par år siden, hvor en far lagde ud med ordene "Nu er jeg jo selv lærer..." inden han kom frem til at spørge, hvorfor hans datter i mit fag kun havde fået 4, når nu hun fik så gode karakterer i de andre fag. Nøjjj, der var jeg lige ved at ryge op i det røde felt. Ikke fordi han spurgte til hendes karakter, men fordi han pustede sig op og helt klart lagde op til en forelæsning om, at jeg ikke gjorde mit job godt nok (og antog at hans datters evner i andre fag pr automatik måtte betyde, at hun skulle have topkarakter hos mig). Jeg bevarede dog roen og afvæbnede venligt hans kritik med at redegøre for baggrunden for min karakter, men det havde været langt mindre pinligt for ham og den medbragte datter, hvis han var kommet med med et åbent sind og ikke havde pustet sig op som en bedrevidende ekspert til at starte med. Og her vil jeg give dig ret i, at det kan være i orden at have en forudfattelse, men det er også lidt farligt, hvis man glemmer det åbne sind :) det synes jeg dog heldigvis også har været et gennemgående budskab her i tråden; at den bekymrede mor må i gang med at kigge på, hvad der er af muligheder i området og så lytte godt efter sin mavefornemmelse. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arj hvor er I altså bare søde og bruge så lang tid på at svare, tusind mange tak! Det bliver lige kort, da jeg er på vej i seng halvsløj;

Min mand synes, at vi i første omgang skulle sige ja, så har vi det som backup.

Men jeg har taget kontakt til dagpleje nu, og vil opsøge andre vuggestuer og dagplejer i næste uge for at se, "hvordan det ser ud derude".

Det er sådan mit håb, at jeg finder en sød dagplejemor - jeg kan godt høre, at det tiltaler mig langt mere end en institution med 100 børn i kaos.

Vil min datter det allerbedste.

Det er også sådan, at jeg er hjemmegående, og årsagen til at hun skal i institution blot er, at jeg synes hun skal se andre børn og opleve at "være på egen hånd" nogle timer om dagen. At det vil gøre hende godt. Det håber jeg virkelig.

Ak, bare man dog kendte en mor, der boede i nærheden som også gik hjemme, som man kunne mødes med, eller havde haft en god mødregruppe.

Min datter har ikke set mange andre børn, og hun er nu 1 år. Jeg har været i legestue med hende måske 10-15 gange med større børn, men det er jo ikke meget.

Nå, i seng med mig, igen tusind tak for jeres tid!

Hovsa, redigerer lige med dette: Kender I noget til, HVIS nu vi forestiller os, at vi står om en måned til institutionsstart, og ingenting har fundet endnu - og ikke er trygge ved nævnte institution - kan man så sige nej og bare betale for den måned, og ellers komme tilbage i køen? Eller ryger man helt bagi, og har derfor 3 måneders ventetid mindst igen?

Velbekomme :) godt at høre, at du vil kigge nærmere på mulighederne i området. Jeg ved desværre ikke så meget om køsystemet, men det kan andre måske svare på. Ellers kan et opkald til pladsansvisningen måske være en ide?

Jeg tror helt klart, det er en god ide at din datter kommer i institution eller dagpleje og ud blandt andre børn (men når du går hjemme kan du også bedre tillade dig at være kræsen og vente på, at det rigtige tilbud kommer). Udover at det kan være godt for hende at komme lidt ud, så tror jeg også, det kan være godt for dig, da det kan hjælpe dig med at få et netværk. Og så er det jo luksus, at du går hjemme, så du har mulighed for at give hende korte dage og fridage :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER