TroldeMor

Smalltalk - Marts termin

1,368 indlæg i dette emne

Synes jeg har mange af sådan nogle dage :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg føler mig ked af det idag, Tom inden i, og kan slet ikke forklare hvorfor.

Sådan havde jeg det igår. :/ følte mig ikke engang gravid pludselig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg føler mig ked af det idag, Tom inden i, og kan slet ikke forklare hvorfor.

 

 

Elisamus - kæmpe kram til dig.. Havde sådan en tur i går aftes og det er slet ikke sjovt.. Specielt når man ikke ved/kan forklare hvorfor man har det sådan.. For så er det også svært for både en selv og dem omkring en at gøre noget som helst ved det... Jeg skød skylden på hormonerne og gav mig selv lov til at tude... Da jeg vågnede i morges var alt som normalt igen...

 

 

Synes jeg har mange af sådan nogle dage :(

 

 

Sådan havde jeg det igår. :/ følte mig ikke engang gravid pludselig.

 

Jeg tror, det er vigtigt at give sig selv lov til at havde det sådan. Det er så stor en ting at få sådan en lille én, at følelserne naturligt vil være mange og også blandede og overvældende. 

Jeg håber, I snart kommer tilbage til alle de fantastiske følelser igen, hvor det, der fylder, bare er det snart at stå med jeres eget lille vidunder  :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres søde ord, lige har jeg gemt mig i soveværelset sammen med hunden og ligger bare og ser tv og har ondt af mig selv...

Men får så dårlig samvittighed for ikke at lave bare en lille smule herhjemme, for så slemt har jeg det jo ikke, lidt ondt i bæknet men det hjælper nogen gange bare at gå og små nusse med vasketøjet eller oprydningen. Men når jeg kravler under dynen og leger hule tilstand så påvirker det os manden, han tør ikke gør rent fordi han bange for jeg sover og at så kommer til at vække mig, så han spiller bare computer og bliver mere og mere inaktiv (han går pt ledig og det er ikke den bedste kombi st vi begge går hjemme lige for tiden)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort knus til jer :kram

Jeg har det også sådan af og til, det er vildt underligt. Mon ikke det er hormoner? Men MAD hjælper faktisk på næsten alt herhjemme pt.....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort knus til jer :kram

Jeg har det også sådan af og til, det er vildt underligt. Mon ikke det er hormoner? Men MAD hjælper faktisk på næsten alt herhjemme pt.....

Jo tror helt sikkert at hormonerne spiller ind.. og for mig er det meget dét med at jeg føler mig ensom når jeg tuller rundt herhjemme. Har intet at lave. De sender det samme elendige skod i fjernsynet. Jeg kan ikke rigtig gå nogle steder (tør ikke gå tur alene af frygt for hvis nu veerne sætter ind), og kan ikke engang sparke mig videre med mit hækletøj. Går bare i stå og glor på det <_<

Føler mig mega understimuleret, men samtidig reagerer jeg voldsomt på både vores hunde og katte når de laver lyde (ligesom hvis jeg er overstimuleret), så når manden endelig kommer hjem kan jeg ikke holde ud i mit hovede, at der skal snakkes :( argh.. ond cirkel..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo tror helt sikkert at hormonerne spiller ind.. og for mig er det meget dét med at jeg føler mig ensom når jeg tuller rundt herhjemme. Har intet at lave. De sender det samme elendige skod i fjernsynet. Jeg kan ikke rigtig gå nogle steder (tør ikke gå tur alene af frygt for hvis nu veerne sætter ind), og kan ikke engang sparke mig videre med mit hækletøj. Går bare i stå og glor på det <_<

Føler mig mega understimuleret, men samtidig reagerer jeg voldsomt på både vores hunde og katte når de laver lyde (ligesom hvis jeg er overstimuleret), så når manden endelig kommer hjem kan jeg ikke holde ud i mit hovede, at der skal snakkes :( argh.. ond cirkel..

Ej hvor det dejligt at høre at jeg ikke er den eneste der keder mig og er understimuleret. Skulle lige til at skrive herinde, at knap nok har jeg været på barsel i en uge og så keder jeg mig allerede. Føler ikke jeg laver andet end at ligge/side i enten sengen eller sofaen hvor tiden går med enten en iPad i hånden eller tv. Kan ikke tage mig sammen til at støvsuge eller ordne vasketøj, og mit lave energi niv. Smitter manden så meget (han går ledig, så vi går begge hjemme samtidig) men nu kommer min mor og maler baby værelset i næste uge så der skal gøres rent inden hun kommer for er der en der kan spotte de mindste nullermænd så er det min mor...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor det dejligt at høre at jeg ikke er den eneste der keder mig og er understimuleret. Skulle lige til at skrive herinde, at knap nok har jeg været på barsel i en uge og så keder jeg mig allerede. Føler ikke jeg laver andet end at ligge/side i enten sengen eller sofaen hvor tiden går med enten en iPad i hånden eller tv. Kan ikke tage mig sammen til at støvsuge eller ordne vasketøj, og mit lave energi niv. Smitter manden så meget (han går ledig, så vi går begge hjemme samtidig) men nu kommer min mor og maler baby værelset i næste uge så der skal gøres rent inden hun kommer for er der en der kan spotte de mindste nullermænd så er det min mor...

Det er så træls, for man synes jo at man burde nyde det :( nu har jeg gået hjemme siden juli og det er bare slet ikke sjovt. Ville næsten gøre alt for at få lov til at gå på arbejde..

kan blive så irriteret på alle de der snothoveder, der lige skal spille kloge med et "husk nu at nyd tiden alene inden baby kommer".. får voldelige tendenser af den slags kommentarer <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er så træls, for man synes jo at man burde nyde det :( nu har jeg gået hjemme siden juli og det er bare slet ikke sjovt. Ville næsten gøre alt for at få lov til at gå på arbejde..

kan blive så irriteret på alle de der snothoveder, der lige skal spille kloge med et "husk nu at nyd tiden alene inden baby kommer".. får voldelige tendenser af den slags kommentarer <_<

Den er jeg os så træt af at få stukket i hovedet, ja det fint at vi skal nyde vi bare er 2, men når kroppen gør ondt og psyken driller og spiller pus med en så er det ikke nemt at nyde den sidste tid... Jeg har virkelig svært ved skelne dagene fra hinanden, så jeg krydser en dag af gangen, ellers bliver jeg sku i tvivl om hvilken dag vi har og hvad vi ellers skal i den uge vi er i....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den er jeg os så træt af at få stukket i hovedet, ja det fint at vi skal nyde vi bare er 2, men når kroppen gør ondt og psyken driller og spiller pus med en så er det ikke nemt at nyde den sidste tid... Jeg har virkelig svært ved skelne dagene fra hinanden, så jeg krydser en dag af gangen, ellers bliver jeg sku i tvivl om hvilken dag vi har og hvad vi ellers skal i den uge vi er i....

Ja, og mman glæder sig jo altså til ikke kun at være to mere! Man blev jo gravid, fordi man gerne vil have det barn - det er ikke bare en kedelig bivirkning ved graviditeten.....

Prøv at downloade noget der hedder popcorn film. Det ser ikke ulovligt ud, og der er både film og serier.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, og mman glæder sig jo altså til ikke kun at være to mere! Man blev jo gravid, fordi man gerne vil have det barn - det er ikke bare en kedelig bivirkning ved graviditeten.....

Prøv at downloade noget der hedder popcorn film. Det ser ikke ulovligt ud, og der er både film og serier.

Manden henter meget ned i forvejen, så er der noget jeg vil se så skal jeg bare sige til... Lige nu ligger jeg og ser julekalender (Ludvig og julemanden, rigtig godt baggrunds tv)

Nårh Jov var lidt aktiv da manden var gået i seng, jeg har støvsuget i stuen men kan godt mærke det var lidt hårdt men okay med en stue på 50 kvm så tager det sin tid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg endelig skrevet min fødselsberetning. Den ligger under fødselsberetninger :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Manden henter meget ned i forvejen, så er der noget jeg vil se så skal jeg bare sige til... Lige nu ligger jeg og ser julekalender (Ludvig og julemanden, rigtig godt baggrunds tv)

Nårh Jov var lidt aktiv da manden var gået i seng, jeg har støvsuget i stuen men kan godt mærke det var lidt hårdt men okay med en stue på 50 kvm så tager det sin tid.

Jeg prøver at have en ting, jeg skal lave hver dag. Det lyder ikke af så meget og virker latterligt i forhold til da man gik på arbejde, men det virker for mig. Det kan fx være idag skal jeg støvsuge. Kroppen gør, at jeg bliver nød til at tage det i etaper, så det kommer til at tage lidt tid, men skal jo heller ikke nå andet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad får i tiden til at gå med?

I går gjorde vi rent herhjemme, og i dag har vi samlet sten langs ride banen ( jeg kørte traktoren og hyggede mig med musik i ørerne) og de sten vi fik samlet op blev brugt til at færdige gøre et bed lang stue vinduet og de sten der var for små til det projekt brugte vi til at dække det plastik som vi har fået langt omkring mine 5 hindbær planter som min mor plantede i vores have i efteråret, de var ved at drukne i græs plus vi fik studset et par træer. Og jeg føler mig slet ikke træt, men har placeret mig i sofaen med en dyne over mig og fundet hæklet tøjet frem mens tv'et kører i baggrunden. Åh det var skønt med de ting vi har fået lavet udenfor, noget vi snakket om længe at det skulle gøres. Dejligt at få styr på de små hænge partier som bare irretere ens øje når man er eller går forbi haven.

Tror næste projekt bliver at luge ukrudt i bedet ved stue vinduet, håber at solen vil skinne en dag i næste uge så jeg får lyst til at gå i haven. Idag har det været overskyet mens vi gik udenfor, og tilsidst kom der lidt støv regn, mega øv vejr...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad får i tiden til at gå med?

I går gjorde vi rent herhjemme, og i dag har vi samlet sten langs ride banen ( jeg kørte traktoren og hyggede mig med musik i ørerne) og de sten vi fik samlet op blev brugt til at færdige gøre et bed lang stue vinduet og de sten der var for små til det projekt brugte vi til at dække det plastik som vi har fået langt omkring mine 5 hindbær planter som min mor plantede i vores have i efteråret, de var ved at drukne i græs plus vi fik studset et par træer. Og jeg føler mig slet ikke træt, men har placeret mig i sofaen med en dyne over mig og fundet hæklet tøjet frem mens tv'et kører i baggrunden. Åh det var skønt med de ting vi har fået lavet udenfor, noget vi snakket om længe at det skulle gøres. Dejligt at få styr på de små hænge partier som bare irretere ens øje når man er eller går forbi haven.

Tror næste projekt bliver at luge ukrudt i bedet ved stue vinduet, håber at solen vil skinne en dag i næste uge så jeg får lyst til at gå i haven. Idag har det været overskyet mens vi gik udenfor, og tilsidst kom der lidt støv regn, mega øv vejr...

Det lyder da til at i har haft en rigtig effektiv dag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har taget revanche fra i går og fået ryddet op i værkstedet, så nu er der plads til at barnevognen kan stå i tørvejr derinde :)

så har vi også fået vasket gulv i børneværelset, fået sat gardinstang op (så mangler vi bare nogle gardiner) og tremmesengen er kommet ind på plads :)

Vi har også fået hængt hylder op i soveværelset, så alle mine hårprodukter og andet godt er kommet væk fra vinduet. Der er blevet sorteret i lillemandens tøj og det er lagt i system :)

Ooog så har vi fået ryddet op nede i kælderen.. :)

Alt sammen med hjælp fra min mor, bedstefar og svigermor.. Så faldt mit hormonbombe-hys-anfald fra i går lidt til ro igen :D :P

Generelt går dagene med lidt småprojekter. Jeg tager også en enkelt eller to opgaver pr. dag, så det er til at overskue, og så giver jeg mig god tid :)

Her har det været det skønneste forårsvejr, så vi har haft døre og vinduer på vid gab hele dagen :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er weekenden gået med lillepigen selvfølgelig, men jeg har også sunget to koncerter med mit kor.

I går var en lille fin intimkoncert, hvor nogle søde mennesker ved selskabet holdt lidt øje med Freya som heldigvis sov gennem næsten hele koncerten. Jeg gik kun glip af ekstranummeret, hvor hun altså ikke kunne vente mere...

I dag har vi sunget til orkesterfestivalen i DR huset. Her var min mor med og holdt øje med Freya under koncerten. Det gik så fint.

Er så glad for at jeg har mulighed for at fortsætte med det her, fordi det simpelthen bare er så stor en del af mig... Og så nyder Freya i mellemtiden godt af vores musik. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm hvad med om jeg bare tager et års tid mere som gravid , og går lige så lang tid som elefanterne.. :huh

Kom nu uuuuud lille skat ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm hvad med om jeg bare tager et års tid mere som gravid , og går lige så lang tid som elefanterne.. :huh

Kom nu uuuuud lille skat ..

 

Hehe :P du er da kun 2 dage over :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bliver snart sindssyg!!!!!

 

Min termin var egentlig sidste tirsdag, og onsdag var jeg til JM som fortalte at jeg var 4 cm åben, havde under 0,5 cm livmoderhals tilbage og fik foretaget hindeløsning. Hun var sikker på, at jeg ville gå i fødsel indenfor 24 timer... Med den første var historien den samme næsten, pånær at jeg dengang kun var 2 cm åben, men de fik da ret. Han blev født 1 døgn efter..

 

Nu sidder jeg her snart en uge efter og der sker INTET!!

Har fløjet rundt med hunden, pudset alle vinduer i huset, gjort mega hovedrent, gjort haven forårsklar osv osv - alt for at sætte gang i noget.. men absolut intet.. Mærker hende bare i maven sådan småpuffe lidt i ny og næ, men kom nu veer...

 

 

ARG skulle bare ud med lidt galde..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bliver snart sindssyg!!!!!

 

Min termin var egentlig sidste tirsdag, og onsdag var jeg til JM som fortalte at jeg var 4 cm åben, havde under 0,5 cm livmoderhals tilbage og fik foretaget hindeløsning. Hun var sikker på, at jeg ville gå i fødsel indenfor 24 timer... Med den første var historien den samme næsten, pånær at jeg dengang kun var 2 cm åben, men de fik da ret. Han blev født 1 døgn efter..

 

Nu sidder jeg her snart en uge efter og der sker INTET!!

Har fløjet rundt med hunden, pudset alle vinduer i huset, gjort mega hovedrent, gjort haven forårsklar osv osv - alt for at sætte gang i noget.. men absolut intet.. Mærker hende bare i maven sådan småpuffe lidt i ny og næ, men kom nu veer...

 

 

ARG skulle bare ud med lidt galde..

 

Godt nok også længe at være 4 cm åben. 

Jeg var 1-2 cm da vi kom på sygehuset kl 13, og var 9-10 cm åben kl 21, så troede altid at det gik ret hurtigt når man var flere cm åben :s

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bliver snart sindssyg!!!!!

Min termin var egentlig sidste tirsdag, og onsdag var jeg til JM som fortalte at jeg var 4 cm åben, havde under 0,5 cm livmoderhals tilbage og fik foretaget hindeløsning. Hun var sikker på, at jeg ville gå i fødsel indenfor 24 timer... Med den første var historien den samme næsten, pånær at jeg dengang kun var 2 cm åben, men de fik da ret. Han blev født 1 døgn efter..

Nu sidder jeg her snart en uge efter og der sker INTET!!

Har fløjet rundt med hunden, pudset alle vinduer i huset, gjort mega hovedrent, gjort haven forårsklar osv osv - alt for at sætte gang i noget.. men absolut intet.. Mærker hende bare i maven sådan småpuffe lidt i ny og næ, men kom nu veer...

ARG skulle bare ud med lidt galde..

Øv, hvor surt!!!! Det er da ogsåhelt vildt, at det trækker sådan ud! Krydser fingre for, at der kommer gang i noget MEGET snart

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe :P du er da kun 2 dage over :)

Hehe ja :P også bare fordi jeg glæder mig sådan.. :)

Og så fordi jeg helst selv vil gå i gang, så jeg ikke skal sættes igang..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er helt utroligt - så tænker at jeg har travlt med at komme afsted, når først veerne sætter ind ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih, jeg har fået lidt overskud på kontoen igen :) har i dag fået sat en masse gnavertilbehør til salg, som jeg ikke får brug for, vi har fået kørt en masse skrammel væk og jeg har fået hæklet mit gulvtæppe til børneværelset færdigt :yay

Det er bare så dejligt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER