Sija-baby

Hvor meget tøj til den lille ny?

37 indlæg i dette emne

Pyh jeg synes det er svært.

Hvor meget tøj har i andre købt?

Synes det er meget forskelligt hvad der anbefales på nettet så HJÆLP piger

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi brugte primært bodyer med lange ærmer (han er fra sidst i oktober), og så brugte vi strømpebukser. Det er, efter min mening, nok med 5-6 sæt medmindre man hader at vaske tøj eller får en baby der gylper meget..

mht om det passer sammen må jeg være dig svar skyldig. Den slags har jeg ikke forstand på, og det betyder heller ikke så meget for mig. Vi er gået meget op i at det har været behageligt at bruge, så det er faktisk først nu han ikke har strømpebukser på de fleste dage :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor meget skal man forvente at have en fra slut marts? Og hvilke størrelser skal have og hvad i de størrelser. Mvh nybegynderen inden for alt det her om babyer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen mht at det ikke passer sammen så er det bare at fylde op med lidt basis ting som strømpebukser, ensfarvede bodyer fx hvid og sort (brun hvis det passer bedre til garderoben) og bløde jeans!

Mht størrelse så et par sæt i str 50 (4-5 sæt er nok til de første par dage og så kan du bede mor/svigermor købe mere hvis nødvendigt) og så 8-10 sæt i str 56 (min datter STOR sked da hun blev omkring 1 måned og vi kunne ikke følge med til at vaske så vi havde mere) og så fylde op hvis det bliver nødvendigt. Lidt i str 62 er også nødvendigt hvis man får en stor baby :)

Men min erfaring er at vi ikke kan begrænse os ;)

Mht størrelse så er en gennemsnits baby 50 cm og de vokser HURTIGT!!! Mie var 50 cm ved fødslen og passede str 50 i 12-14 dage så måtte vi opgive :D så de 8 sæt vi havde var fint og hun kunne jo godt være i str 56 det sad bare knap så pænt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er Noah jo sommerbaby og vi brugte mest bodyer med korte aermer efter de foerste par uger. 

 

Jeg vil sige til en start i str 50/56

3 heldragter med foedder, maaske 4 til en vinterbaby.

6 bodyer med lange aermer til en vinterbaby/ 4 bodyer med korte aermer til en sommerbaby og 2 med lange

1-2 par bloede bukser, evt med foedder

En cardigan/jakke

2 smaa huer

En vinterbaby faar brug for en koeredragt - jeg vaelger uld fremfor fleece

 

Saa er der til en start og jeg ved godt, at mange siger mere, men der er butikker efter foedslen, ogsaa hjemme fra sofaen, hvor amme-reden er bygget med alt indenfor raekkevidde, ogsaa computer og dankort. Man kender ikke sin babys stoerrelse og bygning og man ved ikke, hvad man egentlig foretraekker. Min Noah var jo vildt lille og meget klein i det, saa vi brugte 50 i laaaaaaang tid, M var ude at koebe i str 50, fordi alle naermest syntes, at det var spild af penge at have noget... Der er stor forskel paa maerkernes pasform og noget er bare for bredt til min slanke dreng, men andre maaske har brugt str 56 i kort tid og synes nogle maerker er for smalle til deres baby :) 

 

Det bedste raad, jeg fik som gravid (Tak Susanne ;) ), var at det ogsaa er hyggeligt at shoppe til sin baby efter foedslen - og det er det virkelig!  :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aj, og saa lige til det med at toej sagtens maa vaere for stort... det synes jeg ikke maa vaere rart for en lillebitte ny baby. Ikke at det skal sidde perfekt og som Majs ogsaa siger, at det ikke sidder lige paent altsamment. Men en lille ny kan jo godt lide at foele sig beskyttet og saa er det ikke rart at vaere noegen indeni en pose af alt for stort toej ;)  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor meget skal man forvente at have en fra slut marts? Og hvilke størrelser skal have og hvad i de størrelser. Mvh nybegynderen inden for alt det her om babyer

Hvis du tænker i basis garderobe så vil jeg foreslå ligelig fordeling af længærmede bodyer, bukser, heldragter og selvfølgelig strømper i str 50, 56 og 62 så kan du jo altid se hvad du foretrækker og spæde op.

Men der skal selvfølgelig også være en trøje, en dragt til når man skal ud, huer til de første uger inde og huer til ude. Måske vanter.

Men der findes mange smarte lister du kan finde på nettet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det vi allerede har af tøj synes jeg SLET ikke passer sammen tingene var bare så søde hver for sig. Så nu kan jeg starte forfra.

 

haha, åh jeg kender det! stod med samme problem. Da jeg var i uge 37 ca og ville til at vaske alt baby tøjet, gik det op for mig, at ALT var i 30 forskellige farver, og slet ikke passede sammen  :D  Vi havde også bare købt hvad vi lige faldt over under graviditeten, og ikke spekuleret over hvordan tingene passede sammen. Så der blev lige købt lidt basis varer i HogM!  ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aj, og saa lige til det med at toej sagtens maa vaere for stort... det synes jeg ikke maa vaere rart for en lillebitte ny baby. Ikke at det skal sidde perfekt og som Majs ogsaa siger, at det ikke sidder lige paent altsamment. Men en lille ny kan jo godt lide at foele sig beskyttet og saa er det ikke rart at vaere noegen indeni en pose af alt for stort toej ;)

Helt enig - det må man jo vurdere - meget tøj er småt i str og meget er stort i str. Noget str 62 var Mie vokset ud af før hun voksede ud af str 56.

Mie havde kun kort ærmede bodyer på de første 6-7 dage i sit liv. Hun svedte og gispede efter vejret. Så omsluttede vi hende med et tæppe i stedet for tøj, det var for os en bedre løsning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du tænker i basis garderobe så vil jeg foreslå ligelig fordeling af længærmede bodyer, bukser, heldragter og selvfølgelig strømper i str 50, 56 og 62 så kan du jo altid se hvad du foretrækker og spæde op.

Men der skal selvfølgelig også være en trøje, en dragt til når man skal ud, huer til de første uger inde og huer til ude. Måske vanter.

Men der findes mange smarte lister du kan finde på nettet :)

Kan du linke? Er så grøn som man kan være på dette område..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhh jeg tror, der er rigtig meget trial and error over det med børnetøj, for det er så forskelligt, hvad der fungerer for den enkelte. Jeg havde i hvert fald alt for meget af noget (fx slå-om-bodyer, som ingen herhjemme brød sig om, men som andre elsker) og alt for lidt af andet (fx natdragter, hvor jeg helst ville give en ny ren på i hvert fald næsten hver aften, mens andre har det fint med at bruge den samme mange nætter).

Til barn nr 2 regner jeg med at have:

- Intet eller meget lidt tøj i str 50 (fordi vi fik en meget stor dreng, så jeg regner med at den næste også er stor)

- Ca. 7 sæt tøj i 56 - så er der ca til at man vasker hver weekend, lidt før, hvis der har været uheld

- Jeg tænker, at jeg fortrinsvis vil gå efter heldragter, så længe det er små størrelser. Det synes jeg er dejlig nemt.

- 3-4 bodyer i uld/silke som undertøj (hvis vi brugte bomuld ville jeg nok købe 7)

- Ca. 7 par strømper

- Ca. 5-7 natdragter

- En hjelm eller to

- Tæppe eller varm dragt medmindre, vi får et sommerbarn igen

Hvis det tegner til, at vi får et stort barn igen, vil jeg nok gerne have er par sæt 62 klar også.

Og ellers så køber jeg bare det, som jeg synes er sødt (= jeg ender med mere end 7 sæt i 56 :P)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nu hvor vi snakker babytøj, hvor er det så billigst at købe det henne når vi snakker bassis tøj?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker h&m og next direct (online shop) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhh jeg tror, der er rigtig meget trial and error over det med børnetøj, for det er så forskelligt, hvad der fungerer for den enkelte. Jeg havde i hvert fald alt for meget af noget (fx slå-om-bodyer, som ingen herhjemme brød sig om, men som andre elsker) og alt for lidt af andet (fx natdragter, hvor jeg helst ville give en ny ren på i hvert fald næsten hver aften, mens andre har det fint med at bruge den samme mange nætter).

Til barn nr 2 regner jeg med at have:

- Intet eller meget lidt tøj i str 50 (fordi vi fik en meget stor dreng, så jeg regner med at den næste også er stor)

- Ca. 7 sæt tøj i 56 - så er der ca til at man vasker hver weekend, lidt før, hvis der har været uheld

- Jeg tænker, at jeg fortrinsvis vil gå efter heldragter, så længe det er små størrelser. Det synes jeg er dejlig nemt.

- 3-4 bodyer i uld/silke som undertøj (hvis vi brugte bomuld ville jeg nok købe 7)

- Ca. 7 par strømper

- Ca. 5-7 natdragter

- En hjelm eller to

- Tæppe eller varm dragt medmindre, vi får et sommerbarn igen

Hvis det tegner til, at vi får et stort barn igen, vil jeg nok gerne have er par sæt 62 klar også.

Og ellers så køber jeg bare det, som jeg synes er sødt (= jeg ender med mere end 7 sæt i 56 :P)

Hvis du stadig har dine slå-om bodyer, som du hader, vil jeg gerne købe dem ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du stadig har dine slå-om bodyer, som du hader, vil jeg gerne købe dem ;)

Jeg tror vi gav dem til genbrug :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker h&m og next direct (online shop) :)

Præcis!!! I H&M har de sådan nogle fine bløde sæt med bukser og hue som vi var vildt glade for i starten + strømper og diverse og hos next Direct købte vi hvide bodyer til ingen penge!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Name it bodyer synes jeg er ret laekre til prisen og holder sig saa fine i vask. De sad rigtig godt paa min baby - og det samme med Joha, faktisk :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Præcis!!! I H&M har de sådan nogle fine bløde sæt med bukser og hue som vi var vildt glade for i starten + strømper og diverse og hos next Direct købte vi hvide bodyer til ingen penge!!!

Hvor er det nogle fine ting next direct har, elsker deres Peter plys serie...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi købte meget (og gør stadig) i H&M. Vi fik en bette knægt på 2960 g så vi måtte faktisk starte i str 44. Heldigvis har H&M også den str. Synes deres tøj er i god kvalitet plus jeg må indrømme at når de vokser så hurtigt ud af tøjet, som de jo gør det første stykke tid, har jeg haft svært ved at bruge mange penge på tøjet. Og H&M passer bare godt til en tynd slank baby.

Jeg købte rigtigt meget forskelligt inden han blev født ognøj hvor er der meget han sket ikke har brugt. Primært fordi han var så tynd og slank så noget tøj sad bare ikke godt på ham.

Eksempelvis er IdaT og Småfolk efter min mening meget brede i størrelserne. Alt hvad jeg havde købt i dette sad bare helt forfærdeligt på ham

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi købte meget (og gør stadig) i H&M. Vi fik en bette knægt på 2960 g så vi måtte faktisk starte i str 44. Heldigvis har H&M også den str. Synes deres tøj er i god kvalitet plus jeg må indrømme at når de vokser så hurtigt ud af tøjet, som de jo gør det første stykke tid, har jeg haft svært ved at bruge mange penge på tøjet. Og H&M passer bare godt til en tynd slank baby.

Jeg købte rigtigt meget forskelligt inden han blev født ognøj hvor er der meget han sket ikke har brugt. Primært fordi han var så tynd og slank så noget tøj sad bare ikke godt på ham.

Eksempelvis er IdaT og Småfolk efter min mening meget brede i størrelserne. Alt hvad jeg havde købt i dette sad bare helt forfærdeligt på ham

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah har heller ikke vaeret fin i smaafolk, men har da en troeje nu, som sidder fint, dog med rigelig plads at vokse i. Vi kunne ogsaa have startet i str 48, men nu blev det str 50, som derfor var alletiders i flere maaneder. det toej, jeg havde koebt til efteraaret, begyndet at passe engang sidst paa vinteren. Det var Magasins eget maerke og det er altsaa ogsaa ret laekkert - Bakito, det er bare ikke smalt, mere almindeligt. 

 

H&M synes jeg svinger vildt meget i kvaliteten og deres basis bodyer er paa det sidste blevet slaskede i det, synes jeg. Men ja, der er kaempestor forskel paa pasformen paa de forskellige boern. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er faktisk rigtigt nok Camillat. Nu hvor de bevæger sig så meget de store tumlinge så mister bodyerne hurtigere pasform.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er sjovt, du er langt fra den første, jeg har hørt sige, at småfolk er bredt i størrelsen, men min erfaring er at det er meget smalt. :chin: Og så kan man tænke, at det er fordi, min dreng var en tyk baby (og det var han ;)), men h&m sad fint på ham. :)

Hehe, H&M er da også bredt ;) Eller det er nok meget normalt i det - men William ligner nu en posedame i det.

Og hans shorts faldt ned hele tiden - men selv med stofble, så er ham altså også smal!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha ha, den dag Noah ikke laengere har stofble paa, der maa jeg finde heeelt andre bukser til ham. Ofte sidder de jo klun fast fordi rumpen er i stof, ellers har han bare sin lillebitte maas, som ikke holder paa noget  :bunny

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER