TroldeMor

Smalltalk - Marts termin

1,368 indlæg i dette emne

Man ka sagtens klare sig uden decideret ammetøj. Jeg havde intet sidst og har ingen intension om at købe noget nu..

Jeg har f.eks. bare en top på og så en langærmet bluse eller t-shirt over. Så ka den øverste bluse hives op og toppen ned under bryster og bh'en klikkes op. Så er hverken maven eller brystet helt blottet og man ammer stadig diskret :)

Du vænner dig hurtigt til "teknikken" ;)

Jeg synes mest problemet er, at jeg ik ka finde noget pænt ammetøj. Jeg bryder mig ikke om, at man ka se, at der nærmest er et ekstra lag stof..

Jeg tænker også, at man kan komme langt med f.eks. at bruge en stofble til lige at dække lidt af med også :)

Fandt lige et gammelt gavekort til h&m, som var ved at være udløbet, så har lige købt 2 stk. ammetoppe og så klarer jeg mig ellers med mit almindelige tøj :) Det er også alt for dyrt at skulle investere i alt muligt synes jeg. Alene den kjole, jeg havde kig på, koster 449,- og så kan det hurtigt blive dyrt, hvis man skal have lidt forskelligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har godt nok været træt i nat og i dag. Jeg har sovet 4-5 timer i nat, vågnede kl 6 og kunne sef. Ikke sove mere så jeg gik ind i stuenplan har sovet 4 timer mere... Nu er jeg bare helt mørbanket af at have ligget på sofaen og så har jeg siden i går aftes have konstante menstruations agtige smerter, av for helvede de gør ondt, men de kommer ikke lige som plukveer men red er bare hele tiden, piv...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Æv, Elisamus. Sådan har jeg også haft det de sidste dage. Er så træt, men kan ikke sove ordentligt om natten..

Jaaa, min vikle er ankommet i dag :yay Det er godt nok hurtig ekspedition. Det er lidt af en udfordring at få den bundet, men det kræver jo nok bare lidt øvelse :D Fik bundet den på min mand, og det så da ok ud :D :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

10 dage til termin idag og så var jeg ved JM, desværre ikke ved den jeg plejer. Jeg fik fortalt om mine smerter i bæknet og at når jeg går på wc om aften og natten så gøre et så ondt at jeg tuder hele vejen derud, så nu må den unge godt kommer ud. Hun eneste kommentar var bare at jeg skulle tænke på guleroden der kom ud når jeg havde født, og der ville være så høj på adrenalin at jeg ikke vil opleve smerte. Lige nu har jeg det sådan at med de smerter jeg har så har det meget svært ved at fokusere på den gulerod, hvilket jeg os sagde til hende.

Hun sagde så at når jeg gik skulle vi lige bestille tid til næste JM besøg, for jeg gik sikkert over tid, den var bare øv at få smidt i hovedet, for troede det var sidste JM besøg. Håber inderligt at jeg når at føde inden, specielt fordi jeg ikke kan komme til min sædvanlige JM pga torsdag om 14 dage er en helligdag, typisk. Så har fået en tid hos en anden om mandagen hvor jeg vil være 40+3.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv hvor træls :(

Men der er jo desværre nok heller ikke så meget andet, hun kan gøre. Man bliver jo ikke sat igang fordi man ikke synes det er sjovt mere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv hvor træls :(

Men der er jo desværre nok heller ikke så meget andet, hun kan gøre. Man bliver jo ikke sat igang fordi man ikke synes det er sjovt mere.

Desværre ikke men lidt mere empati end hun udviste havde nu ikke skadet, eller et trick til hvordan jeg tackler smerterne. Jeg er efterhånden kommet så langt ud med de smerter at jeg ikke kan se guleroden. Og egenlig ikke har lyst til den skal komme. Jeg vil bare være mig selv igen. Tror min tidligere depression er begyndt at manipulere med mit hoved. Øv os.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

10 dage til termin idag og så var jeg ved JM, desværre ikke ved den jeg plejer. Jeg fik fortalt om mine smerter i bæknet og at når jeg går på wc om aften og natten så gøre et så ondt at jeg tuder hele vejen derud, så nu må den unge godt kommer ud. Hun eneste kommentar var bare at jeg skulle tænke på guleroden der kom ud når jeg havde født, og der ville være så høj på adrenalin at jeg ikke vil opleve smerte. Lige nu har jeg det sådan at med de smerter jeg har så har det meget svært ved at fokusere på den gulerod, hvilket jeg os sagde til hende.

Hun sagde så at når jeg gik skulle vi lige bestille tid til næste JM besøg, for jeg gik sikkert over tid, den var bare øv at få smidt i hovedet, for troede det var sidste JM besøg. Håber inderligt at jeg når at føde inden, specielt fordi jeg ikke kan komme til min sædvanlige JM pga torsdag om 14 dage er en helligdag, typisk. Så har fået en tid hos en anden om mandagen hvor jeg vil være 40+3.

Det er altså utroligt, hvad man skal holde til som gravid!! Hvis smerterne er så forfærdelige, synes jeg, du skal prøve at kontakte din læge og ikke lade hende jordemoderen spise dig af med, at du skal huske på guleroden!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Desværre ikke men lidt mere empati end hun udviste havde nu ikke skadet, eller et trick til hvordan jeg tackler smerterne. Jeg er efterhånden kommet så langt ud med de smerter at jeg ikke kan se guleroden. Og egenlig ikke har lyst til den skal komme. Jeg vil bare være mig selv igen. Tror min tidligere depression er begyndt at manipulere med mit hoved. Øv os.

Det har du fuldstændig ret i. En smule empati skader ikke.. Synes det er utroligt at der absolut findes nogle jordemødre, der åbenbart ikke har den fjerneste empati for en.. Man får fornemmelsen af, at de enten ikke har prøvet at være gravid, eller er gået gennem graviditeten uden en eneste gene <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har du fuldstændig ret i. En smule empati skader ikke.. Synes det er utroligt at der absolut findes nogle jordemødre, der åbenbart ikke har den fjerneste empati for en.. Man får fornemmelsen af, at de enten ikke har prøvet at være gravid, eller er gået gennem graviditeten uden en eneste gene <_<

eller så har de glemt hvor træls en de havde... hatten af for de kvinder der er syge gennem hele graviditeten...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

eller så har de glemt hvor træls en de havde... hatten af for de kvinder der er syge gennem hele graviditeten...

Jeg har i hvert fald svært ved at tro, at jeg glemmer det.. Nr. 2 kommer absolut ikke på tale foreløbig herhjemme..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har i hvert fald svært ved at tro, at jeg glemmer det.. Nr. 2 kommer absolut ikke på tale foreløbig herhjemme..

selvom det kun har været fra uge 34 at jeg har haft problemer (som dog bliver værrer fra uge til uge), så er vi os enig om at der skal mindst 3 år før vi skal have barn nr 2. (dog har jeg det lige sådan at jeg er i tvivl om vi skal have barn nr 2,  men da jeg selv er enebarn så vil jeg aldrig byde mit barn at vokse op som enebarn)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

selvom det kun har været fra uge 34 at jeg har haft problemer (som dog bliver værrer fra uge til uge), så er vi os enig om at der skal mindst 3 år før vi skal have barn nr 2. (dog har jeg det lige sådan at jeg er i tvivl om vi skal have barn nr 2,  men da jeg selv er enebarn så vil jeg aldrig byde mit barn at vokse op som enebarn)

Vi har sagt minimum to år (pga min bækkenløsning) og gerne tre.. Og hvis det bliver lige så slemt næste gang, så bliver det desværre nok ikke til en 3'er..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, har stort set ikke sovet i nat. Har haft helt åndssvagt ondt både foran under maven og henover lænden. Men desværre ikke i form af veer. Tror den cykeltur i går var den værste beslutning ever.

Og her til morgen har jeg så fået mail om, at vi skal mødes på onsdag d. 25 med fødselsforberedelses holdet for at se de små.. jeg MAGTER ikke at dukke op, hvis jeg skal sidde som den eneste, der endnu ikke har født :( øv med ØV på!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, har stort set ikke sovet i nat. Har haft helt åndssvagt ondt både foran under maven og henover lænden. Men desværre ikke i form af veer. Tror den cykeltur i går var den værste beslutning ever.

Og her til morgen har jeg så fået mail om, at vi skal mødes på onsdag d. 25 med fødselsforberedelses holdet for at se de små.. jeg MAGTER ikke at dukke op, hvis jeg skal sidde som den eneste, der endnu ikke har født :( øv med ØV på!

Av av

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Av av Du må holde en hvile dag, og måske have lidt varmt på ryggen, håber det kan hjælpe. Ej det kan jeg godt forstå, det ville jeg heller ikke magte

Tror også jeg bare skal hjem på sofaen lige så snart jeg har været til jm. Og så må jeg have fundet varmepuden frem. Det var en god idé :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror også jeg bare skal hjem på sofaen lige så snart jeg har været til jm. Og så må jeg have fundet varmepuden frem. Det var en god idé :)

Det lyder meget fornuftigt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, har stort set ikke sovet i nat. Har haft helt åndssvagt ondt både foran under maven og henover lænden. Men desværre ikke i form af veer. Tror den cykeltur i går var den værste beslutning ever.

Og her til morgen har jeg så fået mail om, at vi skal mødes på onsdag d. 25 med fødselsforberedelses holdet for at se de små.. jeg MAGTER ikke at dukke op, hvis jeg skal sidde som den eneste, der endnu ikke har født :( øv med ØV på!

Det var da tideligt i skulle mødes?

Hvis du bor i nærheden af en biltema butik så har de sådan nogle varme ting ligesom dem fra apoteket men kostr kun 16-18 kr for 4 stk, hvor apotekets koster 80 for 2. De holder varmen i 18 timer står der, men for mig har de været været varme i 1,5 døgn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder meget fornuftigt Jeg bruger gerne det varme vand hvis jeg har haft lidt ondt i lænden, men det er kun fordi jeg ikke har en varmepude. Og det plejer gerne at hjælpe, så håber jeg også det gør for dig

 

Håber det hjælper :)

Det var da tideligt i skulle mødes?

Hvis du bor i nærheden af en biltema butik så har de sådan nogle varme ting ligesom dem fra apoteket men kostr kun 16-18 kr for 4 stk, hvor apotekets koster 80 for 2. De holder varmen i 18 timer står der, men for mig har de været været varme i 1,5 døgn.

Ja, det er lidt irriterende. Men langt de fleste på holdet havde også termin i februar og har allerede født.. Synes bare det er irriterende, at de ikke venter til alle har født (tror jeg er den eneste, der mangler).

Vi har desværre ikke nogen biltema. Er det sådan nogen, man kan have siddende, selvpm man går rundt? tænker at man måske kan finde dem andre steder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, ingen zoneterapi til mig. JM undersøgte ikke engang, om jeg var begyndt at åbne mig.. øv. Men lillemanden står fuldstændig fast nu og blev skønnet til 3300g, så det er jo rigtig fint.

Til gengæld var mit blodtryk for højt (140/100), så jeg blev sendt en tur på fødegangen. Fik undersøgt min urin, som viste både leukocytter, blod og protein, så den blev sendt til dyrkning. Fik kørt CTG, som så rigtig fin ud, og da jeg havde ligget i halvanden time målte de blodtrykket igen, som var nede på 110/70. Bliver ringet op, hvis dyrkningen viser noget, og så har de bedt mig om at få kontrolleret både urin og blodtryk hos egen læge på fredag.

Derudover fik jeg tid til tjek 41+3, hvis nu jeg går over tid og fik så også at vide, at hernede bliver man først sat igang 42+0. Øv.. håbede de ville gøre det lidt før..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, ingen zoneterapi til mig. JM undersøgte ikke engang, om jeg var begyndt at åbne mig.. øv. Men lillemanden står fuldstændig fast nu og blev skønnet til 3300g, så det er jo rigtig fint.

Til gengæld var mit blodtryk for højt (140/100), så jeg blev sendt en tur på fødegangen. Fik undersøgt min urin, som viste både leukocytter, blod og protein, så den blev sendt til dyrkning. Fik kørt CTG, som så rigtig fin ud, og da jeg havde ligget i halvanden time målte de blodtrykket igen, som var nede på 110/70. Bliver ringet op, hvis dyrkningen viser noget, og så har de bedt mig om at få kontrolleret både urin og blodtryk hos egen læge på fredag.

Derudover fik jeg tid til tjek 41+3, hvis nu jeg går over tid og fik så også at vide, at hernede bliver man først sat igang 42+0. Øv.. håbede de ville gøre det lidt før..

Du kommer da godt nok lidt omkring... :( Men dejligt, at lillemanden har det godt derinde. Måske lidt for godt ;) Håber, han snart bestemmer sig for at komme ud :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, ingen zoneterapi til mig. JM undersøgte ikke engang, om jeg var begyndt at åbne mig.. øv. Men lillemanden står fuldstændig fast nu og blev skønnet til 3300g, så det er jo rigtig fint.

Til gengæld var mit blodtryk for højt (140/100), så jeg blev sendt en tur på fødegangen. Fik undersøgt min urin, som viste både leukocytter, blod og protein, så den blev sendt til dyrkning. Fik kørt CTG, som så rigtig fin ud, og da jeg havde ligget i halvanden time målte de blodtrykket igen, som var nede på 110/70. Bliver ringet op, hvis dyrkningen viser noget, og så har de bedt mig om at få kontrolleret både urin og blodtryk hos egen læge på fredag.

Derudover fik jeg tid til tjek 41+3, hvis nu jeg går over tid og fik så også at vide, at hernede bliver man først sat igang 42+0. Øv.. håbede de ville gøre det lidt før..

Øv øv, du spurgte heller ikke om hun ville undersøge dig? Du må da snart kende en del på FG sådan som du kommer rundt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej spurgte ikke. Mit overskud var ikke lige til ret meget, så fik slet ikke spurgt om noget. Det var først, da vi kom over på fødegangen, at vi kom til at tænke på det.. :/

Men kunne se på CTG'en, at plukveerne er anderledes end de plejer (som jeg også selv har haft fornemmelsen af). De er kraftigere og varer 1,5-2 minutter (altså dem, der gør ondt). Så mon ikke det betyder at der sker bare lidt. Der var jo også blod i urinen, og det sagde jordemoderen på fødegangen, at det kunne tyde på, at der skete noget dernede :) sådan en slags mini tegnblødning :) så det er jo fint nok.

Har så fået en vejledning til akupressur, så jeg måske selv kan sætte lidt skub i det. Så manden bliver instrueret i det, når han kommer hjem, og så skal der trykkes.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv altså. Føler mig som en fiasko. Vi er lige flyttet her D. 1 marts. Fødte jo D. 12.

Vi regnede så med at gøre den anden lejlighed i stand i næste uge. Så vi kunne aflevere. Udlejer ringer så til manden og siger om vi snart er færdige med lejligheden så han kan få den lejet ud. Min mand siger vi jo har til D. 1, men han siger vi skal være ude 14 dage før. Det havde vi bare slet ikke set i kontrakten her midt i det hele :( så nu har jeg det mega dårligt over at vi ikke har "afleveret til tiden".. Det skulle jo være D. 15.

Nu sagde min mand til ham at han kan være færdig på lørdag. Sikke noget rod :( øv altså.

Bortset fra det, er vi så ikke enige om at uanset , så må han ikke leje den ud før D. 1 alligevel? Han må jo ikke opkræve 2 huslejer på samme adresse i samme måde. Vi har jo betalt for hele marts. De sidste 14 dage skal han jo kun bruge til istandsættelse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv altså. Føler mig som en fiasko. Vi er lige flyttet her D. 1 marts. Fødte jo D. 12.

Vi regnede så med at gøre den anden lejlighed i stand i næste uge. Så vi kunne aflevere. Udlejer ringer så til manden og siger om vi snart er færdige med lejligheden så han kan få den lejet ud. Min mand siger vi jo har til D. 1, men han siger vi skal være ude 14 dage før. Det havde vi bare slet ikke set i kontrakten her midt i det hele :( så nu har jeg det mega dårligt over at vi ikke har "afleveret til tiden".. Det skulle jo være D. 15.

Nu sagde min mand til ham at han kan være færdig på lørdag. Sikke noget rod :( øv altså.

Bortset fra det, er vi så ikke enige om at uanset , så må han ikke leje den ud før D. 1 alligevel? Han må jo ikke opkræve 2 huslejer på samme adresse i samme måde. Vi har jo betalt for hele marts. De sidste 14 dage skal han jo kun bruge til istandsættelse.

De 14 dage er til istandsættelse, så nej må han ikke... Men derfor skal man jo stadig have overholdt de 14 dage ;-) men kan jo ske :-)

Vores gamle vicevært spurgte endda om han evt. Måtte udleverer nøgler til de nye et par dage før så de havde mulighed for at flytte ind i en weekend... Og var jo intet problem :-) vi havde været fraflyttet knap 2 måneder :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De 14 dage er til istandsættelse, så nej må han ikke... Men derfor skal man jo stadig have overholdt de 14 dage ;-) men kan jo ske :-)

Vores gamle vicevært spurgte endda om han evt. Måtte udleverer nøgler til de nye et par dage før så de havde mulighed for at flytte ind i en weekend... Og var jo intet problem :-) vi havde været fraflyttet knap 2 måneder :-)

Nej self :) ja har det bare så skidt med vi ikke har afleveret til tiden. :/ Men han er heldigvis flink. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER