skruk2014

SA. Hvornår havde jeg så sidste mens????

10 indlæg i dette emne

Hej skønne damer, håber nogle kan hjælpe med at besvare.

Hvis man har haft en SA og self. blødt, beregner man så det som en menstruation? Eller hvornår skal jeg regne min sidste mens fra?

Hvornår må man prøve at blive gravid igen?

Jeg syntes det er svært at finde ægløsning, da jeg jo ikke ved om jeg skal beregne SA, som en del af mens (bløde i 14 dage)

Håber der er nogle søde sjæle, der kan trylle et svar frem til mig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du skal regne din SA som en almindelig mens. I kan fint prøve at blive gravide med det samme igen, det skulle faktisk være nemmere for kroppen at tage imod en ny graviditet, hvis man lige har mistet, fordi kroppen er gravid. Du kan evt. bruge ÆL-tests til at spore dig ind på ÆL :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal regne din SA som en almindelig mens. I kan fint prøve at blive gravide med det samme igen, det skulle faktisk være nemmere for kroppen at tage imod en ny graviditet, hvis man lige har mistet, fordi kroppen er gravid. Du kan evt. bruge ÆL-tests til at spore dig ind på ÆL :goodluck

Tusinde tak for svar. Hvordan er det de der æl test virker :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusinde tak for svar. Hvordan er det de der æl test virker :)

Du skal teste dagligt, på nogenlunde samme tidspunkt, men ikke om morgenen og ikke sen aften. Din urin skal være rimelig koncentreret, så man må ikke drikke for meget væske optil testning. Når man nærmer sig ÆL vil teststregen blive lige så tydelig eller tydeligere end kontrolstregen. Når teststregene er det går der ca. 24-48 timer indtil mm har ÆL og man er mest frugtbar 0-3 dage efter positiv ÆL test. Man skal dog være obs på at der altid vil komme en teststregerbe, uanset om man er tæt på ÆL eller ej, det vigtige er om den er lige så tydelig som kontrolstregen.

(Jeg har vist nogle tests til at ligge hvis det er.)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej skønne damer, håber nogle kan hjælpe med at besvare.

Hvis man har haft en SA og self. blødt, beregner man så det som en menstruation? Eller hvornår skal jeg regne min sidste mens fra?

Hvornår må man prøve at blive gravid igen?

Jeg syntes det er svært at finde ægløsning, da jeg jo ikke ved om jeg skal beregne SA, som en del af mens (bløde i 14 dage)

Håber der er nogle søde sjæle, der kan trylle et svar frem til mig ;)

 

Jeg havde en SA i efteråret sidste år, og blev anbefalet at vente med projekt baby, til jeg havde haft min første reelle menstruation efter SA. Det valgte vi at se ret stort på, og gik i gang med det samme. Vi havde hørt lidt hist og her om, at de kun anbefaler dette, fordi det kan være kringlet at beregne termin, når man ikke har en sidste menstruation at gå efter. Vi blev gravide igen, allerede inden den første menstruation - og bonussen var så 2 gratis scanninger, da terminen jo var ret usikker  :lol  Det klagede vi bestemt ikke over - især når man har oplevet SA, har man (vi ihvertfald) brug for at se hjerteblink! Dog havde vi ifm SA snakket med min egen læge om, at vi ønskede en tryghedsscanning ved næste graviditet, hvilket hun havde sagt ja til. 

Jeg brugte ægløsningstest i perioden fra SA til positiv GT. Testede i starten ca. hver 2-3  dag, og så hver dag, når jeg kunne se på testen, at det nærmede sig ÆL. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal teste dagligt, på nogenlunde samme tidspunkt, men ikke om morgenen og ikke sen aften. Din urin skal være rimelig koncentreret, så man må ikke drikke for meget væske optil testning. Når man nærmer sig ÆL vil teststregen blive lige så tydelig eller tydeligere end kontrolstregen. Når teststregene er det går der ca. 24-48 timer indtil mm har ÆL og man er mest frugtbar 0-3 dage efter positiv ÆL test. Man skal dog være obs på at der altid vil komme en teststregerbe, uanset om man er tæt på ÆL eller ej, det vigtige er om den er lige så tydelig som kontrolstregen.

(Jeg har vist nogle tests til at ligge hvis det er.)

Kan man se hvis man har haft ÆL ? Vil testen vise dette ? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde en SA i efteråret sidste år, og blev anbefalet at vente med projekt baby, til jeg havde haft min første reelle menstruation efter SA. Det valgte vi at se ret stort på, og gik i gang med det samme. Vi havde hørt lidt hist og her om, at de kun anbefaler dette, fordi det kan være kringlet at beregne termin, når man ikke har en sidste menstruation at gå efter. Vi blev gravide igen, allerede inden den første menstruation - og bonussen var så 2 gratis scanninger, da terminen jo var ret usikker :lol Det klagede vi bestemt ikke over - især når man har oplevet SA, har man (vi ihvertfald) brug for at se hjerteblink! Dog havde vi ifm SA snakket med min egen læge om, at vi ønskede en tryghedsscanning ved næste graviditet, hvilket hun havde sagt ja til.

Jeg brugte ægløsningstest i perioden fra SA til positiv GT. Testede i starten ca. hver 2-3 dag, og så hver dag, når jeg kunne se på testen, at det nærmede sig ÆL.

Jeg tror også jeg vil være ret nervøs så snart jeg få en positiv test igen, nu hvor jeg har prøvet en SA. man bliver jo vildt bange for at det sker igen.

Det spændene er at jeg umiddelbar er gået over tid igen, men da jeg jo ikke ved om der er totalt kludder i cyklus nu er det da lidt forvirrende. Tog test for tre dage siden, som var negativ :/ havde blod den 27. Juni.

D. 3. Stoppede det lidt og begyndte igen og blev ved til den 9-10. Juli. Så ved heller ikke helt hvornår jeg skal regne fra, hvilket jo afhænger lidt af test tidspunkt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan man se hvis man har haft ÆL ? Vil testen vise dette ? :quote]

Du vil ikke umiddelbart kunne se på en test om den er taget før eller efter ÆL. For at vide det er du nødt til at teste over en periode og så kan du måske konkludere om teststregen bliver tydeligere eller svagere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, tusind tak Nitzen1987 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej :)

Jeg har selv haft en SA sidste år og blev rådet til at vente med at gøre et nyt babyforsøg til efter første menstruation (efter endt blødningsperiode pga SA). Min læge fortalte at der kunne forekomme infektion hvis ikke kroppen lige fik lov til at komme sig lidt.

Jeg tog en graviditetstest efter min blødningsperiode som var negativ (hvilket nok vil være den eneste gang jeg nogensinde vil være glad for det resultat), og det gav mig en tryghed i at vide, at jeg kunne regne med de kommende tests jeg ville tage, fordi mit hcg niveau ikke var målbart længere, kun kunne stige :)

Har hørt at det er en god ide at fortsætte med både jern og folin efter SA, det skulle gøre det nemmere at blive gravid igen :)

Held og lykke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER