Guest KathrineLHØ

Valg af fødested

3 indlæg i dette emne

Hej med jer

 

Jeg står i et lille dilemma mht. valg af fødested. jeg an vælge mellem sygehus eller privatklinik i Slagelse, hvor jeg bor.

Jeg er førstegangsfødende, og derfor går min bekymring på, at der ikke er læger på klinikken, men kun jordemødre. De er selvfølgelig fuldt kompetente og sender én afsted på sygehus med det samme, hvis der opstår komplikationer. Der er heller ikke mulighed for at få lagt epiduralblokade på Storkereden (klinikken), hvis det skulle blive nødvendigt. Fordelen er dog, at man altid har den samme jordemoder, stedet er meget mere intimt og man "flytter ind" på klinikken så snart man føler at fødslen er ved at gå i gang og så er man på klinikken med sin jordemoder, indtil man har født :)

 

Er der nogen af jer, der har erfaring med fødsel på privatklinik og/eller storkereden i Slagelse?? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

http://www.babyklar.dk/forum/22795/føde-på-privatklinik.html/

Min mands kollega fødte der, og de havde været glade for det. Jeg har valgt sygehuset, da der er lige langt til sygehuset som til Storkereden, hjemme fra mig, og så tænker jeg, at skulle det gå galt, så foretrækker jeg at være på hospitalet med andet faglig kompetent personale. Jeg tænker at turen til hospitalet må føles uendelig lang, hvis man endelig sendes afsted..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, min svigerinde skulle ha haft født på storkereden og har gået til kontrol og jordemoder der under hele sin graviditet. Hun har haft en normal graviditet men hun skulle følges ekstra nøje da hendes forrige graviditet var endt i problemer med moderkagen og at barnet havde tabt sig meget.

Den jordemoder der så havde fulgt hende på storkereden havde været klar over det, og fulgt hende nøje - bare ikke de sidste 4 uger af graviditeten! Så det endte med at barnet havde tabt sig 400g, moderkagen var fuldstændig død - som i komplet død og ubrugbar! Ambulance til Holbæk og akut kejsersnit, da barnets værdier var meget meget lave

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER