Mulle

Er i ved at være klar?

7 indlæg i dette emne

Iiiih, hvor er der godt nok ikke længe til, at vores babyer titter frem! Det er lige gået op for mig og min mand i dag, he he :D

Vores lille pige ligger med numsen nedad, så hvis ikke det lykkes at vende hende, bliver det til et kejsersnit om ca. 3 uger. 3 UGER!!! Det er jo lige om lidt :D

Vi er stadig midt i at renovere - køkkenet er kun halvt sat op, og vi mangler at gøre værelset klar, så på den måde føler vi os efterhånden lidt pressede :-0 På fredag går min mand heldigvis på ferie og SÅ skal der dælme gøres klar. På mandag henter vi alle baby tingene hjem fra Babysam, for nu tør jeg altså ikke at udskyde det længere :D

Så på den praktiske front kunne vi godt lige bruge lidt flere måneder til at blive klar i, men fysisk synes jeg, at jeg er ved at være der!

Døjer meget med karpal tunnel syndromet, bækkensmerter, halsbrand, madlede, ingen søvn, træthed og nu også masser af vand i fødderne, så den del glæder jeg mig til at slippe af med. Og så bliver det jo vildt spændende at møde vores lille pige og starte på vores helt nye tilværelse :D

Hvad med jer andre? Hvordan har i det og er i ved at være klar? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er også ved at være klar, har det meste på plads, jeg skal jo have PKS d. 4. August så der er kun 2 1/2 uge helt vildt, jeg er mangler at pakke pusletaske til at have med og lige lidt tøj til mig selv, jeg har jo haft meget her de sidste 3 uger mht. at jeg skal skilles fra min mand det er en stor beslutning og tage men det skal nok blive godt og vi er kommet på plads pigerne og mig. Men jeg glæder mig til hun kommer og det er min store datter på 7 år også begyndt at gøre nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På det praktiske plan, er vi også ved at være klar. Tingene i babysam skal hentes i morgen, og familievuggen skal hentes hos de kommende oldeforældre, i næste uge. Om jeg er klar til fødslen? Hm, ja og nej! Ind i mellem er det mig ubegribeligt, hvordan et barn kan komme ud dén vej o tyer til PKS. og andre dage, tager jeg det cool, med tanken om, at en billion andre kvinder har gjort det før mig! Jeger dog kommet frem til sammen med min JM og kæreste, at jeg har mod på at føde naturligt.

Jeg har haft en virkelig dejlig graviditet, uden nogen former for ubehag. Selvfølgelig er det ved at være tungt at bære på, men ellers er jeg i fuld hopla. Måske det havde hjulpet lidt på 'lysten' til at føde, hvis jeg var plaget af kvalme, væskeophopning o. Lign ;)

Vi bor pt i en lille lejlighed, mens vores hus bliver total renoveret. Det når desværre ikke at blive færdig inden termin, så lige nu er det stilhed før stormen, hvor vi venter prinsessen om ca 2,5 uge, flytte i hus om ca 2 mdr, og så lige barnedåb om 3-4 mdr ;)

MEN vi tager én ting af gangen, og glæder os helt vildt, til at møde den lille prinsesse om ca 2,5 uge :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at høre, at der er en, der har det lidt ligesom mig, Hønemor :)

Jeg er også meget bange for fødslen og kan heller ikk helt begribe, at noget så stort kan komme ud af noget så småt! :D Har dog også valgt, at jeg vil føde selv, hvis muligt. Nu ser det jo så pludselig ud til, at det måske alligevel blir' PKS, hvis hun ikke vender sig...

Jeg kan så hilse og sige, at alle mine gener IKKE har gjort tanken om at føde mere behagelig, desværre he he ;)

Det er også meget i har gang i med husrenovering, snarlig flytning og barnedåb - der er vidst ikke andet for end bare at tage én ting ad gangen, som du siger :)

Her bor vi i huset i mens det ligger i "ruiner", så det er lidt stressende, men vi klarer den nok :) Bare baby får hjerterum og varme, så pyt med det andet. Selvom det nu ville være rart, at have alt fuldstændig klart! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mht. fødsel så bekymrer den mig ikke denne gang, men jeg husker tydeligt første gang. Jeg tror at det er helt naturligt at man frygter den, fordi man ikke aner hvad man går ind til. De fleste har hørt om forfærdelige fødselsforløb der nærmest varer i ugevis og det gør så ondt at man skulle tro det er løgn. Hvis nu alle disse historier var det eneste sandhed, wså ville vores børnetal nok være endnu lavere end det alligevel er. For der ville nok ikke findes mange der ville gøre det flere gange.

Selvfølgelig findes der forløb, der ikke går som planlagt og som kan ende med kejsersnit osv, men mange føder jo uden de store problemer. 

Jeg selv har født uden smertestillende to gange, og har overlevet godt nok til at prøve 3 gang  :D Jeg tror at de fleste af os gerne vil være i kontrol, og pludselig havner man i en situation man ikke kan kontrollere, og ligegyldigt hvor meget man har forsøgt at forberede sig, så ved man ikke helt hvad det er. Men kan kun sige at det er som om kroppen bliver helt klar til det, når man står i det. Lidt som det at man ikke helt ved hvad man går ind til når man får sådan et lille væsen indenfor dørene, man bliver klar når man står i det.

 

Og så til det med at være klar. Vi er ikke det mindste klar. Vi bygger nemlig også om, og alle ting står pakket sammen i et værelse hvor vi ikke kan komme til det. Vi fandt vores barnevogn ned for et par uger siden, og kunne konstatere at alt betræk til den ikke er deri, og jeg ved ikke hvor det er pakket hen, så aktuelt står den med bare madrasser og uden indtræk, og min mand har den i gangen hvor han sviner helt vildt i disse minutter, så den er sikkert pænt fuld af træstøv nu.

Jeg håber at vi bliver færdig med at lave gulv i denne weekend, så vi kan få flyttet tingene ud, for jeg vil da gerne komme til den kasse med str babytøj i.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er SÅ klar til at gå i gang med at føde!

 

Har hævede pølsefingre og kan ikke passe mine sko :/

 

Og er forpustet over ingenting, flytningen er overstået!! Og hvor er vi nået langt!! Næsten alle rum er 100% færdige og lige nu har vi maler på, og SÅ er vi vist også helt rykket ind som har vi boet her i flere måneder :-) Selvom vi først rykkede ind i lørdags.

 

Jeg er så træt og hold op det er varmt!!

 

Har fået mange plukveer og sover elendigt om natten. Har jeg nævnt at det er varmt?? :-D

Regner med at skulle på strøgtur senere, trænger til at komme UD og nyde vejret og så må vi se hvor meget jeg orker at gå! Føler mig helt begrænset.

 

I morgen skal vi til JM. Glæder mig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke vi allesammen er ved at renovere hus her i gruppen :D Vi har nu fået lagt gulv i køkkenet og det kommende værelse, så nu mangler vi bare at rejse en væg og lave strøm i køkkenet plus lidt malearbejde - så kan vi komme til at bruge de to rum også. Hold da op, hvor blir det skønt! :D

I går fik vi hentet alle babytingene i babysam og jeg har samlet barnevognen i dag :) Så det hele skrider da fremad...

Jeg tror, at du har helt ret mht. At blive klar til fødslen, Kahog. Jeg håber at det kommer til mig, når veerne sætter ind - så er der jo ihvertfald ikk rigtig nogen vej tilbage, ha ha :D Min logiske sans siger mig også, at hvis det var SÅ frygteligt, så gjorde kvinder det vel ikk igen og igen :)

Jeres boligsituation lyder meget som vores... Gud hvor synes jeg, at det er det belastende at leve i støv og byggerod så tæt på fødslen! Håber at i snart får styr på både betræk til barnevognen, og at i får gravet kassen med babytøj frem :D

Louisea: Dejligt at du er klar! :D og kan godt forstå, at du glæder dig til at slippe for pølsefingre :D og hvor er det dog lækkert, at det går så stærkt med flytningen! :D

Jeg er helt enig i, at varmen er fuldstændig ulidelig! Mine ben er også gået i ét med mine fødder i dag - det ser fuldstændig vanvittigt ud! Mine fingre sover HELE tiden og halsbranden vil ingen ende tage :(

Held og lykke ved JM i morgen :)

Vi skal afsted til scanning på sygehuset i morgen, for at finde ud af, om jordemoderen har ret i, at Bettepigen vender forkert, så det blir virkelig spændende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER