SuperKlar

Hvornår tæller man egentlig fra???

6 indlæg i dette emne

Hej piger :)

Jeg er egentlig ret ny indenfor det her baby-halløj... Når nu i skriver at i er 3+4 eller 4+6 osv., hvor tæller i så fra??? er det æggeløsning eller første dag i sidste mens eller??? Og hvornår er det så lige jeg kan tage en test der giver et nogenlunde svar???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa og velkommen til :)

Man tæller sådan set fra sidste mens første dag, men ved ægløsning er du altid 2+0 så hvis du kender præcis æl dato er det et mere præcis tal.

Mht. test så er det meget forskelligt fra kvinde til kvinde hvor hurtig man er til at danne hcg (graviditets hormon) som giver udslag på en gt (graviditetstest), men de fleste kan teste omkring 4+0 plus minus et par dage :)

Håber du snart står med en positiv gt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay tusind tak for hjælpen, så vil jeg være 4+4 i dag... men den var negativ, så må jeg jo bare vente og se hvornår mens så har tænkt sig at komme, eller prøve igen senere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay så.. Jeg er fuldstændig blank mht baby-making, så vil nogen lige hjælpe mig..?

Hvad hulen er det i tæller, og hvad er det lige det første og andet tal betyder???

Jeg er et stort spørgsmålstegn :blink:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay så.. Jeg er fuldstændig blank mht baby-making, så vil nogen lige hjælpe mig..?

Hvad hulen er det i tæller, og hvad er det lige det første og andet tal betyder???

Jeg er et stort spørgsmålstegn :blink:

 

Tallet før plusset er antal uger siden sidste menstruation, og tallet efter plusset er antal dage :).

 

 

Ergo vil du hvis du har en cyklus på 28 dage forvente menstruation 4+0 :)

 

"Man kalder den første dag i uge 4 for dag 28 eller for uge 4+0 (4 fulde uger+0 dage). Du er både i uge 4 og i 5. uge.
 
Det kan godt være "lidt" forvirrende, så hvis du på noget tidspunkt er i tvivl om hvor mange uger du er henne i din graviditet, så kik blot på det tal der står foran plusset. Her er det et 4 tal og dermed er du i uge 4"
 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tallet før plusset er antal uger siden sidste menstruation, og tallet efter plusset er antal dage :).

Ergo vil du hvis du har en cyklus på 28 dage forvente menstruation 4+0 :)

"Man kalder den første dag i uge 4 for dag 28 eller for uge 4+0 (4 fulde uger+0 dage). Du er både i uge 4 og i 5. uge.

Det kan godt være "lidt" forvirrende, så hvis du på noget tidspunkt er i tvivl om hvor mange uger du er henne i din graviditet, så kik blot på det tal der står foran plusset. Her er det et 4 tal og dermed er du i uge 4"

(Kilde: http://www.min-mave.dk/artikler/graviditetskalender/uge-for-uge/4.htm)

Thank you! For hold da op hvor har jeg været lost på det punkt - så tak igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER