Mulle

PKS

13 indlæg i dette emne

Vi har været til scanning i dag, som var en rigtig øv oplevelse!

Vi følte os virkelig dårligt behandlet af en sur læge og en endnu mere gnaven sygeplejerske!

Lillepigen lå stadig forkert, og jeg har besluttet at i så fald, ville jeg have et PKS. Simpelthen fordi, at jeg nok et eller andet sted hele tiden har ønsket det pga min angst, og nu, hvor naturen vil, at hun vender forkert, så føles det bare som det mest rigtige for mig. Men det virkede ikke til at falde i specielt god jord. De formåede at få mig til at føle mig skyldig og forkert og som om, at jeg ikke ville min datter det bedste. Vi fik smidt en tid til et PKS i hovedet med en meget rodet og sur "forklaring" af forløbet ved et kejsersnit. Og så blev vi ellers sparket ud af døren med meddelelsen om, at hvis hun havde vendt sig på dagen, ville kejsersnittet blive aflyst.

Vi er helt målløse over den behandling og er meget enige om, at det var simpelthen ikke ok!

Så nu er jeg bare frustreret, ked af det og føler skyld over mit planlagte kejsersnit :(

Føler ikke engang en glæde ved at kende hendes formodede fødselsdag, men det kommer forhåbentlig når oplevelsen lige har lagt sig lidt.

Puha, hvor bliver det følelsesmæssigt hårdt de næste uger, hvor jeg jo faktisk både skal indstille mig på et kejsersnit, men også på en naturlig fødsel, alt efter om hun beslutter sig for at vende sig i sidste øjeblik eller ej :(

Nå, det var lige et øv indlæg fra mig af.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor er det bare ikke i orden, at I er blevet mødt på den måde. Kan virkelig godt forstå din frustration!  :angry 

Min lillen ligger også i underkropsstilling og jeg skal have PKS i næste uge på Hillerød. Det skulle jeg dog uanset hvad, da jeg har fået KS to gange tidligere.

Hvor skal du føde henne?

:kram  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for kram :)

Synes slet heller ikke, at det er i orden, at blive mødt på den måde! :(

Jeg skal føde på Aalborg sygehus. Desværre, har jeg næsten lyst til at sige efter i dag! Og så ligger PKS'et ekstremt tæt på terminsdatoen... Er det normalt? Vi synes det virker underligt, men i følge dem, var det den eneste dag, vi kunne få en tid. Har ellers hørt fra alle andre, at det normalt ligger 7-10 dage inden termin...

Rigtig meget held og lykke med dit kejsersnit - det lyder som om, at du blir behandlet ordentligt på dit fødested :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror bestemt det mest normale er 7-10 dage før termin. På Hillerød siger de, at de helst vil lave det så tæt på 38+4 som muligt, men da de kun laver PKS tirsdag og torsdag bliver det så en af de dage. Jeg har fået tid, når jeg er 38+5, hvilket passer mig ganske fint. Jeg fik også PKS 9 dage før termin ved mit andet barn... Første gang var akut KS i fuld narkose efter de havde forsøgt at få ham ud med kop 4 gange, så det var en helt anden omgang.

Skal du til din egen jordemoder inden fødslen? I så fald vil jeg da råde dig til at fortælle hende om din kedelige oplevelse, så du kan få læsset af... Altså kun hvis det er en jordemoder du føler dig tryg ved. Det er bare så vigtigt, at man ikke møder op til PKS med en trist følelse, for det er jo en festdag! :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det da en træls oplevelse. Har dog desværre hørt historien før fra Aalborg Sygehus, også hvis man som mor ikke vil amme osv, de er pænt meget fordømmende.

 

Selv har jeg født på Aalborg Sygehus 2 gange, men det er jo i såkaldte "normal" forløb, men jeg er dog heller ikke imponeret over deres "service". Har faktisk overvejet meget at føde hjemme, bare for at slippe for sygehus Nord.

 

Jeg forstår ikke helt at de kan sige at det er aflyst hvis hun vender sig rigtigt, der er jo andre der kan få PKS selv med et barn der vender helt rigtigt. Hold fast i hvad der er det rigtige for jer - og glæd jer så over at det er snart.

 

Hvor tæt på har du fået dato?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror bestemt det mest normale er 7-10 dage før termin. På Hillerød siger de, at de helst vil lave det så tæt på 38+4 som muligt, men da de kun laver PKS tirsdag og torsdag bliver det så en af de dage. Jeg har fået tid, når jeg er 38+5, hvilket passer mig ganske fint. Jeg fik også PKS 9 dage før termin ved mit andet barn... Første gang var akut KS i fuld narkose efter de havde forsøgt at få ham ud med kop 4 gange, så det var en helt anden omgang.

Skal du til din egen jordemoder inden fødslen? I så fald vil jeg da råde dig til at fortælle hende om din kedelige oplevelse, så du kan få læsset af... Altså kun hvis det er en jordemoder du føler dig tryg ved. Det er bare så vigtigt, at man ikke møder op til PKS med en trist følelse, for det er jo en festdag! :-)

Ja, det er også det jeg har hørt er normalen... Sygeplejersken sagde, at det var den tid der var, og så var den ikk længere! Og lægen fik så lige indskudt, at der jo også var sommerferie nu, såååå... Synes det lyder som nogle meget underlige forklaringer!

Jeg skal til min egen jordemoder om en uge (føler mig nu ikke særlig tryg ved hende, men altså), men jeg tør bare ikke vente så længe med at snakke med nogle om det, så vi vil ringe til Aalborg jordemodercenteret i morgen og forklare situationen, og at vi gerne vil klage over PKS datoen. Synes altså virkelig, at det er mystisk at skulle gå så langt med et barn i UK stilling :(

Og du har lige præcis ret i det med at møde op med en trist følelse på PKS dagen, for det er det jeg føler jeg kommer til nu efter i dag :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det da en træls oplevelse. Har dog desværre hørt historien før fra Aalborg Sygehus, også hvis man som mor ikke vil amme osv, de er pænt meget fordømmende.

 

Selv har jeg født på Aalborg Sygehus 2 gange, men det er jo i såkaldte "normal" forløb, men jeg er dog heller ikke imponeret over deres "service". Har faktisk overvejet meget at føde hjemme, bare for at slippe for sygehus Nord.

 

Jeg forstår ikke helt at de kan sige at det er aflyst hvis hun vender sig rigtigt, der er jo andre der kan få PKS selv med et barn der vender helt rigtigt. Hold fast i hvad der er det rigtige for jer - og glæd jer så over at det er snart.

 

Hvor tæt på har du fået dato?

Jeg kan ihvertfald skrive under på, at de er meget fordømmende! Vidste ikke at de havde det ry :( og ærgeligt, at du også har haft dårlige oplevelser der...

De mener at hvis hun vender sig, er der jo ikke nogen grund til kejsersnittet, så derfor bliver det aflyst :( jeg vil snakke med jordemoderen imorgen om, at vi altså ønsker det kejsersnit ligemeget hvad!

Datoen er dagen før termin - så det synes vi altså er virkelig mystisk. Og der er jo en rimelig risiko for, at jeg går i fødsel før termin, så vi synes det er at strække den noget!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis man skal have PKS på Hillerød udelukkende pga. UK stilling, så bliver man også scannet den dag man møder til PKS og hvis barnet har vendt sig, så bliver man sendt hjem igen. Jeg mener dog, at man i samråd med lægen forinden kan have besluttet, at man ønsker PKS uanset hvad, og så skal man selvfølgelig ikke scannes på dagen. 

Jeg kan godt forstå, at du synes det er belastende ikke at vide, hvilken fødsel du har i vente, men umiddelbart er sandsynligheden for, at baby pludselig vender hovedet nedad vel ret lille, så mon ikke du skal satse på KS. Derudover synes jeg ikke du skal være bange for, at fødslen går i gang af sig selv. Hvis det er tilfældet, så laver man jo "akut" KS, men det foregår jo i stille og roligt tempo som hvis det var PKS.

 

Jeg synes det lyder fornuftigt, at du ringer og får snakket med dem om din oplevelse og at deres måde at være på, har gjort dig trist og vred. Ligesom det er vigtigt at sige tak, når man er blevet behandlet godt, så er det vigtigt at fortælle, når man oplever det modsatte. Nu er det ikke fordi jeg selv er mester i den slags, men jeg er blevet bedre til det med alderen, og så arbejder jeg selv med patienter (godt nok cancerpatienter) i det daglige, og det har virkelig lært mig, at det er så uhyre vigtigt at møde mennesker ligeværdigt og respektfuldt, også selvom man ikke altid er enig i patientens valg. 

 

Håber der kommer styr på det hele, så du kan få ro på og nyde det sidste af din graviditet  :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej for en dårlig behandling! det springer lige i mine sygeplejerske-øjne, at det for lægen handler meget mere om økonomi end om at du og din kæreste får et godt og trygt forløb  :angry

 

Håber de er lydhøre for jeres klage i morgen. Regner med der kommer en opdatering senere?  :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad??

 

Hvor er det ringe af dem!! Den måde i bliver behandlet på betyder jo SÅ meget for forløbet og fremtiden og jeres indtryk af situationen omkring jer.

 

Jeg håber din JM er god at snakke med og at hun kan give noget støtte. Håber også at jeres lille ny har vendt sig den rigtige vej

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej for en dårlig behandling! det springer lige i mine sygeplejerske-øjne, at det for lægen handler meget mere om økonomi end om at du og din kæreste får et godt og trygt forløb  :angry

 

Håber de er lydhøre for jeres klage i morgen. Regner med der kommer en opdatering senere?  :D

Vi tænker også helt klart, at der er noget økonomi inde over her!

Og så tænker jeg, at der er en læge og en sygeplejerske, der virkelig mangler at læse lidt op på, hvor vigtigt det er at se patienterne som mennesker og ikke bare som endnu en patient i rækken.

Jeg har ikke lavet en decideret klage, men har overvejet det meget... Jeg ringede og talte med en jordemoder om oplevelsen, simpelthen fordi jeg var så ked af det over det, og vi sad tilbage med nogle bekymringer og spørgsmål omkring kejsersnittet. Hun var heldigvis sød og kunne berolige mig lidt..

Skal til min egen jordemoder på onsdag - jeg har kun mødt hende to gange, men jeg regner med, at vi lige taler lidt om oplevelsen der også.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad??

 

Hvor er det ringe af dem!! Den måde i bliver behandlet på betyder jo SÅ meget for forløbet og fremtiden og jeres indtryk af situationen omkring jer.

 

Jeg håber din JM er god at snakke med og at hun kan give noget støtte. Håber også at jeres lille ny har vendt sig den rigtige vej

Ja, det var simpelthen forfærdeligt, og jeg fatter ikke, hvordan en læge - og slet ikke en sygeplejerske - kan behandle patienter så hensynsløst!

Min tillid blev bare helt tabt på gulvet, og jeg havde bare en rigtig træls følelse med, at jeg skal tilbage dertil og igennem en stor operation! Ja, eller at jeg måske skal føde der naturligt! Jeg har det bedre med det hele nu, hvor oplevelsen lige har lagt sig lidt, men jeg glæder mig ærlig talt til at det er ovre.

Er spændt på om jordemoderen mener, at hun har vendt sig på onsdag, men jeg fornemmer i hvert fald ikke selv, at hun har vendt sig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv altså :-// Godt du har kunne sunde dig lidt, men ja sikke en oplevelse :-O

 

Håber det bedste for dig!!  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER