bettyboop1984

Betaling for weekendpasning what to do?

10 indlæg i dette emne

Vi er inviteret til stor fødselsdag uden børn, og vores søde dagplejemor har sagt at hun gerne vil passe Luca på 20 mdr fra lørdag til søndag. Vi har ikke snakket om at hun skal have noget for det, men hvad synes I er fair?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville spørge hende, hvad hun skal have for det. Hvis hun intet vil have, ville jeg give en kurv med lidt gode sager i.

Hvis hun vil have noget, kan jeg ikke hjælpe. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Umiddelbart tænkte jeg 1000 kr eller en kasse god vin... Er det helt skørt?

men jeg tror nu også, jeg ville høre hende, hvad hun forestiller sig hun vil have for det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Umiddelbart tænkte jeg 1000 kr eller en kasse god vin... Er det helt skørt?

men jeg tror nu også, jeg ville høre hende, hvad hun forestiller sig hun vil have for det.

Pyyh, det synes jeg godt nok er mange penge :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mor som er dp'er kommer med et forslag der hedder en middag for dagplejemoren og hendes mand....?

Ellers synes jeg godt om at gå ned til den lokale blomsterbutik og få nogle lækre ting som summerbird osv... I en kurv. Og så et sødt kort ved

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Umiddelbart tænkte jeg 1000 kr eller en kasse god vin... Er det helt skørt?

men jeg tror nu også, jeg ville høre hende, hvad hun forestiller sig hun vil have for det.

Jeg syntes 1000 kr er fint! Jeg vil personligt gerne passe familie og venners børn gratis, men skulle jeg passe et barn fra min børnehave med overnatning og det hele, så skal det også være det værd! Om det er penge eller en kurv med lækkerier, en middag eller bare NOGET der viser taknemmelighed er underordnet. Det ER jo mit arbejde jeg tager med mig hjem i weekenden!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores dagpleje mors datter skal passe vores datter en eftermiddag og aften. Hun får 500 kr for det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pyyh, det synes jeg godt nok er mange penge :o

mjo, men når nu det er om natten også, så taler vi jo 12-14 timer, tænker jeg, og så er timelønnen i hvert fald ikke så høj. Men jo, 1000 kr er da også penge...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

mjo, men når nu det er om natten også, så taler vi jo 12-14 timer, tænker jeg, og så er timelønnen i hvert fald ikke så høj. Men jo, 1000 kr er da også penge...

Når en dagplejer sådan tilbyder at passe barnet, uden selv at nævne, at der skal betales, så synes jeg 1000 kr er mange penge.

Jeg vil nemlig som udgangspunkt tage sådan et tilbud, som en sød og generøs handling.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil sige, det handler rigtig meget om, hvilket forhold, I har til dagplejen.

Nogen får et næsten venindeagtigt forhold til dp, hvor man også gerne ses til en kop kaffe privat - Så vil jeg tænke, at det var et kærligt og venskabeligt tilbud og aflønne det med en blomst eller en tur i biffen eller noget.

Andre har mere "forretningsagtigt" forhold til dp, og der kan dp jo også tilbyde at "arbejde over", og så synes jeg det er rimeligt at der kommer penge på bordet, og så tænker jeg ikke at 1000 er ved siden af.

Men ellers synes jeg næsten, at det bedste er, at sige det som det er, til dp, at I ikke forventer at hun gør det gratis, men er i tvivl om, hvad hun skal have for det - og høre hvad hun tænker?

(og så ville jeg nok uanset hvad smide en blomst oveni - goodwill hos den, der passer ens guldklump, kan man aldrig få for meget af ;))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER