Guest

Er alle gravid slanke???

42 indlæg i dette emne

Hej allesammen :-)

 

Jeg er 6+0 (hurraaaa!!!!) og blev gravid allerede første gang, vi inseminerede. Vi gik i gang i god tid, da kvinderne i min familie alle har haft meget svært ved at blive gravide. Men for mig lykkedes det altså første gang. Det er jo dejligt, men jeg nåede så ikke lige at tabe de 10 kg. jeg gerne ville have været af med, og jeg nåede heller ikke at komme i så god form, som man kunne have ønsket.

 

Nu har jeg i spænding cruiset billeder af gravide kvinder på nettet, mest for at se forsterudviklingen uge for uge. Og til min rædsel ser jeg, at alle andre, i al fald dem, der har ladet sig fotografere, er slanke, supersunde at se på og totalt überagtige. Jeg kan slet ikke se på min mave, jeg er gravid, har deller i stedet for. Jeg er ikke fed, men lidt godt i stand. Jeg bliver også enormt hurtigt forpustet.

 

Jeg får helt vildt noya, jeg er bange for selv at blive syg af at være lidt for stor, og jeg er bange på babyens vegne. Var alle I andre derude i super form og super slanke, da I blev gravide?

 

Tykhedshilsner fra den kommende XL-mor.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nej! Det ville da godt nok være synd at sige ;)

Sidste gang var startvægt 96 kg!

Denne gang 84 kg :)

Så bestemt ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej med dig... Nu er jeg selv en af de trælse gravide du snakker om. Men jeg har mange bekendte der har vejet mindst 20-30 kg for meget da de blev gravide. De havde ikke ekstra komplikationer. Den ene fik dog et meget stort barn, men det gjorde jeg også selv, så det behøver ikke være pga vægten.

10 kg er ingenting. Husk bare at når du er gravid kan du jo stadig sagtens spise sundt og motionere. På den måde gør det det lettere ikke at tage unødvendigt meget på og at komme i form til det hårde arbejde det er at føde... Måske vil din læge holde ekstra øje med dig og måske skal du have taget en glucosebelastningstest men det er slet ikke sikkert. Nyd du bare at du er gravid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså min startvægt var 108kg og jeg vejer nu 107kg og jeg er altså 41 uger henne. Så det kan jo også godt lade sig gøre at være "sund" og for tung...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er bestemt ikke slank. Min startvægt denne gang var 90,3 kg i morges (27+4) sagde vægten 95 kg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej bestemt ikke :kiss jeg har LIGE fået kæmpet mig ned på alm BMI her i foråret og det bliver en KAMP at holde mig i en fornuftig vægt nu når kroppen higer efter hurtig energi (sukker) og fed mad! Og lige nu med ferie oveni :( er 7+2 i dag og er flommet på maven, men jeg giver ikke op!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nix, er desværre meget overvægtig og nåede at tabe nogle kg inden, jeg blev gravid, men der var for langt i mål til at jeg ville udskyde projektet til jeg kom væsentligt længere ned....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg synes egentlig selv at jeg er ret almindelig af figur, men BMI mæssigt røg jeg lige nøjagtig i overvægtig-klassen, da jeg blev vejet første gang i forbindelse med min graviditet. Så helt slank har jeg ikke været ;) Og så tog jeg lige små 25 kg på. Så jeg "gik rundt med en ordentlig kuffert", som min svigerfar så fint formulerede det :D

Jeg fik en stor knejt på 4630 gram, og i min næste graviditet vil de vistnok være obs på mig mht sukkersyge (jeg ved ikke om det betyder glukosebelastningstest?) men ellers skete der nul og nix ved det :)

Har kernesund dreng og (i hvert fald næsten) normalt BMI nu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her var startvægten 108! Og jeg synes heller ikke jeg havde en rigtig gravid-mave før jeg nåede et godt stykke hen i graviditeten.. Men bare rolig - den kommer :kram2

 

Jeg tog 12 kg på under graviditeten, og de var allesammen væk igen 3-4 uger efter fødslen. (at mange af dem så er kommet på igen, det er en anden snak).

 

Jeg fik graviditetssukkersyge, heldigvis kunne jeg "nøjes" med at behandle med diæt og motion. Det allerbedste du kan gøre, er at fokusere på at leve sund for baby nu :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min startvægt er denne gang ca 89 kg.... Sidste gang lidt højere.

Jeg tog 6 kg på sidste gang og det er mit mål at jeg ikke skal over det! Jeg tabte hurtigt ca 11kg efter fødslen.... Men har desværre taget noget af det på igen!

Det er vist langt fra de fleste der har en super smuk og slank krop som gravid ;) nyd det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jeg så nok også en af de "trælse" gravide, som er ret slank. Og jeg var i en ok form inden jeg blev gravid, dog ikke super form. Men alligevel stønnede og prustede jeg ret tidligt i graviditeten, når jeg fx cyklede eller gik op af trapper (og det er så kun blevet værre her sidst i graviditeten :P). Så det er altså ikke kun overvægtige og dem i dårlig form, som let bliver forpustet! Det er helt normalt.

Og i øvrigt stort tillykke med graviditeten! :kram prøv at nyd den frem for at bekymre dig for meget. Det er en meget kortvarig og unik tid i dit liv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er helt i samme båd, denne graviditet havde en startvægt på ca 82, og indtil videre er der allerede kommet et par kg på...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var heller ikke slank gravid. Men mon ikke det som oftest er de slanke der får taget billeder?

Her er lidt billeder af min mave :) det sidste er fra tre dage før termin.

2DJPnZK.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig med alle de andre, men derudover vil jeg også lige sige, du er altså kun 6+0! Jeg vejede 60 kg da jeg blev gravid og havde en ok trænet mave, alligevel var jeg mere end 12 uger henne før det kunne anes på maven. Og jeg var i hvert fald 18 uger henne før fremmede turde sige tillykke.

Så tålmodighed ;)

PS. Jeg tog 23kg på hvilket var lidt i overkanten, men både baby og jeg havde det fint :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er skam heller ikke slank. Jeg har overskydende hud der hænger efter en fedmeoperation, så jeg har altid en hudflap nederst på maven der hænger til trods for at resten af maven er helt udspilet når jeg er højgravid. Sådan har det været de 2 gange jeg har været gravid og sådan forventer jeg også det bliver den her gang. Og så vejer jeg 10 kg mere nu end jeg gjorde før jeg blev gravid med den store på 3 år. Nu er jeg ikke så langt henne og jeg synes jeg ser mega gravid ud om aftenen pga oppustethed og ellers ligner det bare at jeg har taget lidt på igen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gud, hvor er jeg lettet! Mange tusinde tak for alle jeres dejlige svar, nu føler jeg mig mere "normal". Jeg var allerede begyndt at tænke alle mulige katastrofetanker, men nu kan jeg slappe mere af :-). Særligt var jeg bange for det med at være forpustet og føle sig i elendig form, samt om der kunne opstå alle mulige komplikationer. Men jeg er altså ikke alene, hurra for det! :-) :-)

 

Igen mange tak for alle svarene! Og undskyld slå-fejlen i overskriften, det irriterer mig voldsomt, men jeg kan ikke rette det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg synes egentlig selv at jeg er ret almindelig af figur, men BMI mæssigt røg jeg lige nøjagtig i overvægtig-klassen, da jeg blev vejet første gang i forbindelse med min graviditet. Så helt slank har jeg ikke været ;) Og så tog jeg lige små 25 kg på. Så jeg "gik rundt med en ordentlig kuffert", som min svigerfar så fint formulerede det :D

Jeg fik en stor knejt på 4630 gram, og i min næste graviditet vil de vistnok være obs på mig mht sukkersyge (jeg ved ikke om det betyder glukosebelastningstest?) men ellers skete der nul og nix ved det :)

Har kernesund dreng og (i hvert fald næsten) normalt BMI nu :)

Det udløser glukosebelastning, når man føder børn over 4500 g. Har selv lige været afsted pga lasses fødselsvægt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bestemt nej, jeg vejede 116 da jeg blev gravid første gang med vores søn og 120 med vores datter. Og der gik længe før man kunne se jeg var gravid,du kan evt se min graviditetstråd herinde hvor der er lidt billeder af graviditeten med min datter :) lillesøster på vej hedder den vist :) nu er jeg så igang med at tabe mig inden en evt ny graviditet da jeg gerne vil prøve at være "mere normalvægtig" og gravid. Men jeg havde ingen komplikationer under graviditeterne og fødte hurtigt og nemt begge gange :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har bmi på 45, så jeg er i hvert fald ingen slank sylfide :oops

Er 16+0 i dag og er på minus et kg siden jeg testede positiv, og jeg er puster og stønner også visse dage, selvom jeg ikke er i så skidt form endda :) Det er som regel de dage hvor underlivet føles tuuungt som en vandfyldt ballon der skvulper rundt (måske når den tager en voksespurt?) at jeg puuuster og stønner. Og når det er varmt som nu :wacko

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det udløser glukosebelastning, når man føder børn over 4500 g. Har selv lige været afsted pga lasses fødselsvægt.

Øv <_< Er det standard i hele landet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv <_< Er det standard i hele landet?

 

Glukosebelastning er slet ikke så slem, som rygtet siger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Glukosebelastning er slet ikke så slem, som rygtet siger :)

Tak, sådan vil jeg da håbe, at jeg også oplever det... Det er jo også fint at blive passet på, jeg føler bare ikke for en masse ekstra undersøgelser :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv <_< Er det standard i hele landet?

Ja desværre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak, sådan vil jeg da håbe, at jeg også oplever det... Det er jo også fint at blive passet på, jeg føler bare ikke for en masse ekstra undersøgelser :blush

 

Det kan jeg godt forstå. Jeg har selv jævnligt blodprøver og opfølgning i forhold til mit stofskifte, er tilknyttet diætist, skal have nr. 2 glukosebelastning, og så skal jeg også have scanning i uge 32 og uge 37 pga. min vægt. Og derudover er der de almindelige jordemodertider m.m., så jeg synes kalenderen bliver temmeligt fyldt op, så jeg ved ikke helt, hvordan jeg skal få tid til det dersens arbejde ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak, sådan vil jeg da håbe, at jeg også oplever det... Det er jo også fint at blive passet på, jeg føler bare ikke for en masse ekstra undersøgelser :blush

Det eneste extra for mit vedkommende i denne graviditet har været 2x glukosebelastninger.

Var kun til 1 dengang med Lasse pga familiemedlemmer med diabetes. Derudover har jm snakket om vækstscanning op til termin for at tjekke størrelsen på baby.

Så det er ikk det store og man overlever nu glukosebelastningerne alligevel ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER