termin ukendt

fuldstændig blank ang termins dato.......

10 indlæg i dette emne

Hej herinde :)

Jeg står i den situation at jeg lige har taget en Gtest og den viste positiv (dejligt)

Men jeg er et fjols og har ikke holdt styr på mine mens-perioder det sidste lange stykke tid :(

Så jeg har absolut ingen anelse om hvor langt jeg r henne.... har virkelig prøvet og tænke over det og tror det er mellem 8 og 12 uger men set r jo også lang tids usikkerhed. ...

Er her nogen der ved hvordan det foregår når man er helt på bar bund som jeg er?

Jeg er pt på ferie og kan først kontakte lægen om 1 uge; men jeg r nysgerrig :)

Ellers virker alt til at Være iorden :)

Dette kan blive mit 4. barn

Jeg har haft kvalme on/off længe og ondt i mine brystet ca 2 uger.

Min mave er blevet en del større, tror faktisk den er næsten samme str som da jeg fødte min første, men der tog jeg også kun 9 kilo på og gik 100% i mit eget tøj

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa. :) Velkommen til og tillykke med graviditeten :balloons

Jeg ville ringe til lægen hurtigst muligt. Hvis der er tvivl om terminen kan man ofte få en scanning til at fastslå, hvor langt man (nogenlunde) er henne. Men hvis det er 8-12 uger siden at du har haft mens, så kunne du godt være så langt henne at det snart er tid til nakkefoldsscanning, og så er det jo med at få en tid til det, inden det er for sent :)

Så ja, ring til lægen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal kontakte lægen så snart det er muligt. Så vil du højst sandsynligt blive sendt til en tidlig scanning enten hos gynækolog eller sygehus og så fastslår de terminen udfra det.

Og tillykke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg købte en tidlig scanning, og fandt ud af at jeg var en måned længere henne, end først antaget, og lige pludselig havde jeg travlt med at nå NF, da jeg kun havde fire dage tilbage af scanningsperioden.

Så det kan være en god idé lige at blive scannet. Jeg vidste ikke at man kunne bede lægen om at henvise en, så jeg købte en til 300kr :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er altså mere eller mindre ligeglad med nakke folds scanning :) uanset hvad resultatet ville være skal barnet blive og han/hun vil blive elsket fra dag 1 - ja allerede fra nu :)

Tænker mere på om nogen ved hvordan læserne griber det hele an når man ingen idé har om dato :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og mange tak for Tillykker :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror bare du må væbne dig med tålmodighed og få svaret fra læge evt scanning. Nu er det jo ikke første gang du er igennem møllen så der er jo ikke noget overraskende nyt i det :D men alle er jo interesseret i at finde termins dato...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg var også i tvivl mht. min graviditet, da jeg havde været meget træt og tog test som var negative, men da jeg blev ved med at være det så tog jeg en igen og så var den positiv men kunne ikke sætte en dato på hvornår andet end ca. tid. Det viste sig så at da jeg fik taget til lægen var jeg ca. 16 uger henne så jeg fik tid til en scanning for at få sat nøjagtigt dato på og jeg var så 18 uger henne da jeg blev scannet 1. gang var tilbage 14 dage efter og fik en MD scanning og alt var godt og det er forløbet fint mht. det hele, men var da lidt bekrymerede omkring at vi ikke fik NF scanningen men det var ligesom for sent, men hun vokser fint og der er kun 2,5 uge til hun kommer til verden så det bliver bare dejligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for svar :)

Jeg vil få en tid hos lægen så snart det er muligt og så ellers bare glæde mig over den der vokser i mig :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min læge tog bare mine ord for gode ord, og jeg fik først min termin at vide til NF. Til scanningen vi selv købte, kunne hun fortælle at jeg nok var ca. tre uger længere henne end først antaget..

Min egen læge har aldrig gjort noget andet end at stille spørgsmål og udfylde skemaer, og det er mit indtryk at de fleste læger stoler på de graviditetsteste som man køber i håndkøb :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER