Snuzhke

skønnet vægt

52 indlæg i dette emne

36+5 jordemoder skønnede vægt til 28-2900 gram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jm skøn 38+0 32-3300 g

Dit skøn er da faldet en del :)? Var det andet en scanning?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dit skøn er da faldet en del :)? Var det andet en scanning?

Det andet er en scanning. Asgers mave er forstørret grundet det med blære og nyrerne så derfor kan de sagtens skønne forkert på scanningerne og i min journal står der også at det er med forbehold :)

Så hvis jm har ret er han størrelsesmæssigt samme størrelse som Felix var nogenlunde samtidig og derved ikke kæmpe stor. Så det bliver spændende at se hvor stor han faktisk er :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det andet er en scanning. Asgers mave er forstørret grundet det med blære og nyrerne så derfor kan de sagtens skønne forkert på scanningerne og i min journal står der også at det er med forbehold :)

Så hvis jm har ret er han størrelsesmæssigt samme størrelse som Felix var nogenlunde samtidig og derved ikke kæmpe stor. Så det bliver spændende at se hvor stor han faktisk er :)

Ja det bliver da vildt spændende :)! (Det bliver generelt sygt spændende at folk snart begynder at poppe :D)

Og det kunne da være dejligt at han lå mere inden for normalen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

35+6 hun er skønnet til 2700 gr. Og værende lang, hun har sat sig fast, ydre livmoderhals er væk og er knap to fingre åben...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I lørdags da jeg var 37+3 vejede hun bed scanning 2901 gram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skøn idag 37+4 33-3400 g.

Frygter en basse :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

36+0 : 2700 g :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skøn idag 37+4 33-3400 g.

Frygter en basse :(

 

37+2 og også skønnet 3200...men min jordemoder sagde at det var altså ikke noget voldsomt eller unormalt stort :-)  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

37+2 og også skønnet 3200...men min jordemoder sagde at det var altså ikke noget voldsomt eller unormalt stort :-)

Nej, de var heller ikke bekymrede på nogen måde.

Det er mere mig, der er chokeret over, at han kan komme op på godt 4500 g :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

38+5 skønnet til 3400 gram :o :) en lille basse jeg holder mig i maven, men jeg giver nu ikke så meget for de skøn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Scanning 39+5: 3400 g ca.

Jm i dag 40+0: 3100 g.

Intet er jo 100 % korrekt og jeg stoler ikke på dem. Så nu ser vi hvad hun vejer ved fødslen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

38+5 skønnet til 3400 gram :o :) en lille basse jeg holder mig i maven, men jeg giver nu ikke så meget for de skøn :)

Vi følges da nydeligt ad :) er i dag 38+5 skønnet til 3400 g ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi følges da nydeligt ad :) er i dag 38+5 skønnet til 3400 g ;)

Det må man sige ja :) måske vores JM lige slår standardvægten op, inden vi kommer :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det kan da være XD det er lidt noget fokus pokus at de kan vurdere vægt bare ved at mærke lidt på maven :p på den anden side virker hun vildt sikker i sin sag når hun vurderer ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror heller ikke helt på deres skøn.

For 5 uger siden blev lillemanden skønnet til 2550 g.

I sidste uge skulle han så have taget 900 g på og skønnet hed 33-3400 g.

Er spændt på hvad jm siger på onsdag til det sidste skøn inden fødslen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand blev skønnet et helt kilo forkert så der var kage på afdelingen (noget med jordmødre ska gi kage hvis de skønner et kilo forkert)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror heller ikke helt på deres skøn.

For 5 uger siden blev lillemanden skønnet til 2550 g.

I sidste uge skulle han så have taget 900 g på og skønnet hed 33-3400 g.

Er spændt på hvad jm siger på onsdag til det sidste skøn inden fødslen.

Men de siger jo godt nok at baby tager 200-300 gram på om ugen de sidste uger optil fødslen. Men alligevel. Tænker det er svært at vurdere når man mærker uden på maven. De skal jo også tage højde for moderens størrelse.,fostervand, moderkage mv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men de siger jo godt nok at baby tager 200-300 gram på om ugen de sidste uger optil fødslen. Men alligevel. Tænker det er svært at vurdere når man mærker uden på maven. De skal jo også tage højde for moderens størrelse.,fostervand, moderkage mv.

Præcis.

Så tager det lidt med et gran salt.

Bliver jo præcist, når han kommer ud. Hpber nare ikke de har skudt 1 kg for lidt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand blev skønnet et helt kilo forkert så der var kage på afdelingen (noget med jordmødre ska gi kage hvis de skønner et kilo forkert)

Det er også rigtigt - min konsulations- jm skønnede min søn et kilo forkert og der fortalte den jm jeg fødte med at så hed det lagkage på personalet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

den sidste jordemoderstuderende jeg havde til konsultation 37+5 skønnede 3 kg, den nye jordemoder (jeg skiftede) sagde det samme, men samtidig at jeg var høj, så jeg kunne godt gemme lidt mere, så han vejede max 3200. Dagen inden fødslen (38+2) blev han skønnet til ca. 3300, og jordemoderen på fødegangen skønnede ham til 3400. Han vejede 3420g og er født 38+3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER