Guest

Er alle gravid slanke???

42 indlæg i dette emne

Glukosebelastning er slet ikke så slem, som rygtet siger :)

Det er vist forskelligt hvordan man oplever det - det var i hvert fald nogle af de længste timer i mit liv ;) havde det dårligt i ca et døgn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mon ikke, det er fordi at det som oftest er de slanke gravide, der har lyst til at deltage i de der fotoshoots? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja desværre.

Ej øv troede kun det var hvis man selv var stor eller havde en historie med sukkersyge. Vejede som højgravid 62 kg og fik en baby på 4590 g. Men nu må vi lige se om der kommer flere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja desværre.

Hmmm øv <_< Men så kan jeg da forberede mig på det :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg synes egentlig selv at jeg er ret almindelig af figur, men BMI mæssigt røg jeg lige nøjagtig i overvægtig-klassen, da jeg blev vejet første gang i forbindelse med min graviditet. Så helt slank har jeg ikke været ;) Og så tog jeg lige små 25 kg på.

Nøjagtig det samme gjaldt for mig.

Så bare rolig, det er ikke alle der er åleskanke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er godt nok i den lave ende med bmi, men har altid haft topmave (delle efter min søn :/)

Er heller ikke i den bedste form... Og allerede fra positiv test begynder jeg nærmest at pruste som en gammel kone når jeg går på trapper :p bliver så let forpustet :/

Men trods verdens dårligste kondi har jeg haft to fuldstændigt ukomplicerede graviditeter og fødsler (8 og 4 timer fra allerførste ve, ingen smertestillende) så det er i hvert fald ikke det der afgører det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv <_< Er det standard i hele landet?

Desværre ja. Jeg skulle til to glukosebelastninger fordi der var to risikofaktorer. Fordi mit bmi lige nøjagtig kom over det tilladte og så fordi min søn vejede 4950 g, altså over de 4500 g.

Og jeg bor jo også i Aalborg.

Synes ikke undersøgelsen er så slem bortset fra at det smager forfærdeligt og det kedeligt at bare sidde og vente. Og jeg har havde altså ikke sykkersyge men får bare store børn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Desværre ja. Jeg skulle til to glukosebelastninger fordi der var to risikofaktorer. Fordi mit bmi lige nøjagtig kom over det tilladte og så fordi min søn vejede 4950 g, altså over de 4500 g.

Og jeg bor jo også i Aalborg.

Synes ikke undersøgelsen er så slem bortset fra at det smager forfærdeligt og det kedeligt at bare sidde og vente. Og jeg har havde altså ikke sykkersyge men får bare store børn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også en af de helt slanke som smider alt så snart jeg har født. Har fået mange komplimenter, men jeg synes at ALLE kvinder der bærer et barn fortjener kompliment og ros! Det er et barn man bærer, ekstra vægt eller ej. Jeg synes alle gravide er smukke og glæder mig på deres vegne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jer der er overvægtige, hvordan holder i den slanke linie i graviditeten....?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jer der er overvægtige, hvordan holder i den slanke linie i graviditeten....?

 

Jeg holder mig fra sukker, hvidt mel/pasta, kartofler osv. Men det gjorde jeg i forvejen fordi jeg har irritabel tyktarm og derfor ikke tåler de ting.

 

Og jeg har intet taget på her 17+4 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jer der er overvægtige, hvordan holder i den slanke linie i graviditeten....?

Holdt mig fra hurtige kulhydrater og sukker.. Men man skal jo stadig spise og spise sundt. Jeg tog 12 kg på..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jer der er overvægtige, hvordan holder i den slanke linie i graviditeten....?

Før jeg blev gravid smed jeg en del kilo (18) vha motion jeg har kørt samme motions program i min graviditet som før dog uden vægtene. Jeg er enten i svømmehaller eller på stranden dgl og svømmer ca 20-30 min.

Jeg har taget ca 6,3 kg på, på 30 uger.

Jeg kan anbefale sf købe eller låne en vægt der kan opdele kroppen i væske fedt og muskler, lånte min venindes da jeg for et par dage siden fik en vægt nedtur. 4 kg er ren væske i forhold til min startvægt/ oplysninger.

Du kan også få foretaget sådanne målinger i div fitness centre hvis det var noget ;-)

Så spiser mange retter fra 5:2 kuren dog som alm måltider (og der er nogle lækre ting imellem

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Før jeg blev gravid smed jeg en del kilo (18) vha motion jeg har kørt samme motions program i min graviditet som før dog uden vægtene. Jeg er enten i svømmehaller eller på stranden dgl og svømmer ca 20-30 min.

Jeg har taget ca 6,3 kg på, på 30 uger.

Jeg kan anbefale sf købe eller låne en vægt der kan opdele kroppen i væske fedt og muskler, lånte min venindes da jeg for et par dage siden fik en vægt nedtur. 4 kg er ren væske i forhold til min startvægt/ oplysninger.

Du kan også få foretaget sådanne målinger i div fitness centre hvis det var noget ;-)

Så spiser mange retter fra 5:2 kuren dog som alm måltider (og der er nogle lækre ting imellem )

Har du nogle opskrifter som du kan linke til? Kender ikke ret meget til 5:2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du nogle opskrifter som du kan linke til? Kender ikke ret meget til 5:2

Der er en gruppe på facebook der hedder 5:2 der er rigtig mange opskrifter under filer.

Ellers så Googler jeg derud af

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er en gruppe på facebook der hedder 5:2 der er rigtig mange opskrifter under filer.

Ellers så Googler jeg derud af

Men 5:2 skal du faste 2 dage pr uge=ulovligt under graviditet, hvordan lever du efter 5:2 principperne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men 5:2 skal du faste 2 dage pr uge=ulovligt under graviditet, hvordan lever du efter 5:2 principperne

Jeg faster ikke under graviditet/amning. Jeg fik bare opskrifter fra en veninde som anbefalede gruppen. Der er utrolig mange af retterne der er lette og mætter længe. Jeg tager gerne én dag om ugen helt uden stivelse og så undgår jeg skjult sukker (blev overrasket over hvor mange madvarer der har skjult/tilsat sukker, hvor man tænker "det kan ikke passe) :-)

Håber det giver mening

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER